Šlesēra uzvara vēl zem jautājuma, Dambis cildina OSCar 9

 
16.augusts 2003 20:53

Setdien 16. augustā Turcijā ar francūža Žana Luī Šlesēra (Schleser Buggy) uzvaru nolēdzās Pasaules kausa izcīņas 6. posms Rally d’Orient Cappadoce 2003. Pēdējā etapā gan ātrāks bija portugālis Karloss Souza (Mitsubishi Pajero), taču viņam neizdevās sadeldēt visu Šlesēra iepriekš iegūto pārsvaru.

Ar lielisku sniegumu trešo vietu etapā izcīnīja latviešu ekipāža Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mtsubishi Pajero), kuri 147 kilometru garajā ātrumposmā uzvarētājam zaudēja 8 minūtes un 2 sekundes, bet bija ātrāki par rūdītajiem rallijreidu pilotiem Filipu Gašē (Protrack) un Lukāšu Komorņicki (Mitsubishi Pajero).

Toties Andris Dambis/Ainārs Princis (OSCar), ierindojoties septītajā vietā nosargāja pozīcijas pret tuvākajiem sekotājiem un pateicoties francūža Ērika Vigorū neveiksmei pat pacēlās no sestās uz piekto vietu kopvērtējumā. Tādējādi A. Dambis Latvijai atnesa pirmos punktus Pasaules kausa izcīņas ieskaitē. Otra OSCar ekipāža Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis gan pēdējā etapā, gan kopumā bija septītie. Ceturtā latviešu ekipāža Jānis Naglis/Valdis Purvinskis (Mitsubishi Pajero) etapā ieņēma tikai 12. vietu, taču kopvērtējumā ieridojās astotajā vietā tūlīt aiz Lukstiņa.www.crosscountry.lv

Par Souzas protestu pret Šlesēru lems FIA

Karloss Souza nav mierā ar zaudējumu un atkārtoti protestēja pret Ž. Šlesēru, uzskatot, ka francūzis starp kontrolpunktiem novirzās no oficiālās sacensību leģendas. Rallijreidu noteikumi atļauj novirzīties no ideālā maršruta uz vienu vai otru pusi ne vairāk kā 3,3 kilometrus. Ja tiek konstatēts, ka kāda ekipāža pārkāpusi 6,6 km koridoru, tai tiek piespriests sods.

Acīmredzot, K. Souzam ir iemesls uzskatīt vai arī viņš vienkārši cer, ka Šlesērs būs kaut reizi kļūdījies un izbraucis ārpus atļautā trases koridora. Ja tas tiešām izrādīsies tā, uzvara rallijreidā Cappadoce 2003 pienāksies portugālim. Jāatzīmē, ka cīņa starp abiem šā rallijreida līderiem bija neticami saspringta.

Pēc neoficiālas informācijas, pārbaudot franču pilota navigācijas iekārtu, par protestu vēlāk lems Starptautiskās Automobiļu federācijas amatpersonas.

Dambis piektais, bet Saukāns ļoti ātrs

Rallijreida pēdējā etapa pašā ātrumposma sākumā pamatīgu avāriju piedzīvoja francūzis Ēriks Vigorū, kurš līdz tam atradās kopvērtējuma trešajā vietā. Savukārt A. Lukstiņam izdevās apsteigt J. Nagļa ekipāžu. Vienīgi M. Saukāns neslatoties uz ļoti labu noslēgumu bija nolemts palikt pēdējā vietā.

“Par spīti visam esam ļoti apmierināti,” atzīmēja Māris Saukāns. “Šodien mēs nobraucām tā kā spējam, kad viss veicas labi.”

A. Saukāns atzīmēja arī lielisko OSCar debiju un perfekto tehniskās brigādes darbu visā rallijreida laikā un apgalvoja, ka komanda noteikti ir gatava arī Dakaras maratona pārbaudījumam.

Savukārt Andris Dambis galvenokārt uzsvēra OSCar nopelnus. “Pirmkārt, bija grūti, bet labi. Otrkārt, OSCar patiešām ir labs auto. Treškārt, arī Māra Pajero, izrādās, ir cīņasspējīgs,” sacīja A. Dambis. “Daudz vairāk par piekto vietu mani priecē apziņa, ka OSCar ir izdevies. Taču arī ar rezultātu varam būt apmierināti.”

Turcijas rallijreids ir pievērsis latviešu braucējiem autosporta speciālistu un arī mediju uzmanību. Tam par iemeslu ir gan prototipa OSCar veiksmīgā konstrukcija, gan pašu braucēju sniegums.

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)

Sīkāka informācija un rezultāti

 
Visi komentāri
 
93025. viesis 16.augusts 2003 21:53
0 0 Atbildēt

Visiem veiksme,arī Saukānam, jo pēc avārijas varēja braukt atbrīvotāk un bez smagā atbildības sloga. Fui Lukstiņam kā CSDD šefam, protams arī Krauklim, par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā, tas ko viņi te pie mums borē autovadītājiem par satiksmes drošību nemaz nerīmejās ar pašu uzvedību. Visu cieņu Dambim, parādīja ko var īsts profesionāis. Cepuri nost Nagļa priekšā, vecais auto, saslimšana. Arī abu komandu mehi šo pārbaudi izturējuši godam: visas mašīnas finišā. Prieks par nepieredzēti plašo, laicīgi piegādāto info lasītājiem.

93026. viesis 16.augusts 2003 23:09
0 0 Atbildēt

Dambim URĀ! I braukt māk, i zina, kā auto būvēt.

93028. viesis 16.augusts 2003 23:24
0 0 Atbildēt

Visu cienju Dambim! Apsveicu ar lieliskajiem panaakumiem! Patiess prieks, ka latvieshiem ir taadi konstruktoru talanti!

93029. viesis 16.augusts 2003 23:35
0 0 Atbildēt

Dambi par prezidentu!

93061. viesis 18.augusts 2003 0:59
0 0 Atbildēt

Skatiijos eurosportaa un tur muuseejos nosauca par lietuvieshu komandu Riiga, protams no saakuma likaas smiekliigi, bet peec tam paliku dusmiigs saaku mekleet eurosporta HP kaadu meilu uz kurieni aizsuutiit visu ko par vinju reportieriem, t neatrad...zheel...

93151. viesis 18.augusts 2003 11:15
0 0 Atbildēt

malachi! :)

93159. viesis 18.augusts 2003 11:34
0 0 Atbildēt

Vispaar jau rezultaati ljoti labi , sevishkji OSCariem - pat briinums, ka pirmajaa nopietnajaa reizee nebij jaaciinaas ar beernu slimiibaam. Taa tureet un lai viss izdodas!

A par to lietuvieshu un latvieshu jaukshanu - izplatiita lieta, iipashi franchvalodiigo viduu, arii foneetiski liidziigi skan. Tur vajadzeeja piestraadaat komandas vadiitaajam vai preses sekretaaram ....pasham ir naacies to dariit, peec tam probleemu principaa nav.

93225. viesis 18.augusts 2003 14:42
0 0 Atbildēt

Malaci veci!!! Un OSCar arii paraadiija sevi nolabaakaas puses!!! Tagad noveersiis kljuudas un tad lai Dakaaras konkurenti paliek duumos!!! Haaaaaaa

93411. viesis 19.augusts 2003 12:32
0 0 Atbildēt

Dažus fragmentus no Eirosport apskatiem varat redzēt www.autosports.lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti