Vai ir vērts braukt ar gāzi? 34

 
7.oktobris 2001 11:38

Par auto gāzes plusiem ir rakstīts simtiem rakstu, kādas gan slavas dziesmas par to gan nav dzirdētas, bet ne par to ir šis raksts.

1999. gadā kad benzīna cena sāka pamatīgi kāpt uz augšu un pat nedomā kāpties lejā, pēc situācijas izpētes, nolēmu savu BMW 518, kurš būdams vecs pēc gadiem bija labā tehniskā un vizuālā stāvoklī, aprīkot ar gāzes sistēmu. Tāda pārbūve manam 1984.gada auto izmaksāja Ls170. Ņemot vērā tā laika gāzes cenu Ls 0.14 par litru (benzīns E95 Ls 0,347) investīcija pie manas braukšanas intensitātes atpelnīja diezgan ātri. Nekādu tehnisku ķibeļu dēļ gāzes nenotika, bet tas tikai tādēļ, ka dzinējs bija ”karburātornieks”. Gāzes patēriņš vidēji bija par 15% lielāks par benzīna. 2000. gada janvārī nopirku sev citu BMW. Šoreiz mana izvēle krita uz 1989.gada 525i. Rūdīts ar gāzes plusiem un ievākdams informāciju par pārbūves izmaksām spēru atkārtotu soli pretī auto pārbūvei. Tā kā šis auto jau ir ar iešprices dzinēju un lamda zondi tad auto gāzes sistēmas uzstādīšana man izmaksāja jau Ls300. Uz auto pārbūves brīdi gāze jau maksā Ls0.185 par litru pie benzīna cenas Ls 0.36. Pēc divām nedēļām pienāca X diena un mans auto šķīrās no dzinēja. Kas tad notika? Nelaimīgā kārtā nostrādāja gaisa mērītāja aizsargvārsts, kurš tiek uzstādīts lai gāze, kura var aizdegties gaisa traktā ar sprādzienu nesalauztu gaisa mērītāju, un gāzes sistēmas ražotāja brāķa dēļ salūza un tika iesūkts degvielas sadegšanas kamerā. Tā šis atlūzušais vārstulis sadragāja virzuļu virsmas un saskrāpēja dzinēja cilindra sienas kā arī sadauzīja cilindru galvu. Rezultāts - dzinēja nomaiņa. Tā kā, auto gāzes sistēmu uzstādīja solīda firma, viņa skādi novērsa uz sava rēķina. Cik izmaksā dzinēja nomaiņa vai remonts? Domāju pietiekoši daudz. Bet ar to jau šis stāsts nav galā. Gāze neatpalikdama no benzīna ceļas cenā un par gāzes, kā arī benzīna kvalitāti diskutēt ir lieki, jo viss nāk no Krievijas. Ja benzīnam vēl “piegāž” klāt ķīmiju un pafiltrē tad par gāzi viss ir miglā tīts. Un nav jau brīnums, ka pieaug arī patēriņš gan benzīnam, gan gāzei. Braucot pa šoseju ar benzīnu (E95 Ls0,368) 90 km/h patēriņš 9.5l uz 100km, bet ar gāzi ( Ls0.23 )12.5l. Secinājums, ka ekonomija pašreiz pie gāzes un benzīna starpības ir tikai Ls0.617 uz 100. km. Vai vērts? Un tas jau nav viss, jo nelaimīgais drošības vārsts ne vienmēr pasargā gaisa mērītājus, kurš manas automašīnas modelim maksā Ls 200 un gada laikā jau uzspēju nomainīt jau trīs reizes. Vismaz man braukt ar gāzi neiznāca lēti. Un līdz ar to nolēmu šo balastu savam auto ņemt, ko arī izdarīju. Pēc sistēmas demontāžas konstatēju, ka mans auto iet krietni vien labāk, jo gāzes mikseris un aizsargvārsts traucēja dzinējam saņemt pietiekošā daudzumā gaisu. Arī atsperes, kuras gribēju nomainīt izrādījās pietiekoši labas un auto kļuva acij tīkamāks, un kur nu vēl mans bagāžnieks, jo tas tagad ir funkcionāls. Ieteikums - gāze vislabāk der auto, kurš darbojas ar karburātora dzinēju, vai iešprices dzinējam, kur gāzei nokļūst sadegšanas kamerā līdzīgi benzīnam caur sprauslām. Pēc manā rīcībā esoša informācijas neviena firma nepiedāvā šādas gāzes un benzīna iesmidzināšanas sprauslas. Tādas ir manas pārdomas pēc detalizēta tēriņu un ieguvumu salīdzinājuma pie pašreizējām gāzes un benzīna cenām. Jāpiebilst, ka gāzes uzpildes staciju tīkls Latvijā ir strauji attīstījies. Tas priecē, bet jāpiezīmē, ka interesentu skaits, īpaši starp tiem cilvēkiem, kas agrāk ir lietojuši automašīnas ar gāzes iekārtu, pēdējā laikā sarūk. To veicina arī pēdējā laika runas par akcīzes nodokļa palielināšanu autogāzei. Lai nebūtu savos spriedumos klaji subjektīvs, nolēmu aptaujāt vairākus paziņas, lai noskaidrotu viņu viedokli. No trīs cilvēkiem kas agrāk brauca ar gāzi un bija ļoti apmierināti, pēc automašīnas nomaiņas, visi nolēmuši savus spēkratus neaprīkot ar gāzes iekārtām. Jautāju kāpēc? Pirmkārt, pārāk niecīgā benzīna un gāzes cenas starpība. Otrkārt, investīcija gāzes iekārtas uzstādīšanā vairāk kā Ls 200 apmērā. Treškārt, runas par turpmāku gāzes cenas pieaugumu, īpaši saistībā ar akcīzes nodokli. Šie cilvēki ir ar mieru arī turpmāk braukt ar gāzi – taču tikai tad, ja noskatītais auto jau ir aprīkots ar gāzes iekārtu un auto nav dārgāks par tirgus cenu. Šie cilvēki aprēķinot izdevums un laiku, kurā tie atmaksājas un ļauj ieekonomēt ir nonākuši pie līdzīgiem secinājumiem. Ja gada laikā nobraucat mazliet vairāk par vidējo, tas ir riskants ieguldījums, Bez tam, cilvēka nemitīgā vēlme uzlabot savu autoparku arī ierobežo vēlmi aprīkot savu auto ar gāzes iekārtu. Ja jums rodas iespēja pēc pusgada nomainīt savu auto pret labāku, veco auto, īpaši ņemot vērā ieguldījumu par gāzes iekārtas uzstādīšanu, kas vēl nav atpelnīts, būs grūti pārdot par izdevīgu cenu. Pēc maniem pētījumiem, psiholoģiski labu iespaidu uz potenciālo klientu gāzes cena atstāj tad, ja nepārsniedz aptuveni pusi no benzīna cenas. Ja gāzes iekārtu un autogāzes cenas nemainīsies vai turpinās kāpt, nav izslēgts, ka interese par autogāzi kritīsies, saglabājot augstāku ieinteresētību taksistu aprindās. Šis raksts bija publicēts avīzē "AutoInfo" Marta numurā, bet uz doto brīdi maz kas mainijies. Gāzes cena ir 1.99, bet benzīna cena 3.78. Rēķiniet un domājiet. Kaspars Bergmanis (Atvars)
 
34 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
2581. viesis 15.oktobris 2001 15:30
1 0 Atbildēt

VIESIM

Ja man dod, tad arī citiem vajadzētu. Vai esi pārliecināts ka pirms gāzes iekārtas uzlikšanas karburātors bija 100% kārtībā? Varbūt tās membrānas jau bija puskautas? Benzīna kvalitāte arī ietekmē membrānu darbamūžu, jo daudzos krūmu tankos mīl benzīnu jaukt ar šķīdinātājiem. Ja ar galvu viss ir O.K, tad nepērk retus autiņus, lai pēc tam galva nesāpētu. Zini cik tavam BMW maksā sprauslas (6gab) un dažādi devēji? JURIS.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 6

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 19

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome ārkārtas sēdē lems par 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma atjaunošanai 3

Šodien izsludināta Rīgas domes ārkārtas sēde, kurā deputāti lems par vairāk nekā 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma remontiem, liecina ārkārtas sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 2

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti