Autosporta sezona Latvijā ir noslēgusies un iestājies neilgs atpūtas brīdis. Pirmie, kas atsāks cīņas par Latvijas čempionu tituliem, būs ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā dalībnieki.
Teorētiski, daudzcīņnieku sestā sezonas varēja sākties jau šo svētdien, kā to paredz slīdošais grafiks, bet tā kā no sniega un ledus pagaidām ne miņas, meistarsacīkšu sākums par dažām nedēļām aizkavēsies. Iepriekšējo gadu novērojumi - pirms diviem gadiem pirmais posms tika aizvadīts 8. decembrī, bet iepriekšējā sezona sākās tikai 2004. gada 4. janvārī – liecina, ka sacensības labākajā gadījumā varētu sākties decembra vidū.Jau otro gadu meistarsacīkstēs drīkstēs piedalīties tikai ar rūpnieciski ražotām bezradžu riepām. Lai arī, atsakoties no radzēm, nedaudz samazinājušies ātrumi, cīņa par sekundes desmitdaļām kļuvusi spraigāka visās trīs automašīnu klasēs – priekšpiedziņas, pilnpiedziņas un aizmugures piedziņas. Tas padarījis sīvāku spēkošanos arī komandu vērtējumā.
Šosezon par vienu palielināts posmu skaits – paredzētas septiņas sacensības. Klāt nākušas divas jaunas trases – „XXX” netālu no Limbažiem un Vladislava Šlēgelmilha veidotais „333” komplekss pie Zaķumuižas. Jau ierasti čempionāts risināsies “Auciema” paralēlā slaloma trasē pie Cēsīm, Ērgļos, “Jaunnikšu” aplī netālu no Alojas un divās pierīgas trasēs - „Brīvkalnos” un „Ādiņās”. Veicot kopvērtējuma aprēķinus, tiks atmests viens sliktākais rezultāts, bet minimālais ieskaites posmu skaits ir pieci.
Visas pazīmes liecina, ka arī jaunajā sezonā ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā būs masveidīgākais autosporta pasākums Latvijā. Sacensību popularitāte skaidrojama ar demokrātiskajiem noteikumiem un nelielajām izmaksām. Meistarsacīkšu posmos ar savu „ielas” auto var piedalīties jebkurš gribētājs (turklāt ar vienu spēkratu var piedalīties vairāki braucēji!), kurš, atbilstoši CSN, drīkst vadīt automašīnu.
Tas nozīmē, ka sacensībās var startēt arī tie, kam vēl nav autovadītāja apliecības (ar mācību atļauju), kā arī jaunieši, kas jaunāki par 18 gadiem, izpildot papildus prasības. Tomēr ne visi no startējušajiem būs tiesīgi iegūt čempionu titulu – to iespējams tikai LAF SAK licencētiem sportistiem. Iespējams, ka pavasarī varēsim sveikt pirmo Latvijas autosporta sporta meistaru no daudzcīņnieku vidus, gadījumā, ja cēsnieks Mairis Kārkliņš trešo reizi pēc kārtas spēs kļūt par čempionu aizmugures piedziņas klasē.
Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas preses sekretārs
es arii shogad gribu piedaliities. nesapratu tikai kas ir ar to kopveerteejumu...???????