351* apstiprinājums mūsu bezatbildībai 79

 
12.oktobris 2004 0:00

Šķiet, jau pagājis krietns laiks, kopš "augšas" pievērsušas uzmanību lielajam avāriju un to rezultātu - līķu skaitam uz mūsu ceļiem. Tomēr nekas īpaši nav mainījies - statistika joprojām ir ļoti "melna".

"Augšas" prasa uzlabot situāciju, "apakšas" raksta mājasdarbus - dažādus plānus, bet tajā pašā laikā nav nedēļas nogales, kurā nebūtu ziņas par avārijās cietušajiem un bojāgājušajiem. Cilvēki uz ceļiem iet bojā gandrīz katru dienu.

Jāņos mūsu autovadītāju
izraisītajās traģiskajās avārijās vainojams alkohols - tāpēc arī tiek rīkoti daudzi reidi, kuros masveidā pārbauda vadītājus "uz alkoholu". Savukārt rudenī iemesls esot "diennakts tumšā laika iestāšanās" - pārāk agri paliekot tumšs un vadītāji slikti redzot. Ap Jauno gadu vainojama cita nelaime - sniegs un ledus uz ceļiem. Nesen statistika parādījusi, ka gandrīz 18% avāriju notiekot distances neievērošanas dēļ. Savukārt lielas daļas bojāgājušo nāves cēlonis esot "nepareiza braukšanas ātruma izvēle".

Tad kas īsti ir par iemeslu neskaitāmajām traģēdijām? Kā pret to cīnīties? Esot nolemts mūs biedēt ar dažādām šokējošām akcijām - izskatās, ka
drīz mums rādīs baisus video, lai atvēsinātu "trakos lidotājus"... Būtu jauki, ja šādas kampaņas būtu pietiekami "pamanāmas" un neizraisītu auditorijas smieklus līdzīgi kā klipiņi par "agresīvo braukšanu". Tomēr man šķiet, ka ievērojami lielāki administratīvie sodi par dažādiem bīstamiem pārkāpumiem (ātrums utt.) varētu radīt daudz efektīvāku "šoka terapiju".

Policija prasa automātiskos radarus. Jā, tie ir dārgi, bet jau pirmajos mēnešos tie atmaksātos un turpmāko laiku kalpotu kā reāls garants ātruma ievērošanai. Bet kāpēc mums šo radaru
joprojām nav?

Var piekrist policijas viedoklim, ka policistu laiks tiek izmantots nelietderīgi - sastādot nenozīmīgu avāriju protokolus, jo situāciju varētu atrisināt ar sakaņoto paziņojumu palīdzību. Arī tas nav līdz galam nokārtots un vadītāji pēc sadursmes labprātāk sēž savos automobiļos un gaida policiju, nekā savā starpā vienojas par to, kurš vainīgs.

Tajā pašā laikā ceļu policistus biežāk ieraudzīsit "paslēpušos" tādās vietās, kur satiksmes intensitāte ļauj ieskrieties vairāk par 50 km/h (protams, tas ir pārkāpums!) vai ļauj nenobremzēt laicīgi līdz "pilsētas ātrumam". Tomēr tam var rast izskaidrojumu - sastādīto pārkāpumu protokolu skaitu. Spilgts piemērs - Vienības gatves un Ozolciema ielas krustojuma rajons. Te aiz alejas kokiem paslēpušos policistus ar radaru rokās var satikt gandrīz katru dienu - vai nu braucot uz Rīgu, vai braucot uz Jelgavu. Satiksmes bīstamība šajā vietā ir apšaubāma, jo avārijas es tur neesmu redzējis, kaut braucu tur katru dienu. Domāju, ka ir citas daudz bīstamākas vietas, kuras vajadzētu kontrolēt.

Patīkams jaunums būtu auto konfiskācijas idejas realizācija, ja pieķerts vadītājs bez vadīšanas tiesībām vai dzērumā. Iespējams, tas spētu "izravēt no satiksmes" tos, kas brauc pilnīgi bezatbildīgi - dzērumā vai bez tiesībām vadīt auto.

* - Statistika: 35'926 satiksmes negadījumi, 351 bojāgājušie šī gada deviņu mēnešu laikā.

Vai kādreiz situācija uzlabosies? Tas lielā mērā ir atkarīgs tieši no mums. Jo mēs taču esam tie, kas zina par tādiem, kas brauc dzērumā, par tādiem, kas regulāri pārkāpj satiksmes noteikumus. Kāpēc mēs esam tik vienaldzīgi un viņiem neaizrādām par to?

Gribas cerēt, ka šī gada nogale būs mazāk asiņaina!

E.Biele, iAuto

 
Visi komentāri
 
143298. viesis 12.oktobris 2004 1:23
0 0 Atbildēt

Sākumā dažādu tieši CSN piemērotājiem būtu jāsāk domāt daudzmaz loģiski, nevis kā līdz šim:

- aiz zīmēm "uz ceļa strādā" un attiecīga (iespaidīga!) ātruma ierobežojuma 90% gadījumu nav sastopama neviena dzīva radība, par "strādāšanu" pat nerunājot,

- pat visvisviskrutāk izbūvētajā ceļa posmā Gaujas tilts-Lilaste atļautais ātrums ir 90km/h, t.i. tieši tikpat, cik uz sazinviņcik ilgi neremontētiem līkumainiem grants (akmeņu) celiņiem katrā Latvijas lauku rajonā,

- pāris nedēļu pēc tam, kad satixmes uzlabošanas vārdā tiek aizliegta stāvēšana kārtējā Rīgas ielā, tur parādās zīmes "P tikai preču piegādei" vai "maksas stāvvieta",

- vai kāds vēl atceras kā dabā izskatās zīme "stāvēt aizliegts"?

- vai kāds ir redzējis CP apturētu (kaut vai tikai apturētu!) mikroautobusu, autobusu, trolejbusu?

utt. utjpr. ...tamlīdzīgu dīvainību uzskaitījumu varētu turpināt līdz rītam...

Šādi (nesakarīgi) interpretēti CSN ir ieaudzinājuši šoferīšos visai loģisku secinājumu - CSN prasības vairumā gadījumu ir visai dīvainas, lai neteiktu - stulbas, un saistītas ar "dajebko" (pamatā - naudiņas iekāšanu), bet tikai ne ar satixmes drošību.

Attiecīgs arī rezultāts - masveida (un tieši tāpēc CP ir tik bezspēcīga) CSN neievērošana ar neizbēgamām sekām - līķīšu kaudzēm.

