Visi komentāri - Spēcīgā lietu Horvātijas rallija otrajā dienā ātrākais – Kopeckis; smagu avāriju piedzīvo Bonefiss

Spēcīgā lietu Horvātijas rallija otrajā dienā ātrākais – Kopeckis; smagu avāriju piedzīvo Bonefiss

 
iAuto | 27.septembris 2013 19:26

Pēc Horvātijā notiekošā Eiropas rallija čempionāta 10.posma otrās dienas sacensībām vadībā izvirzījies čempionāta kopvērtējuma līderis čehs Jans Kopeckis ar „Škoda Fabia S2000”, tikmēr lietainajā trasē smagu avāriju piedzīvoja franču braucējs Žermēns Bonefiss.

Piektdienas rīts rallistus pārsteidza nesagatavotus. Īsu brīdi pirms pirmā ātrumposma starta sākās ļoti spēcīgs lietus.

„Es nezināju neko par laikapstākļiem. Tagad ļoti stipri līst, bet mums ir cietais regulējums,” pēc ātrumposma finiša sacīja Kopeckis, kurš 14,97 kilometrus garajā dopā ar N grupas „Subaru Impreza R4” braucošajam austrietim Andreasam Aigneram zaudēja 27,9 sekundes.

Jans Kopeckis Horvātijas rallijā ir neaizsniedzams Foto: fiaerc.com

Dienas pirmā ātrumposma uzvarētājs Aigners gan atzīst, ka pirms starta tomēr paguvis uzlikt mīkstākas riepas, tomēr arī ar tām bijis ārkārtīgi grūti atrast saķeri ar ceļu, un labais rezultāts viņam bijis liels pārsteigums.

„Es nebiju nemaz tik ātrs,” sacīja Aigners. „Mans mērķis ir finišēt.”

Apmierināts ar savu sniegumu nebija arī vācietis Hermans Gasners jaunākais, kurš rallija otro dienu pabeidza augstajā 3.vietā. „Tas bija pilnīgi traki, nepareizas riepas, man nav nekādas ticības automašīnai. Es neesmu apmierināts ar savu braucienu,” sacīja Gasners.

Ungārs Janoš Puškadi braukšanu pa Horvātijas slapjo asfaltu pat salīdzināja ar braukšanu pa ledu bez radzēm. „Ļoti bīstami,” sacīja Puškadi.

Pēc dienas pirmā ātrumposma laikapstākļi pasliktinājās vēl vairāk, un nākamajā ātrumposmā smagu avāriju piedzīvoja franču autobraucējs Žermēns Bonefiss. Ekipāžas stūrmanis traumas neguva, tomēr Bonefiss tika nogādāts slimnīcā uz pārbaudēm, kur viņam konstatēja lauztu skriemeli. Ņemot vērā bīstamos braukšanas apstākļus, trešais ātrumposms pēc septiņu ekipāžu finiša tika apturēts.

Kā pēc izrakstīšanas no slimnīcas piektdienas pēcpusdienā savā Tviterkontā rakstīja Bonefiss, atveseļošanās posms būs ilgs.

Piektdienas trešajā ātrumposmā cīņa atsākās, un savu pārākumu jau nodemonstrēja Kopeckis, rallija līderim nepilnus 30 kilometrus garajā dopā atgūstot 18,6 sekundes. Aigners gan norādīja, ka ātrumposma beigās automašīnai radušās problēmas ar bremzēm, kā rezultātā viņam nācies bremzēt daudz ātrāk, tomēr „kad trase žūst, ir neiespējami būt tikpat ātram, cik Jans”.

Vienlaikus, apstākļi joprojām saglabājās ļoti sarežģīti, jo asfalta segums ātrumposma laikā mainījies vairākkārt. Šādā situācijā ļoti liela nozīme ir pareizai riepu izvēlei, un Gasners jaunākais atklāja, ka viņa automašīnai priekšā uzmontētas divas cietā sastāva riepas, bet aizmugurē viena mīkstā sastāva riepa un viens sliks.

Pēcpusdienā laikapstākļi uzlabojās, un dienas atlikušos trīs ātrumposmus sportisti jau varēja veikt daudz ātrākā tempā. Aignera sacītais par Kopecka ātrumu pilnībā piepildījās un čehu sportists Horvātijas rallija otro dienu noslēdza 1.vietā, ar iespaidīgu 52,9 sekunžu pārsvaru apsteidzot savu tuvāko sekotāju Aigneru.

„Daru visu, ko spēju. Priekš N grupas automašīnas ir ļoti labi,” sacīja Aigners.

3.vietu pēc otrās dienas ieņem cits ar N grupas automašīnu braucošs sportists – Gasners, kuram līdz Aigneram pietrūkst 5,2 sekundes. Tikmēr 4.vietas īpašnieks, beļģis Pīters Žoens no pirmā trijnieka atpaliek jau minūti un 18 sekundes.

Horvāts Jurajs Šebaļs, kurš pēc pirmās dienas atradās rallija vadībā, piektdienu pabeidza 5.vietā.

Piektdien sportistiem bija jāveic seši ātrumposmi 117 kilometru garumā, savukārt sestdien sportistiem priekšā septiņi ātrumposmi 120 kilometru garumā, tostarp Porečas pilsētas ātrumposms, ar kuru sacensības šodien sākās.

Visi ātrumposmi Horvātijas rallijā ir ar asfalta segumu. Baltijas valstu sportisti šajā Eiropas čempionāta posmā nestartē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 3

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Piekabe sāk dancot (+ VIDEO) 11

Volkswagen, kas ved citu Volkswagen, apsteidz lēnāk braucošo, taču īsu brīdi pēc tam piekabe sāk "dancot" un situācija kļūst kritiska. Lasīt vairāk

 

Citroen Elo – kompakts auto ar plašu salonu (+ FOTO) 5

Francijas autobūves ražotājs Citroen izstrādājis konceptauto Elo – kompaktu auto ar plašu salonu un virsbūvi, kas atbilst MPV jeb minivena formātam. Lasīt vairāk

 

"Porsche Latvia Racing Team" sacīkšu auto "Kaimanu mednieks" pārtapis unikālā 1:18 mēroga kolekcionāru modelī 2

Rīga. Porsche Latvia Racing Team" sacīkšu auto "Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport", ko simboliskā dizaina dēļ dēvē arī par "Kaimanu mednieku", nu ir pārtapis 1:18 mēroga ekskluzīvā modelī, kas ir pieejams ierobežotā daudzumā kā kolekcionāru priekšmets, informēja "Porsche Latvija" vadītājs Ivars Norvelis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti