Kompānija IBM patentēs sistēmu, kas automobiļa ilgstošas stāvēšanas gadījumā piespiedu kārtā noslāpēs dzinēju.
IBM piedāvātā sistēma paredz, ka automobiļi savā starpā "sazināsies" ar īpašu sensoru palīdzību. Ja šādi sensori tiks uzstādīti arī luksoforos, tad automobiļi varēs no tiem saņemt informāciju par to, kad sarkanais gaismas signāls mainīsies uz zaļo.
Ikreiz, kad automobilis apstāsies krustojumā, sistēma saņems informāciju no luksofora un priekšā stāvošajiem auto. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem, sistēma aprēķinās, cik ilgi automobilim būs vēl jāstāv. Ja stāvēšanas laiks būs ilgāks par desmit sekundēm, sistēma noslāpēs dzinēju, iepriekš par to paziņojot autovadītājam un nosūtot ziņojumu aizmugurē stāvošajiem auto. Šajā ziņojumā būs iekļauta informācija par to, pēc cik ilga laika dzinējs atkal tiks iedarbināts.
Tiek uzskatīts, ka automobilim stāvot uz vietas ilgāk par 10 sekundēm, no ekonomiskā viedokļa vislabāk ir izslēgt dzinēju, taču autovadītāji nereti ignorē šo principu.
Patreiz sērijveida automobiļos tiek uzstādīta "stop-start" sistēma, kas noslāpē dzinēju automobiļa ilgstošas stāvēšanas gadījumā. IBM piedāvātās sistēmas īpatnība ir tā, ka sistēma apmainās ar informāciju no citiem automobiļiem un spēj maksimāli precīzi aprēķināt laiku, kad nepieciešams no jauna iedarbināt dzinēju.
Diez ko par šādu joku saka starteris un akumulators?