Caune: Igauņi brauc rallijā "Kurzeme", kā jābrauc, latvieši ir lēni

 

Ivars Caune Foto: Publicitātes foto

Kurzeme 2013 | 31.augusts 2013 10:51

Igaunijas sportistu dominance rallija „Kurzeme” pirmajā dienā skaidrojama ar to, ka latvieši ir lēni, uzskata leģendārais Latvijas rallists Ivars Caune.

Pēc pirmās dienas ātrumposmiem labāko desmit ekipāžu vidū atrodas 8 Igaunijas ekipāžas, un 6 ātrākie braucēji ir tieši igauņi.

„Igauņi brauc, kā jābrauc, taču latvieši ir lēni,” sacīja I. Caune, norādot, ka pirms diviem gadiem situācija bijusi citādāka, jo vēl braukuši brāļi Neikšāni un ātrāks bijis arī Jānis Vorobjovs. Patlaban latvieši spēcīgāki ir priekšpiedziņas automašīnu klasē, kur norit ļoti aizraujošas cīņas.

Komentējot pirmās dienas ātrumposmus, I. Caune norāda, ka rallija organizatori pieņēmuši pareizu lēmumu, starta intervālu palielinot līdz divām minūtēm.

„Miglā braukt ir vieglāk nekā putekļos, un šādos apstākļos ļoti liela nozīme ir stenogrammai,” uzsver I. Caune.
Viņš arī uzskata, ka rallija otrajā dienā varētu izvērsties interesanta cīņa starp „Ford Focus WRC” pilotu Georgu Grosu un ar daudz vājāko N4 grupas „Subaru Impreza” braucēju Otu Tanaku.

„Vietās, kurās vakar skatījos sportistus, O. Tanaks brauca pa pilnīgi citām trajektorijām, kas liecina par lielu meistarību,” stāsta I. Caune. Viņaprāt, O. Tanaks ir spējīgs cīnīties par uzvaru rallija kopvērtējumā. „Šodien arī uzlijis lietus, un trase ir slidenāka. Tas nozīmē, ka jaudai vairs nav tik liela nozīme.”

Pēc pirmās rallija dienas, kas tika aizvadīta ļoti smagos apstākļos, vadībā izvirzījies sacensību galvenais favorīts, ar „Ford Focus WRC” braucošais G. Gross, kurš izcīnīja uzvaras piecos ātrumposmos no septiņiem.

Ceturtajā ātrumposmā G. Gross kļūdījās un vienā no līkumiem aizbrauca taisni, zaudējot deviņas sekundes un atkrītot uz 2.vietu kopvērtējumā, taču nākamajos ātrumposmos atkal bija ātrākais un rallija līderpozīciju atkaroja.

2.vietā, atpaliekot 8,68 sekundes, ierindojās cits igauņu braucējs E. Kaurs. 3.vietu pēc pirmās dienas ieņēmis O. Tanaks, kurš līderim zaudē 10,35 sekundes.

Rallija pirmā diena aizritēja ļoti smagos apstākļos. Pirmajos trīs ātrumposmos sportisti cīnījās ar putekļu dēļ samazinātu redzamību. Rēķinoties ar gaidāmo tumsu un vēl arī miglu, kas sacensības padarītu ļoti bīstamas, tiesneši pieņēma lēmumu starta intervālu palielināt no vienas līdz divām minūtēm. Otrajā aplī atkārtotajos ātrumposmos trase bija nedaudz notīrījusies un putekļu bija nedaudz mazāk.

Ātruma Festivāla noslēdzošajā dienā skatītāji varēs vērot piecus rallija grants ātrumposmus: Nīcas un Rucavas novadā, kā arī Aizputes un Durbes novadā. Rallija noslēgumā sportisti vēl pēdējo reizi mērosies spēkiem pilsētas ātrumposmā Liepājas ostā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 5,61 m garš un 446 Zs jaudīgs - Ford parāda jauno Expedition (+ FOTO) 1

Ford iepazīstinājis ar krosovera Expedition jaunākās paaudzes modeli, kas nebeidz pārsteigt ar saviem izmēriem un jaudu. Lasīt vairāk

 

Pārdošanā trīsasu Porsche pikaps par 100 000 eiro (+ VIDEO) 5

Neparastais transportlīdzeklis tiek piedāvāts platformā Kickdown. Lasīt vairāk

 

No 46 600 eiro - Peugeot 408 tagad arī pilnībā elektrisks (+ FOTO) 1

Peugeot pabeidzis savu 408 saimes komplektēšanu 2022. gadā ieviestajam uzlādējamā hibrīda modelim 408 Plug-In Hybrid 225 pievienojot pilnībā elektrisko E-408. Lasīt vairāk

 

Atceļ kravas automobiļu astoņu nedēļu atgriešanās noteikumu 3

Eiropas Savienības Tiesa piektdien nolēma atcelt Mobilitātes pakotnē noteikto prasību, kas uzliek par pienākumu kravas transportlīdzekļiem ik pēc astoņām nedēļām atgriezties transportlīdzekļu reģistrācijas valstī, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti