Rīgā notiks seno spēkratu salidojums «Rīga Retro - 2009» 8

 
20.augusts 2009 15:22

Sestdien, 22.augustā Rīgas pilsētas svētku ietvaros notiks seno spēkratu salidojums „Rīga Retro -2009”. Pasākums būs veltīts Rīgas Motormuzeja 20 gadu jubilejai un „Russo-Balt” 100 gadu jubilejai. Pasākumā publikai tiks parādīti vairāk nekā 80 antīkie automobiļi un 40 retro motocikli.

Kā unikālākos pasākuma eksponātus var minēt 1941. gada ugunsdzēsēju auto HENSCHEL typ 33 D1, gandrīz gadsimtu vecos spēkratus Buick – Six un  Panhard-Levassor 20 CV, kā arī pirms otrā pasaules kara ražoto Mercedes – Benz 230 (W143). Pasākumā būs apskatāmi arī 50-60 gados ASV ražotie spēkrati un  padomju gados populārie auto Pobeda, ZIM, Volga u.c.

Pasākums sāksies plkst. 10:00 Biķernieku sporta bāzē, kur notiks auto regularitātes brauciens, kā arī motociklu veiklības stafete un sprints. Pirms plkst. 12:00 senie spēkrati dosies uz Daugavas krastmalu, kur trīs stundas varēs apskatīt antīkos spēkratus. Bet pēc plkst. 15:00 spēkrati dosies improvizētā rallija pārbraucienā uz Saulkrastiem.

Starptautiskais seno spēkratu rallijs „Rīga Retro” ir ikgadējs pasākums, kuru organizē Latvijas Antīko Automobiļu klubs un Rīgas Motormuzejs sadarbībā ar CSDD un Rīgas domi. Pasākumu atbalsta un apdrošināšanas kompānija  ERGO .
 
Visi komentāri
 
270472. viesis 20.augusts 2009 16:23
0 0 Atbildēt

Savulaik, vēl tālajā 1972.gadā, kopā ar savu skolasbiedru bijām vieni no pirmajiem Antīko Auto kluba biedriem. Toreiz AAK kluba birojs bija vēl Tērbatas ielā, klubu vadīja Kulbergs. Tolaik pašam bija milzu interese par senajiem auto, atceros - ka veselu albumu ar bildēm biju sakolekcionējis . Vispār, bija jau interesanti. Dīvaini, bet padomjlaikos tml. interesēm un klubiem bija liels valsts atbalsts. Priekš šiem mērķiem pat motormuzejs tika uzbūvēts. Šodien diemžēl no valsts atbalsta nekāda, viss turas uz atsevišķu entuziastu aktivitātēm, motormuzejs teju jau līdz ūtrupei bija nonācis.

270480. viesis 21.augusts 2009 9:24
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis [?] 20.08.2009 16:23

Dīvaini, bet padomjlaikos tml. interesēm un klubiem bija liels valsts atbalsts. Priekš šiem mērķiem pat motormuzejs tika uzbūvēts. Šodien diemžēl no valsts atbalsta nekāda, viss turas uz atsevišķu entuziastu aktivitātēm, motormuzejs teju jau līdz ūtrupei bija nonācis.

==================================

Oi, veciit, ja tu zinaatu, kaadas visaadas metodes tika pielietotas, lai , pirmaam kaartaam, vispaar taadu klubu atljautu dibinaat :-)Saakot ar glaimoshanu un pieliishanu kam vajag, turpinot ar "vajadziigajiem sakariem vajadziigajaas vietaas" , un beidzot ar peec iespeejas nosleeptaam nelikumiibaam :-) Kad sataisiijaas buuveet MM, tad visi tie procesi sasniedza apogeju :-) Azh PSRS kultuuras ministre Furceva tika iesaistiita - par kaartiigu balljuku ar krietnu apkoshanos vinja bija ar mieru parakstiit dajebko :-) Plus veel vasarniicas Juurmalaa visaadiem gjeneraaljiem un citiem darbonjiem, kazhokaadu leevenji vinju sievaam ... Ehhhh, neviens jau iisti neticeeja, ka izdosies, bet IZDEVAAS! :-) A par gruutajiem laikiem ... redz, Rietumos shaadi muzeji normaali eksistee no privaatpersonu (mecenaatu) un dazhnedazhaadu auto un "ar-auto-saistiitu" razhotaaju ziedotaam summaam. Protams, ne visi ziedo tiira entuziasma deelj, meedz buut arii sava interese ...

270481. viesis 21.augusts 2009 12:15
0 0 Atbildēt

Piebildīšu, ka "tajos" laikos arī entuziastu bija vairāk. Cilvēki tik briesmīgi neskatījās otra makā ar domu: "kas man par to būs ?" , ja es ziedošu brīvu vakaru un norestaurēšu kādu senā auto detaļu. Visus vairāk interesēja rezultāts - atjaunotais auto, nevis piķis paša makā. Dažādu profesiju amatnieki (mākslinieki, amatnieki,skārdnieki,metinātāji, kokgriezēji,hromēšanas specialisti u.c.) garus vakarus sēdēja garažās un restaurēja senos auto, par darbu vairumā gadījumu saņemot pliku PALDIES... Vairums seno auto tika atjaunoti un restaurēti tieši 70-80tajos gados. Šodien neviens hudožņiks idejas vārdā vairs neņems pindzeli rokās un neko nedarīs, kamēr nesaņems čungura piedāvājumu. Ne velti savulaik AAK iegūtie pāris senie autobusi vēl šodien kaut kur rūsē bez restauracijas. Šodien tomēr citi laiki - kapitālisma nežēlīgie likumi skāruši visas sfēras. Entuziasti bariem sāk pulcēties tikai tad, ja kāds diletants par apšaubāmu aferu videokameras priekšā sola ļimonu....

270482. viesis 21.augusts 2009 12:51
0 0 Atbildēt

Zini šajos laikos no entuziasma paēdis nekļūsi, tādēl ir saprotama vēlme saņemt algu par savu darbu. Man ar ir spēcīga vēlme iegūt savā īpašumā pārīti vecu japāņu spēkratu, bet man diemžēl patreiz nav tik daudz naudas lai to darītu, un savukārt nopirkt un ielikt stūrī lai rūsē ar nav gluzi mans mērķis :(. Bet nu lēnā garā mēģinu vismaz savāķt aprīkojumu un zināšanas ar ko varētu kaut ko tādu uzsākt. Vieta ar beidzot ir ...

270486. viesis 22.augusts 2009 11:47
0 0 Atbildēt

Par Furcevu gan mazliet neticami-viņa nomira 1974.g.,bet MM uzcēla 1989.g.Var jau būt,ka birokrāti 15 gadus stīvējās...

270487. viesis 22.augusts 2009 15:56
0 0 Atbildēt

skats SUPER,gan P.Andersona auto :) gan citi. Zeel ka tas tika apvoenots ar eedaaju/dzeeraaju ielu.

smuki sabildeeti ,kad jau devaas-rallijaa-.

270489. viesis 23.augusts 2009 22:05
0 0 Atbildēt
270547. viesis 27.augusts 2009 14:36
0 0 Atbildēt

Īstenībā veči ir baigie malači! To auto restaurācija prasa milzu darbu un pacietību! Turas veči! Tas forši ka ir iespēja visiem sanākt kopā un parādīt savus autiņus! Un ja sabieriska organizācija ir spējusi noturēties no 1972 gada,tas ir ļoti labs rādītāj! Lai jums pietiek spēka arī turpmāk!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti