Divas dienas (10. un 11.oktobrī) Rīgā, skvērā pie Kongresu nama, notika Renault Eco² dienas, kuru ietvaros ikvienam interesentam bija iespēja uzzināt, kā braukt ekonomiski un ekoloģiski, un iegūtās zināšanas pat izmēģināt praksē.
Kopumā pasākumu apmeklēja vairāk kā 1000 interesenti.
Eco² dienu ietvaros ikvienam (ja pietika pacietības izstāvēt rindu) bija iespēja izmēģināt spēkus automašīnas simulatorā, kurā varēja izvēlēties vairākas trases, tās izbraukt un pārbaudīt, vai prot ekonomiski braukt. Tāpat ikviens interesents, kuram līdzi bija autovadītāja apliecība, varēja izbraukt Rīgas ielās, lai instruktora klātbūtnē pārbaudītu savu braukt prasmi- vai pareizi notiek bremzēšana, ātruma pārslēgšana, kā arī sajūga lietošana.
Renault Eco² simulators
Renault Eco simulators, uz kura Ikvienam pasākuma apmeklētājam tika piedāvāta iespēja pārbaudīt savas ekoloģiskās un ekonomiskās braukšanas prasmes, bija vispieprasītākā no Eco² dienu sagādātajām aktivitātēm. Kā norādīja pasākuma apmeklētājs Andris, tad simulators labi imitēja realitāti un ļāva paskatīties uz braukšanas ieradumiem no pavisam cita skata punkta. Tas ir- ļāva pārbaudīt ekonomiskas braukšanas iemaņas. Laikam jau lieki piebilst, ka ekonomiska braukšana ir ari vidi un autovadītāja naudas maciņu saudzējošāka.
Simulators pēc katra „brauciena” analizēja braucēja rīcību uz virtuālām ielām, ceļiem un lielceļiem, noslēgumā sniedzot vērtējumu par elementiem, kas ir jāuzlabo.
Teorija vai realitāte?
Lai pārliecinātu autovadītājus par iespējamo ekonomiju, Renault Eco² teltī ikvienam interesentam bija iespēja iepazīties ar teorijā un praksē pārbaudītiem auto vadīšanas paņēmieniem, kas patiešām veicina degvielas patēriņa ekonomiju un samazina co² izmešu daudzumu apkārtējā vidē. „Daži ekoloģiskas un ekonomiskas braukšanas padomi mani patiešām pārsteidza, jo līdz šim biju domājis, ka ekonomiskumu nodrošina pretējas darbības,” atzina viens no semināru dalībniekiem.
Praktiskas braukšanas apmācības – vai teorija darbojas arī praksē?
„Esmu priecīgs par uzstādīto rezultātu. Nezināju, ka bremzēšana ar dzinēju ir daudz ekonomiskākā kā bremzēšana tukšgaitā,” atzina pasākuma apmeklētājs Igors, kurš piedalījās praktiskās braukšanas apmācībās ar Renault automašīnām instruktoru uzraudzībā.
Šī pasākuma apmeklētājiem bija iespēja ne tikai notestēt kādu no jaunajiem Renault Eco modeļiem, bet arī pilnveidot savas praktiskās braukšanas iemaņas. „Šī patiešām ir ļoti apsveicama iniciatīva, turklāt – īstajā laikā, kad ikvienam vairāk jādomā par ekonomiskumu. Pozitīvi, ka Renault Eco² programma sevī ietver vērtīgus padomus gan jaunajiem autobraucējiem, gan tiem, kam jau ir vairāk kā desmit gadu pieredze,” norāda Renault Eco² instruktors Atis Jansons. „Vairāki dalībnieki uzrādīja lielisku eko braukšanas rezultātu, pamatojoties uz sniegtajiem padomiem un sasniedza 4,1 līdz 4,4 l uz 100 km patēriņu pilsētas režīmā” piebilda Atis Jansons. Braukšanas nodarbībām tika piedāvāti jaunie Renault Clio un Laguna ekonomiskie modeļi ar dīzeļdzinēju.
