Aizvadītas Jāņa Kārkliņa mācības Tomija Makinena rallija skolā 4

 
15.februāris 2007 8:20

Īsi pirms Latvijas rallija čempionāta sākuma 12. un 13. februārī ar kompānijas Hansa Līzings atbalstu viens no jaunajiem rallija talantiem Jānis Kārkliņš veiksmīgi apguva zināšanas un pilnveidoja savas rallija pilota prasmes Somijā, četrkārtējā pasaules rallija čempiona Tomija Makinena rallija skolā.

Jāņa Kārkliņa tiešais skolotājs šo divu apmācības dienu laikā bija Pasi Hagstroms, kurš ir Somijas rallija čempions ar vairāk nekā divpadsmit gadu pieredzi pasaules rallija čempionātā, šobrīd Subaru Word Rally Team testa pilots.



Divu dienu apmācības kurss tika sadalīts vairākās daļās, lai jaunajam rallija braucējam sniegtu maksimāli piemērotu apmācības programmu. Pirmā apmācības diena sākās ar rallija teorijas kursu, kurā četrkārtējais pasaules čempions Tomijs Makinens un Jāņa Kārkliņa tiešais pasniedzējs Pasi Hagstroms dalījās ar savu pieredzi jautājumos par sagatavošanos rallijam, praktisku rallija norisi un rallija automašīnas vadīšanu dažādās trases daļās.

Apmācības procesu turpināja praktisko zināšanu un prasmju pārbaude, kuras laikā Jānim Kārkliņam ar savu stūrmani Jāni Krastiņu bija jāpieraksta un jāiemācās izbraukt ar tramplīniem, pauguriem un straujiem līkumiem bagātu rallija ātrumposmu, kas tipiski Somijai. Pēc treniņa ekipāža un skolotājs Pasi Hagstroms atklāja, kādas kļūdas tiek pieļautas, rakstot rallija stenogrammu, un kādu rallija elementu izbraukšanai vajag  papildu treniņu. Turpmākās apmācības gaitā Jānis Kārkliņš skolotāja Pasi Hagstroma vadībā veica dažādus rallija elementus, lai maksimāli noslīpētu braukšanas prasmes, piemēram, pareizu tramplīnu sēriju izbraukšanu. Apmācības noslēgumā ekipāžai sacensību režīmā nācās veikt sarežģīto rallija ātrumposmu pilnā garumā, un tajā uzrādītais rezultāts bija ļoti tuvs somu autosportistu uzrādītajiem rezultātiem šajā trases posmā. Kopā divās dienās ekipāža veica vairāk nekā 150 km garu distanci.

Jāņa Kārkliņa pasniedzējs Pasi Hagstroms: „Uzskatu, ka apmācību process noritēja ļoti veiksmīgi. Pilots rallija skolā ieradās ļoti labi sagatavots un ar viņu strādāt bija ļoti viegli. Viņš ļoti ātri un precīzi uztver informāciju un apmācības laikā bija gatavs izmēģināt praksē visu viņam ieteikto. Pats galvenais – atgriežoties trasē, viņš neaizmirst iemācīto un dažādos trases posmus veic tā, kā to viņam mācīju. Manuprāt, pilotam tuvākajā nākotnē ir ļoti svarīgi uzkrāt pēc iespējas lielāku rallija pieredzi pēc tam būs jāslīpē detaļas. Noteikti ir svarīgi apgūt jaunas trases un pakāpeniski sākt braukt ārpus Latvijas. Katrā ziņā latviešu rallistiem ir liela priekšrocība, jo viņi var braukt jau 15 gadu vecumā. Lai brauktu rallijā Somijā, jābūt vismaz 18 gadus vecam.’’



Četrkārtējais pasaules autorallija čempions Tomijs Makinens: „Divu dienu laikā Jānis ir labi progresējis, uzmanīgi klausās, apgūst visu ļoti ātri un arī labi vada rallija auto. Lai nokļūtu starp labākajiem, svarīgs ir talants, pieredze un finansiālais atbalsts, kā arī liela pacietība. Pats galvenais – viņam ir jāpalielina pieredze, bet kopumā Jānis ir perspektīvs braucējs.’’



Jānis Kārkliņš ir 15 gadus vecs rallija pilots, kuru izaudzinājis un trenējis viņa tēvs – viens no Latvijas pieredzējušākajiem rallija sportistiem Andris Kārkliņš. Savu rallija karjeru Jānis uzsāka ar uzņēmēja Jura Šabašova atbalstu. Savā neilgajā autosportista karjerā viņš jau ir spējis izcīnīt divus čempiona titulus kartingā, divus čempiona un vienu vicečempiona titulu minirallijā, kā arī gūt divu gadu pieredzi Latvijas rallija čempionātā. Viņš ir pirmais rallija braucējs no Latvijas, kurš apmeklējis Tomija Makinena rallija skolu. Tā tika izveidota 2004. gadā pēc Makinena aktīvās rallija karjeras beigšanas. Makinens ir dzīvā autorallija leģenda, viens no diviem titulētākajiem rallija pilotiem pasaulē – Tomijam Makinenam un viņa tautietim Juham Kankunenam katram ir pa četriem pasaules čempiona tituliem, bet Makinena kontā ir par vienu WRC uzvaru vairāk. Makinens ir spējis izcīnīt 24 uzvaras, no kurām četras uzvaras gūtas sarežģītos Montekarlo kalnu serpentīnos, bet piecas – viltīgajos Somijas tramplīnos.

Hansa Līzings ir viens no lielākajiem autosporta sponsoriem Latvijā, un ir partneris gan Latvijas Automobiļu federācijai, gan vairākām autosporta komandām un pasākumiem, kā arī atbalsta ikgadējo Latvijas Automobiļu federācijas Čempionu balli.
 
Visi komentāri
 
225691. viesis 15.februāris 2007 11:06
0 0 Atbildēt

Forši! Lai tik izdodas! :)

225692. viesis 15.februāris 2007 11:12
0 0 Atbildēt

njaa... forsha liizinga reklaama. :) pat kjivere bija jaaiezuumo. Par pashu autoskolu... droshi vien ir forshi paspiest Tommi roku un forshi palidot pa somu sniegotajiem celjiem, bet domaaju, ka feedbacks par rallija pieredzes palielinaashanu buutu visiem liidziigs. Ka tik nesanaak puikam tagad veel vairaak degunu celt gaisaa.

225737. viesis 15.februāris 2007 17:58
0 0 Atbildēt

"..uzrādītais rezultāts bija ļoti tuvs somu autosportistu uzrādītajiem rezultātiem..."

Cik tuvs, manupraat "ljoti tuvs" ir liidz sekundei un katiem 7-10 km ;)

Varbuut vajadzeetu precizet?

226166. viesis 17.februāris 2007 14:16
0 0 Atbildēt

Nja. Nu logjisks mazaa Kaarkla gaitu turpinaajums. Prieks, ka ir taadi cilveeki, kaa vinja faacha, kas meerkjtieciigi virza puiku uz galveno meerkji - WRC.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti