Pēdējā laikā "Peugeot" marka kļūst arvien populārāka. Vispārliecinošāk to pierāda 206 un 307 modeļu tirdzniecības rādītāji. Jūsu uzmanībai piedāvājam jauku un nelielu universālu auto Peugeot 206 SW.
Tam būtu jāsasniedz tas, ko nevarēja izdarīt ne Seat Cordoba Vario, ne Skoda Fabia universāls, kā arī ne VW Polo Varinat un Fiat Palio Weekend. Bet tieši - tie nevarēja pārvērst pircēju vājo interesi pret mazās klases universāliem par kārtīgu bumu. Šajā mašīnu segmentā universālu daļa sastāda tikai 5%. Francūžiem ir kļuvis pilnīgi skaidrs: situācija ir jāmaina. Un šo uzdevumu viņi "uzdevuši" tieši Peugeot 206 SW. Šim auto ir kļuvis "liels", kā arī liels uzsvars ir likts uz dinamiku un imidžu. Sāksim ar ārieni. Priekšējā un aizmugures daļa, tāpat kā hečbekam, ir atstāta samērā agresīva. Maigā viduslīnija, īpatnējās jumta kontūras, vizuāli trauslais aizmugures spoileris, aizmugures durvu rokturi, kas ievietoti statnē, piedod mašīnai dinamiskuma izskatu. Savukārt vertikālās aizmugures lampas ar asajiem stūriem, kas pat nedaudz "ieaug" pakaļējos spārnos, liek aizdomāties par sportisku raksturu. Peugeot 206 SW bagāžas nodalījumā atradīsiet dažādus āķīšus un stiprinājumus, kas domāti jūsu ērtībai - bagāžai. Pērkot šo auto, mašīnai komplektācijā ietilpst dažādi speciāli tīkliņi sīkumu glabāšanai, kas stiprināmi pie bagāžnieka sienas vai sēdekļa muguras. Pakaļējais sēdeklis sastāv no divām daļām - katru no tām var saliekt atsevišķi. Ja nepieciešams pārvadāt īpaši garus priekšmetus, ir iespējams atlaist uz priekšu arī priekšējo pasažiera sēdekli. Mašīnas radītāji ir atteikušies no aizmugures sēdekļa bīdīšanas iespējas, kā tas ir bijis Renault Twingo. Neskatoties uz to, 206 SW universālā ir vairāk vietas nekā sedanā. Tas ir tāpēc, ka šai mašīnai ir palielināts garums par 20 cm - tās kopējais garums ir 4,02m. Nedaudz ir pazemināts aizmugurējie sēdekļu pamats. Bez tam, diez vai jums sanāks ar galvu aizskart griestus, tā kā 206 SW ir kļuvis nedaudz augstāks, kā sedana versija. Uz bagāžas nodalījuma izmēriem iekšējās telpas palielināšana nekādi nav iedarbojusies. Tā tilpums ir no 313 līdz 1136 litri (hečbekā 245/1130). Aizmugurējais stikls var tikt atvērts neatkarīgi no durvīm, kā piemēram BMW 5 touring. Inženieri ir paredzējuši šādu iespēju, lai saglabātu mašīnas kopējo imidžu: maza, nedārga, bet funkcionāla. Šajā auto, tāpat kā hečbeka versijā, viss ir izdomāts tā, lai pasažieri justos īpaši komfortabli, bet savukārt vadītājam būtu ērti to vadīt. Bet šī universāla gaitas īpašības gan būtiski atšķiras no Peugeot 206. Uzreiz jūtams, ka mašīnai ir daudz cietāka piekare. No tā komforta sajūta nav samazinājusies, bet par to auto ir kļuvis daudz paklausīgāks un vadāmāks, nekavējoties reaģē uz katru stūres pagriezienu. Tas piedod pārliecības sajūtu, vadot šo 206 SW universālu. Vēl inženieri ir krietni pastrādājuši pie šasijas sistēmas: daudz stiprāki stabilizatori, aizmugures asij pievienota papildus statne. Kopumā mašīna atšķiras ar labu manevrētspēju, neatkarīgi no slodzes lieluma. Peugeot 206 SW ir paredzēti vairāki dzinēju varianti: sākot ar ekonomisko 1,4 litru HDi dīzeli un beidzot ar sportisko 16V, kas spēj kustināt šo mazulīti līdz pat 200 km/h (60 Zs - 136 Zs). Kas attiecas uz cenu, tad zināms, ka tā ir tikai 800 euro dārgāka par hečbeka versiju. Tas nav slikti priekš tā, lai pircējiem rastos interese par šo kompakto universālu. Peugeot 206 SW tiek izdots trijās komplektācijās: 1. bāzes komplektācija "FILOU": ABS, 2 gaisa spilveni, sānu drošības spilveni, drošības jostas ar sprieguma regulēšanu, aizmugures sēdekļu pagalvji, bērnu sēdekļa stiprinājums, tahometrs, stūres augstuma regulēšana, eļļas devējs, stiklu siltumizolācija, sliedītes uz jumta, aizmugurējā stikla atvēršana pie aizvērtas durvis, 12V rozete. 2. "Tendance" (papildinājums bāzes komplektācijai): pretmiglas lukturi, elektriskie spoguļi, borta kompjūters (Hdi), elektriskie logi, centrālā atslēga ar pulti, ādas stūre un ātrumpārslēgs, alumīnija diski, bezkrāsas lampas, sporta sēdekļi. 3. "Sport" (papildinājums pie "Tendance"): klimata kontrole, audiosistēma ar pulti uz stūres, lietus devējs, borta kompjūters, alūmīnija apdare benzīna bākas vāciņam, pedāļiem un ātrumpārslēgam, ādas stūre, sēdekļu augstuma regulēšana, elektriskie logi, alumīnija diski "Ouragan", melni sānu spoguļi, sporta sēdekļi ar ādas apdari.Dzinējs 1,1 1,4 1,6 2,0 1,4 HDi 2,0 HDi | Tilpums 1124 1360 1587 1997 1398 1997 | Jauda pie apgr./min. 60/5500 75/5500 109/5800 136/6100 68/4000 90/4000 | Maks. griezes moments 94/3500 120/3400 147/4000 190/4100 150/1750 205/1900 | Ieskr. no 0 līdz 100 km/h 17,8 14,7 11,8 9,9 16,1 13,5 | Maks. ātrums 161 173 194 208 166 179 |
Mans 1994. gada BMW 2,5tds Tourings 0-100 iet 12,0 s (sver 1600 kg bez vadītāja utt.), bet sheit 2002. gada mazis 2l dīzelis tikai 13,5 s un to sauc par dinamisku motoru, hmm?