Cilvēki, kuri brauc ar Alfa Romeo, ir patiesi šo auto fani; alfu nepērk “tāpat vien” – tā apgalvo šo itāļu auto īpašnieki. Līdzīgu secinājumu nācās izdarīt, kad Auto Torino mums laipni uzticēja vienu no saviem spēkratiem – Alfa Romeo 156 Sportwagon. Šī Alfa gan nedaudz atšķiras pēc savas idejas...
Parasti šādus auto sauc par SW – Station Wagon. Bet 156 būs izņēmums, jo šī ir Sportwagon. Paskatieties uz auto profilu! Vagons? Nē – tā principā ir trīsdurvju kupeja-universāls. Aizmugurējās durvis pirmajā brīdī nemaz nav pamanāmas.
Līdz tam alfā biju sēdējusi vienu reizi – kā pasažieris, un neko īpaši sajūsmas vērtu nemanīju. Pārsēžoties vadītāja sēdeklī, aina paveras pavisam cita. Alfa Romeo tiešām ir radīta savam īpašniekam-vadītājam. Ļoti elegants izskatās panelis ar iedziļinātajām mēraparātu skalām. Interesanti, ka citiem šajā pasaulītē ielūkoties nav ļauts – skalas no blakussēdētāja redzes leņķa nav saskatāmas. Ādas stūre un ātrumpārslēga rokturis (arī no ādas) tīkami iekļaujas plaukstās. Aiziet!
Automašīna, lai arī skaitās sportiska, nodrošina lielisku braukšanas komfortu. Sēdekļi regulējas ļoti plašā diapazonā – vari iekārtoties pēc noskaņojuma. Salīdzinoši ar citiem līdz šim izmēģinātajiem auto, “ātrumkloķis”, šķiet, pareizo “robu” atrod pats – tik viegli un bez piepūles notiek šī manipulācija. Ļoti noderīgs ir divzonu kondicionieris un klimata kontrole, kas ļauj vadītājam un pasažierim izvēlēties atšķirīgus temperatūras režīmus. Vietas priekšā sēdošajiem vairāk kā pietiekami. Ja aizmugurējiem pasažieriem vietas būtu tik pat daudz – vai tad tas vairs būtu “sportwagon”!
Runā, ka Alfa Romeo dzinēja skaņa tiek izstrādāta sadarbībā ar akustikas speciālistiem. Ja tā ir taisnība, tad speciālisti „ne par velti maizi ēd”. Izplūdes sistēma ir uzbūvēta tā, ka dzinējs izklausās pēc sporta auto. Tikai tas ir divas reizes klusāks un mazāk agresīvs kā Formula I dzinējs. Dzinējs ir dzirdams jebkurā režīmā - gan brīvgaitā, gan arī tad, kad tahometra bultiņa ielido sarkanajā zonā. Bet tas izraisa nevis nepatiku, bet gan lepnuma sajūtu par savu auto.
Akseleratora pedāļa gājiens ir ļoti garš, bet tam ir savi plusi. Ja uz to briesmīgi nespiež, tad šis sportiskais auto uzvedas kā vienkāršs ģimenes sedans. Bet atliek tikai paspiest stiprāk un atdzīvojas tas, ko parasti gaida Alfa Romeo automobiļiem.
Pie bremzēm gan nākas pierast pa jaunu – šķiet, pedālis ir pilnīgi bez pretestības. Bremzes ir straujas. Priekšējie riteņi bremzē nedaudz agrāk par pakaļējiem, kas bremzēšanas brīdī rada auto „iegrimšanu”. Neuzmanīgi pieskaroties pedālim uzreiz nākas dzirdēt pasažieru nožēlu, ka nav piesprādzējušies...
Protams, pieejams viss iespējamais aprīkojums, bez kā šodien neviens sevi cienošs autoražotājs savus modeļus tautās nelaiž. Jāpiebilst, ka auto izrādās pietiekoši piemērots arī garākiem pārbraucieniem. Ar šo mašīnīti tika veikti 900 km, 700 no kuriem gandrīz bez apstājas – kaut arī sēdekļi šķiet nedaudz par mīkstu, mugura nesāpēja. Iespēja mainīt temperatūras režīmus ļauj vadītājam nezaudēt možumu, tajā pašā laikā blakus sēdošais var pat nedaudz piemigt omulīgos 20oC – sēdekli iespējams noregulēt ideāli ērtā pozā.
Alfa Romeo gaitas īpašības varētu raksturot ar angļu vārdu “outstanding”, ja vien ne dīvaini lielais pagrieziena rādiuss, kas, ierobežotos laukumos apgriežoties, padara auto diezgan neveiklu. Bet tas tad arī laikam būtu vienīgais mīnuss. Visādi citādi vadīt šo auto ir īsta bauda. Auto piekare īpaši labi tas “uzvedas” grants ceļos un pie lielākiem ātrumiem – auto burtiski pielīp pie ceļa. Tas tika pārbaudīts vienā no rallija “Sarma” posmiem, kur „sakritības” dēļ tiek testēta viena otra no mums uzticētajām automašīnām.
Par salonu nav ko piebilst - stilīgs, Alfa Romeo stilā...
Jau salonā mūs brīdināja, ka alfām “patīk” lieli apgriezieni. Arī tas pilnībā apstiprinājās. Braucam, uzspiežam un auto aizlido... Fantastiski! Tā vien šķiet, ka auto labāk jūtas, ja tam liek braukt uz 100-120km/h, nevis dienišķos 50/90km/h. Lieliski vadāms, dinamisks un stabils uz ceļa Alfa Romeo 156 Sportwagon varētu kļūt par ne viena vien automīļa sapņu spēkratu.
Tikai nesauciet to par universālu – tā ir Alfa Romeo 156 ar lielu bagāžas nodalījumu!
Alfa Romeo 156 Sportwagon:
Dzinējs: 2,0 T Spark
Jauda: 155 Zs / 6400
Grieze: 187 Nm / 3500
Maksimālais ātrums: 216 km/h
Ieskrējiens līdz 100 km/h: 8,8 sekundes
Vidējais degvielas patēriņš: 8,8 l/100km
P.S. Pie reizes iesaku piedalīties konkursā, kurā varat laimēt iespēju notestēt kādu Alfa Romeo visu nedēļas nogali.
Lapsa, iAuto
Jauka reklaama...dereetu izmeegjinaat:)