Latvijas autosportistu četras ekipāžas un motosportists Jānis Vinters otrdien atgriezās no Dakaras rallija. Rīgas lidostā viņus sagaidīja ne tikai radinieki un paziņas, bet arī Latvijas motorsporta vadība un daudzi žurnālisti.
Īpaši skaļi tika sagaidīts Vinters, kuru sveikt bija ieradušies arī enduro braucēji. Vinteram tikai nedaudz pietrūka, lai debijas reizē sasniegtu finišu. Viņš piektdien piedzīvoja kritienu un no sacensībām bija spiests izstāties.
"Šosezon ieguldīju daudz naudas, lai īstenotos iecere startēt Dakaras rallijā," sacīja Vinters. "Ja izdosies piesaistīt kādu sponsoru, tad noteikti startēšu arī nākamajā Dakaras rallijā. Lai reāli cīnītos par augstām vietām kopvērtējumā, ir nepieciešams īpaši gatavots rallija motocikls. Bez tā augstus rezultātus varu sasniegt tikai posmos, kur ir nepieciešama meistarība un mazāk izmantoja motocikla jauda un maksimālais ātrums. Protams, man vēl ir daudz jāmācās, jo šī man bija debija rallijā un, piemēram, pirmā iepazīšanās ar navigācijas sistēmu."
Finišu sasniedza trīs konstruktora Andra Dambja veidotās mašīnas "OSCar". Ar tām līdz mērķim nokļuva gan Dambis, gan Jānis Āzis un Andris Lukstiņš.
"Mašīnās nebija jāviļas, jo "OSCar" bija veidoti atbilstoši Dakaras rallijam," teica Dambis. "Katra no mašīnām veica 11 tūkstošus kilometru. Kādā vācu žurnālā izlasīju, ka pasaules čempionātā rallijā mašīna visā sezonā veic šādu distanci."
Latvijas sportistu mašīnas dzimtenē atgriezīsies tikai pēc nedēļām trim, jo vispirms tās iziest karantīnu, bet pēc tam pa jūru ceļos līdz Latvijai. Dambis uzsvēra, ka pagaidām vēl nedomājot par startiem Latvijā, jo vienīgi Āža "OSCar" ir pietiekami labi saglabājies, lai varētu jau drīzumā atkal piedalīties sacensībās.
"Lai visu izdarītu maksimāli labi, nepieciešams katru mašīnu pilnībā izjaukt, bet pēc tam atkal salikt kopā," klāstīja Dambis.
"Dakaras rallijs noteikti nav izprieca un pastaiga," sacīja Jānis Naglis, kas šo ralliju veica pie "Mitsubishi" stūres. "Šis ir ļoti nozīmīgs panākums, kas atsver visus iepriekšējos notikumus manā autosportista karjerā. Man sasniegt finišu Dakarā ir tikpat nozīmīgi kā alpīnistam Teodoram Ķirsim uzkāpt Džomolungmā. Rallija laikā ļoti iepriecināja ziņas par meitiņas piedzimšanu, kā arī daudzie uzmundrinājumi, kurus saņēmu pat no nepazīstamiem cilvēkiem."
Gan "Team RE Autoklubs 5x5" pārstāvis Naglis, gan Valdis Purvinskis no " Riga Rally-Raid Team" apliecināja, ka komandas startēs arī nākamajā rallijā.
"Ja mums nebūtu doma startēt arī turpmāk, tad nemaz nebija nozīmes aizsākt šo projektu," uzsvēra Naglis.
"Esam apliecinājuši, ka varam sekmīgi startēt Dakaras rallijā, tādēļ ceram, ka sponsoru atbalsts turpmāk būs daudz lielāks. Sponsori - gaidiet mūs ciemos," teica Purvinskis.
Jau ziņots, ka Dakaras rallijas noslēdzās ar francūža Stefana Petransela uzvaru autobraucēju konkurencē, bet līdz finišam tika arī sarežģītajās sacensībās debitējušās četras Latvijas ekipāžas. Labākais no Latvijas pilotiem kopvērtējumā bija Andris Dambis, kurš pēc 60 ekipāžu finiša ieņēma 29.vietu. Jāņa Āža ekipāža ierindojās 34.vietā, Jānis Naglis bija 41., bet Andris Lukstiņš ieņēma 44.vietu. Dambja ekipāža arī ieņēma pirmo vietu Dakaras rallija debitantu vērtējumā.
Motosportistu konkurencē pirmo reizi triumfēja Spānijas braucējs - Nani Roma.
RĪGA, JAN 20, BNS
Shitas te jau bija vakar