143299. viesis 12.oktobris 2004 6:49
0 0 Atbildēt

1. ja ir zīme ceļa remonts, tad tā nestāv tur tiai tāpēc, ka kāds tur darbojas, bet arī kādu aiku pēc tam, lai svaigi uzlietais safalts paspētu normāli sacietēt un iegulties savā vietā.

2. tajā viskrutāk izbūvētajā posmā, škiet ir tikai pa vienai joslai katrā virzienā, kur vienkārši nevar likt lielāku maks. pieļaujamo ātrumu (droši vien standarti).

3. Par Rīgas domes aktivitātēm nevarēšu spriest, bet tiešām tie apstāšanās ierobežojumi ne visur ir pamatoti.

4. Kas ir ar sabiedrisko transportu, neņemos spriest, jo nezinu tā "virtuvi"

5. Bet kapēc vispār rada noteikumus un galvenais, uz kā pamata. Pamats ir viens - attiecīgā jomā uzkrātā pieredze. Kamēr mēs nesāksim ievērot šos pašus noteikumus, tikmēr neceriet, ka kaut kur palielinās atļauto maks. ātrumu. Un es domāju, ka to vispār nedarīs, ja nu vienīgi ieviesīs kaut kādas krutās automātikas, kas liks autovadītājam vispār nedomāt par braukšanu, bet tikai atliks ievadīt galamērķa koordinātes.

143302. viesis 12.oktobris 2004 8:11
0 0 Atbildēt

Tie kuri brauc mašīnā ar iedzērušu vadītāju ir tieši tikpat vainīgi kā tas kurš to auto vada un viņi ir pelnījuši tieši tādu pašu sodu kā vadītājs. Protams nianses ir apspriežamas, autubusi - pasažieri, taksometri u.t.t. Bet pamatā ņemot lielākā daļa ir informēti par to ka vadītājs ir reibumā.

143303. viesis 12.oktobris 2004 8:14
0 0 Atbildēt

Patiesiibaa vaine ir visaa sabiedriibaa, kaa vadiitaajos, taa visos paareejos, komunistiskais audzinaashanas stils, vai arii tieshi peeckomunisma bardax.....visi darija ko grib, paies veel 3-4 gadi kad tas slaanis izmirs tad jaunaa paaudze, ja pareizi buus audzinaata, kauko mainiis....Pieklaajiiba un noteikumu ieveeroshana ir jaaieaudzina no beerniibas, kaadi vecaaki taadi beerni. Tieshi tas pac kas pa apkaartnes piegruzhoshanu, jauki noskatiities, kaa tagadeejie beerni par koshljeni nenometiis zemee kur nu papiiriiti (ne visi protams) a pirms gadiem 10 es pac neshkjiroju kur ko metu,.....tas pac arii uz celjiem

143304. viesis 12.oktobris 2004 8:21
0 0 Atbildēt

Pārbaudīt un ja vajag, tad apmācīt policistus, lai tie zinātu ceļu satiksmes noteikumus

143306. viesis 12.oktobris 2004 8:25
0 0 Atbildēt

nu bljad

celiet celiet veel lielaakus sodus, es un veel 60% vienkaarshi muks un nositiisies, un buus laime, ja nositiisies tikai pashi un nepakjers liidzi veel kaadu lai nav garlaiciigi.

sakaartojiet celjus! saliekas ziimes 120 uz shosejaam! un tad nopeerkat elektroniskos radarus! daunji

143307. viesis 12.oktobris 2004 8:34
0 0 Atbildēt

Vaina ir gan vadītājos , cp , valdībā - ko visu varētu nosaukt kopā kā sabiedrību !

Kamēr Cp būs tikai naudas iekasēšanas aparāts - nekas nemainīsies !

Ir gadījies tā ka notiek satiksmes negadījums tiek izsaukti Cp protams iet laiks 1-2 h utt, satiksme apgrūtināta , bet kādu km no notikuma vietas patrulē cp ekipāža , kurai nav nekādas daļas ar notiekošo - jo redz viņi esot norīkoti šeit !

Es to nesaprotu !

Tāpat ir gadījies ka pie Baložiem ir mēmais sastrēgums ( Vasarā ) , bet Ķekavā vēsā mierā stāv 2 cp ekipāžas un jautri diskutē sava starpā! Nu jopcik popcik - aizbrauciet paregulējiet satiksmi - vismaz dariet , ja nesanāk !

Kāda var būt cieņa un respekts !

Sabiedrība nevar mainīties , ja nemainīsies likuma kalpi utt.

Pastāvēs vadītāji kam viss po - blati , cp , zvans draugam uutt.

Ierēkt gribās par CP pārvaldes rīkojumu - ķert piecīšu devējus !!!

Bezmaz katrs cp istam janoķervismas 1 piecīšu devējs - jo lielāks , vai vairāķ pazīstams cilvēks jo labāk !

EG

143308. viesis 12.oktobris 2004 8:38
0 0 Atbildēt

kapee virsrakstaa rakstiita MUUSU neatbildiiba,visi varbuut tadi nava

143309. viesis 12.oktobris 2004 8:40
0 0 Atbildēt

CSDD vajadzētu iekārtot tādu kabinetu ar īpašiem krēsliem, kas spēji tiek apstādināti no ātruma 90 km/st līdz 0 km/st. Tās tik būtu nepieciešamās un trūkstošās sajūtas vairumam "lidotāju", kuri varētu uz savas ādas izjust avārijas spēku. tad tik tiešām būtu mazāk līķu.

143311. viesis 12.oktobris 2004 8:49
0 0 Atbildēt

iauto cer piedalīties CSDD un CP kopīgajā reklāmas kampaņā? :)

tiešām apsveicami!

automātiskie radari - nauda vējā, jo pēc īsa laika visi tiks apzināti. nejēdzīga līdzekļu izlietošana. analoģiski darbojas finiera gabals ar uzzīmētu policijas auto.

auto konfiskācija - projektā paredzēts, ka konfiscēs jebkuru auto, arī vadītājam īpašumā neesošu. tas ir klajš civillikuma pārkāpums un demokrātijas ignorēšana.

143312. viesis 12.oktobris 2004 8:49
0 0 Atbildēt

SOS! Atvainojos, ka ne pa tēmu. Lūdzu kādu atbildēt, kā sīkākas avārijas gadījumā var noformēt vienošanās protokolu? Kur var par to palasīt? Paldies

143313. viesis 12.oktobris 2004 8:50
0 0 Atbildēt

1) uz katru automashiinu pa 2iem celju policistiem, vismaz!!!

2) tiesiibas dot tikai personaam kas sasniegushas 42 gadu vecumu!!!

3) latvijaa driikst pieregjistreet auto ar max 1.2l diizeljdzineeju, ieskaitot debilos mikroautobusus.

ja truukst idejas, varu paliidzeet. taa luuk.

visi liidzshineejie pasaakumi ir liidzveertiigi.

valdiiba maak lietderiigi izmantot nodokljus, yee!!!

143314. viesis 12.oktobris 2004 8:52
0 0 Atbildēt

rt_ES1228 : es un veel 60% vienkaarshi muks un nositiisies:) - ja Tu to apsoli izdarīt - super!!! Uz ceļiem būs par vienu dauni mazāk.

143316. viesis 12.oktobris 2004 8:58
0 0 Atbildēt

TO VZinis, nevis nauda vējā bet tajā vietā kur tiks apzināti automātiskie radari tiks ievēroti noteikumi 365 dienas gadā 24 stundas diennaktī, un rezultāts panākts.

143322. viesis 12.oktobris 2004 9:05
0 0 Atbildēt

viesis 12.10.2004 08:58

ko tas reāli dos? visās vietās radarus nesaliks.

143325. viesis 12.oktobris 2004 9:10
0 0 Atbildēt

es1228

tu es saspiests tomēr. :(

Prieks, ka iauto mudina pilsoņus (un nepilsoņus) domāt. Var jau lamāt valsti u.c., bet uz ceļiem jau sitās tauta un pārsvarā ne jau tāpēc, ka policisti ņem kukuļus vai ka satiksme nepareizi organizēta, bet tādēļ, ka patīk braukt ātri, ir pofig noteikumi (kamēr nenoķer) un nav motivācijas zināt CSN.

Par CP vadību gan taisnība, arvien vairāk spīd cauri CP vadības rīcības apstāšanās pie publiskiem paziņojumiem. Nezinu, vai pie vainas nespēja vai nevēlēšanās.

Btw šorīt gadījas manīt intensīvu satiksmes regulēšanu (?) - dažos krustojumos stāvēja policisti, liedzot braukt pa vienu joslu. 11. novembra krastmalā, kā likās, policija dod vairāk iespēju Vanšu tilta virzienā braukt tiem, kas nogriežas no Akmens tilta un veic apgriešanos. Nezinu, kā uz Akmens tilta, bet Krasta ielā virzienā uz centru sastrēgums bija lielāks kā parasti.

143326. viesis 12.oktobris 2004 9:11
0 0 Atbildēt

100% esmu par:

* administrātīvo sodu palielināšanu 10-100 reizēs;

* auto konfiscēšanu vadītājiem, kuriem nav piešķirtas atteicīgās tiesības;

* bezstrīdu sodu piedzīšanu uz uzņemto foto-attēlu pamata;

* aizliegšānu stāvēt uz brauktuves, jābrauc taču pa to, f$%^k;

* pagriezienu pa kreisi skaitu samazināšanu, neh$r bloķēt plūsmu;

* krūstojumu pārveidošanu par 'apļiem', cik tālu tas fiziski iespējams, it īpaši ārpus pilsētas.

Par 'apļiem' varam padiskutēt atsevišķi.

143331. viesis 12.oktobris 2004 9:19
0 0 Atbildēt

sodu palielinaashana 10-100 kaartiigi palielinaas tikai baltezera apdziivotiibu, ticiet man

nesaku ka esmu agresiivs brauceejs, pilseetaa ieveeroju visus noteikumus, gandriiz, bet aarpus pilseetas braucu konstanti 110-120 un nebeigshu to dariit, tas arii viss.

aa aja pie ieteikumiem

4) samazinaat masimaalo braukshanas aatrumu uz 60km/h aarpus apdziivotaam vietaam, tas noteikti uzlabotu satiskmes droshiibu

143333. viesis 12.oktobris 2004 9:25
0 0 Atbildēt

"Spilgts piemērs - Vienības gatves un Ozolciema ielas krustojuma rajons. (..) Satiksmes bīstamība šajā vietā ir apšaubāma, jo avārijas es tur neesmu redzējis."

avārijas tur ir salīdzinoši bieži (viens izlien, domādam, ka paspēs, otrs ieteš sānos)

143334. viesis 12.oktobris 2004 9:26
0 0 Atbildēt

Reto koments vienkaarshi ZELTA VEERTS! Iipashi peedeejie teikumi, par CSN!

143335. viesis 12.oktobris 2004 9:27
0 0 Atbildēt

hmm

Kur ir pieejama reāla statisktika par to kāpēc nositās avārijās?

Un kas tiek saprasts ar ātruma neparezu izvēli?

Es personīgi nepazīstu, nevienu cilvēku, nezinu, neesmu dzirdējis par nevienu gadījumu kur būtu kāds nosities braucot nedzēris + labā laikā + pa labi pāredzamu šoseju, (piem daugavplis, tallinas, jelgavas utt) uz 120 km/h. Jā, dzēruši nav novaldījuši stūri...

BET !!! katru dienu sanāk piedalīties pāris avārijas situācijās, kad kāds mudaks, nava cita vārda, mēģina apdzīt kalnā, līkumā, uz tiltiem un citās nepāaredzamās vietas... Pagaidām par laimi viss ir biedzies labi, ir sanācis nobremzēt vai paraut malā... Bet ļoti bieži ziņas ir jādzird ka tāds lidotājs izraisījis forntālo sadursmi, nosities pats (ne vienmēr!!!) un nositis citus...

Ja kas, kā pierāda ārzemju eksperimenti (esmu video redzējis ne vienu vien, inetā var atrast) frontālais krašs pat uz atļautajiem 90+ 90 praktiski neatstāj iespējas ne vienam. Pat jaunā, labā drošā mašīnā.... Ja kas rūpnīcu kraš testi notiek ar ātrumu 50 - 60 km.h.....

143336. viesis 12.oktobris 2004 9:27
0 0 Atbildēt

Ir patīkami izlasīt labu raxtu kas liek aizdomāties. Un kurā nav uzsvērtas tieši BMW vadītāju braukšanas īpatnības.;)

143339. viesis 12.oktobris 2004 9:38
0 0 Atbildēt

Piedodiet bet bez avārijām neiztik. Pieaugot a/m skaitam ir jāpieaug avāriju skaitam. Un naf ko te raudāt ka traki. Lai dullie apsitas.

143341. viesis 12.oktobris 2004 9:48
0 0 Atbildēt

Gribētu jautāt Bieles k-gam, realizējot konfiskācijas ideju, kas notiks ar konfiscētajiem auto? Publiska izsole? Un kas notiks ar līdzekļiem? Autoceļu fondā?

143347. viesis 12.oktobris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

tādēļ jau tur arī nav to avāriju, ka katru dienu kāds sēž krūmos ar radaru. tik daudz smadzeņu jau vajadzēja būt :-(

143349. viesis 12.oktobris 2004 10:39
0 0 Atbildēt

Nu bet varētu sakārtot visu, ja gribētu tikai - ātri un efektīvi, bet negrib jau ... tik vien kā presē pabļaustīties!

143350. viesis 12.oktobris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

1)nekas nemainīsies, kamēr nemainīsimies mēs paši;un mēs paši kopumā visi esam ļoti, nu ļoti ļoti, īpaša neapzinīga un dumja masa (tai skaitā esmu arī es)- !!! vēlreiz tiem kas nelasa - KOPUMĀ

2)īpaši, lai pakacinātu dažus gudrīšus, šitas idiotisms uz ceļiem ir arī tamdēļ, ka publika uzskata, ka max ātruma ierobežojumu var neievērot un pēc pašu personīgajiem ieskatiem izvēloties ātrumu cik tur pa virsu; !!! vēlreiz tiem kas nelasa - NE JAU TAS ĀTRUMS CIK TUR VIRS MAX PIEĻ RADA PROBLĒMAS, BET GAN DOMĀŠANĀ IESĒDINĀTAIS IERADUMS - POFIG PAR NOTEIKUMIEM...

143356. viesis 12.oktobris 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Labs raksts...

Nezinu, kāpēc (vecums vai auto īpatnības), bet es savus dienišķos ārpuspilsētas 110-120 esmu nomainījis uz 90-100. Un sev par izbrīnu laika patēriņu praktiski neizjūtu, toties pašsajūta ir krietni labāka, mazāk stresa, mierīgāka braukšana u.t.t. iesaku pamēģināt. Varbūt arī Jūs atklāsiet, ka braukt CSN robežās ir baigi OK.

143357. viesis 12.oktobris 2004 11:04
0 0 Atbildēt

Bet ātrums kā tāds jau tiešām nav vainīgs! Labā laikā ar normālu mašīnu uz vidusmēra Latvijas ceļa mierīgi var braukt ar 100 - 110!

Problēma ir tas vispārīgais pofigisms, kādu atļaujas visi tie lauku dzērāji, kas brauc bez tiesībām ar veciem šrotiem, kā arī tie, kas brauc ar jauniem autiņiem, bet nekaunīgā veidā apdzen nepārskatāmās vietās un nerāda pagriezienus! Ak nu jā, tos jau grūtāk izķert, vieglāk ir ielīst krūmos ar radaru un gaidīt, kad nu varēs kādu noķert uz +20!

143359. viesis 12.oktobris 2004 11:06
0 0 Atbildēt

Jā, un aizmirsu pieminēt vēl trešo, bet ne mazāk kaitīgo sugu - dažādu vecumu un dzimuma sēnes, kas velkas ar 80 un neprotas pavākties malā, tādējādi provocējot bīstamas apdzīšanas.

143365. viesis 12.oktobris 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Kautkad jau publicēju savu ierosinājumu, kas manuprāt, nodrošinātu pilnīgu kārtību rīgas ielās. Ka ikviens vadītājs var iegādāties sertificētu radara&videokameras veidojumu, kas ļauj fiksēt un ierakstīt pārkāpumu pat braucot, no savas mašīnas. Šos materiālus sūtīt kompetentai organizācijai, kas tos izvērtē un materiāla iesniedzējs saņem daļu no iekasētā soda. Ja atsūtītajā materiāla nav pārkāpums, naudu maksā materiāla iesūtītājs. Stučīsim viens otru, pelnīsim uz to un pārkāpumi ātri izbeigsies.

Tikai vai sabiedrība to pieņems...

Vai CPisti būs ar mieru zaudēt savus $$

Domāju - nekad!

DzĀrnijs

143368. viesis 12.oktobris 2004 11:24
0 0 Atbildēt

Kādu mēnesi atpakaļ, kāds no birojiem, bija veicis aptauju "vai pēdējā pusgada laikā esat pārkāpis CSN", 64% !!!!! atbildēja ka nav pārkāpuši. Rodas jautājums ko latviāņi (Latvijas iedzīvotāji) uzskata par CSN pārkāpumu!!! Es pārkāpju 10x dienā, bišķīt bet pārkāpju. Pamēģiniet pabraukt ar ātrumu 90km/h ārpus apdzīvotām vietām Rīga-Jūrmala, Rīga - Ogre, Rīga - Saulkrasti, u.t.t tur neviens nebrauc ar 90. Es 5 dienas braucu skurpulozi ievērojot ātrumu un tiešām jutos kā traucēklis uz ceļa. Varbūt vajag sodu 50LS par ātruma parsniegšanu līdz 20km/h. Bet to var darīt tikai ja policija spēs adekvāti sodīt pārkāpējus nevis vietās kur ir zīme (uz ceļa strādā un max ātrums 50) atsaucošās zīmes nav, strādnieki beiguši dzert un remontēt mēnesi atpakaļ, zīme norakstīta kā pazudusi, uz ceļa neviens nestrādā bet policists stāv aiz šīs zīmes atkarībā no sava materiālā stāvokļa vai sirdsapziņas 1-10km attāluumā.

143369. viesis 12.oktobris 2004 11:32
0 0 Atbildēt

Varbuut policijai nav jaasleepjaas aiz kokiem, bet jaastaav atklaati, jo vinjiem ir jaanoveersh parkapums nevis jakonstatee fakti un tikai jaaraksta protokoli. Ja vaditaji jau pa gabalu redzees policistu domaaju ka atrums tiks samazinaats, kas arii ir nepiecieshams. Jaalieto policijas manekeni, kaa tas ir citaas valstiis, piemeeram Daanijaa. Brauc ieraugi policistu taalumaa, bet veelaak konstatee ka tas ir manekens

143377. viesis 12.oktobris 2004 12:19
0 0 Atbildēt

viesis 12.10.2004 11:32

padomā, ko raksti ! Ja policija neslēpsies (kā tas bija nesen), tauta pierod, pie tā, ka CP ir redzami pa gabalu un gāž uz nebēdu. Kad pamana - piebremzē, pabrauc garām un gāž tālāk.

Pilnīgi atbalstu slēptās metodes (varbūt ir vērts kombinēt - reizēm strādāt redzami - profilaksei, pārkupuma novēršanai, reizēm - slēpti, lai nerodas cilvēkiem visatļautības un nesodāmības sajūta). Protams, CP ir jāstrādā profesionāļiem un atbilstoši psiholoģiski sagatavotiem cilvēkiem, lai tie prastu ne tikai izrakstīt kvītis, bet arī vērtēt situāciju, paskaidrot, palīdzēt, u.t.t..

jā un vēl kad beidzot būs netrafarētie CP auto ??

143386. viesis 12.oktobris 2004 13:27
0 0 Atbildēt

to viesis 12.10.2004 11:24

labi teikts

šogad vienreiz braucot no laukiem nolēmu nepārsniegt atļauto ātrumu (ievērojot pilnīgi visas c/z). Jau pēc pusceļa sieva lamājās,ka es par viņu ņirgājoties:)

143388. viesis 12.oktobris 2004 13:47
0 0 Atbildēt

Ak tad atkal problēma ir "zemie lidotāji".

Cik esmu ievērojis, šī braucēju kategorija brauc ar jaunām un dārgām mašīnām, kurām ir elektroniskas stabilitātes ierīces un izcilas bremzes, kā arī teicama vadītāja pieredze un meistarība. Ļoti reti kad redz, ka šādu auto vadītāji iekļūtu avārijās.

Lielākā problēma ir atsaldeņu nespēja novērtēt braukšanas apstākļus, mašīnas tehnisko stāvokli un savas spējas.

Var jau pēc tusiņa aizvest meitenes mājās ar vienu promili, bet nu tad arī brauc uz septiņdesmit un trīsreiz izpēti katru krustojumu, vai kāds nenāk, nevis tēlo Ari Vatanenu.

143390. viesis 12.oktobris 2004 14:11
0 0 Atbildēt

Brickyard: tomēr nepiekrītu problēma ir gan atzaldeņi; gan ZLO (zemu lidojošie objekti) un nevienu neinteresē ne labie auto, ne lielā pieredze, ne lieliskā braukšana prasme kad jamie kā saki retu reizi iekļūst kādā negadījumā (un nevajag sacīt, ka visos gadījumos nav jamie pie vainas)

143392. viesis 12.oktobris 2004 14:13
0 0 Atbildēt

Es piekriitu autoram par Vieniibas gatves un Ozolciema ielas krustojumu. Lai arii avaarijas tur notiek diezgan biezhi: nav dzirdeets par miesas bojaajumiem vai letaalaam sekaam (tfu-tfu-tfu) Esmu pamaniijis, kaa taa ir viena un taa pati ekipaazha, kas dezhuree shajaa vietaa. Varbuut chalji ko noziegushies un priekshnieks izrakstiijis 6 meeneshu dezhuru konkreetajaa krustojumaa?

143393. viesis 12.oktobris 2004 14:20
0 0 Atbildēt

Drusku ne pa tēmu, bet man arī ir daži jautājumi cp/csdd vadībai:

1. Kā tas nākas, ka jau vairākus (vismaz 4..5) gadus Rīgā ir viens un tas pats bīstamākais krustojums (Čaka X Pērnavas) ? Tā kā situācija neuzlabojas var secināt, ka atbildīgās amatpersonas neko nedara satiksmes uzlabošanai...

2. Kāpēc Ceļu Policistus biežāk var redzēt Stabu X Avotu krustojumā (pie IeM), nevis daudz bīstamākajā iepriekš minētajā vietā ? Vai te CP neiet vieglāko ceļu ? Es katru dienu caur šiem abiem krustojumiem braucu vismaz 4 reizes un varu pilnīgi droši teikt, ka Ceļu Policistus biežāk var redzēt Stabu X Avotu krustojumā.

3. Nekādi nevaru saprast kāpēc ielā, kuru sadala tramvaja sliedes (kā Aspazijas bulv.), mašīnu nedrīkst novietot (noparkot) otrā ielas pusē. Es saprotu "noteikumos tā ir rakstīts", bet jautājums ir: KĀPĒC noteikumos tā ir rakstīts ? Principā tāda pati norma attiecas arī uz ārpilsētu ceļiem. Kāpēc tā ?

niks

143395. viesis 12.oktobris 2004 14:25
0 0 Atbildēt

par tiem automatikajiem radariem jaadara kaa vaacijaa iemotee jamos busos un braukaa rinkjii piemt kauckur un pafokjee un peec paris h dodas citur neviens nezinaatu kur vinji ir un lielaakaa dalja arii tad nelidotu. bet taas jau tik manas domas :)

143396. viesis 12.oktobris 2004 14:42
0 0 Atbildēt

Beļģijā arī prakse ir līdzīga - radari tiek pārvietoti no vietas uz vietu, un ar to nodarbojas aktīvi studenti, kuri izdomā pārspēj pat CP darbiniekus.....esot gadījumi, kad tml. pārvietojamais automātiskais radars dienā "noķer" daudzus simtus parkāpēju.

Nav kā Jūrmalā, kur CP darbinieks dežūrē ar radaru uz ielas, kur stundā brauc 5 mašinas...un tās pašas sliktā ceļa seguma dēļ knapi uz 50km/h !?

143409. viesis 12.oktobris 2004 19:35
0 0 Atbildēt

!!! - Patīkams jaunums būtu auto konfiskācijas idejas realizācija, ja pieķerts vadītājs bez vadīšanas tiesībām vai dzērumā. Iespējams, tas spētu "izravēt no satiksmes" tos, kas brauc pilnīgi bezatbildīgi - dzērumā vai bez tiesībām vadīt auto.

ja brauc bez vadīšanas tiesībām vai dzērumā tad nekas veel nenotiek - autinsh netiek konfisceets...

Konfiscee tad ja brauc bez tiesiibaam UN dzeerumaa

tapeec tas jums nedraud (draud ljoti mazai daljai) - taadiem, kas brauc ar paardesmit latus veertaam mashiinaam laukos!!!

143414. viesis 12.oktobris 2004 22:09
0 0 Atbildēt

Cieņas trūkums pret policiju ir radījis šādu situāciju. Viņi paši ir radījuši par sevi sliktu iespaidu un tagad grib mācīt cilvēkiem ka policija ir tavs draugs un palīgs. Mainīties jāsāk no sevis un tikai pēc tam tu varēsi izmainīt pasauli.

Riebumu rada tas, ka reklamē tos CP kā paraugu un mūsu glābēju, un tajā pat laikā tie "jaukie" policisti pārkāpj jebkāda veida noteikumus izmantojot dienesta stāvokli un vienā teikumā spēj izmantot visus slāvu vārdus gandrīz vienlaicīgi. Kāpēc daudziem ir logos ielīmētas policijas uzlīmes vai mašīnā, it kā, nomesta zaļā veste, jo katrs suns zin ka savējos nesoda un ja viens ir tāds kurš var apgalvot pretējo, lai iet strādāt saeimā un viņam būs daudzi draugi.

143415. viesis 12.oktobris 2004 23:24
0 0 Atbildēt

Es vasarā strādāju (remontēju) telpas Klijēnu 4 Tad nu redzēju šo kantori no ķēķa puses. Negatīvās emocījas ko ierindas cp saņem kopā ar darba uzdevumu, viņi maksimāli cenšās atdot mums-autovadītājiem kurus ir pieķēruši lielākā vai mazākā pārkāpumā.

143418. viesis 13.oktobris 2004 0:18
0 0 Atbildēt

Da visas shis kompanijas ar video pilnigais sviess, bet labakais prikols bija par ICQ:), pi.dec kads, bija loti smiekligi!

143419. viesis 13.oktobris 2004 8:01
0 0 Atbildēt

Ehh, Elmār, čja korova bi mičala? ;-)

Lielaaakii sooodii, kooonfisceeet, vai Tev gadījumā nav kāds ments iedevis žūksnīti? Starp citu, Tu, kas brauc ar auto, kuru tirgus vērtība nepārsniedz 3K Eur, nevari iedomāties, cik apdraudēts justos cilvēks, ja pastāvētu iespēja konfiscēt viņa 15K vērto auto, par kuru viņš arī maksā, un kurš arī viņam ir mīļš. Izguli pohu un tad raksti.

143421. viesis 13.oktobris 2004 8:38
0 0 Atbildēt

Cartman. Kapec tu uzreiz ta. Ari pieradis pali braukat vai aridzan tev nav tiesibu. Nesaprotu tavu saapi. It ka tevi tas ljoti skartu. Ja skar gan tikai tada veida ka varesi uz celja justies droshak. It ka visi te to tik vien daritu ka braukatu pali un tagad nu kads njems un piegriezis jums skabekli. Nevatag uztraukties ja tas jus neskar. Ja palasa presi tad var redzet ka shoferi ar auto pa 15 k tas lielas avarijas netaisa. Vienigais ja tu savu rulzu iedod kadam un shim nomnjem tad gan savadak. Sudzi tiesa.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143432. viesis 13.oktobris 2004 9:27
0 0 Atbildēt

te jūs visi esat galvu saspieduši!

Cartman lietu runā. Iedomājies situāciju - Tavs paziņa, draugs, darbinieks, ierāvis tiek noķerts pie TAVA (Tavas firmas) auto stūres un ....... auto tiek konfiscēts, kaut Tavas vainas te nav. Un tiešī šāda situācija ir aprakstīta projektā!

143434. viesis 13.oktobris 2004 9:33
0 0 Atbildēt

piedāvātais risinājums - auto vērtību piedzīt no vainīgā drauga vai darbinieka tiesas ceļā. Valsts atkal būs barga un laba uz darba devēju rēķina.

143435. viesis 13.oktobris 2004 9:36
0 0 Atbildēt

Par to jau teicu beigas. Iesniedz tiesa civilprasibu par naudas piedzinju. Es jau saprotu ka shaja situacija netiktu sodits istais vaininieks bet gan auto ipashnieks. Viens protams ir nedot savus rulzus neuzticamam personam, otrs firmam vairak pakontrolet darbiniekus. Protams ka nevares noverst visus gadijums bet liela dalja pirms sesties pie firmas dargaa megarulza stures paali stipri padomas vai tas vinjam tiesham ir vajadzigs. Karoche jau atkal koks ar diviem galiem.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143439. viesis 13.oktobris 2004 9:44
0 0 Atbildēt

ja esi pālī, tad diez vai spēj padomāt sakarīgi. Parasti nostrādā - gan jau. Un tad seko ilgais piedziņas process, jo reāli kuram darbiniekam ir īpašums, ko varētu notirgot, lai segtu skādi? Uzņēmumi gadiem piedzītu šīs summas. Tiesu izpildītāji zeltu un plauktu. Nabadzīgo ģimeņu skaits augtu, kamēr pāpiņš sēdētu ķurķī un iznācis pelnītu naudu veciem grēkiem. Idiots, kas to visu izdomāja.

Neaizmirsti, ka firma piedzītu auto vērtību + negūto peļņu + juristu pakalpojumi utt

143443. viesis 13.oktobris 2004 9:55
0 0 Atbildēt

Es to visu ljoti labi saprotu. Iespejams ka tas darbinieks jau vel skaidra buudams ari par to padomas. Ja vinjsh sapratis to ka reali vienu reizi uzraujoties vinjsh zaudes praktiski visu kas vinjam pieder un kadreiz piederes, tad IESPEJAMS to nedaris. Bet tos lauku zjigulju braucejus tas neattures. Nopirks jaunu lasi citu vagji pa 5 10 Ls un gazis atkal. Man liekas ka realaks sods butu vainigo uzreiz iesedinat uz kadu pus gadinju, jo vinjsh ir potencials slepkava.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143482. viesis 13.oktobris 2004 13:17
0 0 Atbildēt

Mani iebildumi ir pret konfiskāciju kā tādu. Var sodīt ar nauda ssodiem, cietumsodiem, visu ko, bet ne ar konfiskāciju. Kādēļ vispār ir ieviests sods - konfiskācija? Lai atņemtu nelikumīgā ceļā iegūtu mantu vai ar iegūtās mantas palīdzību kompensētu REĀLI nodarīto personas kaitējumu. Pie tam NAV PIEĻAUJAMA situācija, kad konfiscē personai nepiederošu mantu.

143483. viesis 13.oktobris 2004 13:19
0 0 Atbildēt

Autiņi un to skaits mums ir kā 21. gadsimtā, bet ceļi, atļautais ātrums un viss pārējais kavējas pagājušā gadsimta 50-60tajos :( Paši nodefinēja, ka mums nekādu ziemu nav un slidenu ceļu arī nav, bet atļauto max. ātrumu aizmirsa palielināt!

143484. viesis 13.oktobris 2004 13:25
0 0 Atbildēt

Piekritu par to ka nav pienjemami ja konfisce tev nepiederoshu mantu. Bet par konfiskaciju ka tadu man iebildumu nav. Tas tiek darits tadelj lai piedzitu sodu kas paredzets par braukshanu reibuma, jo neviens jau tos sodus nemaksa. Neka cita ko konfiscet ari nav un tad paliek tikai rulzs. Kaut gan lielaka dalja konfisceto rulzu nebus ne s..a verti.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143487. viesis 13.oktobris 2004 13:37
0 0 Atbildēt

cartman:

manuprāt te vispār nevar būt runa par piederību/nepiederību citai personai. Tas ir priekšmets ar kuru ir veikts noziegums. viss un punkts.

143489. viesis 13.oktobris 2004 13:41
0 0 Atbildēt

Ari taisniba.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143492. viesis 13.oktobris 2004 13:45
0 0 Atbildēt

10 844 vaditaji shogad piekjerti par braukshanu reibuma. Tikai lidz oktobrim. Un tie ir tikai piekjertie Padomaa cik vel nav piekjerti un cik ir maksajushi uz rokas. Shie skaitlji runa pashi par sevi.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143493. viesis 13.oktobris 2004 13:47
0 0 Atbildēt

hallo, mostaties

civillikums nosaka, ka privātīpašums ir svēts!

un punkts!

nevajag domāt, ka likumus un noteikumus raksta citiem. Tos raksta mums visiem. Tātad jebkurš no mums var nonākt situācijā un kļūt par apstākļu upuri.

143494. viesis 13.oktobris 2004 13:51
0 0 Atbildēt

Vzini bet atkartota braukshana reibuma ir kriminalnoziegums ar visam no ta izrietoshajam sekam.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143495. viesis 13.oktobris 2004 13:53
0 0 Atbildēt

neuskatu, ka līdz šim tiek izmantotas visas iespējamās metodes cīņa ar alkoholiķiem pie stūres. Jorpjām nav progresīvā sodu sistēma, tik kaut kādi glupi punkti. Policijas darbs aprobežojas ar ātruma pārkāpēju ķeršanu. Uzskatu, ka policijas vadība ir nekompetenta un sen ir laiks to nomainīt uz cilvēkiem, kuri izprot likumus un spēj strādāt radoši, nevis maļ jau gadu gadiem vienus un tos pašus tekstus.

Par automātiskajiem radariem - sistēma ir jauka, bet ..... Latvijā jau ir veikts eksperiments ar Jūrmalas šosejas filmēšanu un analīzi. Rezultāti - katrs otrais pārkāpējs ir kādam paziņa, amata vīrs , vīra sievai, vai vienkārši vajadzīgs cilvēks. Sodīt tātad var tikai parastos.

Ja arī sistēma tiks uzstādīta, tad atkal radīsies jauna iespēja sodīt ne visus, jo sistēma pati par sevi negarantē 100% kontroli. Kvītis ta izrakstīs cilvēks, kurš visu nevar pamanīt un ir tikai cilvēks. Tātad tikpat korumpēts kā uz ielas ar fēnu stāvošais.

143496. viesis 13.oktobris 2004 13:53
0 0 Atbildēt

P.S. Atkartota braukshana gada laika.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143497. viesis 13.oktobris 2004 13:54
0 0 Atbildēt

zinu par kriminālsodu, tikai ... cikiem ir piespriesta reāla brīvības atņemšana?

143498. viesis 13.oktobris 2004 14:01
0 0 Atbildēt

Auto konfiskacija BUUS jauns veids shaja cinja. Par radariem. Piekritu tev, bet mans domaat ka ja ljoti gribetu tad varetu ari uztaisit ta ka sho sodu regjistrs, uzskaitishana un soda kvishu izsutishana notiktu pilnigi automatiski un datorizeti, bez cilveka LABAS ROKAS. Dzivojam taksh 21. gs. Visi plani atduras pret finansem. Ari pret pashu cp naudas maku biezuma.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143499. viesis 13.oktobris 2004 14:03
0 0 Atbildēt

Tur jau ta lieta ka maz. Bet ir. Pats esmu redzejis. Parasti tadiem kas sataisijushi kadus meslus. Pus gadu iedod.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143500. viesis 13.oktobris 2004 14:08
0 0 Atbildēt

Katra zinja Visvaldis ir labakais cp priekshnieks kads redzets. Vinjsh vismaz kaut ko dara. Protams neviens nav ideals.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143501. viesis 13.oktobris 2004 14:17
0 0 Atbildēt

viņu jau reiz noņēma, jo nebija gana labs. Laiks iet, cilvēks pabrauc rallijā un atkal ir derīgs, kaut izņemot minēto neko nav mācījies.

143502. viesis 13.oktobris 2004 14:20
0 0 Atbildēt

Pukjite jau kadreiz bija cp priekshnieks. Kad tad ja nav noslepums.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143527. viesis 13.oktobris 2004 16:58
0 0 Atbildēt

vzinis:

civillikums nau bībele. tur nau teikts ka tas ir svēts...

un jebkurā gadījumā neaizmirsti ka Tev kā jebkuram citam bez tiesībām vēl ir pienākimi arī :) kā minimums ievērot sat. noteikumus.

Es vispār reizēm brīnos kā tauta te ar ārprātīgu degsmi pūlas cp medīt neveiklās situācijās, aplikt jebkurus centies kautkā uzlabot esošo situāciju utt. mīlīši sāksim ar sevi. ar mazumiņu. sameklēsim miskasti lai izmestu papīrīti, atcerēsimies ka sarkanā gaisma luksoforā nav skaistuma pēc. NeParkosim auto invalīdiem paredzētā vietā, aizrādīsim saviem draugiem ka aliņu iedzers pēc tam ka autiņu būs nolicis uz naktsmieru utt... un ticiet man nepaies ne gadi 2-3 kad pie mums jau varēs mierīgi iet pār gājēju pārejām, ar velosipēdistiem būsim draugos un cp būs palīgs grūtākajos brīžos uz ceļa.

143529. viesis 13.oktobris 2004 17:11
0 0 Atbildēt

Tad jau visiem noziedzniekiem jākonfiscē arī brilles jo bez šiem aksesuāriem noziegums nevarētu notikt un tie reāli ir izmantoti lai veiktu noziegumu. Nu stulba loģika jums, ja neatšķirat auto no šautenes. Šauteni nedrīkst aizdot, auto - drīkst.

Un sodam jābūt visiem vienādam, varam runāt tikai par proporcionalitāti reālajiem ienākumiem. Iedomājieties, ja es ar savu autiņu pa šmigu gāžu mājās, pārkāpju noteikumus 200 reižu vairāk, nekā ja paņemu no kaimiņa zapīti speciāli ekstrēmām izklaidēm? Manuprāt, otrajā gadījumā es sabiedrību apdraudētu vairāk.

143532. viesis 13.oktobris 2004 17:42
0 0 Atbildēt

Tev jau ari ar logjiku nav riktigi. Ja piemeram valsti butu likums kas aizliedz nesat brilles jo pastavetu iespeja ar tam kadam nodarit kaitejumu tad neredzu iemeslu kapec tev tas brilles nevaretu konfiscet ja tu tas tomer lieto. Par ieroci. Ja likums to atljautu un otram butu ierocju nesashanas atljauja ,, tiesibas,, tad kapec gan nevaretu dot. Par zapiku. Ja tu un aridzan kaiminjsh apzinatos sekas ne tu gribetu to zapi njemt nd ari kaiminjsh tev vinju dotu. Tu ari savu rulzu dod kam pagadas. Iedo man ar.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143533. viesis 13.oktobris 2004 17:48
0 0 Atbildēt

Ja manam bralim uz papira ienakumi ir 38 ls tad vinjsh maksas labakaja gadijuma latu vai divus ko. Realos ienakumus tu nevari izkontrolet. Tad jau tie kas skaitas bezdarbnieki vispar vares neieverot noteikumus ja. Tev gan logjija realakaa.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (03.12) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

143540. viesis 13.oktobris 2004 23:03
0 0 Atbildēt

Gari rakstiit, Tev viss pa burtam jaastaasta, piesakies iedzert ar mani alu, tad paskaidrošu.

143549. viesis 14.oktobris 2004 9:50
0 0 Atbildēt

Pukjiite ir jau ilgi CP amatos, bet tas po......., tur laikam visi paliek jocīgi. :)

Kontrolēt reālos ienākumus ir vienkāršāk par vienkāršu - ienākuma deklarācijas. Un sods proporcionāli tiem. Tikai ..... mūsu deputātiem ir izdevīgāk nekļūt caurspīdīgiem, lai varētu zagt, ņemt kukuļus, kururs skaisti dēvē par lobēšanu utt.

143571. viesis 14.oktobris 2004 11:38
0 0 Atbildēt

Cik esmu dzirdējis, visstingrākā kārtība tomēr esot Somijā. Tur, CP reģistrs, it kā ļoti veiksmīgi esot sasaistīts reģistru, kurš fiksē attiecīgi katra vietējā iedzīvotāja vid. gada ienākumus. Lūk, sods galēji tiek noteikts, vadoties arī no ši skaitļa. Nesen vēl presē bija raksts, ka kaut kāds somu , vietējais sakaru firmas šefs, pār ātruma pārkāpumu maksājis sodu ar...četrām nullītēm aiz komata... Savukārt jebkurš vietējais onka -pensis, par līdzīgu pārkāpumu maksātu salīdzinoši nelielu summu, kas izrietētu no gada pensijas vidējā. Varētu pat teikt - godīga sistēma. Ja pie mums šobrīd,piem., par braukšanu bez TA onkām ar moskviču jāmaksā tie paši 20 ls ,kas biezajam skūtgalvim krosenēs ar 911 poršu - tad isti objektīva ši sodu politika pie mums vēl nav. Un droši vien tik drīz arī nebūs.

143609. viesis 14.oktobris 2004 17:29
0 0 Atbildēt

Proporcionālā sodu sistēma Somijā ir, bet, kad partneris bija atbraucis pie mums un es viņu vizināju pa Rīgu, laika taupīšanas nolūkos savācot dažus potenciālos soda punktus, mēs aprunājāmies.

Jautāju viņam, pa pusei atvainojoties, kāpēc viņš pats neizīrēja automašīnu, vai Rīgas satiksme tiešām tik pretīga salīdzinot ar Somiju un vai viņu nešokē mūsu (mans) braukšanas stils. Viņš (sen jau ne jaunietis) teica, ka viss ir ok, nekādu diskomfortu pēc Somijas Rīgas satiksmē viņš nesajūtot, tikai ņēmis taksi, jo Rīgā nav normāli kur apstāties. Un viņam nešķiet, ka mēs te kaut kā nepareizi braucam, viņš pats ar mašīnu parasti brauc dinamiski.

Tāda, lūk, tā izdomātā Somija un pēc sarunas es paliku neizpratnē, kam ir izdevīgi kultivēt mītu, ka pie mums šoferīši ir atsaldēti un ka visi ārzemēs brauc ar atļauto.

143762. viesis 15.oktobris 2004 17:52
0 0 Atbildēt

Tautas nedalīta atsauksme, ka vainas meklējamas "nepareiza braukšanas ātruma izvēlē". Protams. To visi saprot. Bāba, kas pieķērusies pie stūres un brauc pa ceļa vidu ar 70 - 85 km/h - tā nav bīstama ? ? ? Nu tikai nedaudz traucē !!! Vai ne !

143770. viesis 15.oktobris 2004 20:43
0 0 Atbildēt

par tiem automaatiskajiem radariem- vajag taa kaa laikam francijaa bija, ka pat konstituucuju mainiija lai kompis vareetu cilveeku sodiit- radars nosaka aatrumu, kamera nofilmee, kompis saburto numuru(diezgan viekkaarsi btw) un izsuuta kviiti.

kompi turam aizblombeetaa kastee lai neviens netiek klaat izņemot komisiju no 15 cilv -tas lai noveerstu datu 'palabosanu'

Janka

143904. viesis 18.oktobris 2004 15:32
0 0 Atbildēt

Uzskatu ka taas avaarijas ir rezultaats celu policijas Totalai bezdarbiibai - paskatieties kad tad ker sliktos brauceejus -parsvaraa vakaros vai brivdienass, bet ja paarkaapumi notiek masveidaa tad tos vispaar neker - tatadad dragaasim visi bara kaut zem kiegeliem, pa vienvirziena ielaam pa pretejo, tur kur skaidri ir noraadiita viena josla pa divaam ... u.t.t. rezultaa jau brauceejos ir ieaudzinaats paradums ka vajag tikai (es te nebaidiishos shii vaarda) maukt ! Miikstie tajaa policijaa, no realajiem paarkaapeejiem baidaas, undala jau ir vinju draudzinji!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti