Neglītais «Daimler SP250» 1

19.novembris 2001 10:37

Daimler SP250 "Dart" bija kaut kas pilnīgi jauns Daimler firmai, kurai nebija sporta auto būves pieredzes. Lēmums par tā ražošanu tika pieņemts pēc vadības maiņas 50. gadu beigās. Firmai bija grūtības un vadība domāja, ka jauns sporta auto varētu būt labs līdzeklis, kā iekarot amerikāņu pircēju sirdis, līdzīgi kā to jau bija izdarījušas Jaguar, Triumph un MG.

Izmantojot no Triumph TR3 nokopētu šasiju un balstiekārtas konstrukciju, Daimler spēra tam laikam radikālu soli – pievienoja tai stiklšķiedras virsbūvi, neveiklu variantu ar spurām un gupijai līdzīgu režģi, izvirzītus lukturus, kam nebija daudz cienītāju. Auto galvenais pievilkšanas spēks bija 2548 cm3 V8 motors ar 140 ZS lielu jaudu. Šis vienmērīgi strādājošais, spēcīgais motors ar pusapaļām degkamerām un diviem SU karburatoriem, kuru bija radījis Daimler izpilddirektors Edvards Tērners, populāro Triumph motociklu motoru autors, varēja neglīto, bet pietiekami vieglo SP250 dzīt ar ātrumu līdz 201 km/h. Tā ieskriešanās laiks no 0-100 km/h bija 9,5 sekundes. Tas bija gluži pieņemams, taču lieliskais dinamiskums un smalkais V8 motors kontrastēja ar amatierisko, steigā veidoto virsbūvi un šasiju. TR, MG un Jaguar lielo XK150 šis Daimler SP250 bija vietā, it sevišķi ar degvielas patēriņu 11 litri uz 100 km. Dunlop diska bremzes visiem četriem riteņiem nodrošināja labu un ātru bremzēšanu, taču vadāmība neguva augstu novērtējumu, jo stūrēšana bija smaga; šasija bija nedaudz lokana, tādēļ pirmajiem auto (līdz 1961.gadam) uz sliktiem ceļiem dažkārt bīstami atvērās durvis. SP250 “B” bija stingrāka šasija un buferi kā standartaprīkojums, bet “C” variantam bija dekoratīvi uzlabojumi. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
120520. viesis 25.marts 2004 10:19
0 0 Atbildēt

ar sitadu varetu forsi izcelties uz kopeja vw, bembu un mb fona!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bez vainas vainīgais - autobusa šoferis saņem 80 eiro sodu 75

Absurda situācija - autobusa šoferis saņēmis 80 eiro sodu par ātruma pārkāpšanu, ko viņš saka, ka nav izdarījis. Lasīt vairāk

 

Elektroskrejriteņu izīrētāji atbalsta Satiksmes ministrijas piedāvātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā 1

Elektroskrejriteņu koplietošanas pakalpojumu piedāvātāji Rīgā "Bolt" un "Fiqsy" iesaistījušies Satiksmes ministrijas (SM) izstrādāto Ceļu satiksmes likuma grozījumu sagatavošanas procesā un atbalsta tajā iekļautās prasības elektroskrejriteņu vadītājiem, aģentūra LETA noskaidroja uzņēmumos. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrs plānošanas reģionos prezentē ilgtermiņa attīstības vīziju Latvijas valsts ceļu tīklam 22

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) vadību šodien, 21. janvārī, devās uz Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdi Iecavā, lai diskutētu par Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. līdz 2040. gadam. Lasīt vairāk

 

No 21 590 – Vācijā atklāj pieteikšanos jaunās Škoda Octavia iegādei 8

Vācijā uzsākta pieteikšanās jaunās Škoda Octavia iegādei, kas markas dīleru centros parādīsies vasarā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti