Austin Haley 3000 2

 
23.oktobris 2001 14:15

Pirmais ”lielais” Healey bija Healey 100, ko pirmoreiz demonstrēja Earls Court izstādē 1952. gadā, un BMC steidzīgi pārveidoja par Austin Healey 100 ar Austin Atlantic 2,6 litru četrcilindru motoru.

Virsbūves izgatavoja Jensen no Rietumbromvičas Centrālanglijā, bet montēja MG rūpnīcā Abingdonā, Oksfordšīrā. Healey nekādā ziņā nebija sarežģīts auto: tam bija atsevišķa šasija, skrūves-kloķa stūres mehānisms un pakaļējais tilts ar puseliptisku slokšņu atsperu balstiekārtu. 1956. gadā pagarinātajā 100/6 modelī tika ievietots BMC C sērijas sešcilindru motors no Austin Westminster. Taču tas nebija veiksmīgi: izrādījās, ka auto dinamiskums ir sliktāks nekā ar veco četrcilindru motoru. 1959. gadā gandarījumu deva 3 litru 3000 MkI – ārēji tas pats skaistais, slaidais, zemais divvietīgais auto, taču ar 2912 cm3 124 ZS motoru. Ātrums sasniedza 183 km/h, bet jaunās priekšējo riteņu disku bremzes samazināja bremzēšanas ceļu. Virspārnesums, spieķoti riteņi un divi papildus sēdekļi bija dabūjami pēc pasūtījuma. 1961. gadā BMC motora jaudu līdz 132 ZS paaugstināja ar trim SU karburātoriem, izveidojot MkII 3000 un gadu vēlāk – MkIIa ar paceļamiem logiem, liektu priekšējo logu un piemērotu, pilnīgi noņemamu jumtu. Kopš šī laika automobīļi tika ražoti tikai kā 2 + 2 variants, un tos varēja viegli pazīt pēc režģa ar vertikālajām līstēm. Pēdējā un labākā no šīs sērijas bija 1964.gadā MkIII ar uzlabotu 148 ZS jaudas motoru un ātrumu virs 193 km/h. Bremzēšanu uzlaboja servosistēma, un iekšā bija bagātīgs aparatūras koka panelis, kas kontrastēja ar vīrišķīga, rupja braucēja auto reputāciju. Ziemeļamerika bija šī auto lielākais tirgus, taču tieši amerikāņu drošības likumi padarīja neiespējamu 3000 modeļa ražošanu 1967. gadā, kad BMC aizvietoja to ar daudz mazāk veksmīgo MGC. Par spīti mazajam klīrensam, Healey spēja veikt grūtus uzdevumus rallija auto trīslitru motora grupā, taču tas vairs nebija gluži tas pats primitīvais un rupjais leģendārais auto, it sevišķi – pēdējā formā. Tomēr tas joprojām tiek uzskatīts par vienu no pieprasītākajiem 60.gadu britu sporta autombīļiem. Austin Haley 3000 (1959 – 1967) Motors - sešcilindru Darba tilpums - 2912 cm3 Jauda - 124 – 250 ZS Transmisija - 4 pakāpju ar pasūtāmu virspārnesumu Maksimālais ātrums - 183 – 193 km/h Izgatavoto auto skaits - 42 926 (visi modeļi) Ostops, iAuto/enciklopēdija klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3008. viesis 23.oktobris 2001 15:31
0 0 Atbildēt

Jā, ļoti smuks auto.

10333. viesis 27.janvāris 2002 21:36
0 0 Atbildēt

Loti labi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti