F1: Barikello izcīna pirmo Ķīnas GP 9

 
27.septembris 2004 7:26

Startējot no pirmās starta vietas un atradoties vadībā lielāko sacīkšu daļu, par pirmo Ķīnas GP uzvarētāju kļuva Rubenss Barikello no Ferrari komandas.

Otro vietu pēc pēdējā boksu apmeklējuma ieguva Džensons Batons un britam izdevās to noturēt līdz pat finišam. Trešais finišēja Kimi Raikonens, kurš pirmajā sacīkšu daļā cieši sekoja Barikello un neļāva brazīlietim atslābinātie ne uz mirkli.

Jāpiebilst, ka līdz ar šo uzvaru Ķīnā Ferrari komanda ir uzvarējusi visas pirmās sacīkstes jaunajās trasēs pēdējos piecus gadus: Malaizija`99 (Sepanga) - Edijs Irvains, ASV`00 (Indianapolisa) – Mihaels Šūmahers, Vācija`02 (Hokenheima) – Mihaels Šūmahers, Bahreina`04 (Šakira) – Mihaels Šūmahers un Ķīna`04 (Šanhaja) – Rubenss Barikello.

Pēc kļūdas sestdienas kvalifikācijā Mihaelam Šūmaheram bija jāstartē no 17. starta vietas, tomēr tā kā Ferrari komanda nolēma nomainīt arī dzinēju, tad vācietis tika atbīdīts uz pašām peletona beigām. Galu galā Ferrari stratēģis Ross Brauns izlēma, ka čempionam būs jāstartē no boksiem, lai mašīnai varētu uzpildīt degvielu un boksos būtu jādodas tikai divas reizes. Jāpiezīmē, ka konkurenti pēc Šūmahera kļūdas kvalifikācijā mēļoja par Ferrari kārtējo triku – čempionvienība meklē jaunus izaicinājumus. No pole position uzvarēt Šūmaheram vairs nesagādā problēmas, tāpēc jo skaistāka uzvara pirmajā Ķīnas GP būtu no pašām beigām. Nevar aizmirst, ka Itālijas GP vācietim tas izdevās.

Startā Rubensam Barikello stabili noturēja savu pirmo vietu, bet Raikonens saglabāja savu otro pozīciju. Kārtējo reizi šosezon lielisku startu nodemonstrēja Fernando Alonso, kurš pacēlās uz trešo vietu. Savukārt trešās starta pozīcijas īpašnieks Džensons Batons atkrita pat uz piekto, jo pirmā apļa laikā viņu skaisti apdzina Sauber pilots Felipe Massa. Tomēr mirkli vēlāk Batons atguva ceturto vietu.

Kamēr līderu duets Barikello un Raikonens lēnām sāka attālināties, Mihaels Šūmahers līdz 12. aplim jau pacēlies uz 15. pozīciju un trases asākajā līkumā mēģināja apsteigt Kristianu Klīnu, kad notika sadursme. Šūmahers bija asā līkuma iekšmalā un vēl īsti nebija sācis pagriezienu, kad Klīns pa ārmalu jau grieza līkumā. Tā rezultātā formulas sadūrās ar priekšējiem riteņiem un Klīnam jau apļa beigās bija jāizstājas ar lauztu balstiekārtu, kamēr Šūmahers, pateicoties Ferrari fantastiski izturīgai tehniskai, varēja turpināt ceļu bez jebkādas aizķeršanās. Pāris apļus vēlāk gan Šūmahers trasē sagriezās un zaudēja divas pozīcijas, tomēr ņemot vērā, ka vācietis tobrīd bija ātrākais pilots trasē, tad izslīdēšanas iemesls nebija sadursmes sekas.

Sacīkšu līderi jau bija paguvuši reizē doties boksos, tomēr braucēju kārtību tas nemainīja: Barikello bija nepilnu sekundi priekšā Raikonenam, kurš vēlāk atzina, ka mašīna viņam ļautu braukt ātrāk par brazīlieti, taču apdzīšanai nepieciešamā pārsvara viņam nebija. Otrajā boksu apmeklējumā McLaren somu iesauca ātrāk par Ferrari braucēju un mēģināja tādejādi saasināt situāciju, tomēr nesekmīgi. Savukārt pēc pēdējā pitstopa Raikonens ne tikai vēl vairāk atpalika no Barikello, bet viņu apsteidza arī Batons, kurš uz sacīkstes beigām bija kļuvis arvien ātrāks.

Jāpiezīmē vēl divi interesanti atgadījumi sacīkstes laikā, kas pierāda, ka Mihaels Šūmahers Ķīnas GP brauca galvenokārt savam priekam. Pēc visai asas cīņas ar savu jaunāko brāli, Šūmahers asajā līkumā tomēr apsteidza viņu un līkumu vēlāk iebrauca boksos. Tieši tāda pati situācija bija ar Huanu Pablo Montoiju – vācietis ne bez pūlēm tika garām kolumbietiem un uzreiz iebrauca pēc jaunām riepām un papildus degvielas. Nav šaubu, ka esot sacīkšu vadībā vācietis necenstos riskāt un par katru cenu apdzīt šos braucējus, jo pēc nepilna apļa viņam jādodas boksos.

Sacīkšu finišā pirmo trīs pilotus šķīra nepilna pusotra sekunde un likās, ka kārtīgam nobeigumam trūkst viena – divu apļu. Tikmēr cīņā par otro vietu konstruktoru kausā, pagaidām vadībā izvirzās BAR komanda – vienības šķir deviņi punkti. Batons spēja izcīnīt otro vietu un Sato saņems divus punktus par sesto pozīciju. Savukārt Renault jāsamierinās ar Fernando Alonso ceturto pozīciju, jo Žaks Vilnēvs savā pirmajā šīs sezonas sacīkstē pie punktiem netika.

Ķīnas Lielā Balva bija otrā Rubensa Barikello uzvara šajā sezonā un turklāt otrā pēc kārtas. Šis panākums ir nodrošinājis brazīlietim vicečempiona titulu. Savukārt Džensons Batons ar otro vietu Ķīnā ir jau nodrošinājis savu trešo vietu pilotu ieskaitē – Alonso britu braucēju vairs nevar panākt. 2004. gada sezonā ir atlikuši divi posmi un nākamais jau pēc divām nedēļām risināsies Japānā Suzukas trasē.

Aldis Putniņš (www.f1.lv)
 
Visi komentāri
 
141337. viesis 27.septembris 2004 9:56
0 0 Atbildēt

beidzot. vismaz interesantāk skatīties.

141345. viesis 27.septembris 2004 11:21
0 0 Atbildēt

Laba trasīte ķīniešiem sanākusi.

141355. viesis 27.septembris 2004 12:34
0 0 Atbildēt

Kurš analfabēts rakstīja šo tekstu, vienas kļūdas!

141359. viesis 27.septembris 2004 13:22
0 0 Atbildēt

Izklausās, ka bijusi skatāma saccīkste. Varbūt atkal vērts skatīties?

141366. viesis 27.septembris 2004 14:27
0 0 Atbildēt

Gonka toch bija interesanta, kaut cereeju ka shuumis drusku labaak brauks, un raadiis daudz apdziishanu, tik un taa bija pusliidz interesanti. Kaa nekaa biezhi negadaas, kad pirmie 3 iebrauc finishaa paaris sekunzhu laikaa.

Laikam MS slinkums ciiniities, taapeec ar taa lazhojaas.

141387. viesis 27.septembris 2004 20:10
0 0 Atbildēt

Šumis parādīja savu reālo vietu.

141388. viesis 27.septembris 2004 20:11
0 0 Atbildēt

Man patika 7kārtīga ''čempiona'' sniegums.

141392. viesis 27.septembris 2004 22:42
0 0 Atbildēt

deksters

šim jau vairs nav ko zaudēt, var pamērkaķoties. Barikam arī no tā savs labums tiek.

141402. viesis 28.septembris 2004 9:20
0 0 Atbildēt

Vismaz Bariks godam savus punktus nopelnīja un parādīja , savu spēju līmeni tad , kad netraucē Šumja ambiciozie plāni... Prieks par visiem trim pjedestāla ''viiriņiem''!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti