Kopš 1969. gada pārdots vairāk nekā viens miljons Nissan 350Z eksemplāru. Beidzot panākumus guvušo sporta auto varēs nopirkt arī Eiropā. Šī būs jau piektā Nissan 350Z paaudze.
Pirms pāris gadiem autoražotājs Nissan vēl nevarēja lepoties ar panākumiem autotirgū. Pašlaik viss ir mainījies. Nissan guvis panākumus kā vietēja tirgū, tā arī citur pasaulē. Trīs gadus atpakaļ Nissan Z ražošana tika pārtraukta, taču ne uz ilgu laiku. Karalis atkal ir dzīvs.
Nissan 350Z ir vienīgais vairāk nekā 250Zs jaudīgais auto pasaulē, kuru var iegādāties par mazāk nekā 40000 eiro. Toties tas nemaz neatstāj “lēta” auto iespaidu, drīzāk gan otrādi – par Nissan 350Z auto eksperti izsakās atzinīgi.
Par dizainu spriežat paši, taču par jaudu un vadāmību lieki ko piebilst. 3,5 litru 280Zs jaudīgais V6 dzinējs attīsta 363Nm lielu griezes momentu. No 0 līdz 100 km/h auto ieskrienas 5,9 sekundēs. Inženieri krietni vien papūlējušies izveidot pēc iespējas labāk vadāmu auto. Liekas, tas arī ir izdevies. Starp citu, vidējais degvielas patēriņš šim auto arī nav pārmērīgs – 11,1 litrs uz 100 km.
ASV tirgū drīzumā būs pieejams arī Nissan 350Z kabriolets. Vai Eiropa arī drīkstēs braukt ar vaļēju jumtu? Par to vēl ziņu nav, taču Nissan 350Z kupeju varēsim iegādāties jau šā gada oktobrī. Bāzes versijas cena – tikai 33500 eiro. Tajā ietilpst seši gaisa spilveni, ABS, ESP, ksenona gaismas, kondicionieris un 18 collu vieglmetāla diski.
Mārtiņš Šīrants
pašai mašīnai nav ne vainas, bet atkal veiksmīgs mārketinga triks ar to, ka 5 (piecas! dažādas) mašīnas nosauc vienā vārdā. nu no 69 gada mašīnas šitajā ir palicis tikai nosaukums un varbūt kādu līdzību varētu atrast apstāklī, ka abos ir izmantota dzelzs (Fe)
atgādina seno situāciju, kad iznākot 3 golfam (tas tad gada balvu dabūja) otrajiem golfiem (kāds tiek sakars ar trešajiem) cenas palecās jo golfs paliek golfs.
eiropā jau tas ieradīsies agri vai vēlu, ne jau par velti viņi ir "doļā" ar renault