Startējot no pirmās starta vietas un atradoties vadībā lielāko sacīkšu daļu, par pirmo Ķīnas GP uzvarētāju kļuva Rubenss Barikello no Ferrari komandas.
Otro vietu pēc pēdējā boksu apmeklējuma ieguva Džensons Batons un britam izdevās to noturēt līdz pat finišam. Trešais finišēja Kimi Raikonens, kurš pirmajā sacīkšu daļā cieši sekoja Barikello un neļāva brazīlietim atslābinātie ne uz mirkli.Jāpiebilst, ka līdz ar šo uzvaru Ķīnā Ferrari komanda ir uzvarējusi visas pirmās sacīkstes jaunajās trasēs pēdējos piecus gadus: Malaizija`99 (Sepanga) - Edijs Irvains, ASV`00 (Indianapolisa) – Mihaels Šūmahers, Vācija`02 (Hokenheima) – Mihaels Šūmahers, Bahreina`04 (Šakira) – Mihaels Šūmahers un Ķīna`04 (Šanhaja) – Rubenss Barikello.
Pēc kļūdas sestdienas kvalifikācijā Mihaelam Šūmaheram bija jāstartē no 17. starta vietas, tomēr tā kā Ferrari komanda nolēma nomainīt arī dzinēju, tad vācietis tika atbīdīts uz pašām peletona beigām. Galu galā Ferrari stratēģis Ross Brauns izlēma, ka čempionam būs jāstartē no boksiem, lai mašīnai varētu uzpildīt degvielu un boksos būtu jādodas tikai divas reizes. Jāpiezīmē, ka konkurenti pēc Šūmahera kļūdas kvalifikācijā mēļoja par Ferrari kārtējo triku – čempionvienība meklē jaunus izaicinājumus. No pole position uzvarēt Šūmaheram vairs nesagādā problēmas, tāpēc jo skaistāka uzvara pirmajā Ķīnas GP būtu no pašām beigām. Nevar aizmirst, ka Itālijas GP vācietim tas izdevās.
Startā Rubensam Barikello stabili noturēja savu pirmo vietu, bet Raikonens saglabāja savu otro pozīciju. Kārtējo reizi šosezon lielisku startu nodemonstrēja Fernando Alonso, kurš pacēlās uz trešo vietu. Savukārt trešās starta pozīcijas īpašnieks Džensons Batons atkrita pat uz piekto, jo pirmā apļa laikā viņu skaisti apdzina Sauber pilots Felipe Massa. Tomēr mirkli vēlāk Batons atguva ceturto vietu.
Kamēr līderu duets Barikello un Raikonens lēnām sāka attālināties, Mihaels Šūmahers līdz 12. aplim jau pacēlies uz 15. pozīciju un trases asākajā līkumā mēģināja apsteigt Kristianu Klīnu, kad notika sadursme. Šūmahers bija asā līkuma iekšmalā un vēl īsti nebija sācis pagriezienu, kad Klīns pa ārmalu jau grieza līkumā. Tā rezultātā formulas sadūrās ar priekšējiem riteņiem un Klīnam jau apļa beigās bija jāizstājas ar lauztu balstiekārtu, kamēr Šūmahers, pateicoties Ferrari fantastiski izturīgai tehniskai, varēja turpināt ceļu bez jebkādas aizķeršanās. Pāris apļus vēlāk gan Šūmahers trasē sagriezās un zaudēja divas pozīcijas, tomēr ņemot vērā, ka vācietis tobrīd bija ātrākais pilots trasē, tad izslīdēšanas iemesls nebija sadursmes sekas.
Sacīkšu līderi jau bija paguvuši reizē doties boksos, tomēr braucēju kārtību tas nemainīja: Barikello bija nepilnu sekundi priekšā Raikonenam, kurš vēlāk atzina, ka mašīna viņam ļautu braukt ātrāk par brazīlieti, taču apdzīšanai nepieciešamā pārsvara viņam nebija. Otrajā boksu apmeklējumā McLaren somu iesauca ātrāk par Ferrari braucēju un mēģināja tādejādi saasināt situāciju, tomēr nesekmīgi. Savukārt pēc pēdējā pitstopa Raikonens ne tikai vēl vairāk atpalika no Barikello, bet viņu apsteidza arī Batons, kurš uz sacīkstes beigām bija kļuvis arvien ātrāks.
Jāpiezīmē vēl divi interesanti atgadījumi sacīkstes laikā, kas pierāda, ka Mihaels Šūmahers Ķīnas GP brauca galvenokārt savam priekam. Pēc visai asas cīņas ar savu jaunāko brāli, Šūmahers asajā līkumā tomēr apsteidza viņu un līkumu vēlāk iebrauca boksos. Tieši tāda pati situācija bija ar Huanu Pablo Montoiju – vācietis ne bez pūlēm tika garām kolumbietiem un uzreiz iebrauca pēc jaunām riepām un papildus degvielas. Nav šaubu, ka esot sacīkšu vadībā vācietis necenstos riskāt un par katru cenu apdzīt šos braucējus, jo pēc nepilna apļa viņam jādodas boksos.
Sacīkšu finišā pirmo trīs pilotus šķīra nepilna pusotra sekunde un likās, ka kārtīgam nobeigumam trūkst viena – divu apļu. Tikmēr cīņā par otro vietu konstruktoru kausā, pagaidām vadībā izvirzās BAR komanda – vienības šķir deviņi punkti. Batons spēja izcīnīt otro vietu un Sato saņems divus punktus par sesto pozīciju. Savukārt Renault jāsamierinās ar Fernando Alonso ceturto pozīciju, jo Žaks Vilnēvs savā pirmajā šīs sezonas sacīkstē pie punktiem netika.
Ķīnas Lielā Balva bija otrā Rubensa Barikello uzvara šajā sezonā un turklāt otrā pēc kārtas. Šis panākums ir nodrošinājis brazīlietim vicečempiona titulu. Savukārt Džensons Batons ar otro vietu Ķīnā ir jau nodrošinājis savu trešo vietu pilotu ieskaitē – Alonso britu braucēju vairs nevar panākt. 2004. gada sezonā ir atlikuši divi posmi un nākamais jau pēc divām nedēļām risināsies Japānā Suzukas trasē.
Aldis Putniņš (www.f1.lv)
beidzot. vismaz interesantāk skatīties.