Eksperti apspriež “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas Rīgas centra stacijas mezgla iespējamos variantus 1

 

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 20.decembris 2015 9:21

Piektdien, 18.decembrī, Satiksmes ministrijā notika “Rail Baltica” nacionālās vadības grupas sanāksme, kurā tika apspriesti “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas Rīgas centra stacijas mezgla iespējamie varianti.

Inženiertehniskās izpētes uzņēmums "Aecom" patlaban noslēdz tehnisko risinājumu izstrādi “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas integrācijai Rīgas centrālajā multimodālajā sabiedriskā transporta mezglā. Izpētes gaitā “Aecom” ir piedāvājis trīs dažādas sarežģītības pakāpes iespējamos mezgla izbūves variantus. Visapjomīgākais variants paredz dzelzceļa uzbēruma daļēju norakšanu posmā no Elizabetes ielas līdz pat Daugavai, tādā veidā nodrošinot lielāku attīstāmo teritoriju Rīgas centrā.

“Aecom” risinājumi ietver rekomendācijas visai skartajai teritorijai atkarībā no katras vietas īpašnieku interesēm un iespējām izmantot “Rail Baltica” piedāvāto telpisko risinājumu iespējas. “Rail Baltica” nacionālās vadības grupa sēdē nolēma gala lēmumu par izvēlēto Rīgas centra stacijas mezgla variantu pieņemt līdz nākamā gada janvāra vidum.

Pēc šī lēmuma, balstoties uz izstrādātajām rekomendācijām, paredzēts organizēt metu konkursu, lai tehniskajai projektēšanai izvēlētos labāko risinājumu no arhitektūras, vides kvalitātes, pieejamības un būvniecības risinājumu viedokļa.

Rīgas centra stacijas mezglu, starptautiskās lidostas “Rīga” staciju, kā arī “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas savienojumu starp šīm stacijām paredzēts izbūvēt līdz 2022.gadam.

Šobrīd AECOM piedāvātās “Rail Baltica” rekomendācijas sniedz vēsturisku iespēju ilgtermiņā risināt Rīgas pilsētas, dzelzceļa stacijas un sabiedriskā transporta risinājumiem.

Tāpat “Aecom” ziņoja par “Rail Baltica” intermodālā loģistikas centra Salaspilī izpēti. Plānotais loģistikas centrs nodrošinās intermodālas apkalpošanas iespējas gan 1520 mm standarta dzelzceļa, gan 1435 mm standarta dzelzceļa, gan auto kravām. Ziņojumā minēts, ka loģistikas centra celtniecība varētu ilgt no 2022. - 2025. gadam, kopējās izmaksas veidojot līdz 60-70 milj. eiro. Plānots, ka jau pirmajos darbības gados kravu loģistikas centrs apkalpos vairāk nekā 1 miljonu tonnu kravu gadā.

“Rail Baltica” nacionālās vadības grupa ar atrunām par nepieciešamajiem uzlabojumiem pieņēma “Aecom” ziņojumu turpmākajam darbam.

 
Visi komentāri
 
imzz 20.decembris 2015 11:36
1 0 Atbildēt

Bet ar 238 milj.EUR ES piešķirtā finansējuma taču nepietiks Rīgas centra pārbūvei un vēl vienam dzelzceļa tiltam, nemaz nepieminot visu pārējo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti