Trofi reidu čempionāts finiša taisnē

30.augusts 2009 14:57

Aizvadītajās brīvdienās Trapenes apkārtnē notika sestais un priekšpēdējais īpaši dziļo dubļu braukšanas čempionāta posms. Iepriekšējās vasaras pagāja meža ugunsgrēku rūgtenajā dūmu smaržā.

Un man ir ļaunas aizdomas, ka asinskārie ļautiņi bija ko sliktu nodarījuši lielajai tās puses bebru populācijai. Tāpēc iesācējiem varētu likties, ka Trapenē dubļu tik pat kā nav. Ir jābūt gana senam, lai atcerētos tos vecos labos laikus, kad tieši šeit pirmo reizi Latvijas vēsturē džiperiem bija jāšķērso brasls, ko nevarēja pārbrist – stūrmanim bija jālaižas peldus, lai otrā pusē atrastu kādu atbalsta punktu vinčas trosei. Pirmo reizi iebraucot Baltiņu pļavās tās bija pilnīgi zem ūdens līmeņa. Akurāt kā tāds rīsu lauks! Lai šķērsotu kārtējo meliorācijas (šajā gadījumā drīzāk apūdeņošanas grāvi) vajadzēja izpiņķerēt trošu pagarinājumus līdz nākamā grāvmalē augošajiem krūmiem! Jā, tie tik bija laiki! Bet pateicoties gana lietainajai vasarai un bebru vaislībai Trapenē atkal viss ir pa vecam! Pat dubļu ģenerāļi Tr3 klase dabūja izritināt vinču troses. Un jautrības netrūka nevienam!

Ņemot vērā, ka čempionāts tuvojas izskaņai, posma rezultātus aizēno kopvērtējuma intriga. Šogad kopvērtējumā tiek summēti pieci labākie posmu rezultāti no septiņiem. Tas nozīmē, ka šajā uzdevumā divi nezināmie tiek reizināti ar dalībnieku skaitu, šādiem tādiem nolikuma punktiem un vēl ar posmu skaitu. Rezultātā – vesela kaudze ar nezināmajiem. Bet pēc maniem pilnīgi neoficiālajiem aprēķiniem ir kronēti pirmie 2009.gada Latvijas čempioni trofi reidos! Pašā masveidīgākajā un, manuprāt, tātad pašā prestižākajā - Tr1 klasē, sīvā cīņā uzvarot Trapenē, jau atkal par čempioniem kļuva Ints Freibergs, Gints Kalniņš, Aldis Beķeris un Mārtiņš Spēks.  Pārējās medaļas tiks dalītas Kurlandē. Mizgas, Boicova un Bīriņa ekipāžas ir izkārtojušās regulāros intervālos, bet katra vēl var pakāpties par vienu vietu augstāk.

Open kategorijā līdz šim bija pierasts, ka čempioni tiek noskaidroti priekšlaicīgi. Šis gads izceļas ar īpaši spraigu cīņu. Lielā mērā gan pateicoties tam, ka daudzkārtējie Latvijas čempioni Arņa Puša ekipāža pirmos divus posmus izlaida. Un arī pakaļdzīšanās nenotiek tik raiti, kā viņiem gribētos. Tā Trapenē sīvā cīņā uzvarēja Ivars Roze un Agris Kosītis. Pušs ar domubiedriem tikai otrais. Savukārt kopvērtējuma līderi Jāņa Siliņa ekipāža šoreiz palika pēdējie. Rezultātā pirms pēdējā posma visas trīs ekipāžas atmetot sliktākos rezultātus ir uz vienas starta līnijas! Kurš uzvarēs Kurlandē, tas arī kļūs par čempionu!

Lielo riteņu un dziļo ūdeņu pavēlnieki Vilnis un Aigars Zeizas apvienotajā  Tr2 un Tr3 klasē uzvarēja Edvīnu Vanzoviču un Dmitriju Savicki. Arī kopvērtējumā tā pati aina, bet tīri teorētiski Vanzovičs vēl var apsteigt Zeizas. Uz pēdējo posmu pārbūves sola pabeigt arī abas Begmaņu ekipāžas, tā ka trofi reidu gardēžiem ir gaidāma izcila izrāde.

Paralēli lielajam sportam, notiek tūrisma kausa izcīņa, kur tradicionāli virmo lielākās kaislības. Šeit pilnīgi iesācēji tiekas ar dubļu veterāniem un pat īstiem trofi monstriem. Svarīgāka par jaudīgu vinču bieži vien ir uzmanība un attapība. Tā arī šoreiz līderes Freibergas ekipāža neuzmanības dēļ finišēja stundu pirms orientēšanās zonas kontrollaika beigām – rezultātā pie uzvaras posmā tika Jāņa Šarākova ekipāža. Tomēr arī otrā vieta posmā ļāva Esmeraldai Freibergai, Sindijai Beķerei, Gunai Freibergai un Raitim Onužānam izcīnīt tūrisma kausu.

Šī gada jaunievedums ir tik pat kā aizmirstais vecais labais dubļu burziņš. Pilnīgi demokrātiski un nepiespiestā atmosfērā, bez apdrošināšanas un tehniskās apskates, jebkurš tehnikas brīnums slēgtā trasē var pastumdīties ar citiem tādiem pašiem. Šoreiz pasākums bija pulcējis divdesmit dubļu mīlētājus. Protams, priekšgalā tādi zināmi vīri, kā Zvingulis un Marcinkevičs. Ko lai dara, meistarību, tāpat kā īlenu maisā nenoslēpsi. Bet tas ir labi, ka iesācējiem ir uz ko paskatīties un pamācīties. Ir taču tik daudz aparātu, kas jau zuduši ceļu satiksmei, bet lielajam sportam vēl vai vispār netiek gatavoti. Tad nu paskatieties vai jums aiz šķūnīša nestāv kāds mežā braucamais! Pārlieciet tajā akumulatoru no sava ikdienas auto un var gadīties, ka motors atdzīvojas! Atliek tikai to nogādāt līdz nākamā posma norises vietai. 24-25.oktobrī „Kurlad trophy” jūs gaida! Sekojiet informācijai www.mazozoli.lv.

Indulis Vīdušs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Skrejritenis, kas sasniedz 100 km/h (+ VIDEO) 4

Motociklists ir pārsteigts, sastopot elektrisko skrejriteni, kas var sasniegt 100 km/h. Viņš aprunājas ar tā īpašnieku un pamēģina izbraukt. Lasīt vairāk

 

No 20 000 eiro - jaunais Volkswagen e-up! sola 260 km par pieejamu cenu (+ FOTO)

Ar jauno e-up! modeli Volkswagen padara elektrisko mobilitāti pieejamu ikvienam. Pamata cena būs zemāka nekā iepriekšējam modelim – Baltijas valstīs e-up! sākumcena būs zem 20 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 14

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

No 41 590 eiro – Škoda Superb ar Plug-in tehnoloģiju (+ FOTO) 4

Škoda sāk piedāvāt savu pirmo pie mājas elektrotīkla uzlādējamo modeli. Tas ir Superb iV, kas būs pieejams liftbeka un universāla versijās un ar elektrību spēs nobraukt 56 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti