Zinātnieki no Brunelas Universitātes Londonā (Lielbritānija) ir izstādājuši hibrīda spēkiekārtu, kas darbojas ar saspiestu gaisu. Bremzējot ar dzinēju, iekārta saspiež cilindros esošo gaisu un novirza to uz speciālu glabātuvi.
Šo gaisu turpmāk var izmantot īslaicīgai dzinēja jaudas palielināšanai: piemēram, turbodzinējos saspiesto gaisu novirzīt uz pašu turbīnu, ļaujot novērst jaudas kritumu pie zemiem apgriezieniem un samazināt "turbobedres" efektu.Pēc zinātnieku domām, šādas konstrukcijas izmantošana hibrīdautomobiļos ļaus būtiski samazināt automobiļa ekspluatācijas izmaksas un kaitīgo izmešu daudzumu atmosfērā, kā arī uzlabot degvielas ekonomiju. Turklāt, parastā iekšdedzes dzinēja pārveidošana par "gaisa hibrīdu" neprasa būtisku iejaukšanos ne pašā dzinējā, ne arī transmisijā. Tāpēc hibrīdās spēkiekārtas, kuras darbojas ar saspiestu gaisu, autoražotājiem izmaksās lētāk, nekā benzīna-elektriskie kompleksi.
Jau tuvākajā laikā zinātnieki plāno uzsākt "gaisa hibrīda" izmēģinājumus.
No raksta var saprast ka izgudrojums attiecas tikai uz turbodzinējiem.