Jau piekto gadu pēc kārtas žurnāls Ward’s par vienu no desmit labākajiem dzinējiem pasaulē (Ward’s 10 Best Engines for 2007) ir atzinis Chrysler Group izstrādāto 5.7 litru HEMI dzinēju, savukārt pirmo reizi šinī desmitniekā parādījās arī 3.0 litru V6 tiešās iesmidzināšanas dīzeļdzinējs ar turbopūti.

“Mēs ļoti priecājamies, ka Chrysler Group piedāvā saviem klientiem divus no desmit pasaules labākajiem dzinējiem. 5.7 litru HEMI turpina pārsteigt ar savu jaudu un degvielas ekonomijas sistēmu. Arī 3.0 CRD turbodīzelis var lepoties ar iespaidīgu griezes momentu un patīkami zemu degvielas patēriņu,” sacīja Bobs Lī (Bob Lee), Chrysler Group dzinēju nodaļas viceprezidents.

Pirmo reizi 5.7 litru HEMI V8 dzinējs parādījās 2003. gadā un bija pieejams tikai Dodge Ram automašīnām, taču šobrīd elegantais dzinējs jau ir pieejams arī Chrysler 300C, Chrysler Aspen, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger, Dodge Durnago un Dodge Magnum automašīnām.

5.7 litru HEMI dzinējs ir aprīkots ar MDS (Multi Dispalcement System), kas spēj samazināt degvielas patēriņu līdz pat 20%. MDS automātiski atslēdz četrus motora cilindrus gadījumos, kad nav nepieciešama visa motora jauda.
“Nekas nav vairāk amerikānisks kā V8 motors, un, mūsuprāt, 5.7 litru HEMI ir modernākais un labākais starp tiem. Lai arī HEMI atbilst visām mūsdienu ekonomijas un izmešu normām, tomēr tas neliedz izbaudīt un priecāties par tā jaudu,” teica žurnāla Ward’s Auto World tehniskās daļas redaktors Bils Visniks (Bill Visnic).

Pievienojoties 5.7 litru HEMI dzinējam, šogad arī 3.0 litru CRD dīzeļdzinējs ar turbopūti tika iekļauts žurnāla Ward’s desmit labāko dzinēju sarakstā.

3.0 CRD dzinējus izgatavo Mercedes rūpnīcā, un šobrīd tie ir vieni no vislabāk attīstītajiem tiešās iesmidzināšanas dīzeļdzinējiem. Pateicoties dažādiem jauninājumiem, 3.0 dzinējs ļaus ietaupīt pat līdz 30% degvielas, nezaudējot tā veiktspēju. Ar šādu motoru jau tiek aprīkotas jaunākās paaudzes Jeep Grand Cherokee un Chrysler 300C automašīnas.
www.chrysler.lv
Raksta augšā minēts V6 dīzeļdzinējs, apakšā jau astoņu cilindru dīzelis??? WTF???