Austin Haley 3000 - iAuto

Austin Haley 3000 2

 
23.oktobris 2001 14:15

Pirmais ”lielais” Healey bija Healey 100, ko pirmoreiz demonstrēja Earls Court izstādē 1952. gadā, un BMC steidzīgi pārveidoja par Austin Healey 100 ar Austin Atlantic 2,6 litru četrcilindru motoru.

Virsbūves izgatavoja Jensen no Rietumbromvičas Centrālanglijā, bet montēja MG rūpnīcā Abingdonā, Oksfordšīrā. Healey nekādā ziņā nebija sarežģīts auto: tam bija atsevišķa šasija, skrūves-kloķa stūres mehānisms un pakaļējais tilts ar puseliptisku slokšņu atsperu balstiekārtu. 1956. gadā pagarinātajā 100/6 modelī tika ievietots BMC C sērijas sešcilindru motors no Austin Westminster. Taču tas nebija veiksmīgi: izrādījās, ka auto dinamiskums ir sliktāks nekā ar veco četrcilindru motoru. 1959. gadā gandarījumu deva 3 litru 3000 MkI – ārēji tas pats skaistais, slaidais, zemais divvietīgais auto, taču ar 2912 cm3 124 ZS motoru. Ātrums sasniedza 183 km/h, bet jaunās priekšējo riteņu disku bremzes samazināja bremzēšanas ceļu. Virspārnesums, spieķoti riteņi un divi papildus sēdekļi bija dabūjami pēc pasūtījuma. 1961. gadā BMC motora jaudu līdz 132 ZS paaugstināja ar trim SU karburātoriem, izveidojot MkII 3000 un gadu vēlāk – MkIIa ar paceļamiem logiem, liektu priekšējo logu un piemērotu, pilnīgi noņemamu jumtu. Kopš šī laika automobīļi tika ražoti tikai kā 2 + 2 variants, un tos varēja viegli pazīt pēc režģa ar vertikālajām līstēm. Pēdējā un labākā no šīs sērijas bija 1964.gadā MkIII ar uzlabotu 148 ZS jaudas motoru un ātrumu virs 193 km/h. Bremzēšanu uzlaboja servosistēma, un iekšā bija bagātīgs aparatūras koka panelis, kas kontrastēja ar vīrišķīga, rupja braucēja auto reputāciju. Ziemeļamerika bija šī auto lielākais tirgus, taču tieši amerikāņu drošības likumi padarīja neiespējamu 3000 modeļa ražošanu 1967. gadā, kad BMC aizvietoja to ar daudz mazāk veksmīgo MGC. Par spīti mazajam klīrensam, Healey spēja veikt grūtus uzdevumus rallija auto trīslitru motora grupā, taču tas vairs nebija gluži tas pats primitīvais un rupjais leģendārais auto, it sevišķi – pēdējā formā. Tomēr tas joprojām tiek uzskatīts par vienu no pieprasītākajiem 60.gadu britu sporta autombīļiem. Austin Haley 3000 (1959 – 1967) Motors - sešcilindru Darba tilpums - 2912 cm3 Jauda - 124 – 250 ZS Transmisija - 4 pakāpju ar pasūtāmu virspārnesumu Maksimālais ātrums - 183 – 193 km/h Izgatavoto auto skaits - 42 926 (visi modeļi) Ostops, iAuto/enciklopēdija klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
3008. viesis 23.oktobris 2001 15:31
0 0 Atbildēt

Jā, ļoti smuks auto.

10333. viesis 27.janvāris 2002 21:36
0 0 Atbildēt

Loti labi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bez ekrāniem un lētiem vizuļiem - De Tomaso ir atgriezies (+ FOTO)

Pēc tam, kad 2019. gada Gudvudas Ātruma festivālā tika parādīts pilnībā funkcionējošs prototips P72, sekoja sešus gadus ilgs klusums, kas tagad pārtraukts. Lasīt vairāk

 

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests svin 160 jubileju (+ VIDEO)

Sestdien, 17. maijā, būs Ugunsdzēsēju diena. Šogad tā būs īpaša, jo Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests svin 160. jubileju. Šajā laikā mainījušās laikmeta iezīmes, valsts pārvaldes formas, kā arī tehnoloģijas un aprīkojums, taču nemainīga palikusi ugunsdzēsēju misija – pašaizliedzīgi un profesionāli glābt cilvēkus un īpašumu. Lasīt vairāk

 

Fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīgumu 24

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, maijā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk – CSDD), īsteno informatīvo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”. Lasīt vairāk

 

Renault 5 ir elektro auto ar odziņu, braucot gribas smaidīt un izsaka komplimentus (+ FOTO) 16

Dizains ir patiesi izdevies, visi tā elementi ir orģināli. Braucot jūtams labs komforta līmenis, neskatoties uz to, ka auto nav liels Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti