Saņemta kārtējā lasītāja vēstule: Gribētos aizsākt diskusiju par visai kutelīgu tēmu - regulējams krustojums un braucēji.
Skumji, ka mūsu valstī nav un, šķiet, ka pagaidām ir bezjēdzīgi mainīt CSN kā Vācijā un, šķiet, Zviedrijā par tēmu - ja krustojumā iedegas zaļā gaisma un kādā nu ļoti kūtri (tracinoši lēni) kustību uzsākušajā braucamrīkā ietriecas aizmugurē kāds ātrāk uzsākošs - vainīgs ir arī satiksmes «bremzētājs». Pie mums sabiedrība tam vēl diemžēl nav gatava un ticamāk arī drīz nebūs.
Mans ierosinājums ir uzsākt akciju, līdzīgu citām CSDD rīkotajām akcijām - «Kreisā josla - princips» un līdzīgām. Doma varētu būt «Pilsēta nav stāvlaukums», vai kā citādi. Jau labu laiku atpakaļ TV raidījums «Zebra» veica eksperimentu - cik var un cik parasti krustojumu šķērso automašīnas. Tur bija acīmredzami, ka krustojumu caurlaidību var ievērojami palielināt, atvieglojot situāciju uz pilsētas ielām. Pie reizes neaizmirstot, atcerēties tos, kas iebrauc krustojumā, lai gan nevar no tā izbraukt. Ar šādu te «kolosālu» tehnisko satiksmes elementu izceļas ne tikai «biezie», to vislabāk pieprot sabiedriskais transports – lielie autobusi un trolejbusi. Pat ja ir skaidri redzams, ka tāpat līdz iedegsies nākamais «zaļais», nevarēs nekur no krustojuma nobraukt, bet iebraukt krustojumā vajag, lai pilnībā aizdambētu šķērsielu…
P.S. Man ir zināma daļa aizdomas, ka daļa atsauksmju ja būs ne par tēmu vai tikai tāpēc lai ko ierakstītu. Es domāju ka tēma ir nopietna un aicinātas ir atsauksmes ar konstruktīvām idejām, labi vai slikti izklāstītām – nav svarīgi...
Palaidniex, reģistrēts iAuto lasītājs
Mjaa, visbiezjaak iespruustu krustojumaa, kursh piebraucis pilns, ja brauc no Chakenes un pie stacijas "Origo" meegjinu nogriezties pa kreisi tirgus virzienaa.
Nereddzu tur nekaadu probleemas risinaajumu, jo viss atkariigs no pashiem autovadiitaajiem, kuri nespeej vai negrib paredzeet situaaciju un kaa auni baraa sabrauc krustaa, nereekjinaajoties ka nespees no taa savlaiciigi izbraukt, atljaujot citiem nogriezties vai skjeersot to...