Labāks automobiļa “uzrāviens“ pa lēto? 29

 
14.jūnijs 2004 9:43

Nereti presē un arī internetā parādās reklāma dažādiem produktiem, kas sola veco, daudzus saimniekus nomainijušo un dzīves pagurušo auto pārvērst īstenā sacīkšu bolīdā. Vienīgais, kas jāizdara, jānopērk dažus latus vērā pudelīte un tās saturs jāpievieno auto degvielai norādītajā attiecībā. Parasti tas ir viens iepakojums (pudelīte, kanniņa, maisiņš) uz vienu degvielas tvertni (parasti 50 līdz 60 litri).

Kā labās īpašības tiek norādītas oktānskaitļa palielināšanās, dzinēja attīrīšana, CO un CH rādītāju uzlabošanos, un vēl visādi labumi, ka jābrīnās – kapēc nesola auto krāsojuma automātisku uzspodrināšanos un īpašnieka..., labi tas vairs nav par tēmu. Ko var sagaidīt pēc degvielas "uzlabošanas". Standarta metodika ir : - pēc izvēles apskatīt kāda konkrēta automobīļa gadijumu to secīgi darbinot ar ražotāja paredzēto degvielu, tad ar degvielas un piedevu maisijumu, un tad eksperimenta tīrībai, atkal ar tīru degvielu. - Izmantojot aparatūru mēra auto paātrinājumu režīmā 0-100 (120) km/h - Mēra dzinēja elastību – paātrinājumu no 60 līdz 100 (120) km/h braucot ar augstāko pārnesumu. Izanalizējot presē un internetā pieejamo testu informāciju nākas secināt, ka bez tiešā preces uzdevuma, tapt nopirktai un nest ražotājiem peļņu, tā labākajā gadijumā nekaitēs auto dzinējam. Nevienā gadījumā aplūkotais "brīnumlīdzeklis" nedeva cerētos rezultātus. Lielisks piemērs ir izlasāms krievu valodā. http://arch.zr.ru/articles/238_11_2003.html Visbiežāk tika novērotas tādas problēmas, kā nekontrolējama detonācija, ievērojams dzinēja jaudas zudums, nenormāls dzinēja temperatūras režīms. Vēl no seniem laikiem ir zināms, ka mainot aizdedzes apsteidzes leņķi var izvairīties no detonācijas to samazinot līdz pareizam apjomam. Tā savulaik palielinot aizdedzes leņķi varēja pierunāt uz 93 benzīnu orientētos žiguļus patērēt 76 benzīnu un otrādi. Tiesa, tas ir vienkāršoti, jo pareizas darbības nodrošināšanai vēl būtu jāmaina kompresija. Visi šķidrumi tiek pasniegti kā oktānskaitli palielinoši, uz ko netieši norāda detonācijas samazināšanās samazinot aizdedzes apsteidzes leņķi. Taču cerētā paātrinājuma uzlabojuma vietā labākajā gadijumā tas nepasliktinās salīdzinot ar situāciju, kad brauc ar degvielu bez piedevām. Sliktākajā gadijumā auto ļoti nelabprāt ieskrienas, kaut gan tajā pat laikā dzinējs tukšgaitā darbojas stabili. Kapēc tā? Lai saprastu, kas ir oktānskaitlis, jāzin, kā to nosaka. Kas tas ir par zvēru "oktānskaitlis"? Automobilistiem tas bez īpašām zināšanām un izpratnes par lietu netieši kalpo kā kvalitātes rādītājs. 95 benzīns ir kvalitatīvāks kā 92, bet nekvalitatīvāks kā 98. Tas tā gluži nav. Lai noteiktu oktānskaitli, laboratorijā izmanto tā saukto etalondzinēju. Tā ir īpaša konstrukcija, kas līdzīga viencilindra dzinējam ar to starpību, ka nevis degkamerā radītais spēks griež kloķvārpstu, bet to dara elektromotors. Oktānskaitli nosaka šajā iekārtā kā etalonus ņemot divu veidu degvielas. Izooktānu (C8H18), kas izeļas ar īpašu noturību pret detonāciju, un šo pieņem kā 100 un heptānu (C7H16), kas ir viegli detonējošs un to pieņem kā 0. Attiecīgi 95 oktānskaitļa benzīns ir ekvivalents 95% izooktāna un 5% heptāna maisijumam. Agrāk izšķīra divas metodes, laboratorisko un motorisko. Abu metožu pamatā bija viena un tā pati iekārta, tikai to darbināja dažādos režīmos. Tātad atgriežoties pie piedevām. Kapēc to effekts neizpaužas? Lai panāktu oktānskaitļa palielināšanos lieto dažādas metodes, visizplatītākā, dažādu speciālu piedevu pievienošana jau izgatavotājrūpnīcā, kas ļauj precīzāk ievērot pareizās vielu attiecības. Pie tam ar piedevām oktānskaitli palielināt var salīdzinoši nedaudz. Vislabāk oktānskaitļa palielināšanās izpaužas degvielai ar mazu oktānskaitli un gandrīz neizpaužas degvielām ar augstu oktānskaitli. Tātad 95 benzīnu par 98 ar piedevu pievienošanu "lauka" apstākļos pārveidot neizdosies. Vēl jāpiebilst, ka piedevas, kas paceļ oktānskaitli ir ķīmiski nestabilas un paspēj sadalīties pirms tiešo pienākumu veikšanas. Tāpat to pievienošanu degvielai stingri normē attiecīgas nozares likumi. Ir pazīstami nedaudzi ķīmiskie sastāvi, kas paceļ oktānskaitli. Tie ir: - metiltretbutilēteris (MTBE = C5H12O), tokisks ķimikāts, kur pārdozešana atstāj nelabvēlīgu iespaidu uz izplūdes gāzēm. - ferrocēna (C10H10Fe) atvasinājumi, kas nelabvēlīgi iespaido sveces. Uz tām izgulsnējas dzelzs ar visām no tā izrietošajām sekām. - monometilanilīns (C6H5NHCH3), kas arī ir toksisks, cilvēkam un apkārtējai videi nedraudzīgs, ķimikāts. - mangāna metilciklopentadienilkarbonils (MTT) – nestabils savienojums, kas pēdējā laikā zaudējis popularitāti, taču nereti ir sastopams tirgoto piedevu sastāvā kā aktīvā viela, taču nelielā daudzumā, jo lielākā daļa ķimikāta uz pārdošanas brīdi jau ir sadalijusies. Ko no tā visa var secināt? Nosacīti iedalīsim automobīļus divās grupās : - Automobiļiem, kuru dzinējs strādā normāli, šīs pedevas var tikai kaitēt jo to lietošana izjauc temperatūras režīmu cilindrā, bojā sveces, kuras nav paredzētas tik augstām temperatūrām, paātrināti "novecina" eļļu. Tāpēc ja gribiet palutināt savu auto ar kādu našķi auto izpratnē, tad pievienojiet ūdens savācēju un pie eļļas maiņas ielejiet kvalitatīvu produktu, un pats galvenais, netraucējiet auto darboties. - Automobīļiem, kuru dzinējs niķojas, šīs piedevas nelīdzēs, jo niķošanās iemesli drīzāk būs saistīti ar kādiem defektiem dzinējā, kuru novēršanu vislabāk uzticēt profesionālim – mehāniķim. Un ja arī kaimiņš "ielas dragreisā" jūs kārtējo reizi ir atstājis sev aiz muguras, un Jūs to nespējat pārdzīvot, tad labāk sāciet pārdomāt kāda jaudīgāka spēkrata iegādi. Laimīgu ceļu!
 
Visi komentāri
 
130233. viesis 14.jūnijs 2004 9:52
0 0 Atbildēt

skaisti, anonīmi un sen zināmas patiesības ....

130237. viesis 14.jūnijs 2004 10:08
0 0 Atbildēt

Nekad neesmu aizraavies ar shiim "krutajaam" dabafkaam!!! : (

130238. viesis 14.jūnijs 2004 10:10
2 0 Atbildēt

Sviestains raksts ne par ko! Kaut kas sagrābstīts, bet tā arī līdz galam nekas nepateikts. Detonācija rodas no degmaisījuma eksplozijas saspiešanas rezultātā pirms cilindrs ir ieņēmis savu augšējo pozīciju. Tas parasti notiek autiņiem ar augstu kompresijas pakāpi un turbomotoriem ar paaugstinātu turbo spiedienu. Un tādēļ arī lieto degvielas piedevas (kvalitatīvas), kas paaugstina to oktānskaitli, lai nerastos detonācija. Neviens jau nelieto piedevas tāpat vien. No izglītošanas viedokļa šis raksts nekam neder.

130239. viesis 14.jūnijs 2004 10:19
0 0 Atbildēt

pag kaads ir ekonomiskais efekts?

nav beigaas pa nulleem?

130244. viesis 14.jūnijs 2004 10:38
3 0 Atbildēt

To Jurons

Cilindrs neienjem savu augseejo poziiciju. Ieksdedzes dzineejaa to dara virzulis. Un degmaisiijuma aizdegsanaas vienmeer notiek pirms AMP."Varbuut vajadzeeja kaadu garaamatu izlasiit??"

130253. viesis 14.jūnijs 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Nu nezinu gan kapeec nevareetu liet degvielu ar augstu oktaanskaitli dzineejos, kuri var iet arii ar 76. benziinu...

Oktaanskaitlis nosaka to, cik degmaisiijums ir izturiigs pret pashdetonaaciju.

Pirms??? Hm un kaada nez tam vareetu buut jeega? :)) nepieljaut virzulja nonaakshanu AMP? :))

130261. viesis 14.jūnijs 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Nu vispaar jau MTBE un ETBE ir vismazaak toksiskaas no benziinu piedevaam, ja neskaita etilspirtu. Savulaik amurikaanji gan bija satraukushie un veica apjomiigus peetiijumus, bet aizdomas uz bioakumulaaciju un toksiskumu neattaisnojaas. Taa nu visaa pasaulee arii turpina izmantot shiis degvielu piedevas, taam ir vislabaakaa cenas/efektivitaates attieciiba.

Augstaaka oktaanskaitlja degviela vispaar sadeg leenaak, nekaa zemaaka, taa ir taada vienkaarshota aina. Detonaacija iestaajas tad, kad degmaisiijums cilindraa nevis sadeg, bet eksplodee, liesmas fronte izplataas spraadzienveidiigi. Tad nu mees arii dzirdam raksturiigo skanju ...

resnais; lejot augsta oktaanskaitlja degvielu dzineejos, kam prasaas stipri zemaaks, galvenais efekts, ko var guut, ir stipri augstaaka temperatuura - ir taads jeedziens "cikla videejaa temperatuura". Drusku to var korigjeet ar aizdedzes momenta izmainju, bet tikai drusku. Finaalaa tas var beigties ar izsvilinaatiem izpluudes vaarstiem :-)

Aaaa, un veel: jaa, pirms augsheejaa "naaves punkta" - degmaisiijuma degshanai ir vajadziigs noteikts laiks, taapeec to aizdedzina jau briidii, kad saspieshanas takts veel nav beidzies. Briidii, kad degshana ir pilnaa sparaa jau, luuk tieshi tad virzulis ir veicis AMP un dodas uz leju, uznjemot jau maksimaalu gaazu spiedienu! Ja aizdedzinaas tikai shai briidii, tad liela dalja deriigaas energjijas naakamajaa (izpluudes) taktii vienkaarshi "aizies trubaa" ...

130264. viesis 14.jūnijs 2004 11:32
0 0 Atbildēt

Diez kas tad rakstam par vainu, IMO nekaa kljuudaina tajaa visaa nav.

130268. viesis 14.jūnijs 2004 11:48
0 0 Atbildēt

Metodika lētticīgajiem gonščikiem lai uzlabotu uzrāvienu - rauj tik ilgi, kamēr oktānskaitlis beidzies ;)

130270. viesis 14.jūnijs 2004 11:58
0 0 Atbildēt

Raksts skarbs! Kolenvalam pievienojos.

130280. viesis 14.jūnijs 2004 12:29
0 0 Atbildēt

Ja Redaktors būtu pārvarējis savu slinkumu un nedaudz to rakstu noformējis publicēšanai (izlabojis tik smieklīgas kļūdas kā 'effektīvs' utt., atdalījis kaut vai rindkopas, nevis kārtējo reizi piepraktizējis skolniecisko Ctrl+C / Ctrl+V), tad vēl raksts būtu kaut cik baudāms un, iespējams, noderīgs.

130282. viesis 14.jūnijs 2004 12:33
0 0 Atbildēt

student, kad Tu beidzot kļūsi pieaudzis?

130287. viesis 14.jūnijs 2004 12:56
0 0 Atbildēt

To: Kolenvals 14.06.2004 11:23

Jāpublicē tavs raksts par šo tēmu. :)

130288. viesis 14.jūnijs 2004 13:04
0 0 Atbildēt

viesis 14.06.2004 12:33, ja es iesniegtu referātu vai kursa darbu, kas gatavots ar tādu pašu attieksmi kā šis raksts, tad sen vairs nebūtu students. Zinu konkrētu gadījumu, kad atzīme tika samazināta vārda 'finansu' lietojuma 'finanšu' vietā, kas liecinājis, ka kursa darba autors neseko savas nozares terminoloģijai. Tā kā, viesi (nezinu, kurā klasē mācies), padomā savas izredzes darba tirgū, ja uzskati šādi pasniegtu rakstu (nav svarīgi rakstu, referātu, atskaiti vai ko, lasi - darbu) par normālu, tad man Tevis ir žēl un iesaku jau laikus doties uz valsti, kur sniedz labas sociālās garantijas likteņa pabērniem (piemēram, Lielbritānijā).

130290. viesis 14.jūnijs 2004 13:26
0 0 Atbildēt

viesis 14.06.2004 10:38

To Jurons

Cilindrs neienjem savu augseejo poziiciju. Ieksdedzes dzineejaa to dara virzulis. Un degmaisiijuma aizdegsanaas vienmeer notiek pirms AMP."Varbuut vajadzeeja kaadu garaamatu izlasiit??"

---------------------

Tu esi nopelnījis punktu par uzmanību! Tieši tā arī gribēju teikt - virzulis! Bet ne jau par to ir runa. Man vari nestāstīt kā notiek iekšdedzes dzinēja darbība, ļoti labi to zinu. Vienīgais, kas man nav skaidrs, kā ar aizdedzes apsteidzes leņķi var novērst detonāciju! Ja degmaisījums pats no sevis eksplodē dēļ benzīna zemā oktānskaitļa, tad regulējot aizdedzi nekas jau nemainīsies. Ar aizdedzes leņķa regulēšanu vienīgais, ko panāk, ir optimālu degmaisījuma izmantošanu pie mainīgiem dzinēja apgriezieniem, lai nesadegušais degmaisījums netiktu izvadīts trubā!

130294. viesis 14.jūnijs 2004 14:02
0 0 Atbildēt

To Kolenvals: kapec dedzinot degvielu ar augsto oktansk. motoraa kas paredzets zemam, iegusim augsto temperaturu?

130299. viesis 14.jūnijs 2004 14:48
0 0 Atbildēt

raimondsm: nu teoriju mēs visi varam palasīties vai apmainīties ar ziņām par to vai citu piedevu, bet šitai diskusijai trūkst viena būtiska punkta- vai tas viss ir pārbaudīts uz stenda, kas mēra jaudu, izplūdes gāzes utt. nesen sadaļā Audi ( Audi 80- 90. gada) publicēju savas pārdomas par RVS tehno piedevu eļļai( www.RVS-tec.com, www.RVS- meistars.lv) un bija tikai pāris atsauksmes par reālu mērījumu veikšanu kas vismaz sākumā pierāda kompresijas paaugstināšanos un atgāzu uzlabošanos. ja gribam reāli izvērtēt to vai citu brīnumlīdzekļu iedarbību, tomēr ir daži vienkārši veidi, kā saprast, ka kaut kas notiek, kaut vai izmērot kompresiju, nosakot atgāzes utt. ir taču diezgan vienkārši uzlikt auto uz steķiem, iedarbināt, paskatīties kaut vai apgriezienus un tad kaut vai uzkabināt uz degvielas padeves to pašu fuelmaxi ( fuelmax.com) vai piedevu un paklausīties skaņu un paskatīties apgriezienus. ko tā piedeva pēc tam izdara ar motoru to varēs redzēt vēlāk, bet vismaz pirmie dati būs daudz maz objektīvi. var jau piegāzt eļlas piedevu netīrai eļļai kur peld visādi molobdeni un sazin kas vēl, vai degvielas piedevu kristītam mažeiķlu benzīnam, vai uzlikt fuelmaxi pusmetru no bojāta karbiķa un brīnīties, ka nekas nenotiek. šitos visus brīnumlīdzekļus var taču pārbaudīt. P.S. Ja degvielu Latvijā tirgo piemēram par 5 miljoniem latu un pēkšņni regulējot motoru, braucot uz 100 ar piekto robu, uzliekot gāzes iekārtas, rvs utt. patēriņš pēkšņi samazinātos par 10- to daļu, tas ir pusmiljons ls. par desmito dalū var nopirkt visus LV žurnālistus. lai viņi konsekventi par degvielu u tās ietekmi uz citām cenām intervē osi, karnīti un karčevski, bet Dambi, kas ar parastu auto 5 robā uz 60 km h nobrauca 100km ar 4 litriem,pārāk ar saviem jautājumiem netraucētu.

130312. viesis 14.jūnijs 2004 18:01
0 0 Atbildēt

un kaa ir ar "Injector treatment" shiidumiem, ja vajag inžektoru iztīrīt?

130326. viesis 15.jūnijs 2004 9:31
0 0 Atbildēt

Juron: zema oktaanskaitlja degviela dzineejaa ar neadekvaati augstu kompresiju detonees - tobish sadegs ar "bliikshkji". Pagriezhot aizdedzi drusku veelaaku, "bliikshkja piikjis" buus briidii, kad virzulis buus jau vismaz AMP, ja ne paari tam. Shaadaa gadiijumaa buus mazaaks kaitiigais efekts, kas paraadaas, ja blieziens (nevis degshana) savu maksimumu sasniegs , pirms virzulis sasniedzis AMP - tobish preteeji virzulja kustiibai buus max iespeejamaa spiediena. Rezultaats ...hana galvas bliiveem, "peremichkaam" starp virzulju gredzeniem nu un taa taalaak.

Vetal: taapeec, ka leenaak deg un degshanas process turpinaas veel izpluudes kanaalos un taalaak - a shitaa guns nevajadziigi karsee dzineeja detaljas.

130393. viesis 15.jūnijs 2004 14:40
0 0 Atbildēt

Kolenvāl, vai tik nav tā, ka zema oktānskaitļa benzīns pats no sevis ekspluadē to attiecīgi saspiežot (nemaz nevajag dzirksteli)? Un tieši to arī sauc par detonāciju, kad degmaisījums ekspluadē stipri ātrāk pirms virzulis sasniedzis AMP.

130396. viesis 15.jūnijs 2004 14:52
0 0 Atbildēt

Juron: wrong answer - benziins un gaaze tiiri no saspieshanas neuzliesmo un neeksplodee, diizeljdegviela, starp citu , arii nee :-) Diizelii saspiezh gaisu un tad iesmidzina degvielu. Benziina dzineejaa tas diemzheel nav iespeejams ...

130398. viesis 15.jūnijs 2004 15:06
0 0 Atbildēt

Un no kā tad tas dīzelis uzliesmo? No saspiestā gaisa temperatūras? Vienkārši gribu zināt!

130407. viesis 15.jūnijs 2004 16:37
0 0 Atbildēt

Jurons: Genau, Parteigenosse! Tieshi taa arii ir, un taapeec arii diizeljiem ir tik augstas kompresijas pakaapes un spiedieni cilindros! Taa jau bija Ruudolfa Diizelja gjeniaalaa ideja, tikai saakumaa vinjsh meegjinaaja puust iekshaa oglju putekljus :-)

130421. viesis 15.jūnijs 2004 20:10
0 0 Atbildēt

Pareizi, pareizi - vajag tam Kolenvalam kaartiigi sabraukt virsuu, lai vinjsh te raadaas veel retaak!!!

Bet vispaar paldies Kolenvalam, ka vinjsh te ir :)))))

130430. viesis 16.jūnijs 2004 3:30
0 0 Atbildēt

"Tā savulaik palielinot aizdedzes leņķi varēja pierunāt uz 93 benzīnu orientētos žiguļus patērēt 76 benzīnu un otrādi"

Man domaat otraadi - lenkjis i jaasamazina, ja lej zupu ar zemaaku oktaanskaitli. :). Bet zhigiem shitaa dariijaas - un veel lika papildus alumiinija bliivi, lai samazinaatu kompresiju.

----------

Racer

www.4rati.lv

130491. viesis 16.jūnijs 2004 12:37
0 0 Atbildēt

vai speci var paskaidrot, kā jāreguē aizdedze, ja ir paaugstinājusies un izlīdzinājusies kompresija pēc rvs tehno ( www.rvs-meistars.lv) lietošanas. teorija ir tādā- šitā piedeva vietās, kur ir berze sasilst un veido metālkeramikas pārklājumu, respektīvi pieslīpē virsmas. ja berzes nav, temperatūra nepaaugstinās un metālkeramika tajā vietā neizdalās uz virsmas. paceļ kompresiju vecam motoram, ja nav lieli meh;aniski bojājumi. kā jāregulē leņķis...

130511. viesis 16.jūnijs 2004 14:46
0 0 Atbildēt

info jāmeklē drusku citādi- www.webcrawler.com, www.google.com un ievadam da jebko- rape oil diesel, toyota prius, fuel cell, rvs, fuelmax, ford, audi utt. un tad, kad esi apskatījis 50 mājas lapas, tad būs reāls priekšstats

131532. viesis 30.jūnijs 2004 16:14
0 0 Atbildēt

UN tas ir pareizi, jo no visiem tiem mēsliem lietot var tikai skidrumu, kas piesaista un izvada udeni.

135309. viesis 10.augusts 2004 17:09
0 0 Atbildēt

starp citu, arguments, kaapeec ir jaabuut nnneeeaaatkkkariiigiem auto speciem, zhurnaalistiem, tv, radio utt, kas objektiivi paraada, kas ir manta un kas sviests.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 1

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 24

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti