Ziema: beidzot tas ir noticis! Daži padomi 84

 
30.novembris 2010 0:00

Laika apstākļi atkal visus "pārsteidza" ar baltu sniega kārtu, aizsalušiem auto stikliem un kārtīgu dzestrumu.

Ko tad jūs gribējāt? Ir taču novembra beigas! Tagad tikai viss sāksies.

Un tagad daudzi sāks domāt - vai savam automobilim ir pareizās riepas, vai dzesēšanas sistēmā ir tosols, vai logu mazgājamā šķidruma vietā nebija ieliets ūdens utt.



Par to gan vajadzēja domāt agrāk, bet labāk vēlāk nekā nekad...

1) Un tātad - apskatiet sava braucamā riepas! Tām jābūt vismaz M+S, drīkst būt arī "naglenes". Bez normālām, sezonai atbilstošām riepām šādos apstākļos braukšana prieku nenesīs.
Ņemiet vērā, ka riepām jābūt ne tikai marķētām ar M+S, bet arī tām jābūt ar pietiekami dziļu protektoru. Un vēl - ņemiet vērā, ka uzraksts M+S nenozīmē tikai ziemai un dubļiem paredzētu protektoru, tas nozīmē arī riepas gumijas cietību pie attiecīgajiem sezonas grādiem. Vasaras riepas jau pie +5oC paliek cietas kā slēpes un ar tādām nobremzēt kļūst daudz grūtāk. Ko darīt, ja riepas ir jāmaina? Ieskatieties: www.salidzini.lv

2) Vai jūsu auto dzesēšanas sistēmā ir ieliets antifrīzs (tosols)? Ja turpināsiet lietot ūdeni, tad kādu [aukstāku] rītu auto dzesēšanas sistēmas šļauciņas būs "uzpūtušās"...

3) Logu mazgājamā traukā arī ielejiet sezonai atbilstošu mazgājamo šķidrumu. Gan antifrīzu, gan mazgājamo varat atrast: www.tscauto.lv

4) Atverot dzinēja pārsegu, aplūkojiet akumulatoru - vai tas vizuāli ir OK? Vai nav oksidējušies savienojumi? Mēģiniet atcerēties, kā auto startējās pēdējās nedēļas laikā - vai starteris bija pietiekami "ņiprs", utt. Ja nē, varat būt droši, ka šāds akumulators ziemu nepārcietīs un sagadās jums lielas raizes. Akumulatorus var nopirkt katrā degvielas uzpildes stacijā.

5) Kaut arī pa dienu būs plusos, vakarā pametot savu auto stāvvietā, "paceliet" no logiem slotiņas, lai no rīta tās nebūtu piesalušas.

6) Dīzeļauto īpašnieki - padomājiet, kad pēdējo reizi "uzpildījāties"? Vai gadījumā tad vēl netirgoja vasaras dīzeļdegvielu? Ziemā jābrauc ar ziemas dīzeli!

7) Pirmo reizi (šogad) braucot šādos apstākļos, vispirms aizbrauciet uz kādu mazāk bīstamu vietu (laukumu) un pamēģiniet, kā uz slidena seguma uzvedas jūsu braucamais. Pabremzējiet, paslidinieties.

8) Kritiski pavērtējiet, vai jau sen nebija laiks nomainīt stikla slotiņas - vai tās slauka pietiekoši labi?

Noteikti vēl ir daudzas lietas, pie kurām jāpiedomā, iestājoties ziemai - par tām komentāros.

iAuto

(pirmā publikācija pirms 6 gadiem)

 
Visi komentāri
 
148478. viesis 17.novembris 2004 9:36
0 0 Atbildēt

:):):)

148479. viesis 17.novembris 2004 9:37
0 0 Atbildēt

Ziema ir klāt :)

Nu man jau patīk!

148481. viesis 17.novembris 2004 9:40
0 0 Atbildēt

KAIFS! - taadu arenaliina devu uz darbu braucot sen nebiju guvis! - labinieks!

Kaa teicam nas teevs: SLIDINIES UN TU NEPASLIIDEESI!

Vopshem kruti! un mashiinu arii takaa mazaak palicis :p :p :p

148483. viesis 17.novembris 2004 9:41
0 0 Atbildēt

Pirmā vadāmā sānslīde klāt, man ar patīk:)

148485. viesis 17.novembris 2004 9:42
0 0 Atbildēt

vairaak dzers, jo aukstaaks laiks :) joks

148486. viesis 17.novembris 2004 9:43
0 0 Atbildēt

Mazaak ta mazaak to mashiinu.

Toties tie kas brauca jeeli, brauc veel jeelaak!

148487. viesis 17.novembris 2004 9:43
0 0 Atbildēt

šitā jau nav ziema.. tāds spaljdraņķis ar ledu vien ir ... Bet rakstā labi padomi sniegti ... gan jau daudzi par to nav pat iedomājušies ... :)

148488. viesis 17.novembris 2004 9:44
0 0 Atbildēt

Eu bet davai slidinaties citur!

Ne visi ir tik veikli lai pienācīgi reaģētu uz jūsu aktivitātēm. Un arī tās riepas joprojām daudziem nav tik labas...

148489. viesis 17.novembris 2004 9:46
0 0 Atbildēt

M+S taču raksta arī uz visām ziemas riepām!

148492. viesis 17.novembris 2004 9:50
0 0 Atbildēt

Nē, uz citām raksta arī SNOW, WINTER...

148493. viesis 17.novembris 2004 9:51
0 0 Atbildēt

Es no savas rūgtās pieredzes varu ieteikt saeļļot atslēgas un ar silikona smēri iesmērēt durvju gumijas... Tāpat arī pārbaudīt kā darbojas salona apsilde - vai pietiekoši veikli var atkausēt logus. Var padomāt arī par eļļas nomaiņu ātrumkārbā un apsekot auto gaismas - vai visas spuldzes ir pietiekoši spožas un vai reflektori ir kārtībā.

Lai labi slīd un laikā apstājas! :D

148494. viesis 17.novembris 2004 9:54
0 0 Atbildēt

hmm ... es gan riepu pirkshanai ieteiktu kaadu specializeetu veikalu (kas laikam nereklameejas ieksh iAuto), nevis kaut kaadus universaalos veikalus ... (www.laneks.lv) utt ...

"...Ja turpināsiet lietot ūdeni, tad kādu [aukstāku] rītu auto dzesēšanas sistēmas šļauciņas būs "uzpūtušās"..."

var arii gadiities, ka uudesn buus sasalis arii dzineejaa un kaut ko sapleesis - tag gan buus lielaakas ziepes nekaa tikai trubinjas nomainiit :)

148495. viesis 17.novembris 2004 9:54
0 0 Atbildēt

tobish ieteiktu laneks.lv :)

148496. viesis 17.novembris 2004 9:55
0 0 Atbildēt

Nu ar to logu atsaldēšanu uzmanīgi. Pie stipriem mīnusiem neiesaku bliezt pilnu karsto gaisu uz priekšējo stiklu. Šitā es mēneša laikā mazdai divus stiklus nomainīju. Plīst paukšķēdami.

148497. viesis 17.novembris 2004 9:59
0 0 Atbildēt

jealousy: kur tu rāvi karstu gaisu no rīta pie lieliem mīnusiem? :)

motoram uzsilstot, gaiss lēnam paliek siltāks un nekāds logs neplīst. (vismaz man tfu*3)

148498. viesis 17.novembris 2004 9:59
0 0 Atbildēt

kur tu aukstam auto dabon riktiigu karstumu ko uz loga uzpuust?

148499. viesis 17.novembris 2004 10:01
0 0 Atbildēt

Diivaini - nevaru darbaa noseedeet! - takaa pavasaris takaa slidinaaties gribas :p

148500. viesis 17.novembris 2004 10:02
0 0 Atbildēt

Vins ar spainiiti to siltumu atnes :D

148501. viesis 17.novembris 2004 10:02
0 0 Atbildēt

to subaru:

Vai iriepas tavupraat nav specializeets riepu veikals?? :P

to forester: vadaamaa saansliide?? Iesaku tomeer palasiit to visi piemineetu un aprunaato graamatinju (S.Zasadas "Drošs ātrums" es domaaju)

Un visiempaareejiem arii es ieteiktu tomeer atrast laicinju (kaa nekaa 4 briivdienas) un kaada klusaa (tukšā) laukumaa patrennēties un saprast ko taa mašīna īsti dara uz tā ledus (tas domaatas arii visiem "krutajiem brauceejiem", taa teikt ASSIEM) :)

148502. viesis 17.novembris 2004 10:03
0 0 Atbildēt

RHINO... :) :) :)

148503. viesis 17.novembris 2004 10:04
0 0 Atbildēt

A viņš jau pamazām uzkarst maita, un tad tu sāc braukt, gaiss paliek arvien karstāks, a āra temperatūra vēja ietekmē samazinās, un aiziet čirrrk, no apakšas...

Bet nu tas tā, man pagāšziem tā gadījās, nomainīja stiklu un pēc nedēļās akal pušu. Tapēc paniski tagad par to satraucos. Iepriekš gan citām mašīnām nekad nebija tā gadījies...

148504. viesis 17.novembris 2004 10:06
0 0 Atbildēt

to ROI:

kaadi vel tur plachi! - liidz placim jau nevar nociesties! Nu nekaadi nevar! :p :p

148505. viesis 17.novembris 2004 10:06
0 0 Atbildēt

uz ledus ezeriem gan ir labais: noskatieties! :)

[ stienis.artlibitum.net/temp/cartrouble2.wmv ]

148506. viesis 17.novembris 2004 10:10
0 0 Atbildēt

to RHINO:

Es vispaariigi.. lai nebuutu probleemas jau pirmajaas dienaas...

Taadeelj manupraat ljoti labi ka tieshi tagad ir taas garaas briivdienas un visi varees atrast laiku patrenneeties droshaas vietaas nevis uz ielas sastreegumos... ar skaadeem sev un citiem...

148507. viesis 17.novembris 2004 10:10
0 0 Atbildēt

Audi Quattro rullē!

148508. viesis 17.novembris 2004 10:10
0 0 Atbildēt

man taas mazdas nekad nav patikushas.

148509. viesis 17.novembris 2004 10:11
0 0 Atbildēt

to SUBARU!:

Par shitaadiem izlecieniem! var arii izbanot! - izslaapusham par dzeerieniem staastiit! FUI!

P.S. :) - un kapeec nav ikoninja ar tekoshu siekalu!

148510. viesis 17.novembris 2004 10:13
0 0 Atbildēt

Gege!

Man jau no riita viena daamiite uz piekabes aakja uzkaaraas!

:)

148511. viesis 17.novembris 2004 10:14
0 0 Atbildēt

Varbuut kaads zin kas uz Pleskavenes notika?

148513. viesis 17.novembris 2004 10:16
0 0 Atbildēt

to BACARDI:

Uz plika aakja? - Vo laiki panesushies - kaa paliek auksts taa pat uz plika aakja kjeras!

SLIDINIES UN TU NEPASLIIDEESI!

148514. viesis 17.novembris 2004 10:16
0 0 Atbildēt

Galvenais, beidziet čīkstēt par to, ko ziņās "tradicionālie latvieši" šodien jau paspēja iečīkstēt: ceļi neesot tīrīti, braukt esot grūti! :| Sviests, ziemā vienmēr ir grūtāk braukt nekā vasarā, tas ir pārsteigums? Ceļi ziemā nekad nebūs tādi kā vasarā, tas ir pārsteigums? Iepērkot normālas ziemas riepas, var braukt arī pa pilnīgi netīrītiem ceļiem, ja vien sniegs jau nav līdz auto vēderam. Man riebjas, ka ziemā uz ceļiem tiek izkaisīts pārāk daudz sāls un naudas tikai lai izpatiktu visādiem līkroku idiņiem un nokasītu vismazāko sniega kārtiņu, lai viņi ar savām vasaras riepām varētu turpināt lēnām čunčināt. Ja ziemā naudu tik daudz nekaisītu uz ceļiem, vasarā varētu uzklāt vairāk asfalta un braukšana būtu patīkamāka visa gada garumā, nevis tikai lai mēs ziemā 3 mēnešus brauktu pa nokasītu bet bedrainu ceļu, kam vasarā pietrūka naudas tādēļ, ka ziemā bija daudz sniega jātīra!

Visiem, kam braukšana ziemā sagādā lielas problēmas, lūdzu liekat savus auto uz 3 mēnešiem stāvvietās ziemas guļā un izmantojiet sabiedrisko transportu, nevis čammājoties veidojiet sastrēgumus un ar savu īdēšanu un ceļu dienestu lamāšanu medijos gandējiet garastāvokli citiem!

148515. viesis 17.novembris 2004 10:19
0 0 Atbildēt

to YUKI:

----APPLAUSE-----

148516. viesis 17.novembris 2004 10:20
0 0 Atbildēt

Šorīt dazi tāpat meģināja uz mūsu ceļiem, tikai iznakums cits... Tamdeļ arī mašīnu jau mazāk.

Bet vispār - ieteikums iauto - izveidot pie sadaļas 'Satiksmes drošība" sadaļu kas veltīta ceļu dienestiem, a to policiju lamājam, bet vajadzētu vērsties arī pie ceļiniekiem, jo piemēram šodien 8.os Tallinas apvedceļš vispār nebija ne tīrīts, ne kā savādak domats par satiksmes drošību, un CP tur nav pie vainas, bet gan apkalpojosais šo ceļu dienests, jo pat ar pilnīgi jaunam (aizvakar uzliktam) ziemas riepam braukt bija tīri pagrūti, un jau varēja redzēt pirmos "upurus", kas domaju, ja ceļu būtu vismaz nokaisījusi, būtu mazāk. Ta kā ja jau rūpējamies par satiksmes drošību, tad vajadzētu arī ceļu dienestus paņemt pie lielā zvana...

148517. viesis 17.novembris 2004 10:23
0 0 Atbildēt

Starp citu, ceļi tikai operatīvi kaisīti ar sāli. Vakar jau ap 22.30 redzēju sālsmašīnu uz ceļa, lai gan apmēram stundu pirms tam tajā vietā nebija sācis snigt.

148518. viesis 17.novembris 2004 10:24
0 0 Atbildēt

O njunja paraadijaas :)

148519. viesis 17.novembris 2004 10:27
0 0 Atbildēt

Uz darbu šodien braucu divas reizes ilgāk... maacieties braukt, loshi...

148520. viesis 17.novembris 2004 10:28
0 0 Atbildēt

Yukki [?] 17.11.2004 10:16

Piekrītu, bet ne pilnībā.

ja ceļš ir tikai piesnidzis, tad ar labām riepām protams izbrauksi bez bēdu, bet ja ceļu klāj divpakāpju nelīdzens ledus, tam visam pa virsu putra no slapja sniega un ūdens, tad ir jaunas riepas īpaši neizglābs. Šodien pats redzēju, ka viens tāds, kurš bija pārliecināts, ka ar jaunam ziemenēm viss ir pie kajas, un citi satiksmes dalībnieki ir čunčinātāji, jauki gandrīz taisnā ceļa posma ielika grāvītī tik tā. Un, kad vilku šo ārā, tas visu laiku bija nesaprašana - bet man taču krutas ziemas riepas, un pilnīgi jaunas, kā tā uz ceļa nenoturējos? Labi, ka bez auto bojājumiem un citam ķibelem iztika, bet toties pēc tam "čunčināja" aiz manis uz 70, un pat apdzīt vairs netaisījās, un tā ļoti uzmanīgi brauca, pie kam nekāds jau jaunais gurķis nebija...

148522. viesis 17.novembris 2004 10:31
0 0 Atbildēt

Varbūt tomēr vajad no sākuma iemācīties braukt, nopirkt riepas un tad tikai līst uz ceļa un raudāt, ka ceļi nekaisīti... Arī tur kur ceļi nokaisīti, atrodas meistari, kas spējīgi pabraukt tikai uz 30 km/h pa vidējo (no divām) joslām... Varnbūt tiešām jāievieš jauna kategorija tiesībām - "tikai vasarā"...

Piekrītu tiem kas saka, ka ceļus nevajag aiztikt, kamēr sniega kārta nav vismaz 10 cm un tad sākt tīrīt (un nevis kaisīt sāli). Apledojuma gadījumā varētu kaisīt granti, bet sāls lai paliek zupas vārīšanai...

148523. viesis 17.novembris 2004 10:34
0 0 Atbildēt

to 148519. viesis 17.11.2004 10:27:

Bet es shodien uz darbu atbraucu 2 reiz aatraak :)

Jo bijo ljoti skaisti tukshas ielas :)

148526. viesis 17.novembris 2004 10:36
0 0 Atbildēt

Markiz2003 par kuru punktu tieši Tu piekrīti? :D Nevajag pārspīlēt, ceļi, protams, ka ir jātīra, bet ne jau līdz ceļa nosusināšanai:), jābrauc ir uzmanīgi, bet ne jau tā, ka tikai ar 1.robu, braukt ziemā ir grūtāk, bet kam tagad viegli?, ja jaunas ziemenes, tas nenozīmē, ka var vilkt kā vasarā.

Pats vakar uzliku ziemenes, slīd maitas, braukt grūtāk, bet es apzinos, ka ir ziema, braukt ir arī interesantāk un tā tam būs būt līdz pat martam:) Tiekamies ziemas trasēs!

148528. viesis 17.novembris 2004 10:39
0 0 Atbildēt

Markiz2003 [?] 17.11.2004 10:28

-------

Tas, kuru Tu vilki laukā no grāvja ir pirmais kandidāts uz "vasaras tiesībām". Šitiem "bet man taču krutas ziemas riepas, un pilnīgi jaunas, kā tā uz ceļa nenoturējos?" neviena kaisīšana nepalīdzēs...

148530. viesis 17.novembris 2004 10:41
0 0 Atbildēt

Soriit posms Ikskile-Saulkalne pusstundu ar 1 gangi :)

148532. viesis 17.novembris 2004 10:45
0 0 Atbildēt

Piekriitu par atziimi tiesiibaas "TIKAI VASARAA" :p

148534. viesis 17.novembris 2004 10:51
0 0 Atbildēt

Tiem visiem krutajiem braucējiem, kas iesaka netīrīt ceļus kamēr zem 10cm, nez vai peec tam patiktu braukt pa apledojushu celju, kuraa ir divas ljoooti dziljas rises no kurām izlīst laukā ir ne tikai grūti, bet arī bīstami.

148535. viesis 17.novembris 2004 10:52
0 0 Atbildēt

MAn arii viena gandriiz pakalaa ielidoja...

A ko dariit....

148536. viesis 17.novembris 2004 10:52
0 0 Atbildēt

Yukki

Piekrītu tajā punktā, ka sāls nav pats labākais līdzeklis, u susināt ceļus tiešām varbūt nevajadzētu, bet kas attiecas uz netīrītu LEDU, kas pat ir sasalis nelīdzenas kartas - neuzskatu par normalu paradību. Vismaz granti uzbērt varetu.

Piekrītu, ka uz ceļiem ziemā ir "interesantāka" braukšana, un braucu dien dienā jau ļoti daudzus gadus, un ne tikai Latvijā, bet tatus ceļa apstakļus ziemā neesmu redzējis ne Somijā, ne Zviedrijā, ne Norvēģijā. Un zinot mūsu "bāliņu" braukšamas kultūru, nu negribu kadu redzēt savos sanos, kau gan pagajušo ziemu viens tāds atradas. Te varbūt ir taisnība "raimondo" par kategoriju "vasaras sezonas tiesības". un neskatoties uz to, šodien es neriskēju braukt atrak par 70 -80 taja vieta, kur citreiz braucu uz 100, un sevi par "čunčinātāju" jau nu točna neuzskatu, jo ir pieredze arī diezgan ekstrimala braukšana...

148538. viesis 17.novembris 2004 11:05
0 0 Atbildēt

shoriit noskatijos kaa viens policijas Landrovers meeginaja sataisiit suudus - pa laimi vinjam tas neizdevaas! jo tur bija nokaisiits, storija vienkaarsha vinjsh tik strauji saaka griezt stuuri - ka ja tajaa vietaa buutu ledus vinjsh aizietu pa taisno!

Stuure ir jaasak griezt leenaam - kustiibai ir jaabut ideaali gludai - un tad arii ar vasareneem var pa ledu barukaaties :p

148539. viesis 17.novembris 2004 11:08
0 0 Atbildēt

tikai vasaraa, tas ir reeciigi

148540. viesis 17.novembris 2004 11:09
0 0 Atbildēt

Nezinu, kur skatiijushies tie, kuri stasta ka nav kaisiits... Visas galvenaas ielas nebija slidenas un vareeja normaali izbraukt! Tiko pa radio arii pazinjoja, ka jau izkaisiitas 120t smiltis;)

Man tieshaam liels priex, ka sniegs beidzot klaat- nevaru sagaidiit darbadienas beigas, kad varees paslidinaaties:)

Lielaakais paarsteigums bija tukshaas ielas- shodien bez lielaam skrieshanaam uz darbu tiku gandriiz 2x aatraak kaa parasti...

Veiksmiigus visiem ziemas priekus ;)))

148542. viesis 17.novembris 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Nu, nu - plkst. 7:40 Kurzemes prospekts (LIELA iela) bija īsta slidotava. Nekas tur nebija kaisīts.

Braucam tālāk -Kleistu iela. Absolūts spogulis!

Pēc autobusu parka priekšā braucošais opis ar vecu MB, apgriezās par 180 ° :) Pašam prieki, bet citi laikam ūziņas apslapināja :)

148547. viesis 17.novembris 2004 11:39
0 0 Atbildēt

Negaidiiti novembra viduu uzsniga sniedzinjs balts...

Un paradas pilsetaa pirmie cieteeji

Es gan ar smaidu vakar bez redaktora ietiekuma braucu izjust savu auto extremakos apstakljos ka parasti un macities saanslides.

148554. viesis 17.novembris 2004 11:54
0 0 Atbildēt

Tauta, vai kaads profs var pastastit par braukshanas ipatnibaam shada laikaa ar automatu (pirms 2 dienam parsedos uz jaunu auto ar automatisko karbu....)

148555. viesis 17.novembris 2004 12:01
0 0 Atbildēt

ar automaatu nemaz nav tik viegli sasliideet ... kaa saka - automaats ir vairaak muljkju droshs ... kaut gan suu.dus sataisiit arii ar automaatu var :)

148556. viesis 17.novembris 2004 12:06
0 0 Atbildēt

Nu man ir autoamats, patiesiiba ipasas atskjiriibas brauksana nejuutu, la gna man apsam nav leila pieredze ziemaa ar automaatiem.

Ja saac sldet, un gribi savaakties, tad atlaid gaazi. Ja gribi frezeet, tad dod tik ieksaas.

148557. viesis 17.novembris 2004 12:06
0 0 Atbildēt

vakar naktii jau izslidinaajos, taa daru katru sezonu

148559. viesis 17.novembris 2004 12:08
0 0 Atbildēt

Galvenais parak stipri nespeist gaazi uzreiz, lai masiina nesleedz zemaako parnesumu, jo tad uzreiz pakalja saak sliidet.

148562. viesis 17.novembris 2004 12:17
0 0 Atbildēt

piepumpējiet riepas un nomainiet izpūtējam gultni.

148564. viesis 17.novembris 2004 12:23
0 0 Atbildēt

tomēr uzrakstīja - tik dienu par vēlu :)

148565. viesis 17.novembris 2004 12:24
0 0 Atbildēt

Raksts ko sērijas "Aļo, labrīt!"

148567. viesis 17.novembris 2004 12:30
0 0 Atbildēt

Ziema nāk – auto jākopj rūpīgāk

JĀNIS VILNĪTIS

Salā un sniegā automašīna atklāj nevis ne tik daudz savus, cik īpašnieka trūkumus. Pārsvarā gan tas ir tikai viens – slinkums. Auto ziemas sezonai ir jāsagatavo, tad nebūs nekādu brīnumu – ne aizsalušu durvju, ne neiedarbināma motora un citu pārsteigumu. Par automašīnas riepu izvēli jau rakstījām, tāpēc šoreiz par pārējām problēmām un to risinājumiem, pieredzē dalās auto servisa „EUROSTOP” izpilddirektors DAIRIS DAMBERGS.

Ko der pārbaudīt?

D. Dambergs, it sevišķi jaunu lietoto autoīpašniekiem, iesaka pārbaudīt ziemas šķidrumus – kas tur ir ieliets un kādā kvalitātē tas ir. Tā vasarā nopērkot auto nekādas problēmas varēja nebūt, bet līdz ar salu sākas visdažādākie brīnumi – izrādās iepriekšējais īpašnieks zinot, ka pārdos savu braucamrīku, ir paskopojies par diviem, trim latiem un tosola vietā pielējis vienkārši ūdeni. Nedaudz jau krāsojumus atbilst vajadzīgajam, bet savu darbu tas vairs neveiks.

Uz ziemu der pārbaudīt vai uzreiz jau nomainīt arī degvielas filtrus. Kā atzīst D. Dambergs, ja vasarā tie ir iedzīti ar visādu drazu un nedaudz mitri, un tas netraucē braukšanai, taču ziemā šādi filtri nefunkcionēs.

Tāpat uzmanību vajadzētu pievērst arī akumulatoram. Vasarā pietiekami bija arī karsts laiks, lai no akumulatora būtu iztvaikojis ūdens, tāpēc kādu rītu jau pie mīnuss grādiem, mašīna pēkšņi vairs var negribēt pielekt. Tāpēc jāpārbauda vai ir pietiekams gan šķidruma līmenis, gan blīvums.

Kas jāpārbauda logu tīrīšanas nodrošināšanai?

Paša autobraucēja drošības labad, ieteicams pārbaudīt logu mazgājamā šķidruma krājumus. Vasaras šķidrums varbūt vēl pie mīnus diviem grādiem neaizsals, taču jau pie nedaudz aukstākas gaisa temperatūras, tas būs nelietojams, un tad izbraucot uz ielām kur sniegs tiek kausēts ar sāls palīdzību, ātri vien var iekulties ļoti lielās nepatikšanās. – Izvēloties logu mazgājamos līdzekļus, jāpievērš uzmanību, lai virsū uz iepakojuma nav miroņgalva – tas nav indīgs. Matu mazgājamais šampūns arī ir ķīmija, bet tas pret cilvēka organismu ir saudzīgs, tāpat jāizvēlas logu ķīmija, - uzskata Dairis Dambergs. Pagājušajā gadā „EUROSTOP” kopā ar raidījumu „TVMotors” taisīja testu – paņēma smiltis, eļļu un citādu drazu un to uzklāja uz loga. No pieciem logu tīrāmajiem līdzekļiem šo netīrumu kārtu notīrīja tikai daži un tikai viens no tiem bija ar miroņgalvu, tāpēc riskēt ar savu veselību šādu līdzekļu dēļ, pēc D. Damberga domām, nav nekādas vajadzības. Izvēloties parastos līdzekļus, uzmanība ir jāpievērš individuāli – katram var būt citādākas alerģiskas izpausmes – tāpēc īstais logu mazgājamais līdzeklis ir jāpiemeklē individuāli. Piejauktajai smaržvielai – ābolu vai citronu – nav nekādas nozīmes. -Jāskatās, lai būtu ISSO sertifikāts, lai cena būtu normāla (zema cena liecinās par preces kreisumu), un tad jau viss būs kārtībā, - pauž firmas izpilddirektors.

Tāpat uzreiz jāpārbauda logu birstīšu stāvoklis. – Es desmit gadus dien dienā braucu ar automašīnu un no pieredzes neko labāku par „BOSCH” birstītēm neredzu. Ir izmēģinātas arī virkne citu birstīšu, taču nevienas no tām nav spējušas kalpot gadu, - pieredzē dalās D. Dambergs, piebilstot, ka tiem, kas ar auto izbrauc reizi nedēļā var noderēt arī citas, lētākas birstītes.

Logu tīrīšanai der iegādāties arī speciālās birstītes, ar kurām var notīrīt (jo ne jau vienmēr būs laiks gaidīt, kad tas atkusīs) piesalušo sniega kārtiņu, nebojājot automašīnas stiklu.

Ja vasarā nav tik būtiski, tad pirms ziemas noteikti pārbaudiet vai strādā aizmugurējā loga sildītājs. Pretējā gadījumā ātri vien varat palikt kā tankā – skats tikai uz priekšu.

Kā cīnīties pret sāli uz ielām?

Līdz ar pirmo sniegu, uz ielām parādīsies arī sāls. Tāpēc sevišķu uzmanību jāpievērš pretkorozijas apstrādei. Ja tā ir kārtībā, tad lielai daļai šķiet, ka par to var aizmirst. Taču sāls ir pietiekami nežēlīgs un nonākot ar sniegu garāžā siltumā, tas sāk strādāt pret jūsu automašīnas metāla detaļām. Tāpēc ziemā nevajadzētu būt skopiem, bet iztērēt vienu, divus latus un ik pēc laiciņa auto kārtīgi noskalot vai nomazgāt servisā(pašam pie mājas to darīt ziemā nebūtu prāta darbs – auto un mazgātājs piesals pie zemes).

Automašīnu ziemā ieteicams ievaskot ar karsto vasku (nejaukt ar sintētisko žāvētāju). Vasks nav domāts spīdumam, kā to daudzi ir iedomājušies, bet gan mikroporu aizpildīšanai. Šajās mikroporiņās uzkrājas ūdens un sala ietekmē izplēšas, līdz ar to bojājot krāsu. Neapstrādāta virsma pēc šādām ūdens un sala eksikūcijām pavasarī vairāk atgādinās smalku smilšpapīru, nevis auto virsbūvi.

Lai nepaliktu ārpus automašīnas

Līdz ar salu daudziem draud apgrūtināta iekļūšana automašīnā. Arī tiem, kuriem ir centrālā atslēga, der ik pa laiciņam pakustināt atslēgu, lai atslēgcaurums neiesērē, pretējā gadījumā tad, kad būs nosēdies akumulators, mašīnā iekļūt varēs tikai ar kramplauža palīdzību.

Pretaizsalšanas līdzekļi ir arī durvīm. –Ir dažādi “zīmulīši”, bet, manuprāt, tie „ir priekš kaķiem”, tāpēc pats lietoju profesionālos līdzekļus, - tā D. Dambergs.

D. Dambergs iesaka darīt tā. Automašīnu kārtīgi nomazgā, ar augstspiedienu kārtīgi iztīra sliekšņus (darot to profesionāli, salonā neiekļūst neviens piliens ūdens), ar gaisa spiedienu izpūš pilnīgi sausus un tad ar aerosolu pūš virsū speciālo līdzekli, piemēram, “CRC” 5-56, līdz tas sāk tecēt. Tad ļauj silikonam ievilkties un pēdējo procedūru atkārto. –Tad ir rezultāts un var teikt, ka durvis nesals klāt, - pārliecināts servisa izpilddirektors. Jaunajām automašīnām durvju aiļu gumijas jau ir speciāli veidotas ar samtainu virsmu, kurām aizsalšana nav bīstama un tās ar silikonu nevajadzētu apstrādāt.

Bagāžnieka atslēgā vajadzētu pumpēt iekšā speciālo eļļu VD40. (Arī ir līdz brīdim, kad sāk tecēt ārā.)

Nebūtu ieteicams aizmirst arī par antenām. Ja ar roku izvelkamajām antenām paši varam noteikt vai vilkt ārā vai nevilkt, tad elektriski izstumjamajām, piesalšana gadījumā motoriņš griežas, plastmasas mēlītes negriežas un ātri nodilst un sākas 30, 40 vai 80 latu problēma. Antenu nav jēga eļļot izvilktā variantā, bet gan kustībā, pilinot to pašu VD40 eļļu. Šādā veidā tiek nodrošināts, ka smērviela nonāks tai visvairāk nepieciešamajā vietā, posmu savienojumos.

Tāpat der sasmērēt ar eļļu visas eņģes un šarnīres, par sliktu nenāks, uzskata Dairis Dambergs.

Vai motors ir jāsilda?

Ieradumam ir milzīgs spēks – automašīnas ziemā silda gandrīz vai katrs otrais auto īpašnieks. Patiesībā to vajag darīt retajam – tam, kuram joprojām ir karburatora degvielas padeves sistēma ar čokiem un tamlīdzīgiem atribūtiem. Jebkurai jaunajai automašīnai degvielas padevi regulē elektronika, kas attiecīgi pēc motora un āra gaisa temperatūras padod degvielu. Sildīšana ir tikai lieks laika un degvielas patēriņš un nepieciešama vien tik, cik ilgā laikā atkūst logi.

148579. viesis 17.novembris 2004 13:05
0 0 Atbildēt

sailem saspiedies! kurs to lasīs?

148581. viesis 17.novembris 2004 13:25
0 0 Atbildēt

Jonkee a Tu izlasiiji?

148585. viesis 17.novembris 2004 13:41
0 0 Atbildēt

sailem [?] 17.11.2004 12:30

---

Ir jau labi, tikai vai kāds var pastāstīt, ko šajā gadījumā garantēs ISSO (droši vien, ka domāts ISO) sertifikāts firmai, kas ražo šo šķidrumu. Vai tad ja firmai ir ISO, kāds liedz ražot sūdīgu šķidrumu un otrādāk?

148586. viesis 17.novembris 2004 13:44
0 0 Atbildēt

to SAILEM: a kur atziime par to ka tas ir apmaksaats koments? :p

148587. viesis 17.novembris 2004 13:50
0 0 Atbildēt

to sailem a tu ar redu konsulteejies par reklaamas izvietoshanu komentos??? Ja nemaldos tad par to var sanjemt banu ;)

148588. viesis 17.novembris 2004 14:02
0 0 Atbildēt

Roi

tas raxts ir latrvietii praktiskajaa

(Shitas ir nefiltreets variants)

Un paraadi kuraa vietaa ir reklaama

Nevienaa vietaa nav reklameeta konkreeta firma vai pakalpojums.

Ir mans vaards un uzvaards kas to ir staastiijis

a redz zin ja kas ..... taa ka.....

148590. viesis 17.novembris 2004 14:10
0 0 Atbildēt

Un neviens man neaizliedz savu komentu sheit saakt taa.

Mani sauc ........ .......... straadaaju firmaa ........... un par rakstu varu teikt sekojosho (domaats ir par jebkuru raxtu).............. texts.

taa luuk

148591. viesis 17.novembris 2004 14:14
0 0 Atbildēt

to sailem:

neesmu kauitkaa pamaniijiska tev buutu taads stils ;)

148592. viesis 17.novembris 2004 14:18
0 0 Atbildēt

Roi [?] 17.11.2004 14:14

nekas uz vietas nestaav

148593. viesis 17.novembris 2004 14:32
0 0 Atbildēt

Pirmais sniegs - viesiem lielu lielais prieks....! Nu, it kā lidz tam beidzot būtu nonākuši. Pagājušogad pirmo reizi tas prieks bija 30.oktobrī, bet 2002.gadā - jau 20. oktobrī. Vidzemnieki saskarmā ar šo dabas parādību šogad pirmo reizi nonāca pirms pāris nedēlām. Gatavība šim gadījumam būtu sasniegta - naglenes uzliktas, auto (mondeo)arī tehniskā kārtībā. Bet, braucot no Jūrmalas uz Rīgu, sākot no Rīgas robežas, jau saskatāmas kārtējās mūsu ceļu uzturētāju galējības - uz šosejas uzbērta ASTRONOMISKA sāls koncentrācijas deva , ar kuru noteikti varētu izkausēt ne mazāk par trim "titānikizturīgiem" aisbergiem. Ap 11.00 sāls pļura uz jūrmalenes bija fantastiska, bet tajā paša laikā - lieka un nevajadzīga konkrētajiem laika apstākļiem. Kā SWH ziņoja - ceļinieki lielijušies, ka šodien izbēruši 120 t. sāls. Malači ! Katram ceļiniekam pa bleķa "žetonam" ! Ja tā tiks bērts visu ziemu, pavasarī būs jāapsver iespēja iesniegt tiesā pret ceļiniekiem kādu prasībiņu, par sāls nodarīto kaitējumu auto. Ārvalstīs pēdējo gadu laiku ši prakse veiksmīgi attīstās, un tur ceļinieki vispirms padomā, iekams ir kaut ko uz ceļa uzbēruši. Bet pie mums,diemžēl, kā padomju laikos - sacenšas, kura brigāde sāli izbērs vairāk !

Lai nu kā, bet: VISIEM iAuto lasītājiem un REDAKCIJAI novēlu Priecīgus Svētkus !

148598. viesis 17.novembris 2004 15:25
0 0 Atbildēt

Vajadzētu šo rakstu ar visiem komentāriem saglabāt un tieši pēc gada atkal nopublicēt un pēc gada atkal......nekas jau nebūs mainījies:)

148599. viesis 17.novembris 2004 15:27
0 0 Atbildēt

buus gan man noteikti buus AWD :p

148602. viesis 17.novembris 2004 15:43
0 0 Atbildēt

Taa saals man toch besii, tad labaak liekam ķēdes uz riteņiem :|

148606. viesis 17.novembris 2004 18:51
0 0 Atbildēt

"uzputusas" dzesesanas sistemas trubinas butu ta mazaka beda, tas ka var saplist motora galva/bloks to iauto redaktors laikam ir piemirsis

148609. viesis 17.novembris 2004 20:20
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesi: Arī Tev Priecīgus Svētkus!

Rītdien došos vērot salūtu no Saules Akmens, labi ka sieva HB strādā :)

148635. viesis 18.novembris 2004 14:47
0 0 Atbildēt

lina: a man vispar nepatik ziema,ipashi aukst sedeklis..

148641. viesis 18.novembris 2004 18:36
0 0 Atbildēt

Noderiiga informaacija:)

148644. viesis 18.novembris 2004 19:43
0 0 Atbildēt

Ziema ir ziema, bet savukaart shmigotaajus gan nu buus viegli CP atpaziit - distance par lielu un atrums par mazu, jeb tieshi otraadi, bet tad jau gan peec izsaukuma un sastreeguma, un kaada liika staba jeb nogaazta koka. Lai suudiigi sliid un laikus apstaajas. :)

148659. viesis 19.novembris 2004 13:45
0 0 Atbildēt

Yukki [?] 17.11.2004 10:16

- respect...

nu kapeec ir jaaber 120t smilshu/saals vai whatever??? es braucu 2dienas naktii uz Aadazhiem...neilgi peec tam kad saaka snigt. visi pa Pleskaveni velkas, uzbraucu uz apvedcelja - jaa, viss asfalts spiid (slapjsh) apkaart braukaa lepnas celju tiiriitaajautomashiinas un tik ber saali.. un visi akal laimiigi var lidot :)

148687. viesis 20.novembris 2004 14:21
0 0 Atbildēt

To viesis: Divas ziemas nobraukaaju ar MB automaatu. Ja esi pareizais brauceejs, un zini ko noziimee vadiit auto sleedzot aatrumus, tad vari meeginaat pirms sherpaaka liikuma no Draiva paarmest uz zemaaku robu! Nepiecieshamie apgriezieni garanteeti... un adrenaliins arii! ja shaadas lietas Tev sveshas, tad atceries, ka vienkaarshi atlaizhot gaazi, auto pats saaks bremzeeties ar motoru, bet dari to laikus, jo automaati jau arii ir dazhaadi!

155548. viesis 24.janvāris 2005 13:41
0 0 Atbildēt

Man riit braukshanas eksaamens vai kaads nevar kautko pastaastiit par riepu tipiem? Kaadam jaabuut markjeejumam vasaras riepaam, ziemas riepaam un vissezonas riepaam un cik dziljam jaabuut protektoram.

Un veel kautko par taam riepaam

280328. viesis 26.novembris 2010 12:57
0 0 Atbildēt

Vēsturisks rakstiņš - patīkamas atmiņas pagātnei un arī šodienas realitātei. Skumīgi ir tas, ka daudzi rakstiņā redzamie komentu autoru niki jau sen nav manīti iauto slejās. Kur gan viņi ir palikuši - negribētos ticēt, ka visi uz britāniju aizbraukuši ? Priecīgi ir tas, ka nekas īpaši daudz 6 gadu laikā ziemas aktualitātēs nav mainījies. Pa to VIDU itin nepamanīti bijuši TREKNIE gadi, kuru laikā itin daudzi iauto lasītāji paguva atjaunot savu autoparku. Ziemas aktualitātēs diez vai vairs uzpeldēs diskusijas par šķaudošiem ford-sierra karbiķiem un švaku opel-kadet salona ventilaciju...

280435. viesis 1.decembris 2010 9:16
0 0 Atbildēt

Ceļu tirītāji tīra tikai tos ceļus, kuri ir vajadzīgi tikai, lai varetu aizbraukt uz RIGU.

280437. viesis 1.decembris 2010 9:18
0 0 Atbildēt

sTULBA ZIEMA

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti