Edsel, kas nāca par vēlu 1

 
21.novembris 2001 16:48

1957.gada Edsel ir kļuvis par tirgus analītiķu rupjas kļūdas simbolu. Ford jauno automobīli, atšķirībā no lielākajiem Ford un ekonomiskajiem Mercury modeļiem, paredzēja tirgus zemākajam un vidējam sektoram. Fordam par nelaimi, auto prezentācijas laikā tirgū bija kritums; pircēji meklēja mazākus auto, tāpēc Edsel – nepareizais auto nepareizajā laikā – kļuva par savas reklāmas nelaimīgo upuri...

Prognozējot 200 000 automobīļu pārdošanu pirmajā gadā, Ford paziņoja, ka jaunā automobīļa, kam bija dots Henrija Forda mirušā dēla vārds, izstrādāšana ir izmaksājusi 250 milijonus dolāru. Kad pirmajā sezonā atradās tikai 62 000 pircēju, kritiķi vainoja dizainupar neparasto vertikālo režģi, kuru kāds jokdaris salīdzināja ar Oldsmobile, kas sūkā citronu. Īstenībā Edsel ar krietni samazinātām spurām un tīru profilu bija samērā pieticīgs pēc tā laika standartiem, kas atbalstīja galējības. Tā kā tika strādāts ar dažādiem 15 Edsel modeļiem, Edsel īstenībā bija Ford atsevišķa nodaļa, kas ražoja sedanus, kabrioletus un universālus ar vienu un to pašu ultrakonvenciālo šasiju. Pircējs varēja izvēlēties sešcilindru vai V8 motoru ar jaudu no 145 ZS līdz 345 ZS un trīspakāpju manuālo vai automātisko pārnesumu kārbu. Mēģinot apiet dramatiskos noieta samazināšanos, Ford uzlaboja dizainu, un 1960.gada modelis parādījās ar pilnīgi jaunu virsbūvi. Taču jaunās desmitgades sākumā nebija veiksmīgs Edsel ražošanai, un tā tika apturēta pieprasījuma trūkumu dēļ. Ostops iAuto/Enciklopēdija Klasiskie auto
 
Visi komentāri
 
4932. viesis 23.novembris 2001 12:54
0 0 Atbildēt

Varu pastāstīt par Edsel filozofiju - likt tādas daļas, kuras izturēs tikai garantijas laiku, pēc garantijas laika beigšanās klients aizbrauks uz servisu un pats par savu naudu saliks kvalitatīvas daļas. Vispār ar Edsel bija baigās problēmas - durvis nevarēja aiztaisīt normāli - tās bija jāsit ciet ar spēku, radio, kuru Edsel firma pasūtīja kādā radiorūpnīcā, bija jābūt tik lētam, ka šī un visas citas radiorūpnīcas atsacījās to ražot, jo tā viņi zaudētu imidžu un uzticību gan klientu, gan citu ražotāju vidū. Dīleri asacījās pieņemt šos auto savos salonos, jo tad tie arī zaudētu savu klientu uzticību, tādēļ nemitīgi autofurgoni atgriezās atpakaļ. Paši Edsel netika būvēti speciālā Edsel rūpnīcā, bet Mercury (kas ir Ford Mo. Co. īpašums) un vēl vienā, neatceros kurā, rūpnīcā, un bija naivi cerēt, ka Mercury vadība un darbinieki centīsies cita uzņēmuma labā. Galu galā atpakaļ atsūtītie auto tika pārtaisīti lielā steigā, un tas arī nedeva nekādu labumu, pirmkārt tie bija papildus izdevumi, un daudz lielāki, nekā ja Edsels būtu uzreiz ielicis kvalitatīvākas daļas, otrkārt, piemēram pārkrāsošana notika lielā steigā un krāsas žāvēšana bija maksimālās temeratūrās. Krāsa jau nožuva, bet izkusa arī elektroinstalācijas izolācija. Viens interesants atgadījums: Edsel publiski uzdāvināja vienu no saviem auto mācītājam. Drīz pēc tam, pašam mācītājam pie stūres esot, mašīna aizdegās un nodega. Mācītājs presei paziņoja, ka Edsel mašīnas ir Sātana iemiesojums un aizdegšanās ir Sātana roku darbs. Un, ticiet man, tās nebija vienīgās problēmas. Tass viss.

chikatilo@inbox.lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Nepilni 19 000 eiro - Hyundai piedāvā modernizēto i20 (+ FOTO)

Hyundai laiž pārdošanā modernizēto i20 par cenām, kas Vācijas tirgū pieejams par cenu, kas sākas no atzīmes 18 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Jau 2030. gadā - Nissan pastāsta, kad atteiksies no iekšdedzes dzinējiem Eiropai 6

Nissan vadība atklājusi, ka jau līdz 2030.gadam atteiksies no jauniem iekšdedzes motoru modeļiem Eiropas tirgum – 5 gadus ātrāk nekā to prasa Eiropas Savienības direktīva. Lasīt vairāk

 

Viens no vecākajiem pasažieru vilcieniem dodas pēdējā braucienā (+ VIDEO) 4

Nejaušas tikšanās, pirmie randiņi un skolas dienas. 57 gadu garumā to visu varēja pieredzēt tā dēvētā 605. vilciena vagonos. Tas ir viens no vecākajiem pasažieru vilcieniem Latvijā, kuram nu pienācis laiks doties pelnītā atpūtā. Lasīt vairāk

 

Beļģijas muzejs Abarth Works izliek pārdošanā žiguļu un moskviču kolekciju 14

Antverpenes Abarth Works automuzejs nolēmis izpārdot dažādu izlaidumu žiguļu un moskviču kolekciju, ieskaitot vairākas autosportam uzbūvētas automašīnas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti