59% autovadītāju neko nav dzirdējuši par OCTA tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu 25

 
20.septembris 2012 13:18

Tikai 12% autovadītāju spēj precīzi identificēt pakalpojumu, kas paredz OCTA auto negadījuma pieteikšanas iespēju pie sava apdrošinātāja, bet 59% autovadītāju par to nav dzirdējuši neko.

Savukārt pārējo autovadītāju zināšanas par OCTA tirgū ieviesto sistēmu ir ļoti vājas un neprecīzas, turklāt lielai daļai autovadītāju raksturīgi dažādi mīti par to, liecina If Apdrošināšana veiktā autovadītāju aptauja.

Latvijā ar pilnu sparu uzsāktā OCTA tiešo zaudējumu sistēmas (TZR) ieviešana, kas ļauj ceļu satiksmes negadījumā cietušajam autovadītājam atlīdzību saņemt pie sava apdrošinātāja, daļai autovadītāju tomēr palikusi nesaprasta un radījusi virkni dažādu mītu.

Aptaujas dati arī apliecina, ka 23% aptaujāto autovadītāju bija pārliecība, ka viņi precīzi vai daļēji zina par tiešās zaudējumu sistēmas sniegtajām iespējām. 59% aptaujas dalībnieki atzina, ka neko nav dzirdējuši par jauno sistēmu, savukārt vēl 18% - ka ir dzirdējuši sistēmas nosaukumu, taču par tā saturu īstas skaidrības nav.
Aptauju veica OMD Snapshots un tajā piedalījās autovadītāji, OCTA polišu īpašnieki, vecumā no 25–55 gadiem.

If Apdrošināšana veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka, neraugoties uz to, ka vienīgais OCTA iegādes kritērijs līdz šim bija zema cena, 64% aptaujāto autovadītāju kā svarīgu novērtē iespēju pēc ceļu satiksmes negadījuma OCTA atlīdzību saņemt pie sava apdrošinātāja, nevis vērsties pie vainīgās puses apdrošinātāja. Aptauja arī liecina, ka, jo lielāka ir autovadītāja pieredze, jo lielāka nozīme tiek piešķirta apdrošinātāja atlīdzību servisam.

Ja līdz šim OCTA polise faktiski tika iegādāta iespējami lēta un faktiskais labuma guvējs no tās bija cits autovadītājs, tad no septembra If Apdrošināšana piedāvā klientiem OCTA+ Atlīdzības sev polisi. Līdz ar to OCTA polise, kuras galvenā vērtība līdz šim autovadītāju acīs bija tam, cik iespējami lēti to varēja iegādāties, beidzot kļūst par apdrošinātāja reputācijas un servisa kvalitātes rādītāju.

Jāpiebilst gan, ka faktiskās zināšanas par jauno sistēmu autovadītājiem bija būtiski vājākas, nekā viņu pašvērtējums par tām. Faktiski tikai 12% aptaujāto autovadītāju precīzi zināja, ko piedāvā jaunā sistēma. Pētījuma dati liecina, ka būtiski labāk informēti par jauno sistēmu ir vīrieši, nekā sievietes, kā arī to, ka augstāks informētības līmenis ir aptaujas dalībniekiem pēc 50 gadu vecuma.

Aptaujas dati arī atklāj vairākus mītus ar kādiem autovadītāji saista tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu. Vispopulārākie divi mīti par tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu ir saistīti ar pārliecību, ka tiešo zaudējumu regulēšanas sistēma sniedz iespēju autovadītājam atlīdzību saņemt tikai remonta veidā autoservisā vai arī to, ka sistēma ļauj brīvi izvēlēties apdrošinātāju, kurš regulēs negadījumā cietušā auto atlīdzību.
Tāpat daļa autovadītāju arī ir pārliecināti, ka TZR sistēma paredz atlīdzības saņemšanu tikai skaidrā naudā, bet citi - ka sistēma ļauj negadījumā iesaistītajiem autovadītājiem pašiem vienoties par zaudējumu regulēšanu, neiesaistot ne apdrošinātājus, ne policiju.
 

 
Visi komentāri
 
287183. viesis 20.septembris 2012 11:39
0 0 Atbildēt

Nu davai, sākam ripināt riteni no sākuma - visi apdrošinātāji ir slikti, legālais rekets, tikai naudas kāšana... Kurš pirmais?

287196. viesis 20.septembris 2012 14:31
0 0 Atbildēt

Maijā, kad zvanīju uz LTAB, tad man pateica ka diez vai šogad šī sistēma sāks strādāt. Viņi zinot ka ir tāds likums, bet sistēma nestrādā un reālais termiņš esot nākamā gada vasara kad tas viss vārētu sākt strādāt…

P.S. Nekā personīga. Tikai veci fakti… :D

287197. viesis 20.septembris 2012 14:36
0 0 Atbildēt

Ūpim> šī sistēma strādā jau 3 kompānijās - Balta, If, Ergo. Ja nekļūdos, plāno ieviest arī Seesam. Tobiš, apdrošinātāji, kas ir ieinteresēti, lai tā sistēma strādā, to ievieš paši. Tiesa gan, If un Ergo tā ir par papildus maksu, bet vismaz Ifā neko liela tā maksa nav.

287199. viesis 20.septembris 2012 15:41
0 0 Atbildēt

GB12> vot uzjautrina šis teksts – »bet vismaz Ifā neko liela tā maksa nav«

Pie viena papildus maxa, pie otra, pie trešā, – katrs atsevišķi »neko liela« tiešām nav neko liela, bet vai neviens nav gājis skolā ka nemāk 1+1+1+1+1+1+1… sarēķināt. To es nevaru saprast nu nekādīgi…

Nu tas tā atkāpei no tēmas, sarunas uzturēšanai un viela pārdomām… :D

P.S. Mok kāds sāks šķēpus lauzt un siekaloties pie ekrāna – izrādot savu intelektu, fobijas un pārējo dzīves bagāžu… :D

287201. viesis 20.septembris 2012 16:09
0 0 Atbildēt

mani atkal uzjautrina tie nīdētāji, kuriem nekad nekas nav labi un kuri uzskata, ka viņiem tikai pienākas, pie tam, bez maksas. Tu laikam nevari saprast, ka, cītīgi skaitot to 1+1+1+1, bet nepadomājot, ka tāda skaitīšana ilgtermiņā var būt bērziens. Nāk prātā stāsts par kāda servisa īpašnieku, kurš, lai "ietaupītu" santīmu, lika darbiniekam četras stundas izveidot kaut kādu kātu, ko viņš depo būtu varējis nopirkt par 2 latiem. Bet šī cilvēka darbs maksā 10 lati stundā. :D Nē, nu, tu jau vari turpināt drošināt pie balvas un baltikuma tāpēc, ka par latu lētāk... :D Es, kurš cienu gan savu laiku, gan naudu, gan izvērtēju riskus, ka tomēr pietiekami daudz braucu pa pilsētu un pēdējo 5 gadu laikā ir bijušas 4 citu izraisītas avārijas, kurās esmu bijis kā cietusī puse un ir nācies prasīt atlīdzības gan baltikumam, gan banam, gan balvai, personīgi neuzskatu, ka 2-3 lati gadā ir kaut kāda ūber izmaksa, lai tās dēļ neizvēlētos pakalpojumu, kas būtiski atvieglo dzīvi, ja kāds apskādē manu auto.

287202. viesis 20.septembris 2012 16:14
0 0 Atbildēt

P.S. Bingo… :D

287204. viesis 20.septembris 2012 16:33
0 0 Atbildēt

uupis kā parasti ir neapmierināts ar JEBKO :D:D Manuprāt loģisks pasākums, par to atsevišķo samaksu. Pie tam, ka mūsu OCTA ir, maigi sakot, zema.

287217. viesis 21.septembris 2012 10:23
0 0 Atbildēt

Ātrākā nokļūšana līdz rezultātam - OCTA polises kakulators www.salidzini.lv/octa.php

287219. viesis 21.septembris 2012 10:48
0 0 Atbildēt

Domāju, ka klientam interesē polises cena ( lētāka) un pēc iespējas augstāka bonus/malus klase. Pārējie jautājumi ir pakārtoti. KAD kaut kas notiks, tad arī radīsies arī citi jautājumi. (IV)

287222. viesis 21.septembris 2012 11:15
0 0 Atbildēt

Prasās pēc speca Pirmā komenta!

287223. viesis 21.septembris 2012 11:39
0 0 Atbildēt

IV, ne tikai. Arvien vairāk cilvēku sāk pievērst uzmanību arī kompānijas kvalitātei, īpaši tie, kuri paši ir saskārušies ar B/B/B izmaksu daļām. Plus vēl, piemēram, tie, kuriem ir KASKO, novērtē arī to, ka nav jābrauc mašīna atrādīt apdrošinātājam, bet OCTA un KASKO gadījumus var pieteikt vienā vietā - servisā.

287224. viesis 21.septembris 2012 12:12
0 0 Atbildēt

OCTU ir pilnīgi vienalga kādā kantorī ņemt. Jāņem kur lētāk un miers.

287226. viesis 21.septembris 2012 12:26
0 0 Atbildēt

ok

še būs Pirmā komentārs :D

apdirsināšana ir bizness.... biznesa mērķis ir pelnīt.... pelna uz masām vai eksluzivitāti..... octa ir masveida produkts.... tātad nekā ekskluzīva....

masas ir tik cik nu jamās ir.... apdirsinātāju arī ir daudz un neskatoties uz to, ka viņi ņaud par octu mīnusainību, katrs mētājās ar atlaidēm un cenšas savākt pēc iespējas lielāku pīrāga daļu (nu laikam jau ne jau tāpēc lai būtu pēc iespējas lielākos mīnusos)

likms nosaka (teorētiski), ka visas octas ir pilnīgi vienādas... gan tās, kuras jāpiesaka vainīgā apdirsinātājam, gan tās, kuras drīkst pieteikt pie sava octista... un ja bikses pēc mazgāšanas neatšķiras, tad kāpēc maksāt par zobu pastas kastīti?

paanalizēsim šitās ūberoctas mēŗķauditoriju

vecam pārvietošanās līdzeklim pa lielam ir pokui kā tev jamo saremontēs, lai tikai var pārvietoties pēc iespējas lētāk - tātad LĒTA OCTA IR LABĀKA

pajauniem un padārgiem auto parasti ir kasko.... un ja ir kasko, tad ir pokui cik lēta octa tev ir.... katrā laikā ir iespēja pieteikt pasākumu caur kasko un lai tavs kaskists cīnās ar vainīgā octistu....

atliek bazars par mašīnām, kuras ir pietiekami dārgas (materiāli vai "kā pie atmiņas") bet kurām nav kasko - tās ir vienīgās, kuru īpašnieki būtu jāunā produkta mērķauditorija - tobiši apdirsinātāji iestāsta īpašniekam (pajolītim) ka nedaudz piemaksājot jamais var iegūt lielāku sirdsmieru, tas līdz brīdim, kamēr jāsāk maksāt, bet vēlāk tik un tā ir kā esvēhā -"Sivētiņiem vilks māju nojauca, bet apdrošinātāji to nodēvēja par «forš mažor» un apdrošināšana nepienācās."

287227. viesis 21.septembris 2012 13:16
0 0 Atbildēt

GB12

Pirmais ir saskāries ar B (balta) izmaksu daļu zilā renaulta kasko sakarā - konkrētu uzmetēji

Pirmais ir saskāries ar B (BTA) izmaksu daļu sarkanajm renaultam pakaļā iebraukušās mazdas octa sakarā (sarkanajam renaultam kasko arī bija BTA, bet tas netika kustināts) mūsa jamiem vēl kautkādus "slēptos defektus" nokāsa

287228. viesis 21.septembris 2012 13:20
0 0 Atbildēt

Esmu saskāries ar Baltikumu kā cietušais. Izmaksāja gandrīz 700 Ls. Pieļepīju bojājumus par nepilnu sotaku un pārdevu tačku. Nepatīk man braukt ar sistiem auto,

287230. viesis 21.septembris 2012 16:48
0 0 Atbildēt

Ja Pirmajam pirms 12 gadiem Balta atteica kaut ko izmaksāt, tātad Balta ir konkrēti uzmetēji. :D:D Tas nekas, ka nav zināmi apstākļi un daudz kas aizmirsies.

287233. viesis 21.septembris 2012 20:37
0 0 Atbildēt

balta Pirmajam neatteica izmaksu, jo Pirmais neprasīja naudu... Pirmais prasīja saremontēt... balta nesaremontēja renaultu....

Pēc tam Pirmais paziņoja, ka nevēlās vairs turpmāk būt apdirsināts tādā, kantorī, kas 3 gadus regulāri piesūtīja rēķinus, bet tiklīdz iestājās apdrošināšas gadījums tā uzreiz "sākas forsmažori"

Jamie pat nepakautrējās Pirmajam atsūtīt kārtējo rēķinu pēc visas tās kuiņas.... Un vēl zvanīja un solījās pārtraukt apdirsināšanu.... Uz ko Pirmais vēlreiz šiem izstāstīja visu ko domā par to pasākumu...

Ja jamie toreiz būtu sataisījuši to renaultu, tad visticamāk visi Pirmā apdirsinājumi būtu ņemti baltā..... Arī octas.....

Starp citu.... Apmēram tajā pašā laikā baltas šefs stāstīja darbiniekiem, ka klienti par viņiem spriež pēc "izmaksām"....

287236. viesis 22.septembris 2012 9:29
0 0 Atbildēt

Varētu padomāt, ka Balta nobijās no Pirmā pateiktā, ko viņš domā :D:D

Ja jau te tā gudri runā, faktus studijā, cik veca bija tā miza un kurā servisā tad gribēji remontēt ;)

Zinot,kāds tu esi ļetraks un pat iztīrīt savu mašīnu nevari vairāku gadu garumā un tās salonā naturāli smird, nebrīnos par Balta attiekumu, ja pieprasīji remontu dīlercentrā.

287239. viesis 22.septembris 2012 11:05
0 0 Atbildēt

un ar kādām tiesībām viņi var neļaut taisīt mašīnu dīlercentrā?

287240. viesis 22.septembris 2012 13:30
0 0 Atbildēt

Vecu nojātu mizu dīlercentrā ?

287242. viesis 23.septembris 2012 11:27
0 0 Atbildēt

re, vadonc atkal izrāda savu akujenno kometenci visos jautājumos.....

vai Pirmais kaut kur pieminēja konkrētu servisu?

Pirmajam bija pokui, kurā vietā balta renaultu taisās remontēt..... Kaut vai dīzeļservisā... Kaut zilais renaulc bija 1.6 16v benzīns...

287245. viesis 24.septembris 2012 8:59
0 0 Atbildēt

H79, garantijas autiņus ļauj, pēc tam viss ir atkarīgs no apdrošinātāja un servisa (kādas tāmes, kā maksā apdrošinātājs, kādas attiecības ir konkrētam apdrošinātājam ar konkrēto servisu). Tiesības? To nosaka OCTA likums un metodika, kā arēķina atlīdzību.

287246. viesis 24.septembris 2012 9:04
0 0 Atbildēt

Vēlreiz atkārtošu veco labo patiesību - ne visi labiem cilvēki ir tavi draugi un ne visi ļaunie ir ienaidnieki. Tas, ka Pirmajam Balta kaut ko nav izmaksājusi pirms 12 gadiem, nenozīmē, ka Balta ir slikts kantoris. Kaut vai spilgts piemērs. Ir tāds kantoris "Baltikums", kura reputācija arīdzan šeit ir apspriesta. Un ne tajā labākajā nozīmē. Toties es tam kantorim atlīdzību esmu prasījis 2 reizes, kā OCTā cietušais. Un abas reizes naudu saņēmu visai ātri, pie tam, vairāk, kā biju gaidījis. Nu, jā, apkalpošanas līmenis u.tml. ir cits stāsts. Bet, pirmkārt, kantoris var arī mainīties, otrkārt, un to rāda arī pieredze, kad sāk šķetināt konkrētas lietas, ne vienmēr viss izrādās tā, kā to parāda klients. Protams, ja par kādu AAS tās sūdzības ir daudz, tad var sākt domāt par izmaksu kvalitāti.

287247. viesis 24.septembris 2012 9:04
0 0 Atbildēt

Jā, piebildīšu H79... If pārsvarā ļauj mašīnu pie dīlera taisīt.

287250. viesis 24.septembris 2012 13:06
0 0 Atbildēt

'Ka kantroi mainās, pēc manas pieredzes ir redzams BTA piemērā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti