Dienvidu tilts varētu kļūt par maksas tiltu 9

30.maijs 2008 11:06

Tikai pirmos trīs gadus Dienvidu tilta būvnieki sola atbildēt par katru sīkumu uz tilta, un nav izslēgts, ka tilts varētu kļūt par maksas tiltu, ceturtdien, 29.maijā, rakstīja Dienas Bizness.

A/s Dienvidu tilts jaunajam tiltam dos 3 gadu garantiju, kuras laikā sola atbildēt par katru sīkumu, pastāstīja Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško, piebilstot, ka, pēc pastāvošās likumdošanas, tilta garantijai ir jābūt 2 gadi.

Eiropā ceļu un tiltu segumu nemaina katru trešo gadu, bet tas kalpo vidēji 7 - 8 gadus.

Kā sacīja a/s Dienvidu tilts padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis - tilta segums var kalpot ilgāk, ja kravas mašīnu, kuras plānots novirzīt no Rīgas centra pa jauno tiltu, svars būs normāls un tās nebūs pārāk smagas.

Ja brauks normālas mašīnas un normālas kravas, tad arī Latvijā ceļš kalpos kā citur Eiropā, bet, ja brauks pārlieku smagas mašīnas, tad ātri vien tilts sāks bojāties.

Eiropā mašīnas pirms uzbraukšanas uz tilta nosver un, ja tās pārsniedz noteiktu svaru, tad nelaiž un soda.

Skaidrojot sabiedrības paustās bažas par to, vai Dienvidu tilts varētu kļūt par maksas tiltu, RD Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks norādīja, ka tas nav izpildvaras jautājums.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Dinevičs (LSDSP), paužot savu personīgo viedokli portālam tvnet.lv, uzsver: "Dienvidu tilta izmantošanai jābūt bez maksas."

"Tā celtniecība jau ir finansēta no rīdzinieku – nodokļu maksātāju naudas, tāpēc izskanējušais piedāvājums pārvērst to par maksas pakalpojumu, manuprāt, ir absurds," uzsver Dinevičs.

Saistībā ar Dienvidu tilta būvniecības 3. kārtu skaidrības vēl nav, jo vēl nav noticis konkurss par būvniecību. Tas plānots tuvāko 6 mēnešu laikā, līdzko atrisināsies jautājumi par dažiem zemju īpašniekiem.

Dienvidu tilts ir celtniecības stadijā esošs tilts Rīgā. Dienvidu tilta būvniecība tika sākta 2004. gadā, bet plānots, ka pilnībā tiks pabeigta 2012. gadā.

Tiltam katrā virzienā būs 3 braukšanas joslas, veloceliņi un ietves gājējiem.  Pa tiltu kursēs arī sabiedriskais transports.

2006. gadā inflācijas dēļ tilta būvētāji pieprasīja no Rīgas domes piešķirt papildus līdzekļus tilta celšanai, draudot ar būvdarbu pārtraukšanu.
 
Visi komentāri
 
257778. viesis 30.maijs 2008 11:21
0 0 Atbildēt

Uzcelt pa iedzīvotāju naudu un iekasēt naudu. Cepuri nost domnieku priekšā, maksas tilts reāli atslogos satiksmi. Vēl var iekasēt naudu par braukšanu zem tilta, vairāk sanāks.

257781. viesis 30.maijs 2008 11:40
0 0 Atbildēt

Neutraucieties - tilts nebūs maksas!

257788. viesis 30.maijs 2008 12:14
0 0 Atbildēt

No smagajiem un komerctransporta varētu iekasēt arī uz vantinieka un Akmens tilta, kā arī aizliegt smagajiem braukt pa krastmalu. Lai brauc pāri Rīgas HES un pēc tam caur Jaunciemu uz ostu.

257794. viesis 30.maijs 2008 12:54
0 0 Atbildēt

mau.kas

Tā jau par nodokļiem bvē. Nē, vēl vārīsies.

257800. viesis 30.maijs 2008 21:18
0 0 Atbildēt

Netaisos maksāt divreiz.

257801. viesis 30.maijs 2008 21:29
0 0 Atbildēt

ahujetj... ideja vien kaadus paardesmit citroninjus vareetu pavilkt :///

plin.... shitiem ar riit gaajienaa jaaiet...buus starp saveejiem ...

257803. viesis 30.maijs 2008 21:55
0 0 Atbildēt

Labāk lai izgudro, kur likt to plūsmu, kas ies uz Pārdaugavu un lai ielas Ziepčikā sataisa.

257812. viesis 31.maijs 2008 13:21
0 0 Atbildēt

Forši - ja doma ir kravas transportam ieviest maksu par Dienvidu tilta šķērsošanu - tad kā tas palīdzēs izvākt tos kraviniekus no centra? Labāk jau tad uzlikt maksu kraviniekiem par veco tiltu šķērsošanu, jo tie sākas un beidzas centrā...

257825. viesis 1.jūnijs 2008 20:50
0 0 Atbildēt

Ja iekasē maksu, tad jābūt investētiem tikai un vienīgi uzņēmēju līdzekļi.

P.S. Cik tad kopā būs tā summa? Lai zinu cik desmit latu esmu atdevis tiltam vai 3 gadu abonimentam? ;)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai braucam ar atļauto ātrumu? (+ VIDEO) 8

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca nākusi klajā ar iniciatīvu autovadītājiem, kuri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu līdz desmit kilometriem stundā, piemēro naudas sodu. Lasīt vairāk

 

Pirmais eksemplārs F1 eksčempionam (+ FOTO) 1

1914 Zs jaudīgā horvātu varenauto Rimac Nevera pirmo eksemplāru iegādājies bijušais F1 čempions, vācu autosportists Niko Rosbergs. Lasīt vairāk

 

Policija papildina autoparku ar Kia Ceed, taču tie nebūs ceļu policijas rīcībā (+ VIDEO) 10

iAuto apskata policijas autoparka papildinājumu, Kia Ceed, kas jau daļēji aprīkoti ar gaismu signāliem. Bet kurai policijai tie būs? Lasīt vairāk

 

Indriksone: Siltumapgādei nepieciešamais šķeldas apmērs Latvijā ir pietiekams 12

Latvijas siltumapgādei nepieciešamais šķeldas apmērs šai apkures sezonai ir pietiekams, aģentūrai LETA ekonomikas ministres Ilzes Indriksones (NA) viedokli pauda ministres padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Vineta Vilistere-Lāce. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti