Lielbritānijā izgudrots gaisa hibrīddzinējs - iAuto

Lielbritānijā izgudrots gaisa hibrīddzinējs 8

 
19.marts 2009 10:58

Zinātnieki no Brunelas Universitātes Londonā (Lielbritānija) ir izstādājuši hibrīda spēkiekārtu, kas darbojas ar saspiestu gaisu. Bremzējot ar dzinēju, iekārta saspiež cilindros esošo gaisu un novirza to uz speciālu glabātuvi.

Šo gaisu turpmāk var izmantot īslaicīgai dzinēja jaudas palielināšanai: piemēram, turbodzinējos saspiesto gaisu novirzīt uz pašu turbīnu, ļaujot novērst jaudas kritumu pie zemiem apgriezieniem un samazināt "turbobedres" efektu. 

Pēc zinātnieku domām, šādas konstrukcijas izmantošana hibrīdautomobiļos ļaus būtiski samazināt automobiļa ekspluatācijas izmaksas un kaitīgo izmešu daudzumu atmosfērā, kā arī uzlabot degvielas ekonomiju. Turklāt, parastā iekšdedzes dzinēja pārveidošana par "gaisa hibrīdu" neprasa būtisku iejaukšanos ne pašā dzinējā, ne arī transmisijā. Tāpēc hibrīdās spēkiekārtas, kuras darbojas ar saspiestu gaisu, autoražotājiem izmaksās lētāk, nekā benzīna-elektriskie kompleksi.  

Jau tuvākajā laikā zinātnieki plāno uzsākt "gaisa hibrīda" izmēģinājumus.
 
Visi komentāri
 
267843. viesis 19.marts 2009 21:23
0 0 Atbildēt

No raksta var saprast ka izgudrojums attiecas tikai uz turbodzinējiem.

267851. viesis 20.marts 2009 11:50
0 0 Atbildēt

Malači, cilvēki rosās. Starp citu, varbūt arī neturbo motoram to var uzbāzt degvielas ekonomijas pēc. Jo tad motoram nav jātērē spēki lai sūktu gaisu, caur filtru, bet viņam to vienkārši iedod bez slodzes.

267852. viesis 20.marts 2009 11:53
0 0 Atbildēt

KKTK var. To sauc par kompresoru un tādu lietu autobūvē izmanto jau vismaz 80 gadus :)

267854. viesis 20.marts 2009 12:10
0 0 Atbildēt

tādu kompresoru autobūvē neizmanto.....

ja nemākat lasīt - tad nu jūsu problēma..... autobūvē līdz šīm izmantoja mehāniskus kompresorus lai padot vairāk gaisa cilindros, savukārt spriežot pēc šī apraksta - šīs gaiss atpakaļ cilindros vairs neies....

267857. viesis 20.marts 2009 13:07
0 0 Atbildēt

Te www.gizmag.com/go/5585/ kaut kas līdzīgs jau bijis 2006.g.

267858. viesis 20.marts 2009 13:14
0 0 Atbildēt

Te pat darbībā redzams www.youtube.com/watch?v=Kogz4wedwtk

267867. viesis 20.marts 2009 16:10
0 0 Atbildēt

sākuma jau virsraksts- nevis izgudroja - bet izveidoja..... prototipu...

bet sistēma - to saspiesto gaisu cilindros NELAIDĪS..... bet laidīs izpūtējā - lai iegriezt turbīnu...

267891. viesis 23.marts 2009 8:37
0 0 Atbildēt

nja, a tas saspiestais gaiss ir pieejams tāpat par velti uz jebkura stūra... ekonomija bezmēra...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Ļoti grezns Unimog, bet – tikai vienā eksemplārā (+ FOTO) 8

Par godu uzņēmuma 80. gadu jubilejai, Mercedes-Benz Special Trucks izstrādājis unikālu transportlīdzekli, ko droši var saukt par greznāko Unimog, kāds jebkad radīts. Lasīt vairāk

 

Atteikšanās no iekšdedzes dzinēju aizlieguma kritizē Volvo un Kia 17

Daži autoražotāji nebūt nepriecājas par Eiropas Savienības kursa maiņu attiecībā uz pilnīgu iekšdedzes motoru aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Nissan uzsāk trešās paaudzes Leaf ražošanu (+ FOTO) 2

Japānas autoražotājs Nissan savā Sanderlendas rūpnīcā Apvienotajā Karalistē ir uzsācis jaunās paaudzes Leaf modeļa ražošanu, iezīmējot nozīmīgu soli uzņēmuma elektrifikācijas attīstībā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti