Kad ceļa pagriezienā sākas automobiļa sānslīde, tad saķeres spēki riepām ar brauktuves segumu kļūst mazāki par garenvirzienā un šķērsvirzienā vērsto spēku summu.
Automobiļa vadāmībā iestājas pārlieka vai nepietiekama pagriežamība.
Riteņu saķeri ceļa līkumā samazina pats vadītājs:
- bremzējot,
- palielinot vilces spēku uz dzenošiem riteņiem,
- palielinot centrbēdzes spēku, ar stūres ratu pagriežot vadāmos riteņus,
- neievērtējot saķeres īpašību pasliktināšanos, to atšķirības starp sānu riteņiem,
- nenovērtējot spēku kopējo iedarbību uz dzenošiem riteņiem.
Sānslīdes gadījumā vadītājam ir jāpārtrauc veiktās darbības vai jāsamazina to iedarbes spēks, lai atjaunotu saķeri riteņu riepām ar ceļa brauktuves seguma virsmu.
Priekšējās piedziņas automobilim nepietiekamas pagriežamības gadījumā nedrīkst!!! palielināt vilces spēku uz priekšējiem riteņiem, cerot, ka automobilis ”izvilks” pagriezienu.
Drošu ceļu un mājās atgriešanās prieku gada nogalē iAuto lasītājiem novēl autotehniskais eksperts Ēriks Griģis.
Attēlos pirmais "labais" ceļā no Lielupes tilta virzienā uz Spuņciemu.
Piekdien vakarā daudzās vietās bija melnais ledus. Pats to konstatēju Rigā, kad stāvoša mašīna sāka tuvoties pārāk strauji.