Ilgi nebija jāgaida dmb kaput. Nez nez ev kad pieleks 😂
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ilgi nebija jāgaida dmb kaput. Nez nez ev kad pieleks 😂
Nav tur nekāds kaput. Viss normāli - kā jau vecs BMW. Un ja jau skaties Jurkas viģikus, tad tev vajadzēja zināt, ka tā mašīna ir domāta braukšanai uz laukiem - gariem gabaliem pa šoseju bez pauzēm, līdz ar to nekādi EV nav opcija.
darklight rakstīja: Nav tur nekāds kaput. Viss normāli - kā jau vecs BMW. Un ja jau skaties Jurkas viģikus, tad tev vajadzēja zināt, ka tā mašīna ir domāta braukšanai uz laukiem - gariem gabaliem pa šoseju bez pauzēm, līdz ar to nekādi EV nav opcija.
Tā kā es pat zinu, EV 370km nobrauc bez uzlādes, pat aftermarketi. Un nevajag uz reiz dzinēju jaukt vaļā...Iedomājies ja tāda kāda biroja dāma sastaptos ar šādu check engine un sāktu vizināties pa servisiem 🙈 1K ātri saskrietu nemaz iztērēto laiku neņemsim vērā 😂
Nekādu, ja tas hlams stāv servisā arī jēga nav. 100x apzelēta tēma...
core rakstīja: Tieši tā - nekādu, tāpēc nesaprotu kāpēc tu vispār sāki "zelēt" šo tēmu.
Kad uzzināsi cik tādam, piem pranču 1,6diesel nu ap 2016+/ gadu izmaksā moteur ķēdes maiņa, pie garāž pat, onkuļa. Tev sāks ataust sapratne.
To ko jurčiks tur klārēja par kaudzi problēmu noklausījies. Tikai kur viņa 7. palika super maz tērējošais un dpf viss ok, labā kārtībā? Citiem šitajiem jaunakajiem tas moteurs vispār metams pie 160K km. Vari man neatbildēt. Kur nākotne, šhitajos vecajos hlamos?
Tu par viņa veco bembi? Nu viņš tak vairākas reizes stāstīja, kāpēc vairs negrib dīzeli un ka vispār viņam tā mašīna piegriezās. Tu gribi, lai kāds tagad to visu atreferē? Vai ņem piemēru no Raimja un uzdod bezjēdzīgus jautājumus, uz kuriem pat negaidi atbildes?
P.S. Jurčiks vispār ir drausmīgs muldoņa un viņa domas mainās vairākas reizes dienā. Izklaides pēc viņa viģikus var skatīties, bet dziļāk analizēt točna nav vērts.
ZZZZ rakstīja: To ko jurčiks tur klārēja par kaudzi problēmu noklausījies. Tikai kur viņa 7. palika super maz tērējošais un dpf viss ok, labā kārtībā? Citiem šitajiem jaunakajiem tas moteurs vispār metams pie 160K km. Vari man neatbildēt. Kur nākotne, šhitajos vecajos hlamos?
Noklausījos, un nekādu kaudzi ar problēmām nedzirdēju, viss normāli, tikko nopirktai, +/- 15 gadus vecai mašīnai. Par 7er nezinu, jo Jurka manās acīs ir diezgan liels lohs, tāpēc viņa dzīvei nesekoju. Nākotne ir tajā, ka nopērc, salabo un brauc, un būsi ieguldījis tik, pa cik elektro nesanāk. Bet tu spēj sasaistīt katru savu nākamo komentāru ar iepriekšējo, vai vienkārši bezsakarīgus jautājumus spļauj ārā?
Jā nu muldoņa toč tas Jurčiks...
Izrādās visādi "gudrie elektrības kontroles risinājumi" patērētājiem nav tik nevainīgi, kā šķiet. Kvīnslendā, Austrālijā, jau piekto reizi attālināti atslēgti kondicioniei 8000 mājām. Protams, vaino enerģijas kompāniju, bet īstā ļaunuma sakne esot valdības politika, resp. no laika apstākļiem, t.i. vēja un saules, atkarīgi enerģijas avoti.
Nebūs te nekādi kondicionieri, lai paprasa saviem aborigēniem un viņu senčiem - pavisam labi iztika bez tādām lietām. Jaunais normālais, pierodam, kondicionieri būs tikai dažiem VIP onkuļiem, pārējie lohi būs plikām pakaļām aukstumā/karstumā
Kuģis kuram bija jākļūst ekoloģijaj draudzīgākam nebūt tāds nav :
jo ir lielāks
Pa to laiku, kamēr Eiropa skalda matus klimata glābšanā:
"Indija ieņem vadošo pozīciju naftas pieprasījuma pieaugumā"
Gandrīz katru gadu laikā no 1998. līdz 2023. gadam Ķīnas naftas pieprasījuma pieaugums ir apsteidzis Indijas pieprasījumu. Taču 2024. un 2025. gadā pasaules naftas patēriņa pieaugumu izraisīs Indija, teikts ASV Enerģētikas informācijas aģentūras (EIA) jaunākajā decembra īstermiņa enerģijas pārskatā (STEO).
Paredzams, ka Indija nodrošinās 25% no pasaules naftas pieprasījuma pieauguma šogad un nākamgad, lēš IVN. Šogad Indijas naftas patēriņa pieaugums tiek lēsts aptuveni 220 000 barelu dienā (bpd), salīdzinot ar Ķīnas pieaugumu par 90 000 bpd.
Paredzams, ka 2025. gadā Indijas naftas pieprasījums pieaugs par 330 000 bpd. Ķīna nākamgad piedzīvos augstāku izaugsmes tempu, salīdzinot ar šā gada kāpumu, kas ir mazāks nekā gaidīts. Tomēr saskaņā ar EIA datiem Ķīna, pieaugot par 250 000 bpd 2025. gadā, joprojām atpaliek no Indijas patēriņa pieauguma.
Lai gan Indijas izaugsme procentuālā un apjoma izteiksmē pārsniedz Ķīnas pieaugumu, kā liecina administrācijas prognoze, Ķīna joprojām patērē ievērojami vairāk naftas — aptuveni trīs reizes vairāk nekā Indijas kopējais patēriņš.
oilprice.com/Energy/Crude-Oil/India-Takes-the-Lead-in-Oil-Demand-Growth.html
WALA rakstīja: Vai visu kārtīgi izlasīji ??? Saprati ar ?
un tu?
1) lielāks 2) degviela ir degviela, tā sadeg, un ir dūmi. 3)kurš un kāpēc bija iedomājies, vai kādam iestāstījis, ka dūmu būs mazāk, nezinu.
Lielāks tika tādēļ ka tādu specene uztaisīta, neekoloģiskāks tāpēc ka lielākam kuģim pieprasīts bezzjēdzīgi lielāks ātrums kaut no jau kopš 2007 gada ekonomikas lejupslīdes visi pārvadātāji (jūras un sauszemes) skaidri apzinas ka ir pārvietošanās ātrums, pie kura pat kuģis ir ļoti ekonomisks un reizēr arī nerada liekus izmešus. Un pieprasot iespēju darboties ar gāzi - tas ir kļuvis gan bezjēdzīg sarežģītāks, gan arī siltumnīcas efektu radošas gāzes izpūš gaisā par kārtu vairāk.
Kāda X pēc politiskā ( jā zaļā dienaskārtība arī ir tikai politiska) dienaskārtība ir ņēmusi virsroku pār fiziku, matemātiku un ekonomiku, un jā pat arī ekoloģiju.
Domāju, ka šis ir spilgts piemērs, kāpēc vienkārši tirgus likumi nekad nesakārtos ekoloģisko jautājumu.
Atļaušos nepiekrist - jebkura kopānija/bizness tādā vai citā veidā saņem CO2 kvotas vai arī maksā par izmešu apjomu ko rada ( var diskutēt par to apjomu utml. bet mehānisms eksistē un nav pavisam zemē metams).
Bet valsts un pašvaldības pēc būtības šo naudu iztērē kā pagadas, un te arī izskatas ir tieši tāds pat gadījums, kad ekoloģija ir kā "izkārtne" pārsvarā stulbumam un visam kam tikai ne pašai ekoloģijai ...
Skaisti irstD nav malku cirst! Mums vairāk par savu kuģi domāt vajadzētu! Jūras un vēju zemē. Patreiz saule spīd, ziema un no saviem, lielo stūres vīru, atvēlētajiem panelīšu m2 nāk 5kW...
topinamburs rakstīja: Domāju, ka šis ir spilgts piemērs, kāpēc vienkārši tirgus likumi nekad nesakārtos ekoloģisko jautājumu.
Pie iedzīvotāju skaita pieauguma pasaulē vairāk kā 70 miljonu gadā "ekoloģisko jautājumu" nesakārtos nekādi likumi. T.i. cilvēku likumi. Dabas likumi sakārtos, bet ne tā, kā cilvēkiem gribētos.
Tiešām? Laikam nebūsi pamanījis, kā vispārēja sabiedrības labklājība noved pie... depopulācijas un sakoptas vides?
Tas ir kā ar entropiju. Ja vienā vietā depopulācia un sakopta vide, citā pārapdzīvotība un mēsli līdz ausīm.
Nu stāsti, kura ir tā cita vieta, kur labklājība ir radījusi pretēju efektu.
Nu stāsti, kura ir tā cita vieta, kur labklājība ir radījusi pretēju efektu.
Es taču nerakstīju, ka labklājība radījusi pretēju efektu. Tā sakoptā vide un depopulācija ir vienā zemeslodes vietā, bet pārapdzīvotība, nabadzība un mēsli līdz ausīm citā.
Piemēram, Mozambikā vietējie sākuši demolēt ķīniešu biznesus, uzskatot tos par ļaunuma sakni, jo korumpējuši valdību.
Valdība, saprotams, korumpēta un ķīnieši "izsūc resursus", bet, ja paskatās demogrāfijas datus par Mozambiku, redzama tipiska situācija: puse valsts iedzīvotāju bērni un jaunākā vecuma padsmitnieki. Neviena valsts ar šādu iedzīvotāju sastāvu nav pārtikusi. Maltusa teorija darbībā.
Jā, visur vēl nav sasniegta pietiekama labklājība, bet visādi pastrdienas sludinātāju zemes pārapdzīvotības murgi jau sen ir izgāzušies. Nevajag apstiprinājumu manis teiktajam pasniegt kā pretargumentu.
Atsevišķas valstis pilnīgi noteikti ir pārapdzīvotas, citādi tām nevajadzētu ikgadēju pārtikas palīdzību. Un tās nebūtu migrantu ģeneratori.
Bet planētas zeme mērogā tiek lietota cita mēraukla:
"Lietojot terminu “pārapdzīvotība”, mēs konkrēti domājam situāciju, kurā Zeme nevar atjaunot resursus, ko katru gadu izmanto pasaules iedzīvotāji. Eksperti saka, ka tā tas ir bijis katru gadu kopš 1970. gada, un katrs nākamais gads kļūst arvien postošāks."
www.populationmedia.org/the-latest/overpopulation-cause-and-effect
cita starpā, 1970. gadā pasaulē bija 3.7 miljardu cilvēku.
Jā, nabadzigās valstis joprojām ir pārapdzīvotas - tieši to saku.
"Zeme nevar atjaunot resursus, ko katru gadu izmanto pasaules iedzīvotāji" ir propagandas sauklis, ko tev nesanāks īsti paskaidrot, ja mēģināsi. Skandēt var...
Nē nu dmb ir laPs. Sataisi un brauc...
2024 gadā bija siltākā ziema.
Ar to varu apsveikt. Zemīte pagaidām vēl neatdziest. Turpina silt.
Milovam interesants materiāls par zaļo enerģiju un Grenlandi
Sakarā ar D.Korejas lidmašīnas Jeju Air B737 avāriju man bija pilnīgs pārsteigums uzzināt, ka notikušais pēdējās 4 kritiskās minūtēs nav ierakstīts, jo abas "melnās kastes" , pilotu kabīnes balss, kā arī datu ierakstītāji palikuši bez barošanas. Izrādās, melnajām kastēm nemaz paredzētas rezerves baterijas, un tās tika barotas no kopējā lidmašīnas AC tīkla. Barošana tiek realizēta no katra dzinēja ģeneratora, ja atslēdz abus dzinējus, melno kastu ieraksts pazūd, jo ķaut arī vēl ir baterijas un "DC BUS", vismaz šajā lidmašīnā tas nebija pieslēgts ierakstītāju barošanai.
B737 varbūt negrib/nevajag zināt.
Viena maza diskusija angļu valodā par elektromobīļu vērtības krituma radītajiem zaudējumiem:
Ivor
Things are coming home to roost. You can't just evaporate all this depreciation, someone, somewhere has to take the hit. Now the powers that be would like it to be you, the general public, so be careful. Who's it gonna be? You, makers, dealers, leasing companies, the government(s), banks?
Paul
After my deep dive into leasing companies pretty much precisely for the reasons you point out Ivor last year I found out a suprizing number of them are co owned between banks and car manufacturers.
It's like striking a match and throwing it toward an open powder keg.
It's not a case of if, but when one lands. And it ain't gonna be pretty. There are red flags being waved everywhere.
This was never an issue with the organic growth of EVs ( at a very slow rate ) prior to the lockdown nonsense.
It's all the taxpayer funded policies and schemes that have led us to this precarious situation.
Of course I could be very wrong. But I suspect this is all going to blow up in everybody's faces by mid summer, Autumn at the latest.
Ivor
Paul Venners I'd like to say there could be a soft landing somehow, you know, wiseing up, debt disappears along with ZEV mandates, but I can't see it. It's not a situation to gloat about because few of us can stand a 1930's style depression. Future historians will be scratching their heads, and wondering how we all could be so stupid. I'm wondering, too.
Paul
As a nation we have almost zero resilience these days. Just 10 days of a proper winter, two days of widespread power cuts and we will have serious issues, loads of deaths. Utterly insane to have lost so much in my lifetime.
Ivor
Something I saw online today worries me. It seems even Rachel Reeves is starting to be worried about car leasing. We're doomed!
Jāpiebilst ka tā Reičela Rīvsa ir britu finanšu ministre [ja pareizi atceros].
Kamēr mēs vienā galā domājam par ekoloģiju, tikmēr citā "galā" dzenam reālu fufeli :
fortune.com/2025/01/21/chatgpt-carbon-dioxide-emissions-study/
Tiešām, beidz dzīt fufeli.
tas pats ChatGTP iedeva atbildi:
Lidojums no Londonas uz Ņujorku vienam pasažierim rada aptuveni 0,59 tonnas (590 kg) CO₂ emisiju.
Ja šāds lidojums notiktu 260 reizes, kopējās emisijas būtu aptuveni 153,4 tonnas CO₂ vienam pasažierim.
Salīdzinājumam, kopējās pasaules aviācijas emisijas (iekšzemes un starptautiskie pasažieru lidojumi) 2024. gada jūnijā bija aptuveni 70,6 miljoni tonnu CO₂ mēnesī.
Tas nozīmē, ka 260 lidojumu emisijas no Londonas uz Ņujorku veido pavisam nelielu daļu no kopējām pasaules aviācijas emisijām mēnesī.
Un tu tiko ChatGPT izmantoji pilnīgam fufelim. Un es ar to esmu izmantojis tikai un vienīgi pilnīgam fufelim, un atzinis ka AI rīki ir pilnīgs sūds.
P.S. varbūt šādi ir saprotamāk:
www.theguardian.com/technology/article/2024/jul/02/google-ai-emissions
Un vēl vairāk enerģijas iznieko tādiem mērkiem, kā bitkoinu 'rakšana'.
Absolūti, tādēļ pirms dirsties par to ka Latvija tiek piesmirdināta ar veciem dīzēļiem ... nu pārskatam tos savus paradumus drusku, un padomājam ...
Bet ir taču piesmirdināta! sadali tos ciktur kg par chatgtp lietošanu perkapita. Sareizini ar LV iedz. skaitu. Un sal'idzini, cik d'umu ir no LV d'ize'liem, un cik no chatgtp!
Nerēķināšu, bet salīdzinājums ir - NIECĪGA daļiņa.
Par niecīga - galīgi nē, ChatGPT vēl nav pat sācis atbildēt, kad nokurināts jau ir stipri vairāk kā 100 veci dīzeļi spēj gada laikā "aizdrist". Bet pret visu LV novecojušu autotransportu iespējams ka tas spēj "izlīst plusos" ...
tev mērogi klibo, draudziņ
. Lūk par mērogiem kāreiz es gribētu tev uzjautāt kur smelies informāciju, jo ChatGPT atbildes bieži klibo ar matemātiku, tici vai nē bet tieši to es visbiežāk esmu viņam jautājis ... un pārbaudījis, jo rezultāts nav bijis pat tuvu ticamam ..
P.S.bet es to ne kasīšanās pēc - man vienkārši ir mazliet "vēsturiskas zināšanas" par šo ChatGPT prjektu, un viss var būt ka tās ir noviecojušas. Es tik ceru ka tavi argumenti te nav "tāpat vien" tikai lai iebilstu ... un nav īsti ne ar ko pamatoti
Un lai nebūtu tā ka neko "nedodu pretim" par tavu patērēto laiku - ieskaties šeit:
Ak jā vēl vienu lietu ko varu iedot diskusijas uzturēšanai - "ChatGPT 3" gada elektroenerģijas patēriņā balstītā CO2 emisija bija minimums ap 1 miljonu tonnu gadā, tātad apmēram 7 daļa no Latvijas gada kopējā emisiju apjoma ! Ja savukārt skatīties pēc lielākā iespējamā CO2 emisiju uz 1 kWh rādītāja , tad vairs tikai 1/4 -daļa ...
ASV dienvidi, Luiziāna, Ņūorleāna, neraksturīgs sniegputenis. Dabā ir līdzsvars, ja kaut kur siltāks kā parasti, citur aukstāks:
ZZZZ rakstīja: Jā nu muldoņa toč tas Jurčiks...
Viņš ir dir$#@js. Drusku pazīstu šamo. Nevajadzētu lietot kā ekspertīzi
imzz rakstīja: ASV dienvidi, Luiziāna, Ņūorleāna, neraksturīgs sniegputenis. Dabā ir līdzsvars, ja kaut kur siltāks kā parasti, citur aukstāks:
Tāpēc, ka La Nina
WALA rakstīja: Ak jā vēl vienu lietu ko varu iedot diskusijas uzturēšanai - "ChatGPT 3" gada elektroenerģijas patēriņā balstītā CO2 emisija bija minimums ap 1 miljonu tonnu gadā, tātad apmēram 7 daļa no Latvijas gada kopējā emisiju apjoma ! Ja savukārt skatīties pēc lielākā iespējamā CO2 emisiju uz 1 kWh rādītāja , tad vairs tikai 1/4 -daļa ...
bet tu pamēri uz galviņām. Uz galviņām, Karl!
Cik CO2 uzražo chatgtp per capita
un cik - autotransports.
Un tad pareizini ar LV iedz. skaitu.
Absolūtie cipari izskatās lieli, bet salīdzinoši ar lielākajiem piesārņotājiem tie ir niecīgi!
Kāda tam ir nozīme - tie ChatGPT dati, pie kam nepilnīgi, jo visiem gribas izskatīties labākiem kā ir - būs labi ja atradīsi ChatGPT trennēšanas "aprīto elektrību" + ikdienā notērēto + dzesēšanai notērēto elektrību + ūdeni utml. atklātā tekstā. ( Pie kam ChatGPT4 - es nemaz ātrumā atrast nevarēju !!!)
Viss ir pasniegts "lai labi izskatītos". Un ChatGPT ir tikai viens no šādiem verķiem ... un piedevām mēs vēl abi apzināmies ka mēs to pārsvarā izmantojam pilnīgam fufelim ...
Ne jau par to ir stāsts, cik fufeļiem kaut kas tiek izpļekarēts. Tu te dzeltenpreses virsrakstu iepļūti, pie transporta un ekoloģijas, sak, ko mēs te cepjamies, recik kaut kas cits sataisa dūmus.
Bet nepadomā, ka tā ir NIECĪGA DAĻIŅA no kopējiem siltumnīcefekta gāzu izmešiem.
Pie kam - kāda alternatīva? Nu sēž cilvis, uzdod stulbus jautājumus tam AI - bet varētu darīt kaut ko citu - bet jebkāda cilvēka darbība rada izmešus, vai tā būtu ēšana, vai diršana, nerunājot nemaz par pliku pabraukāšanos apkārt.
Laiks centralizēt bitcoinu rakšanu un chatošanu, un siltumu novadīt TEC vietā.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2