Vasaras autosprinta sezona sākas ar Štolcermaņa uzvaru

 
26.aprīlis 2010 11:00

„333” trasē aizvadīts Latvijas vasaras autosprinta čempionāta pirmais posms. Absolūti labāko rezultātu sasniedza 2500+ klases uzvarētājs Mareks Štolcermanis.

<250>2500 grupā sāncenšiem nekādas cerības uz uzvaru neatstāja Mareks Matvejevs, bet 1800 klasē ātrākais bija Jānis Skujiņš.

Vairāk nekā pussimts dalībnieku vējainā sestdienas rītā pulcējās „333” trasē, lai uzsāktu cīņas Latvijas vasaras autosprinta čempionātā. Lai arī debesis klāja draudoši tumši mākoņi, prognozētais lietus tomēr nesākās. Kad savu pirmo braucienu bija veicis viens no 2500+ klases favorītiem Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”), uzrādot labāku rezultātu nekā uzvarētājs pirms gada, likās, ka sāncenši nespēs viņam pietuvoties. Šādas aizdomas pastiprināja līdz tam nobraukušo sportistu rezultāti, kuri bija ievērojami lēnāki. Viens braucējs tomēr spēja dot atbildes triecienu – Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”) sasniedza vēl par divām sekundēm ātrāku rezultātu. Arī otrajā braucienā 2009. gada bronzas medaļnieks bija ātrākais un izcīnīja uzvaru „333” trasē jau otro gadu pēc kārtas. Otrajā vietā, Štolcermanim zaudējot vairāk nekā piecas sekundes, Ezeriņš, bet trešais valdošais čempions Ints Jeršovs („Subaru Impreza”). Otrajā braucienā daļa no pārējiem dalībniekiem jau spēja pietuvoties līderu tempam, rosinot cerības, ka nākamajos posmos cīņa par godalgotajām vietam būs saspringtāka.  Vistuvāk trijniekam sestdien bija Uģis Geide („Mitsubishi Lancer EVO”), finišējot gandrīz četras sekundes aiz Jeršova. Desmitajā pozīcijā ierindojās Kārlis Zatlers („Subaru Impreza”).


Trasē 2500 klases uzvarētājs Mareks Matvejevs („Opel Corsa”). Autors: Rolands Bobulis (Go4speed.lv).

2500 klasē Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) nodemonstrēja to, kāpēc divas sezonas pēc kārtas ir bijis čempiona godā– tuvākie sekotāji divu braucienu summā tika apsteigti par vairāk nekā 13 sekundēm. Otrajā braucienā Matvejevs uzrādīja otro rezultātu absolūtajā vērtējumā, tikai nepilnu sekundi atpaliekot no Štolcermaņa laika. Matvejevs šobrīd izskatās netverams, bet interesanta cīņa sagaidāma par citām vietām uz pjedestāla, jo pārējo braucēju rezultāti ir visnotaļ blīvi. „333” trasē otrajā vietā ierindojās Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”), par trim sekundes desmitdaļām apsteidzot Ēriku Ozoliņu („VW Golf III”).

1800 grupā, kā jau tika prognozēts, uz starta neizgāja 2009. gada čempions Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”). Pārsteigumu pirmajā braucienā sagādāja Andris Slišāns („Toyota Corolla”), tuvāko sekotāju apsteidzot par gandrīz pusotru sekundi, kas pēc vasaras sprinta mērauklas ir ievērojams pārsvars. Tomēr lieliski otro braucienu veica Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) un, pat neraugoties uz to, ka startēja ar basketbolā salauztu pirkstu, izrāva uzvaru posmā. Skujiņa mērķis šogad ir atbrīvoties no priedēkļiem „ex” un „vice” pirms čempiona nosaukuma (pirmā vieta 2008. gada kopvērtējumā, otrā vieta pērn). Ierindojoties otrajā pozīcijā pussekundi aiz uzvarētāja, savu labāko rezultātu karjerā sasniedza Slišāns. Trešajā vietā ierindojās ar to pašu  „Toyota Corolla” braucošais Imants Firsts. Nepilnu sekundi aiz godalgoto trijnieka palika Edmunds Ozols („VW Golf II”), lai gan otrajā braucienā sasniedza pat otro rezultātu. Šī kvarteta rezultātu blīvums (visi satilpa nepilnās trīs sekundēs) sola interesantu cīņu čempionāta nākamajos posmos.

Lielu atsaucību guva „Street” ieskaite, kurā šogad ieviests dalījums atkarībā no dzinēja tilpuma. Ātrakais ar ielas riepām braucošais dalībnieks izrādījās “2500 Street” klases uzvarētājs Mārtiņš Gūtmanis („BMW 323 ti”). Šajā klase tika fiksēta arī sīvākā cīņa – otrās vietas ieguvējs Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”) atpalika tikai par sekundes desmitdaļu. „1800 Street” klasē uzvaru svinēja Jānis Strazdiņš („BMW 318 ti Compact”), bet ātrākais „2500+ Street” bija Andrejs Švagris („Mazda 323 GTX”).

Sestdien debiju autosporta sacensībās piedzīvoja 16 gadus vecais Krievijas pārstāvis Vasilijs Grjazins. Meistarīgā krievu rallista Staņislava dēls trenera Ģirta Krūzmaņa uzraudzībā startēja četrās ieskaites klasēs, izmantojot „Mitsubishi Lancer EVO” un „Honda Civic Type-R” spēkratus. Augstākā vieta – trešā – tika sasniegta „2500+ Street” klasē. Jaunais braucējs līdz šim lielāko daļu treniņu aizvadījis uz grants ceļiem ar rallija automašīnu, taču plāno startēt arī turpmākajos vasaras sprinta čempionāta posmos. Nākamais paredzēts pēc mēneša, 29. maijā „Rullīša” kartinga trasē Jelgavā.

Sacensību pilnie rezultāti atrodami šeit. Plašāka informācija par Latvijas vasaras autosprinta čempionātu pieejama www.vasarassprints.lv.

Arī šogad vasaras sprinta rīkotāji turpina sadarbību ar „Kumho” riepu piegādātajiem un sacensību dalībniekiem tiek piedāvāta īpaša cena. Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: „Point Transaction Systems”, „SS.lv”, „Tehniskaisveikals.lv”, „Auto24.lv”, „Autodekor.lv”, „Baltikums apdrošināšana”, „Fixbox”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”, „iAuto.lv”, „jauniauto.lv”, „nightlife.lv”, „burnout.lv”.

Latvijas čempionāts vasaras autosprintā

1.posms, „333” trase
1800
Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 6:05,656, Andris Slišāns („Toyota Corolla”) +0,654, Imants Firsts („Toyota Corolla”) +2,181.
2500
Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) 5:56,074, Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”) +13,200, Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”) +13,532.
2500+
Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”) 5:49,469, Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”) +5,450, Ints Jeršovs („Subaru Impreza”) 6,444.
Kausa izcīņa
„1800 Street”
Jānis Strazdiņš („BMW 318 ti Compact”) 6:32,036, Guntis Lapiņš („VW Golf”) +1,600, Edgars Karlsons („BMW 318 is”) +5,135.
„2500 Street”
Mārtiņš Gūtmanis („BMW 323 ti”) 6:22,352, Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”) +0,123, Aivo Gailītis („VW Golf II”) +2,171.
„2500+ Street”
Andrejs Švagris („Mazda 323 GTX”) 6:35,829, Einārs Juškovskis („Subaru Impreza”) +1,732, Vasilijs Grjazins („Mitsubishi Lancer EVO”) +5,522.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti