Jaunā Almera 2003 ir Nissana “svaigākais” modelis Eiropas tirgum. Uzlabojumi ir veikti, lai uzturētu Almeras konkurētspēju ļoti attīstītajā C-segmentā, kurš Eiropas automobīļu tirgū sastāda 35% no jaunu auto pārdošanas apjomiem. Almera ir konstruēta un radīta Eiropā, lai atbilstu augstākajām eiropiešu prasībām pēc kvalitātes, dizaina, drošības un komforta.

Jaunās Almera izveidē Nissan konstruktori lielā mērā iedvesmojušies no Primera, padarot tās priekšējās un aizmugurējās daļas eksterjera dizainu izsmalcinātāku, kā arī salona dizainā ieviešot Primerai līdzīgu priekšējo konsoli ar N-Form kokpitu. Ir uzlabota esošā dzinēju gamma un nākamgad tai pievienosies jauni motori. Ir pārformeti aprīkojuma līmeņi, kas tagad izkārtoti klientiem saprotamākā veidā, un papildus aprīkojuma sarakstam pievienotas jaunas pozīcijas, piemēram, parkingsensori. Latvijā pārdošanā jaunā Almera nonāk oktobra vidū, un, ņemot vērā tās bagātināto aprīkojumu, Almera cena nav palielinājusies.
Izsmalcinātāks dizains
Būtiskas izmaiņas ir skārušas priekšējos un aizmugurējos bamperus, pielīdzinot to formu Primerai, un priekšējās radiatora restītes rūtis tagad veidotas bišu šūnu veidā. Priekšējos lukturos zem dzidrinātas lēcas apvienota četru apaļo sudraboto lampu sistēma. Hečbeka virsbūves aizmugurējie lukturi ar savstarpēji savienotiem apļiem viedoti līdzīgi kā attiecīgās virsbūves Primerai. Almera bāzes versijā aprīkota ar 15” riteņiem ar jauniem dekoratīvajiem kalpakiem, bet augstākie aprīkojuma līmeņi ieguvuši jaunus 16” vieglmetāla diskus.

Jaunās Almeras būtiskakā interjera iezīme ir N-Form kokpits ar 5” displeju, kurā vienkāršā un saprotamā veidā apvienotas audiosistēmas un klimatkontroles vadības pogas. Elegantāku izskatu ieguvis mērinstrumentu panelis ar hromētiem ietvariem. Almera ieguvusi arī Primerai līdzīgu četrspieķu stūri, jaunus sēdekļu pārvalkus, jaunu ātrumpārslēga rokturi un citus uzlabojumus.
Dinamiskāks sniegums
Tāpat kā iepriekš, Almera ir pieejama ar diviem benzīna dzinējiem, kuriem ir uzlaboti jaudas un griezes momenta rādītāji, tādējādi to sniegums kļuvis dinamiskāks, nepalielinot degvielas patēriņu. Demokrātiskākais ir 1,5 litru benzīnnieks, kura jauda ir palielināta par 9% un griezes moments- par 6%. Tas nodrošina par 0,7 sekundēm samazinātu ieskrējiena laiku līdz 100km/h, saglabājot līdzšinējo 6,6l vidējo degvielas patēriņu uz 100km. 1,8 litru dzinējs, tāpat kā uz Primeras, attīsta 116Zs jaudu un līdz ātrumam 100km/h ieskrienas 10,8 sekundēs.

Apmēram pēc pusgada Almera būs pieejama arī ar diviem dīzeļdzinējiem. Pilnīgi jaunais 1,5l common-rail dīzelis attīsta 82Zs jaudu un tā griezes moments ir 185Nm pie 2000 apgr./min. Ar šiem lieliskajiem dinamikas rādītājiem degvielas patēriņš ir sevišķi pieticīgs- tikai 4,9l uz 100km. Jau pazīstams Nissan klāstā ir 2,2litru dīzeļdzinējs, kura jauda Almeras gadījumā būs 110Zs.
Saprotamāks aprīkojuma klāsts
Aprīkojuma līmeņu unifikācijas process, kas aizsākās ar jauno Primeru, tiek turpināts arī atjaunotajā Almeras klāstā, kas tagad tiek piedāvata trijos aprīkojuma līmeņos: visia, acenta un tekna. Jau zemākajā- visia versijā ir ietvertas tādas aprīkojuma pozīcijas kā: elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi, elektriski paceļami logi, apsildāmi sēdekļi, četri drošības spilveni ar aktīvajiem galvas balstiem, lukturu augstuma regulēšana un mazgāšana, u.c. Augstākajās versijās acenta un tekna automašīna aprīkota ar 16" vieglmetāla diskiem, miglas lukturiem, N-Form displeju, automātisko klimata kontroli un CD atskaņotāju.
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Nu nepatik man nissan, vai nu paskats pilnigi bezpersonisks, peleks - almera. Vai ari personigas sejas meklejumi beidzas ar vinkarsi atbaidosu viepli, kroplacainu karpu - jauna primiera. Par jauno micru nemaz nerunajot - vienkarsi briesmiga.