Eko auto orientēšanās sacensības – gan pieredzējuši dalībnieki, gan iesācēji
Ņemot vērā, ka dažāda veida auto sacensības, tajā skaitā arī auto- orientēšanās, kļūst aizvien iecienītākas, arī Renault Eco² dienu ietvaros, sadarbībā ar www.autofotoorientesanas.lv komandu, tika izstrādāts īpašs Renault eco² auto orientēšanās sacensību maršruts. Sacensībās piedalījās 11 komandas, lai Rīgas teritorijā (maršruta garums bija 80 km) pēc fotogrāfijām atrastu 10 kontrolpunktus. Katra kontrolpunkta nosaukums veidoja daļu no krustvārdu mīklas, kura bija jāatrisina šo sacensību laikā. Savukārt, kontrolpunktos sacensību dalībnieki risināja intelektuālās un prāta spēles, kuru tematika - ekoloģija, ekonomija un automašīnas. Godpilno pirmo vietu un iespēju vienu nedēļu testēt jaunu Renault automašīnu izcīnīja Līviņu komanda (Kaspars un Agita Līviņi).
„Nedomājām, ka tas tik nopietni”. Tā izteicās daudzi pēc Renault Eco² auto orientēšanās sacensību finiša. Renault Eco² auto orientēšanās sacensību kopgarums bija 80 kilometri, kurus braucot, dažādās Rīgas vietās bija jāatrod dažādi objekti, kā arī kontrolpunktos jārisina dažādas atjautības spēles, tajā skaitā, jāsaliek puzle ar Eco² simboliku.
„Sacensības bija interesantas, pietrūka laiks”, tā saka ceturtās vietas ieguvēja Aiga Gulbe (ekipāža Agita Gulbe un Didzis Priedītis), kamēr meita Līva piebilst, ka bijis traki, īpaši skrienot pa parku.
Kopumā sacensībās piedalījās vairāk nekā 10 ekipāžas un visi ir apmierināti, jo bija iespēja izmēģināt spēkus, iekļaujoties sestdienas pilsētas satiksmē, sasniegt sacensību mērķi.
„Šobrīd Renault ir viens no retajiem autoražotājiem, kas vērš sabiedrības uzmanību uz tādiem jautājumiem kā ekoloģija, ekonomiska braukšana, drošība uz ceļa, un tas ir jānovērtē,” norāda Renault pārstāvji Andris Masulis un Renats Djominovs.
Renault Eco² simbols
Autoražotājs Renault Eco² zīmolu ieviesa – 2007.gadā. Tas bija svarīgs solis un reizē apņemšanās darīt pēc iespējas vairāk, lai automašīnu ražošana un pašas automašīnas būtu pēc iespējas videi draudzīgas. Lai piešķirtu Eco² simbolu, tiek vērtēti trīs kritēriji – automašīnas ražošana, co² daudzums izplūdes gāzēs un otrreizējā pārstrāde. Šīs programmas ietvaros ir svarīgi arī tas, ka vienlaikus ar automašīnu uzlabošanu, tiek veiktas plašas sabiedrību informējošas kampaņas, kā arī autovadītāju apmācības - kā tas ir braukt ekoloģiski un reizē ekonomiski.
Eco² dienu pasākums Rīgā ir daļa no šīs informējošās - izglītojošās programmas, kura jau uzsākta Parīzē, Varšavā, Tallinā, Viļņā un citās Eiropas valstīs un pilsētās.
Tagad Renault aicina ikvienu iepazīties ar aktuālāko informāciju arī tiešsaistē latviešu valodā – Renault Eco² interneta vietnē www.renault-eco2.com/lv
Renault Eco² dienas atbalsta Auto Bild Latvija, portāls Delfi un žurnāls Ieva.
Renault pārstāvniecība Baltijā
Diemžēl,ne vienmēr ekonomiski nozīmē arī dinamiski.Korķu Rīgā par maz vai?Dumji,ka pat mācībniekiem māca visadas muļķības,tikai ne izpratni par dinamisku braukšanu.