«BTA Rally Talsi» svarīgas Latvijas čempionāta cīņas

 
12.maijs 2010 10:33

BTA Rally Talsi, kas norisināsies 15. un 16. maijā Talsos un Talsu apkārtnē, jau pirms starta guvis ievērību kā vairāku valstu nacionālo čempionātu uzvarētāju cīniņš.


Foto: Aigars Tīdmanis (Go4speed.lv)

Bez starptautiskajām cīņām aktuāla būs uzvaru un punktu dalīšana Latvijas čempionāta ieskaitē. BTA Rally Talsi ir Latvijas rallija čempionāta trešais posms un jaunizveidotā Baltijas rallija čempionāta pirmais posms.

Lai kā noslēgtos N4 čempionu spēkošanās savā starpā, Talsu rallija viens no primārajiem uzdevumiem būs Latvijas rallija čempionāta cīņas veidošana. Tā kā šis būs pirmais vasaras sezonas posms, var mainīties arī spēku samēri salīdzinājumā ar ziemas notikumiem,
Šķiet, N4 klasē favorīti Latvijas čempionātā paliks tie paši: Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Tieto Kronus Rally Team), Māris Neikšāns/Raivis Jansons un Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rally Team). Pieskaitot Jāņa Feldmaņa/Anrija Jesses ekipāžu, šīs vienības ir kopvērtējumā vadošās un arī ātruma ziņā Latvijas kopvērtējuma punktu maksimumu vajadzētu gūt kādai no tām. Pēc pirmajiem diviem posmiem nav izteikta kopvērtējuma līdera. Eglem 17 punktu, seko Vorobjovs ar 15 un Māris Neikšāns ar 14.

Interesanta matemātiska cīņa kopvērtējumā gaidāma A+ grupas čempionātā. Pašlaik 19 punktu ir lietuvietim Rokam Lipeiķim, savukārt 14 punkti ir Raimondam Strokšam, kura ekipāžu gan uz starta savās mājās neredzēsim. Rallija galvenā favorīte, vismaz Latvijas ekipāžu kontekstā, būs Ivara Vasaraudža/Pētera Spredža (Skandi Auto rallija komanda) ekipāža. Vienība nestartēja pirmajā posmā, tāpēc punktu ziņā uzvara Gulbenē sportistiem dod tikai trešo vietu šā brīža kopvērtējumā. Tomēr panākumi nākamajos posmos var nozīmēt, ka Vasaraudzis var izrādīties konkurentiem nenoķerams.

<250>Saspringta situācija vienas ass piedziņas 2WD grupā. Pirmajos divos posmos – Lietuvas Winter Rally un Gulbenes Sarmā – pie punktiem tikušas (finišējušas astoņniekā) 13 dažādas ekipāžas. Savukārt nevienai vienībai nav vairāk par 11 punktiem.
Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš nestartēja Lietuvā, bet Gulbenes sacīkstē uzvarēja. Savukārt Lietuvas sacīkstē uzvarējušie Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (Auto Stils Rally Team) savās mājās izstājās. Līdz ar to abām ekipāžām pa 11 punktiem. Arī sekotāju rezultāti bijuši tik haotiski, ka punktu ziņā nav apsteigti posmu uzvarētāji. Trešais kopvērtējumā ar desmit punktiem ir lietuvietis Roks Kvarciejus, tālāk igaunis Rolands Murakass ar deviņiem punktiem un pārējie. Līdz ar to cīņa par Latvijas čempiona titulu 2WD grupā šovasar sākas gandrīz no nulles.

Šogad īpaši tiek aktualizēts Junioru ieskaites vērtējums. Latvijas Junioru kausa vērtējumā pēc Gulbenes sacīkstes labākais latvietis – Ralfs Sirmacis – ir tikai septītajā vietā, kas nozīmē, ka Latvijas junioriem būs krietni jāstrādā, lai situāciju uzlabotu. Priekšā Sirmacim pieci igauņi un viens lietuvietis. Latvijas trumpji Junioru kausā ir Zigurds Kalniņš un Atis Bruņinieks. Abi no 11 Gulbenē startējušajiem junioriem izrādījās vienīgie, kuri nesasniedza finišu, piedzīvojot tehnikas problēmas. Kamēr latviešu mašīnas rūca, viņi vienas ass piedziņas klasē bija līderu vidū.

Super 1600 kausā, kurā atsevišķi tiek vērtēti līdz 1600 kub. cm motoru kubatūrai atbilstoši auto, vadībā atrodas Ķilpis/Ceriņš, bet viņiem seko Egils un Māris Īles (Auto Īle VW Rallija komanda). Jāpiebilst, ka abās kausu izcīņās – junioriem un 1600 klasei – punktu skaitīšana pēc nolikuma tika sākta ar Gulbenes sacīksti, Lietuvas notikumus nevērtējot.

Latvijas čempionātā kopumā paredzētas septiņas sacīkstes. Lietuvai, Gulbenei un Talsiem sekos posmi Madonā, Rēzeknē (rallijs Latgale), Liepājā (Kurzeme) un Jūrmalā/Kuldīgā (Latvija).

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti