Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Muskuļotais ”Ford Mustang” 16

 
22.oktobris 2001 15:06

Starp pārējiem “muskoļotiem” auto, kas ražoti sešdesmitajos gados, Ford Mustang izceļas no tiem. Pirmkārt, auto jau sākotnēji bija domāts kā sporta auto. Otrkārt, jau pirmajā gadā kad sāka tirgot šos Ford Mustang pārdoto auto skaits bija 419 000 eksemplāri, kas bija labākais rādītājs uz to brīdi starp visiem sporta auto kopā ņemtiem. Treškārt, ļoti ilgu laiku bāzes aprīkojumā bija motors ar 120 ZS, bet konkurentiem kā minimums 250 ZS motori.

Šī ideja, par to ka amerikāņu tautai vajag piedāvāt šo auto, ienāca prātā Ford Motor prezidentam Lī Jakokem 1961 gadā. Uz to momentu ASV izlaida tikai vienu līdzīgu pēc parametriem auto - Chevrolet Corvette, kurai nācās konkurēt ar veselu rindu eiropas auto. Jakoka piedāvāja četrvietīgu auto ar divām durvīm, garumā aptuveni 4.5 metri, masa 1100 kg, un, pats galvenais, cena kas nepārsniedz 2 500$. Šī auto izstrāde bija paātrināta 1963 gada rudenī, kad sākās vesels bums pēc “muskuļotiem” auto. Mašīnas dizainu izstrādāja Deivids Eš un Džo Oros. Profilā šis auto izskatījās, ar viņa garo motora pārsegu un mazu bagāžas nodalījumu, pēc P-51 Mustang kara iznīcinātāja, kas lidoja otrā pasaules kara laikā. Tamdēļ arī šo auto nosauca par Mustangu, kaut gan sākumā bija plānots to nosaukt kāda plēsīga kaķa vārdā – Cougar. Gandrīz vienlaicīgi publikai tika piedāvāti divi Mustanga prototipi ar 271 ZS V8 dzinēju, pamatā kam bija viss lai sāktu šīs mašīnas sērijveida ražošanu. Lai mazinātu pašizmaksas šim auto, konstruktori “aizņēmās” mašīnas ritošo daļu no sedana Falcon. Pirmais Ford Mustang atstāja rūpnīcas telpas 1964 gada 9 martā, bet pilna reklāmas kampaņa sākās 9:30 16 aprīlī, kad pa trijiem vadošajiem amerikas telekanāliem – ABC, NBC un CBS – sāka rādīt šī auto reklāmas. Pēc nepilnām 24 stundām Ņujorkā atvērās starptautiska mēroga auto izstāde, kur arī notika oficiāla Ford Mustang pirmizrāde. Izstādē šo auto Ford prezentēja gan kā divdurvnieku, gan arī kā kabrioletu, un pie viena arī paziņoja par bāzes cenu, kas sastādīja – 2368$. Jau pirmajās stundās Ford saņēma vairāk nekā 22 000 pieteikumu pēc šī auto. 1964 gada beigās jau bija pārdotas 263 434 šo auto, bet milijono auto Ford pārdeva pēc diviem gadiem. Šī auto panākumi galvenokārt bija pateicoties plašajam aprīkojuma klāstam, pateicoties kam, piemērām, viens klients varēja pasūtīt auto ar pieticīgu ārieni, bet kāds cits varēja pasūtīt Mustangu kas jau bija krāsots ar perlamutra krāsu, hromējumiem, jaudīgu dzinēju, sporta pārnesumu kārbu, ādas salonu un kondicionieri. Nepavelti vienā no Mustang reklāmām skanēja šādi: “Mēs uzbūvēsim Mustangu speciāli jums”. Sākumā šo auto aprīkoja ar divu veidu motoriem: sešcilindru 2.8 litru ar 101 ZS jaudu, 164 ZS V8 4260 cm3 un 4.7 litru V – veida “astotnieks”, kas attīstīja 210 ZS. Jebkurš no augstākminētajiem motoriem varēja strādāt pārī ar trīs vai četrpakāpju mehānisko pārnesumu kārbu vai “automātu” Cruise-O-Matic. Tomēr nepietiekamie dinamikas rādītāji īsti neatļāva nosaukt šo auto par īstu sporta auto, kaut gan ārēji viss par to liecināja. Situācija krasi mainījās jau 1964 gada jūnijā, kad pārdošanā nonāca Mustangs ar fastbek virsbūves tipu, kopā ar kuru debitēja arī jaunais 271 ZS jaudīgais 4.7 lītru motors. Eiropā šo auto uzņēma ar tikpat lielu saviļņojumu kā ASV. Šis auto iekaroja Vecās Pasaules iedzīvotājus ar savu stilīgo dizainu, jaudīgo dzinēju un pieejamu cenu. Mustang ieguva trešo vietu eiropā rīkotajā konkursā “1965 gada auto”, bet tajā pašā 1965 gadā Rois Pirpoints ar speciāli sagatavotu Mustang auto ieguva zelta godalgu lielbritānijas VTSS kausa izcīņā. Konkurenti tomēr neuzskatīja Ford Mustang par “muskuļotu”auto, vīna mazo izmēru dēļ. Šādas klases sporta auto bija speciāls termins – “pony cars”. 1967 gada sākumā Mustanga garumā un augstumā tika pielikti daži centimetri. Loģiski, ka pārtapa gandrīz visi modeļi. Vislielākās pārmaiņas pārcieta festbeks, kam aizmugurējais stikls un bagāžas pārsegs tagad bija vienā līmenī. Pircējiem tagad tika piedāvāti astoņi jaudīgi motori – sākot no sešcilindru 3.3 litru ar 115 ZS jaudu līdz V8 7014 kub.cm., kas attīstīja 355 ZS lielu jaudu. Ar šo septiņlitru dzinēju tika aprīkotas tikai Mustang – Shelbi GT – 500 versijas, jo šiem modeļiem bija garāka un lielāka motortelpa. Tagad, ar 7.0 dzinēju, Mustangs varēja sacensties ar pašu spožāko zvaigzni Chevrolet Camaro SS396. 1968 gadā notika izmaiņas dzinējos, jo nāca klajā divi jauni V8 dzinēji. No tā brīža pircējs kas vēlējas iegādāties Mustang modeli bija lielas izvēles priekšā. Varēja izvēlēties jebkuru no desmit pieejamiem motoriem: 3.3; 4.7; 5.0; 6.4 un 7.0 litru, ar sekojošām ZS jaudām: 115, 120, 195, 230, 250, 271, 320, 325, 335 un 390 ZS. Pirmajā aprīlī pārdošanā nonāca šī auto modifikācija – Shelby GT – 500KR ar 7.0 litru dzinēju Ram Air 428 Cobra Jet. No 0 – 100 km/h GT – 500KR ieskrējās 5.4 sekundēs, bet maksimālāis ātrums pārsniedz 250 km/h. 1971 gadā, jau kuro reizi Mustangs, kļuva jau par 50 kg. Smagāks. Jaunais auto galīgi zaudēja savu vienreizējo izskatu un harmoniju, kuru dēļ arī cilvēki mīl “īstos”Ford Mustang. Nevienam nebija noslēpums, ka Mustangs palēnām pārvēršas vēlvienā neveiklā kupejā. 1974 gada modeļu vidū nāca pavisam jauns Ford Mustang II– vienkāršs divdurvju sedans, kas nekādā mērā nepretendēja uz sporta auto titulu. Pēc četriem gadiem parādījās Mustang III, ar kuru Ford centās iekļūt atpakaļ sporta auto klasē. 80 gadu beigās tika sagatavoti jaudīgie SVO dzinēji, Saleen un Cobra, bet uz to momentu Mustanga reputācija bij kritusies, jo bija problēmas ar vadītāja drošību. Sākot ar 1993 gada rudeni līdz pat šai dienai Ford ražo un pārdod Mustang IV versiju, veidots uz 1964 gada dizaina bāzes. 1998 gadā debitēja 320 ZS modifikācija – SVT, kas simbolizē tālo sešdesmito gadu romantiku. Taču negaidīti kļuva zināms, kas vēlāk apstiprinājās, ka SVT motors neattīsta minēto jaudu, un 1999 gadā tika pārtraukta šīs modifikācijas tirdzniecība. Drīzāk, netaisnīgi un bezcerīgi censties atdzīvināt to, kas īstenībā jau pieder vēsturei. Un tā, Ford Mustang, šī stāsta varonis, ar starptautiskā konkursa “Gadsimta auto” žūrijas lēmumu tika iekļauts 27 labāko šī gadsimta auto skaitā. Lai gan Ford Mustangs neuzvarēja, tomēr viņš ir to auto skaitā, kas ir atdzītas par viss labākām šajā gadsimtā. Trīsdesmit sešus gadus atpakaļ Mustangs pierādīja, ka sapņu auto, skaistam, jaudīgam un ātram, nebūt nav jākalpo tikai bagātiem cilvēkiem. Jebkurš sapnis var kļūt par realitāti…… Ostops, iAuto/cars.ru
 
Visi komentāri
 
2957. viesis 22.oktobris 2001 16:31
0 0 Atbildēt

Jā 36 gadus atpakaļ Mustangs bija sporta auto, bet šodien viņu nevajag pārdot kā sporta auto, jo 40 gadus veca konstrukcija nevar atbilst mūsdienu prasībām.

2972. viesis 23.oktobris 2001 9:00
0 0 Atbildēt

Autobuuves virsotne! Tas ir makslas darbs!

2982. viesis 23.oktobris 2001 10:55
0 0 Atbildēt

IMHO Mustangu (veco, ne jauno) nepaardod kaa "spooorta" auto, bet tieshi kaa maakslas darbu. Taapat kaa Camaro, Corvette, Firebird arii Mustang nau paredzeeti lociities pa kartingtraseem... :)

Bet vai taapeec tie kljuust mazaak skaisti un iekaarojami?

ParaTr00per, JagXJ12 Series III

2990. viesis 23.oktobris 2001 12:20
0 0 Atbildēt

nu protams ka jaunie mustangi nav nekaadi shedevri. savukaart vecie mustangi ir kautkas iipashs... es noteikti pirkshu ja man buus taada iespeeja, un kaudze naudas...

3026. viesis 24.oktobris 2001 11:28
0 0 Atbildēt

Klasiskais Mustang (1964 - 1969) ir vertiba pati par sevi, kaa pilnigi jaunas auto klases aizsacejs ASV. Arii tagad ASV sim auto, lasi vecajam Mustangam) ir fantastiska popularitate. Katra pilseta ir pa Mustang klubam. Latvijaa sadaas automasinas gan ir tikai tris. Seit ipasi ar tadam neaizraujas, kaut gan masinas tiesam ir ipasas. Loti iesaku noskatities "Gone in 60 seconds". Tur darbojas Mustang Fastback '67 GT 500 (ja nemaldos). Sads modelis gan ir rets un dargs, tacu ASV var atrast vienkarsu Fastback par kadiem $3000 - 5000, kurs turklat ir ciesamaa stavokli. Ar rezerves dalam sim masinam problemas nav. Pieliekam klat vel kadu naudinu, daudz darba un pec kada laiku ir gatavs auto uz kuru atskatisies visi. MB, Porsche utt. atpusas.

3027. viesis 24.oktobris 2001 11:30
0 0 Atbildēt

3028. viesis 24.oktobris 2001 11:32
0 0 Atbildēt

PS. Aizmirsu piebilst. Garazaa paslaik tiek buvets Mustang Hardtop '68.

3332. viesis 30.oktobris 2001 15:19
0 0 Atbildēt

TAS IR LABAIS!

7664. viesis 26.decembris 2001 21:18
0 0 Atbildēt

Esmu saslimis ar mustangiem

11592. viesis 7.februāris 2002 18:28
0 0 Atbildēt

Ford Mustang rullez

18061. viesis 25.marts 2002 19:18
0 0 Atbildēt

Vislabākais no mustangiem ir Shelby GT350

51117. viesis 23.novembris 2002 1:00
0 0 Atbildēt

jo

57855. viesis 8.janvāris 2003 12:39
0 0 Atbildēt

Mustang! Tas 60to gadu amerikas simbols! Tas rulle! Kur nu vēl tas , ka šis ir muskuļauto karalis! Ja vēl kobra vai boss tad pilnīgu orgasmu var sasniegt no skaņas un izskata vien . nerunājot nemaz par braukšanu......

148563. viesis 17.novembris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

kad es ieraugu kaadu no shitajiem autinjiem es kljuustu galiigi nenormaals

148571. viesis 17.novembris 2004 12:39
0 0 Atbildēt

3028.viesis

vajag saskrieties un pabazareet 9207337

159330. viesis 6.marts 2005 19:45
0 0 Atbildēt

Visskaistaakais no Mustangiem ir Shelby GT-500, 7.0 litru astonnieks, kurs var attiistiit pat 400 z/s. es atdotu pusi dziives, lai dabuutu to no filmas "Gone in 60 sec".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krištianu Ronaldu tiek pie dienesta auto 200 000 eiro vērtībā 6

Saūda Arābijas futbola klubs Al-Nassr slavenā futbolista rīcībā nodevis aptuveni 200 tūkstošus eiro vērto BMW XM Red Label. Lasīt vairāk

 

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 11

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldības policija pieķer daudz ātrumpārkāpēju (+ VIDEO) 22

Kopš oktobra beigām galvaspilsētas ielās automašīnu braukšanas ātrumu uzrauga arī Rīgas pašvaldības policijas trīs netrafarētie auto. Tas policistiem palielinājis darba apjomu, jo ik dienu sistēma fiksē vairākus simtus pārkāpēju. Galvenokārt patruļas notiek vietās, kur šoferi ātruma ierobežojuma zīmes ignorē, kā arī skolu tuvumā. Lasīt vairāk

 

ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO) 23

Kamēr lielākajā Latvijas daļā līdz ar silto laiku sniegs un ledus jau nokusis, Alūksnes pusē autoceļus, īpaši jau lauku apvidos, vēl klāj krietna ledus kārta. Uz viena no tādiem ledainiem ceļiem vakar pēcpusdienā kāds šoferis nespēja savaldīt autobusu, tas apgāzās grāvī. Par laimi, negadījuma brīdī autobusa salonā nebija neviena pasažiera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti