Tikai pirmos trīs gadus Dienvidu tilta būvnieki sola atbildēt par katru sīkumu uz tilta, un nav izslēgts, ka tilts varētu kļūt par maksas tiltu, ceturtdien, 29.maijā, rakstīja Dienas Bizness.
A/s Dienvidu tilts jaunajam tiltam dos 3 gadu garantiju, kuras laikā sola atbildēt par katru sīkumu, pastāstīja Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško, piebilstot, ka, pēc pastāvošās likumdošanas, tilta garantijai ir jābūt 2 gadi.Eiropā ceļu un tiltu segumu nemaina katru trešo gadu, bet tas kalpo vidēji 7 - 8 gadus.
Kā sacīja a/s Dienvidu tilts padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis - tilta segums var kalpot ilgāk, ja kravas mašīnu, kuras plānots novirzīt no Rīgas centra pa jauno tiltu, svars būs normāls un tās nebūs pārāk smagas.
Ja brauks normālas mašīnas un normālas kravas, tad arī Latvijā ceļš kalpos kā citur Eiropā, bet, ja brauks pārlieku smagas mašīnas, tad ātri vien tilts sāks bojāties.
Eiropā mašīnas pirms uzbraukšanas uz tilta nosver un, ja tās pārsniedz noteiktu svaru, tad nelaiž un soda.
Skaidrojot sabiedrības paustās bažas par to, vai Dienvidu tilts varētu kļūt par maksas tiltu, RD Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks norādīja, ka tas nav izpildvaras jautājums.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Dinevičs (LSDSP), paužot savu personīgo viedokli portālam tvnet.lv, uzsver: "Dienvidu tilta izmantošanai jābūt bez maksas."
"Tā celtniecība jau ir finansēta no rīdzinieku – nodokļu maksātāju naudas, tāpēc izskanējušais piedāvājums pārvērst to par maksas pakalpojumu, manuprāt, ir absurds," uzsver Dinevičs.
Saistībā ar Dienvidu tilta būvniecības 3. kārtu skaidrības vēl nav, jo vēl nav noticis konkurss par būvniecību. Tas plānots tuvāko 6 mēnešu laikā, līdzko atrisināsies jautājumi par dažiem zemju īpašniekiem.
Dienvidu tilts ir celtniecības stadijā esošs tilts Rīgā. Dienvidu tilta būvniecība tika sākta 2004. gadā, bet plānots, ka pilnībā tiks pabeigta 2012. gadā.
Tiltam katrā virzienā būs 3 braukšanas joslas, veloceliņi un ietves gājējiem. Pa tiltu kursēs arī sabiedriskais transports.
2006. gadā inflācijas dēļ tilta būvētāji pieprasīja no Rīgas domes piešķirt papildus līdzekļus tilta celšanai, draudot ar būvdarbu pārtraukšanu.
Uzcelt pa iedzīvotāju naudu un iekasēt naudu. Cepuri nost domnieku priekšā, maksas tilts reāli atslogos satiksmi. Vēl var iekasēt naudu par braukšanu zem tilta, vairāk sanāks.