Jaunākais Michelin sasniegums – X-Ice riepas, kas nesen parādījušās autoriepu tirgū, pateicoties unikālajai APS sistēmai garantē perfektu saķeri pat uz apledojušiem ceļiem, vienlaikus neietekmējot automašīnas vadāmību.
Lai automašīna stabili turētos uz ceļa un tai būtu laba saķere ar ceļa segumu, ziemas riepām jābūt pietiekami mīkstām. Savukārt no auto vadāmības perspektīvas, svarīgi, lai riepas būtu stingras. Michelin jaunā ziemas riepu X-Ice unikalitāte slēpjas tās izstrādātajā APS sistēmā (Adaptive Progressive Stiffness – progresīva cietība ar pielāgošanas spēju), kas ir piemērota un nodrošina riepu ar abiem šiem priekšnosacījumiem, pateicoties izmainītajam gumijas maisījuma sastāvam.Michelin Baltijas tirdzniecības vadītājs Kaspars Seps stāsta, ka darbs pie riepu molekulārajām izmaiņām un jaunās tehnoloģijas attīstības ir prasījis trīs gadus. K.Seps uzsver, ka: “rezultāts ir iespaidīgs – nonākot saskarē ar zemi, daži riepu molekulārie savienojumi tiek pārtraukti un tādējādi, riepas daļa, kas saskaras ar ceļa segumu ir mīksta (mīkstais gumijas savienojums) un tam ir cieša saķere tieši uz apledojuša ceļa. Tikmēr pārējā riepas daļa ir cieta, un tas nodrošina stabilu pārvietošanos, un mašīna stabili turēsies uz ceļa.”
X-Ice riepas zīmējums ir kvadrātveida figūra ar Z-veida lamelenu, kas ir iegriezts materiālā, un palīdz izspiest ūdeni no riepas virsmas. “ Protektora raksts līdzsvaro smagumu un pateicoties vienmērīgam sadalījumam riepas kalpošanas mūžs ir garāks, vidēji 3 gadi,” papildina Kaspars Seps. Laužot, sasmalcinot ledu, X-Ice par piektdaļu samazina bremzēšanas distanci, ja salīdzinām ar Michelin ziemas riepu iepriekšējo modeli Maxi-Ice.
Pārdošanā būs 16 izmēru Michelin jaunās ziemas riepas – no 14-17 collām diametrā ar augstumu 45-65.
Pašlaik aptuveni 20% - 30% no visām ziemas riepām, kas tiek tirgotas Latvijā , ir riepas ar radzēm (Igaunijā 70-80%). Turpmāko gadu laikā paredzama tendence šai proporcijai pakāpeniski samazināties, būtu jāpalielinās nopirkto bezradžu riepu skaitam, ņemot vērā Latvijas lēmumu aizliegt riepas ar radzēm pēc 2008.gada. Šāds aizliegums pastāv Eiropas valstīs, izņemot Skandināvijas valstis. Igaunijā šāda aizlieguma nav.
Michelin ir dibināts 1889.gadā Francijā. Kompānija ir sasniegusi pirmo pozīciju pasaules riepu tirgū, būdama visplašāk lietoto riepu ražotāja. Saskaņā ar 2003.gada datiem Michelin tirgus daļa pasaulē ir 20%, kam seko Bridgestone, Goodyear un Continental.
Preses relīze
Tad jau sanāk.ka līdz 2008 gadam mums vairs nebūs grantēto ceļu.Un tiks ceļi uzturēti,kaisīti,kā vajag.Eiropā radzes arī īpaši nav vajadzīgas,jo tur ziemas gandrīz kā tādas nav.Un otrkārt grants ceļi ar jāmeklē,pat Polijā grants ceļi tā kārtīgi jāpameklē.