Nesen neatkarīgā organizācija EuroNCAP publicējusi kārtējās crash-test sērijas rezultātus. Spriežot pēc tiem - 5 zvaigznes šajos testos jau ir kļuvis par normu...
No 13 sasistajiem auto tikai divi - Fiat Panda un Kia Picanto - saņēma trīs zvaigznītes.EuroNCAP komisija īpaši atzīmēja, ka kompaktie auto kļūst arvien drošāki. Kā spilgts piemērs - Renault Modus, kas kā arī citi franču auto, saņēma 5 zvaigznes. Nedaudz grūtāk klājas Hyundai Getz - 4 *, kas ir šīs klases standarts. Bet Fiat Panda un Kia Picanto rezultāti ir vēl sliktāki - trīs zvaigznītes. Pie tam šie divi auto nopelnījuši arī tikai pa vienai zvaigznītei bērnu aizsardzībā (salonā).
Trīs golfa klases jaunumi: Citroen C4, BMW Series-1 un Ford Focus II nopelnījuši maksimālo atzīmi. C4 un Focus II saņēmuši arī pa 4 zv. bērnu aizsardzībā, bet savukārt BMW - tikai 3 zvaigznītes, kas izskaidrojams ar samērā šauro salonu.
Tomēr par par pamatīgu pārsteigumu kļuva Volkswagen Touareg testu rezultāti. EuroNCAP parasti "nežēlo" bezceļniekus, kas ir daudz bīstamāki gan pasažieriem, gan arī apkārtējiem. Tomēr Touareg nopelnījis piecas zvaigznītes par pasažieru aizsardzību, 4 - par bērnu aizsardzību un vienu par gājēju drošību - to var saprast - augstā virsbūve.
Teicami sevi parādījis jaunās paaudzes biznesa sedans Audi A6 - piecas zvaigznes pasažieru drošībā, 4 - par bērniem un viena par gājējiem. A6 konkurents - 5. sērijas BMW nopelnījis par vienu zvaigznīti mazāk.
Sērijas rezultāti:
Pasažieru drošība | Bērnu drošība | Gājēju drošība | |
Renault Modus | 5 * | 4 * | 1 * |
Hyundai Getz | 4 * | 4 * | 1 * |
Fiat Panda | 3 * | 2 * | 1 * |
KIA Picanto | 3 * | 4 * | 1 * |
| | | |
Citroen C4 | 5 * | 4 * | 3 * |
Ford Focus | 5 * | 4 * | 2 * |
BMW 1-Series | 5 * | 3 * | 1 * |
| | | |
Citroen C5 | 5 * | 3 * | 1 * |
Skoda Octavia | 4 * | 4 * | 2 * |
| | | |
Audi A6 | 5 * | 4 * | 1 * |
BMW 5-Series | 4 * | 4 * | 1 * |
| | | |
Seat Altea | 5 * | 4 * | 3 * |
| | | |
VW Touareg | 5 * | 4 * | 1 * |
err... Būtu man tos autiņus atdevuši nevis situši kopā un zvaigznes skaitijushi! :|