Bogdanoviča un Bujāna paraugstundas «Mūsas» trasē (+ foto) 8

 
6.augusts 2007 9:58

Šo svētdien Bauskā, "Mūsas" trasē, četru tūkstošu skatītāju klātbūtnē noslēdzās Ziemeļeiropas valstu čempionāta (NEZ) rallijkrosā 4. posms, kuram bija pieteikušies 60 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Krievijas, Somijas un pat Norvēģijas.

Tā ietvaros risinājas arī Rīgas Brīvostas Kauss kroskartiem - pirmā starptautiskā kroskartu sacīkste mūsu valstī, un Lietuvas čempionāta 3.posms VW Golf III klasē.



Divās kroskartu klasēs par posmu uzvarētājiem kļuva Norvēgijas braucēji, divas reizes uz goda pjedestāla kāpa Latvijas un Lietuvas pārstāvji, vienu reizi Somijas. Diemžēl, dienas galvenā intriga izpalika, jo viens no D-1 klases līderiem Aldis Zēbergs vēl pirms sacīkstēm izstājās dzinēja defekta dēļ. Savukārt 2000 Super klasē skatītāji neredzēja pieredzējušo autobraucēju Aldi Kasparoviču. Viņu arī pievīla tehnika brīvajos treniņos.



Pirmās kvalifikācijas braucienu sērijas spilgtākie momenti – izstājas gan Ilgonis Krūmiņš, gan Igors Gabecs, gan Oļģerts Vērmanis-juniors, gan rallijkrosā debitants Ulvis Bujāns, gan Reinis Safonovs, gan Edgars Galvanovskis. Kroskartos kārtējā neveiksme Ģirtam Zīlem. Bujāna un Vērmaņa incidentu izskata tiesneši, tiek lemts, vai Ulvja manevrs aiz pirmā tramplīna bija atbilstošs noteikumiem. Sērijas beigās trasē pamatīgi putekļi (tos novērst sērijas laikā nedrīkst, jo slapjā trase sabojātu pēdējo grupu braucienu laikus). Otrajā kvalifikācijas sērijā dramatisku momentu nebija daudz, arī izšķirošu izstāšanos ne. Jau sākumā rādās sajūta, ka Fast 1600 klasē latviešiem būs grūti cīnīties par uzvaru, jo Andri Priedīti un Jāni Naglu nopietni apdraudēja lietuvieši. 3. kvalifikācijas sērijas spilgtākie notikumi – Bujāna uzvara par Vitalijusu Plastininu un incidents ar Uģi Pauriņu. Pēc otrā tramplīna viņš zaudē vadāmību pār mašīnu un frontāli ietriecas betona apmalē. Trieciens nebija katastrofāls.



Par fināliem. Vislielākā konkurence izrādījās Rīgas Brīvostas kausā, kur starp 18 sportistiem, latvieši kaunā nepalika. Galveno balvu K-85 un 125 kub.cm apvienotajā klasē izcīnīja norvēģis Tonijs Iversens. Labākā no mūsējiem bija Ieva Kalniņa – 4. vieta. Vēl vienā kroskarta klasē 250 un 650 kub.cm pirmais vēl viens norvēģis Tomass Lone. Artis Baumanis – trešais.



Prognozēts rezultāts fiksēts D-1 klasē (salonauto), kur vienkārši lielisks bija Jānis Bogdanovičs ar dzelteno Ford Focus, kas finālā tika galā ar trim lietuviešiem un izcīnīja otro uzvaru NEZ čempionātā.



Open klasē atkal savu meistarību apstiprināja soms Silvo Vītanens, kurš bija pirmais arī iepriekšējā posmā Zviedrijā. Viņš vēl vairāk nostiprināja savas līdera pozīcījas kopvērtējumā (40 punkti).



Fast 1600 klasē bija viskuplākais fināls – 8 dalībnieki. Labās izredzes uz uzvaru diemžēl neizmantoja Jānis Nagla, finišējot otrajā vietā. Pirmais šeit bija Ernestas Staponkus no Lietuvas.



2000 Super klases fināls - viennozīmīgi visintersantākais. Kurš kuru – Ulvis Bujāns pret Kristapu Kasparoviču. Cīņā līdz pēdējam aplim veiksmīgāks bija Bujāns. Kopvērtējuma līderis Reinis Safonovs šoreiz trešais.



NEZ čempionāta pārceltais, 3. posms notiks Lietuvā 11. un 12. augustā Viličajas trasē.

Sacensību ģenerālsponsori - Latvijas Mobilais Telefons, Stokker un SEB Unilīzings. Sponsori - Rīgas Brīvosta, Alexela, Mazda, Neste, Aldaris, Ipalco Rīga, Eden, Lux Auto un tipogrāfija Veiters. Informatīvie atbalstītāji – Radio SWH, SWH+, Auto Bild Latvija, Delfi Autosports, Auto Euro, Zebra, iAuto, Telegraf, TV5.

Sīkāka informācija - www.musa.lv

4. posma rezultāti

1600 klasē: 1.Ernestas Staponkus (Lietuva) – 6:27,04, 2. Jānis Nagla (Latvija) – 6:31,08,  3. Jarmo Vosa (Igaunija) – 6:44,33.

2000 Super klasē: 1. Ulvis Bujāns (Latvija) – 6:24,74, 2. Kristaps Kasparovičs (Latvija) – 6:25,65, 3. Reinis Safonovs (Latvija) – 6:28,09.

Open klasē:1. Silvo Vītanens (Somija) – 7:20,46, 2. Valdurs Reinsalu (Igaunija) – 7:28,10, 3. Povilas Sluckus (Lietuva) – 7:49,46.

Golf klasē (Lietuvas čempionāts):1. Justas Ramanausks – 7:02,07, 2. Edvinas Beļausks – 7:09,94, 3. Gintautas Malinausks – 7:16,84.

D-1 klasē: 1. Jānis Bogdanovičs (Latvija) – 6:15,91, 2. Kazimeras Gudžjuns (Lietuva) – 6:26,97, 3. Vitalijus Plastinins (Lietuva) – 6:39,73. 

CR klasē (kroskarti jeb mazie bagiji). K-85 un 125 kub.cm: 1. Tonijs Iversens (Norvēgija) – 5:01,28, 2. Kristofers Lia (Norvēgija) -  5:04,29, 3. Ludviks Einarsens (Norvēgija) – 5:32,92.

CR klasē (kroskarti jeb mazie bagiji). K-250 un 650 kub.cm: 1. Tomass Lone (Norvēgija) – 4:26,16, 2. Daniels Sundstens (Norvēgija) -  4:30,36, 3. Artis Baumanis (Latvija) – 4:50,94.



Vladimirs IVANOVS,
NEZ rallijkrosā čempionāta posma Bauskā preses sekretārs
 
Visi komentāri
 
240245. viesis 6.augusts 2007 12:28
0 0 Atbildēt

4000 skatītāji! Jāmāk ar' tik daudz tajās pustukšajās Mūsas tribīnēs saskaitīt...

Redaktors 6.augusts 2007 12:35
0 0 Atbildēt

Nu nevajag jau tik skeptiski - skatītāju bija pietiekami daudz - tur ir vairākas tribīnes... Brīžiem pat stāvēja gara rinda pie kases.

Paskaties:

www.musa.lv/ra/foto/image...2FIMG_0228.jpg

240256. viesis 6.augusts 2007 13:56
0 0 Atbildēt

Ap 4000 skatiitaaju vareeja tik tieshaam buut, bet Redaktors gan nesveicinaas :)

240258. viesis 6.augusts 2007 14:10
0 0 Atbildēt

Man gan ar kaut kaa likas, ka ipasi vairak par 2k skatitaju nebija

240263. viesis 6.augusts 2007 16:01
0 0 Atbildēt

kaada starpiiba vai 4K vai 2K... galvenais, ka es biju :)

240274. viesis 6.augusts 2007 21:29
0 0 Atbildēt

Jā, jā, paskatieties gan bildēs tajā redaktora norādītajā adresē, cik 'daudz' skatītāju bija Mūsas tribīnēs. Tās droši vien fotografētas laikā, kad vairāki tūkstoši stāvēja tā saucamajā rindā pie kases :)

240282. viesis 7.augusts 2007 9:59
0 0 Atbildēt

Eu ko ņematies- neba jau jau tas skatītāju skaits galvenais. Tas vairāk interesē dzelteno presi. Šodien jau skaidri zināms- 2,5 tūkst.skatītāju, sportisti un viesi 800, un vēl darbinieki,apsardze, suņi un lidmašinā sedošie::))- kopā tātad tuvu tiem 4 tūkst. Galvenais ka gonka izdevās un Latvija kārtējo reizi pierādōja ka māk braukt un cīnīties. Pašiem gandarījums.

240283. viesis 7.augusts 2007 10:01
0 0 Atbildēt

Vo vo- mums nevis jāskaita cik- bet gan kā. A organizācija bija super, tikai karstums gan besī ārā. Trīs gonkas Bauskā un visas karstumā. Bet tas arī jāmāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti