Bonus – Malus klases atspoguļo apdrošināšanas vēsturi 2

 
20.septembris 2012 12:15

Katra gada septembra mēnesī tiek pārrēķinātas autoīpašnieku Bonus – Malus klases, kuras tiek aprēķinātas pēc autoīpašnieku apdrošināšanas vēstures datiem par pēdējiem 11 gadiem.

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – Malus klašu pārrēķina gandrīz visās klasēs vērojams palielinājums. Īpaši tas ir vērojams sestajā jeb starta klasē un 17. zemākajā riska klasē, kurā kopsummā ierindojušies vairāk kā 66 500 autoīpašnieku.
 
Katra auto īpašnieka Bonus Malus klase tiek aprēķināta izrietot no apdrošināšanas dienu skaita, kuru nosaka, ņemot vērā apdrošināšanas līgumu spēkā stāšanās un beigu datumu, kā arī no izraisīto ceļu satiksmes negadījumu  (CSNg) jeb apdrošināšanas gadījumu skaita, kuri iestājušies konkrētajā periodā. Tomēr kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, auto īpašnieku Bonus Malus klase pēc pārrēķina var palikt arī nemainīga.
 
„Autoīpašniekiem izveidojies stereotips, ka Bonus-Malus klasei katru gadu ir jāmainās, respektīvi tai ir vai nu jāpaaugstinās vai jāsamazinās, tomēr tā nav. Bonus Malus klase var palikt nemainīga arī vairākus gadus pēc kārtas, jo pārrēķins notiek par pēdējiem 11 gadiem - tas nozīmē, ka katru gadu no aprēķina tiek ņemts ārā viens, vecākais periods, tā vietā liekot klāt jaunāko, līdz ar to netiek ņemta vērā tikai pēdējā gada vēsture. Piemēram, šogad tika izslēgts periods par 2000.-2001.gadu. Tāpēc, ja transportlīdzekļa īpašniekam pēdējo 11 gadu apdrošināšanas vēsture ir līdzvērtīga vēsturei, kas tika izmantota pagājušā gada Bonus-Malus klašu aprēķinā – klase nemainās. Savukārt, ja vēsture ir uzlabojusies – klase palielinās, bet ja vēsture kļuvusi sliktāka – klase samazinās. Tomēr kā apliecina statistikas dati, autoīpašnieki arvien vairāk apzinās, ka jo mazāk būs CSNg, jo labāka būs Bonus-Malus klase”, skaidro Juris Stengrevics.
 
Pēc ikgadējā pārrēķina salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu par 11% palielinājies auto īpašnieku skaits ar zemāko riska klasi (17). Pazeminātā riska klasē iekļuvuši vairāk kā 66 500 auto īpašnieku. Savukārt augstāka riska jeb Malus klasēs, kurām apdrošināšanas sabiedrības piemēro lielāku OCTA cenu, kā paaugstinātas bīstamības auto īpašniekiem, ierindojušies gandrīz 26 758 auto īpašnieku.
 

„Šī gada statiskas dati liecina, ka sistēma ir nostabilizējusies un Bonus-Malus klases arvien vairāk atspoguļo īpašnieku reālo apdrošināšanas vēsturi, tai pat laikā ir vērojama tendence Bonus klašu pieaugumam, kas nozīmē, ka īpašnieki ar vien vairāk pievērš uzmanību tam kā viņu transportlīdzekļi tiek izmantoti satiksmē, samazinot nepārdomātu un pārgalvīgu ekspluatāciju. Citiem vārdiem – autovadītāji kļūst apzinīgāki”, informē Juris Stengrevics. 

 
Visi komentāri
 
287207. viesis 20.septembris 2012 19:24
0 0 Atbildēt

īpašnieki ar vien vairāk pievērš uzmanību tam kā viņu transportlīdzekļi tiek izmantoti satiksmē, samazinot nepārdomātu un pārgalvīgu ekspluatāciju. Citiem vārdiem – autovadītāji kļūst apzinīgāki”, informē Juris Stengrevics.

Lai Juris *******h vasku. Visam shitam krapam nav ne mazakaa sakara ar BM klasi. Patiesiiba ir gauzhaam prasta, cik naudas pa 11 gadiem esi iemaksaajis, taada klase tev buus...

Es tagad 4 gadus braukaashu bez paaugstinaajuma, jo redz man izkrita periods, kuraa braukaaju ar firmas auto. Un tas, ka man jau 2 gadi nav neviena negadiijuma, manu klasi nemaina. Taa kaa tam nav ne mazaakaa sakara ar to kaa es braucu, kam dodu auto un paareejo bullshitu ko Juris publiski staasta.

287232. viesis 21.septembris 2012 20:24
0 0 Atbildēt

tak ar to BM klasi ir sviests...

vienu gadu pietrūkst viena diena līdz 275 dienām un BM klase nemainās, bet gadu pirms un gadu pēc ir virs 550 dienām un atkal nekas - mainās m klase tik par vienu un gadā kur pietrūka - viss esot lieliski...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti