Vairāk kā 1000 autovadītāju pēc Renault Eco² dienu apmeklējuma, iespējams, brauks ekonomiskāk 6

 
15.oktobris 2009 13:07

Divas dienas (10. un 11.oktobrī) Rīgā, skvērā pie Kongresu nama, notika Renault Eco² dienas, kuru ietvaros ikvienam interesentam bija iespēja uzzināt, kā braukt ekonomiski un ekoloģiski, un iegūtās zināšanas pat izmēģināt praksē.

Kopumā pasākumu apmeklēja vairāk  kā 1000 interesenti.

Eco² dienu ietvaros ikvienam (ja pietika pacietības izstāvēt rindu) bija iespēja izmēģināt spēkus automašīnas simulatorā, kurā varēja izvēlēties vairākas trases, tās izbraukt un pārbaudīt, vai prot ekonomiski braukt. Tāpat ikviens interesents, kuram līdzi bija autovadītāja apliecība, varēja izbraukt Rīgas ielās, lai instruktora klātbūtnē pārbaudītu savu braukt prasmi- vai pareizi notiek bremzēšana, ātruma pārslēgšana, kā arī sajūga lietošana.

Renault Eco² simulators

Renault Eco simulators, uz kura Ikvienam pasākuma apmeklētājam tika piedāvāta iespēja pārbaudīt savas ekoloģiskās un ekonomiskās braukšanas prasmes, bija vispieprasītākā no Eco² dienu sagādātajām aktivitātēm. Kā norādīja pasākuma apmeklētājs Andris, tad simulators labi imitēja realitāti un ļāva paskatīties uz braukšanas ieradumiem no pavisam cita skata punkta. Tas ir- ļāva pārbaudīt ekonomiskas braukšanas iemaņas. Laikam jau lieki piebilst, ka ekonomiska braukšana ir ari vidi un autovadītāja naudas maciņu saudzējošāka.

Simulators pēc katra „brauciena” analizēja braucēja rīcību uz virtuālām ielām, ceļiem un lielceļiem, noslēgumā sniedzot vērtējumu par elementiem, kas ir jāuzlabo.

Teorija vai realitāte?

Lai pārliecinātu autovadītājus par iespējamo ekonomiju, Renault Eco² teltī ikvienam interesentam bija iespēja iepazīties ar teorijā un praksē pārbaudītiem auto vadīšanas paņēmieniem, kas patiešām veicina degvielas patēriņa ekonomiju un samazina co² izmešu daudzumu apkārtējā vidē. „Daži ekoloģiskas un ekonomiskas braukšanas padomi mani patiešām pārsteidza, jo līdz šim biju domājis, ka ekonomiskumu nodrošina pretējas darbības,” atzina viens no semināru dalībniekiem.

Praktiskas braukšanas apmācības – vai teorija darbojas arī praksē?

„Esmu priecīgs par uzstādīto rezultātu. Nezināju, ka bremzēšana ar dzinēju ir daudz ekonomiskākā kā bremzēšana tukšgaitā,” atzina pasākuma apmeklētājs Igors, kurš piedalījās praktiskās braukšanas apmācībās ar Renault automašīnām  instruktoru uzraudzībā.

Šī pasākuma apmeklētājiem bija iespēja ne tikai notestēt kādu no jaunajiem Renault Eco modeļiem, bet arī pilnveidot savas praktiskās braukšanas iemaņas. „Šī patiešām ir ļoti apsveicama iniciatīva, turklāt – īstajā laikā, kad ikvienam vairāk jādomā par ekonomiskumu. Pozitīvi, ka Renault Eco² programma sevī ietver vērtīgus padomus gan jaunajiem autobraucējiem, gan tiem, kam jau ir vairāk kā desmit gadu pieredze,” norāda Renault Eco² instruktors Atis Jansons. „Vairāki dalībnieki uzrādīja lielisku eko braukšanas rezultātu, pamatojoties uz sniegtajiem padomiem un sasniedza 4,1 līdz 4,4 l uz 100 km patēriņu pilsētas režīmā” piebilda Atis Jansons. Braukšanas nodarbībām tika piedāvāti jaunie Renault Clio un Laguna ekonomiskie modeļi ar dīzeļdzinēju.

Eko auto orientēšanās sacensības – gan pieredzējuši dalībnieki, gan iesācēji

Ņemot vērā, ka dažāda veida auto sacensības, tajā skaitā arī auto- orientēšanās, kļūst aizvien iecienītākas, arī Renault Eco² dienu ietvaros, sadarbībā ar www.autofotoorientesanas.lv  komandu, tika izstrādāts īpašs Renault eco² auto orientēšanās sacensību maršruts. Sacensībās piedalījās 11 komandas, lai Rīgas teritorijā (maršruta garums bija 80 km) pēc fotogrāfijām atrastu 10 kontrolpunktus. Katra kontrolpunkta nosaukums veidoja daļu no krustvārdu mīklas, kura bija jāatrisina šo sacensību laikā. Savukārt, kontrolpunktos sacensību dalībnieki risināja intelektuālās un prāta spēles, kuru tematika - ekoloģija, ekonomija un automašīnas. Godpilno pirmo vietu un iespēju vienu nedēļu testēt jaunu Renault automašīnu izcīnīja Līviņu komanda (Kaspars un Agita Līviņi).

„Nedomājām, ka tas tik nopietni”. Tā izteicās daudzi pēc Renault Eco² auto orientēšanās sacensību finiša. Renault Eco² auto orientēšanās sacensību kopgarums bija 80 kilometri, kurus braucot, dažādās Rīgas vietās bija jāatrod dažādi objekti, kā arī kontrolpunktos jārisina dažādas atjautības spēles, tajā skaitā, jāsaliek puzle ar Eco² simboliku.

„Sacensības bija interesantas, pietrūka laiks”, tā saka ceturtās vietas ieguvēja Aiga Gulbe (ekipāža Agita Gulbe un Didzis Priedītis), kamēr meita Līva piebilst, ka bijis traki, īpaši skrienot pa parku.
Kopumā sacensībās piedalījās vairāk nekā 10 ekipāžas un visi ir apmierināti, jo bija iespēja izmēģināt spēkus, iekļaujoties sestdienas pilsētas satiksmē, sasniegt sacensību mērķi.

„Šobrīd Renault ir viens no retajiem autoražotājiem, kas vērš sabiedrības uzmanību uz tādiem jautājumiem kā ekoloģija, ekonomiska braukšana, drošība uz ceļa, un tas ir jānovērtē,” norāda Renault pārstāvji Andris Masulis un Renats Djominovs.

Renault Eco² simbols

Autoražotājs Renault Eco² zīmolu ieviesa – 2007.gadā. Tas bija svarīgs solis un reizē apņemšanās darīt pēc iespējas vairāk, lai automašīnu ražošana un pašas automašīnas būtu pēc iespējas videi draudzīgas. Lai piešķirtu Eco² simbolu, tiek vērtēti trīs kritēriji – automašīnas ražošana, co² daudzums izplūdes gāzēs un otrreizējā pārstrāde. Šīs programmas ietvaros ir svarīgi arī tas, ka vienlaikus ar automašīnu uzlabošanu, tiek veiktas plašas sabiedrību informējošas kampaņas, kā arī autovadītāju apmācības - kā tas ir braukt ekoloģiski un reizē ekonomiski.

Eco² dienu pasākums Rīgā ir daļa no šīs informējošās - izglītojošās programmas, kura jau uzsākta Parīzē, Varšavā, Tallinā, Viļņā un citās Eiropas valstīs un pilsētās.

Tagad Renault aicina ikvienu iepazīties ar aktuālāko informāciju arī tiešsaistē latviešu valodā – Renault Eco² interneta vietnē www.renault-eco2.com/lv

Renault Eco² dienas atbalsta Auto Bild Latvija, portāls Delfi un žurnāls Ieva.

Renault pārstāvniecība Baltijā

 

 
Visi komentāri
 
271924. viesis 16.oktobris 2009 1:01
0 0 Atbildēt

Diemžēl,ne vienmēr ekonomiski nozīmē arī dinamiski.Korķu Rīgā par maz vai?Dumji,ka pat mācībniekiem māca visadas muļķības,tikai ne izpratni par dinamisku braukšanu.

271926. viesis 16.oktobris 2009 9:57
0 0 Atbildēt

Pasākuma laikā vairākkārt tika uzsvērts nekļūt par "eko plānprātiņiem" - jābrauc raiti, iekļaujoties plūsmā, bet tai pat laikā ekonomiski, domājot par ekoloģiju un savu maciņu. Īsāk sakot - jādraudzējas ar galvu, nevis ekstrēmi jāklaigā, ka visi eko braucēji ir idioti vai ka visi "gāzēji" ir kretīni! Tiem, kas bija pasākumā, pieļauju, tiešām šis tas aizķērās un turpmāk kaut nedaudz, bet piedomāsim pie šiem jautājumiem. Katrā ziņā pozitīvs un nevienam neko neuzspiedošs pasākums, paldies orgnaizatoriem par to, rallijs arī bija interesants!

271927. viesis 16.oktobris 2009 10:07
0 0 Atbildēt

Nav jau nemaz tik daudz to auto, kuriem ir ideala jaudas un masas attieciba,lai panaktu ekonomisku, dinamisku un ar minimalu co izmeshu daudzumu.

213.226.131.133

SAMSUNG-SGH-L700/XEHG3 SHP/VPP/R5 NetFront/3.4 SMM-MMS/1.2.0 profile/MIDP-2.0 configuration/CLDC-1.1

271928. viesis 16.oktobris 2009 10:32
0 0 Atbildēt

Jā .... ap 1000 vadītāju lika roku uz sirds un svēti zvērēja braukt ekonomiski ! Un tad sēdās savos 3 un 5 litrīgajos bendzīna iznīcinātājos un gāza mājās... :))))

271929. viesis 16.oktobris 2009 10:51
0 0 Atbildēt

Arī eco² sacensību organizators atbrauca/aizbrauca ar savu super ekonomisko subāru... :)

271930. viesis 16.oktobris 2009 11:02
0 0 Atbildēt

Nu nu, kā jau minēts, nevajag visu uztvert tik burtiski, viss ģeniālais ir vienkāršs

Renault ieteiktie padomi nav nekas jauns vai revolucionāls, jāizmanto ar prātu un vietās, kur tas ir iespējams, vadoties no reālajiem apstākļiem uz ceļa, auto uc faktoriem. Nav jākļūst par eko plānprātiņu, bet diezvai klaigāt fck the fuel economy ir pareizākais dzīves moto!:)

Eco ieteikumi bija sekojoši:

PADOMS NR.1: OPTIMIZĒJIET ĀTRUMU PĀRSLĒGŠANU

- Pārslēdziet uz zemāku pārnesumu, braucot ar 1000 apgr./min.

- Pārslēdziet uz augstāku pārnesumu, braucot ar aptuveni 2000 apgr./min ar dīzeli un 2400 apgr./min ar benzīnu.

Tātad, braucot ar 50 km/h lielu ātrumu, būtu jāizmanto jau 4. vai 5.pārnesums.

PADOMS NR.2: IZVĒLIETIES ELASTĪGU BRAUKŠANAS STILU

- Saglabājiet pastāvīgu ātrumu, cik ilgi vien iespējams (>40 km/h).

- Bremzējiet ar dzinēju un pēc iespējas mazāk ar bremžu pedāli.

Braucot ar 50 km/h lielu ātrumu 5.pārnesumā, samaziniet ātrumu 100 metrus pirms luksofora.

PADOMS NR.3: KONTROLĒJIET PAĀTRINĀJUMU

- Līdz 50 km/h vēlams ātri pārslēgt ātrumus līdz 5. pārnesumam

- Pēc 50 km/h paātrinājumam jābūt mērenam

Tātad es ļoti ātri pārslēdzu pārnesumus līdz 5. ĀTRUMAM

PADOMS NR.4: KONTROLĒJIET BRAUKŠANU AUGŠUP UN LEJUP NO KALNA

- Braucot lejup, saglabājiet ātrumu.

- Braucot augšup, ļaujiet automašīnai braukt lēnāk, netraucējot satiksmei, un, ja iespējams, saglabājot ātrumu, kas nepārsniedz 40 km/h.

Tātad, braucot lejup, samaziniet ātrumu, nevis brauciet ātrāk!

PADOMS NR.5: IZMANTOJIET DZINĒJU AR PRĀTU

- Izslēdziet dzinēju, apstājoties uz laika periodu, kas ir ilgāks par vienu minūti.

- Neuzsildiet dzinēju pirms braukšanas pat ziemā.

Tātad uzsāciet braukšanu, tiklīdz iedarbiniet dzinēju.

PADOMS NR.6: OPTIMIZĒJIET SAVAS MAŠĪNAS IZMANTOŠANU

- Pārbaudiet riepu spiedienu katru mēnesi.

- Ja nepieciešams kondicionētājs, nepieļaujiet pārāk lielu starpību starp ārējo un iekšējo temperatūru siltā laika periodā (ne vairāk kā 5° amplitūdā).

- Neatstājiet mašīnā nevajadzīgus smagus priekšmetus.

- Noņemiet jumta bagāžnieku un jumta bagāžnieka stiprinājumus, kad tie vairs nav vajadzīgi.

Pareiza automašīnas izmantošana ir tikpat svarīga kā pareiza eko braukšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti