Setdien 16. augustā Turcijā ar francūža Žana Luī Šlesēra (Schleser Buggy) uzvaru nolēdzās Pasaules kausa izcīņas 6. posms Rally d’Orient Cappadoce 2003. Pēdējā etapā gan ātrāks bija portugālis Karloss Souza (Mitsubishi Pajero), taču viņam neizdevās sadeldēt visu Šlesēra iepriekš iegūto pārsvaru.
Ar lielisku sniegumu trešo vietu etapā izcīnīja latviešu ekipāža Māris Saukāns/Didzis Zariņš (Mtsubishi Pajero), kuri 147 kilometru garajā ātrumposmā uzvarētājam zaudēja 8 minūtes un 2 sekundes, bet bija ātrāki par rūdītajiem rallijreidu pilotiem Filipu Gašē (Protrack) un Lukāšu Komorņicki (Mitsubishi Pajero).
Toties Andris Dambis/Ainārs Princis (OSCar), ierindojoties septītajā vietā nosargāja pozīcijas pret tuvākajiem sekotājiem un pateicoties francūža Ērika Vigorū neveiksmei pat pacēlās no sestās uz piekto vietu kopvērtējumā. Tādējādi A. Dambis Latvijai atnesa pirmos punktus Pasaules kausa izcīņas ieskaitē. Otra OSCar ekipāža Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis gan pēdējā etapā, gan kopumā bija septītie. Ceturtā latviešu ekipāža Jānis Naglis/Valdis Purvinskis (Mitsubishi Pajero) etapā ieņēma tikai 12. vietu, taču kopvērtējumā ieridojās astotajā vietā tūlīt aiz Lukstiņa.www.crosscountry.lv
Par Souzas protestu pret Šlesēru lems FIA
Karloss Souza nav mierā ar zaudējumu un atkārtoti protestēja pret Ž. Šlesēru, uzskatot, ka francūzis starp kontrolpunktiem novirzās no oficiālās sacensību leģendas. Rallijreidu noteikumi atļauj novirzīties no ideālā maršruta uz vienu vai otru pusi ne vairāk kā 3,3 kilometrus. Ja tiek konstatēts, ka kāda ekipāža pārkāpusi 6,6 km koridoru, tai tiek piespriests sods.
Acīmredzot, K. Souzam ir iemesls uzskatīt vai arī viņš vienkārši cer, ka Šlesērs būs kaut reizi kļūdījies un izbraucis ārpus atļautā trases koridora. Ja tas tiešām izrādīsies tā, uzvara rallijreidā Cappadoce 2003 pienāksies portugālim. Jāatzīmē, ka cīņa starp abiem šā rallijreida līderiem bija neticami saspringta.
Pēc neoficiālas informācijas, pārbaudot franču pilota navigācijas iekārtu, par protestu vēlāk lems Starptautiskās Automobiļu federācijas amatpersonas.
Dambis piektais, bet Saukāns ļoti ātrs
Rallijreida pēdējā etapa pašā ātrumposma sākumā pamatīgu avāriju piedzīvoja francūzis Ēriks Vigorū, kurš līdz tam atradās kopvērtējuma trešajā vietā. Savukārt A. Lukstiņam izdevās apsteigt J. Nagļa ekipāžu. Vienīgi M. Saukāns neslatoties uz ļoti labu noslēgumu bija nolemts palikt pēdējā vietā.
“Par spīti visam esam ļoti apmierināti,” atzīmēja Māris Saukāns. “Šodien mēs nobraucām tā kā spējam, kad viss veicas labi.”
A. Saukāns atzīmēja arī lielisko OSCar debiju un perfekto tehniskās brigādes darbu visā rallijreida laikā un apgalvoja, ka komanda noteikti ir gatava arī Dakaras maratona pārbaudījumam.
Savukārt Andris Dambis galvenokārt uzsvēra OSCar nopelnus. “Pirmkārt, bija grūti, bet labi. Otrkārt, OSCar patiešām ir labs auto. Treškārt, arī Māra Pajero, izrādās, ir cīņasspējīgs,” sacīja A. Dambis. “Daudz vairāk par piekto vietu mani priecē apziņa, ka OSCar ir izdevies. Taču arī ar rezultātu varam būt apmierināti.”
Turcijas rallijreids ir pievērsis latviešu braucējiem autosporta speciālistu un arī mediju uzmanību. Tam par iemeslu ir gan prototipa OSCar veiksmīgā konstrukcija, gan pašu braucēju sniegums.
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)
Sīkāka informācija un rezultāti
Visiem veiksme,arī Saukānam, jo pēc avārijas varēja braukt atbrīvotāk un bez smagā atbildības sloga. Fui Lukstiņam kā CSDD šefam, protams arī Krauklim, par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā, tas ko viņi te pie mums borē autovadītājiem par satiksmes drošību nemaz nerīmejās ar pašu uzvedību. Visu cieņu Dambim, parādīja ko var īsts profesionāis. Cepuri nost Nagļa priekšā, vecais auto, saslimšana. Arī abu komandu mehi šo pārbaudi izturējuši godam: visas mašīnas finišā. Prieks par nepieredzēti plašo, laicīgi piegādāto info lasītājiem.