Tā par tirgus rezultātiem ziņo Eiropas autoražotāju asociācija (ACEA). Turklāt kritums visai prāvs – mīnus 10,3%, salīdzinot novembri šogad un pērn.
Jaunu auto tirgus apjoms Eiropā samazinās jau 14 mēnešus pēc kārtas. Izaugsme vērojama vienīgi Lielbritānijā, kur novembris bijis par 11,3% labāks nekā pērn. Citur – kritums. Vācijā – par 1,7%, Francijā – par 13,8%, Itālijā – par 19,7% un Spānijā par 12,6%.
Pēc apjoma Vācija tomēr ir un paliek līderis – 260 000 jaunu auto mēnesī. Seko Lielbritānija ar 149, Francija ar 144 un Itālija ar 109 tūkstošiem jaunu auto.
Marku konkurencē līderis paliek VW grupa. Kaut arī koncerna pārdošanas apjomi nedaudz samazinājušies, tā tirgus daļa ir kļuvusi lielāka, jo konkurentiem klājas vēl grūtāk. PSA grupa, piemēram, novembrī samazinājusi pārdošanas apjomus par veseliem 15,6% (vairāk cietis Citroen). GM grupas kritums novembrī – 13,2%, Ford – 9,9%, Fiat – 13%.
Pārdošanas apjomu pieaugums reģistrēts tikai BMW (0,1%), Hyundai (8,7%), Jaguar/Land Rover (13,6%) un Mazda (3,8%).
Tādi nu ir tie skaitļi - eiropiešiem jau arī tās naudiņas paliek arvien mazāk. Paslaik viņi dzīvo krietni švakāk, nekā pirms 10 gadiem. Par to nesen pārliecinājos, kad ciemojos pie augstskolu mācībspēkiem Frankfurtē. Bet, nu cerēsim, ka turpmāk situacija pie mums pakapeniski uzlabosies un atkal varēsim lepoties ar "trekno"gadu autopārdošanas rādītājiem. Novēlu, katram iauto lasītājam rast iespēju vismaz reizi kļūt par pilnīgi jauna auto īpašnieku/vai vismaz turētāju/- no savas pieredzes varu teikt : TAS nebūs jānožēlo.
Jebkurā gadījumā - visiem iauto lasītājiem un iauto redakcijai : Priecīgu un visai interesantu Jauno gadu ! (IV)