Eksperti apspriež “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas Rīgas centra stacijas mezgla iespējamos variantus 1

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 20.decembris 2015 9:21

Piektdien, 18.decembrī, Satiksmes ministrijā notika “Rail Baltica” nacionālās vadības grupas sanāksme, kurā tika apspriesti “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas Rīgas centra stacijas mezgla iespējamie varianti.

Inženiertehniskās izpētes uzņēmums "Aecom" patlaban noslēdz tehnisko risinājumu izstrādi “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas integrācijai Rīgas centrālajā multimodālajā sabiedriskā transporta mezglā. Izpētes gaitā “Aecom” ir piedāvājis trīs dažādas sarežģītības pakāpes iespējamos mezgla izbūves variantus. Visapjomīgākais variants paredz dzelzceļa uzbēruma daļēju norakšanu posmā no Elizabetes ielas līdz pat Daugavai, tādā veidā nodrošinot lielāku attīstāmo teritoriju Rīgas centrā.

“Aecom” risinājumi ietver rekomendācijas visai skartajai teritorijai atkarībā no katras vietas īpašnieku interesēm un iespējām izmantot “Rail Baltica” piedāvāto telpisko risinājumu iespējas. “Rail Baltica” nacionālās vadības grupa sēdē nolēma gala lēmumu par izvēlēto Rīgas centra stacijas mezgla variantu pieņemt līdz nākamā gada janvāra vidum.

Pēc šī lēmuma, balstoties uz izstrādātajām rekomendācijām, paredzēts organizēt metu konkursu, lai tehniskajai projektēšanai izvēlētos labāko risinājumu no arhitektūras, vides kvalitātes, pieejamības un būvniecības risinājumu viedokļa.

Rīgas centra stacijas mezglu, starptautiskās lidostas “Rīga” staciju, kā arī “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas savienojumu starp šīm stacijām paredzēts izbūvēt līdz 2022.gadam.

Šobrīd AECOM piedāvātās “Rail Baltica” rekomendācijas sniedz vēsturisku iespēju ilgtermiņā risināt Rīgas pilsētas, dzelzceļa stacijas un sabiedriskā transporta risinājumiem.

Tāpat “Aecom” ziņoja par “Rail Baltica” intermodālā loģistikas centra Salaspilī izpēti. Plānotais loģistikas centrs nodrošinās intermodālas apkalpošanas iespējas gan 1520 mm standarta dzelzceļa, gan 1435 mm standarta dzelzceļa, gan auto kravām. Ziņojumā minēts, ka loģistikas centra celtniecība varētu ilgt no 2022. - 2025. gadam, kopējās izmaksas veidojot līdz 60-70 milj. eiro. Plānots, ka jau pirmajos darbības gados kravu loģistikas centrs apkalpos vairāk nekā 1 miljonu tonnu kravu gadā.

“Rail Baltica” nacionālās vadības grupa ar atrunām par nepieciešamajiem uzlabojumiem pieņēma “Aecom” ziņojumu turpmākajam darbam.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 20.decembris 2015 11:36
1 0 Atbildēt

Bet ar 238 milj.EUR ES piešķirtā finansējuma taču nepietiks Rīgas centra pārbūvei un vēl vienam dzelzceļa tiltam, nemaz nepieminot visu pārējo.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 1

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Dažādas "Harley Davidson" motociklu degvielas tvertnes (+ FOTO)

Par Harley Davidson degvielas tvertnēm var runāt un rakstīt daudz. Te viens fakts. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 12

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 

Horch atgriezīsies? - Audi apstiprina īpaši grezno A8 modeli 3

Vācu kompānija Audi apstiprinājusi, ka 2021.gadā ieviesīs piedāvājumā īpaši greznu sedana A8 modeli, kas konkurēs ar Mercedes-Maybach un tirgū nonāks ar savulaik izmantoto nosaukumu Horch. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti