Valsts kanceleja, izvērtējot Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas (VTUI) statu, ir ierosinājusi tās funkcijas nodot Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārraudzībā. Paužot neapmierinātību par šādu iespēju, Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome (LOSP) izvirzījusi virkni maldinošu apgalvojumu par šādas rīcības neefektivitāti un neizdevīgumu zemniekam, ko CSDD vēlētos atspēkot.
Traktori nebūs jānogādā TA stacijās LOSP biedē zemnieku, ka, ja CSDD tiks uzticēta traktortehnikas tehniskā apskate, tehnika būs jānogādā uz TA stacijām, kas būšot ļoti neērti un dārgi.
Šis apgalvojums ir pilnībā absurds, jo, pirmkārt, CSDD TA stacijas nav piemērotas traktortehnikas apskatei un kāpurķēžu traktoriem tehniskās apskates veikšana tur ir neiespējama. Otrkārt, tādā līmenī, kā patreiz tiek veiktas VTUI tehniskās apskates, to nepieciešamība ir apšaubāma. VTUI tās veic bez nepieciešamām diagnostikas iekārtām, tādēļ šīs apskates ir ļoti virspusējas un neattaisno cenu, kas par tām jāmaksā.
Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības valstīs, piemēram, Lielbritānijā, Nīderlandē, Dānijā periodiskās TA vispār netiek veiktas, savukārt citās tās tiek veiktas retāk kā reizi gadā, būtu lietderīgi izvērtēt, vai Latvijā pagaidām nav vērts pilnībā atteikties no TA traktortehnikai.
Vienota vadītāja apliecība – ieguvējs braucējs Divu dažādu vadītāja apliecību nepieciešamība, kā tas ir patreiz (traktortehnikai un citiem transportlīdzekļiem), rada liekas izmaksas un neērtības lauciniekam. Traktora vadītāja kategorija ar valdības lēmumu jau patreiz iekļauta kopējā vadītāja apliecībā. Līdz ar to zemniekam, kuram pieder ne tikai traktortehnika, bet arī kāds cits transportlīdzeklis, pilnībā pietiktu ar vienu transportlīdzekļa vadītāja apliecību, ko izsniedz CSDD. Traktortehnikas vadītāja kategorija iekļauta kopējā vadītāja apliecībā daudzās Eiropas valstīs.
Apvienojot vadītāju reģistrus un izdodot vienota parauga kopēju vadītāja apliecību, būtu iespējams uzraudzīt traktoru vadītājus un to veiktos satiksmes noteikumu pārkāpumus. Piemēram, Pārkāpumu uzskaites punktu sistēma tiek piemērota pret autovadītājiem, bet netiek piemērota traktoru vadītājiem, lai gan tie arī ir transportlīdzekļu vadītāji, kas izraisa negadījumus. Kontroles un pārraudzības iespēju nodrošināšana, atvieglotu arī Ceļu policijas darbu.
Pakalpojuma cena nepieaugs LOSP apgalvo, ka, ja CSDD pārņems VTUI funkcijas, pakalpojumu cenas pieaugs. Tomēr cenas ne tikai nepalielināsies, bet gan mazināsies. Pirmkārt, traktortehnikas īpašniekiem, nebūtu jāiegādājas atsevišķa vadītāja apliecība traktortehnikas vadīšanai, par ko patreiz VTUI iekasē 3.50Ls. Piemēram, agregāta numuru salīdzināšana CSDD ir bezmaksas, bet VTUI pakalpojums maksā 1.50Ls. Numura zīmes cena CSDD ir 7.67Ls, VTUI – 7.95Ls.
Ja tiks nolemts daļēji vai vispār atteikties no TA traktortehnikai, arī tas mazinās izmaksas lauciniekiem.
Sito varetu izdarit atrak, man tulit tiesibas jamaina un es labpratapvienotu abas, lai gan diez vai kadreiz vairs ar traktoru sanaks braukt...