Vidēji septiņi no desmit autovadītājiem sastrēgumu laikā Rīgas centrā pārvietojas vienatnē, noskaidrots Statoil veiktajā auto skaitīšanā*. Katrā ceturtajā auto bija divi braucēji, bet tikai četrās no simts automašīnām - trīs vai vairāk braucēju.
„Pavisam vienkārši rēķinot, aptuveni 70% autovadītāju būtu iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina, ja izdotos atrast ceļabiedrus pa ceļam uz darbu. Protams, daudzas no šīm automašīnām pieder uzņēmumiem un šoferi ikdienā ar tam pārvietojas vieni paši. Tāpat daudziem ceļabiedru atrašana nav nemaz tik vienkārša, taču iespējas vēl ir,” norāda Statoil Fuel & Retail Latvia vadības grupas pārstāvis Artūrs Eglītis, uzsverot, ka tas dotu ne tikai degvielas ietaupījumu, bet arī mazinātu sastrēgumus.
Lai motivētu autovadītājus ietaupīt un braukt kopā ar ceļabiedriem, līdz pat 20. martam Statoil Latvijā īsteno pilotprojektu, nodrošinot lielāku atlaidi degvielai, ja auto ir vairāk nekā viens braucējs.
Tikai katrs desmitais šogad plānojis kooperēties ar citiem braucējiem**
Jau ziņots, ka, salīdzinot ar pērno gadu, kad autovadītāji pārskatīja savus braukšanas paradumus, šogad lielākā daļa (58%) vairs neplāno samazināt braukšanas apjomus ikdienā. Starp tiem šoferiem, kas plānojuši šogad mainīt savus autobraukšanas paradumus, tikai katrs desmitais minēja, ka kooperēsies ar darba kolēģiem vai kaimiņiem, dalot izdevumus par degvielu. Turklāt lauku rajonos dzīvojošie to plāno darīt divreiz biežāk.
„Vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Eiropā kopā braukšanas aktivitātes tiek īpaši atbalstītas arī no valsts puses. Piemēram, ir izveidotas īpašas joslas, kas paredzētas automašīnām, kurās pārvietojas vismaz divi vai trīs braucēji. Tas ļauj samazināt ne tikai satiksmes sastrēgumus, bet arī gaisa piesārņojumu,” papildina A. Eglītis.
Uzziņai:
* Automašīnu skaitīšana tika veikta 2013. gada marta sākumā laikā no plkst. 8.00 līdz 9.00 trijos no lielākajiem sastrēgumu punktiem Rīgā – Kr. Valdemāra ielā pie Nacionālā teātra virzienā no Pārdaugavas, Akmens tilta uzbrauktuvē Pārdaugavas pusē, kā arī Lāčplēša un Satekles ielas krustojumā virzienā uz Salu tiltu. Kopumā tika saskaitītas 2979 automašīnas, un 2096 no tām tās vadītājs bija vienīgais pasažieris.
** aptauja tika veikta 2013. gada janvārī un tajā piedalījās 885 respondenti.
Vairāk par akciju „Ar ceļabiedriem izdevīgāk” šeit - http://ej.uz/celabiedri.
Vācijā lielākajai daļai iedzīvotāju ģimenēs ir vairāki auto. Braukšanai uz darbu vienatnē pilsētas apstākļos vairums parasti izmanto golfa tipa automašinu,kas ir ekonomiskāka. Lielie ģimenes auto tiek izmantoti tikai braukšanai brīvdienās. Protams, arī tur "krānu mērišana" nav sveša lieta - liela daļa lietišķo biznesmeņu,ārstu,advokatu ikdienas braucienos zīmejas ar superdžipiem, linkolniem un `s-meršiem. Pie mums lielākai daļai iedzīvotāju ģimenē ir viens auto .tad nu nav nekāds lielais brīnums, ka kāds no ģimenes locekļiem vienatnē rullē uz darbu ar vojadžeri vai santa fe. Es katru rītu uz darbu braucu kopā ar sievu- abi strādājam centrā. Aizvedu viņu līdz valdības ēkai, tad braucu atpakal uz vecrīgu , kur manam auto ir dienesta stāvvieta. Un tā katru darbadienu jau vairāk nekā divdesmit gadus. Mana meita gan ikdienā savu auto izmanto reti, jo ir problēmas ar tā novietošanu pilsētas centrā. Ar sabiedrisko iznāk lētāk. Tā nu tas ir .