Notiks autovadītāju izglītošana par Bonus – Malus un tā ietekmi uz OCTA cenu 35

LTAB | 20.augusts 2013 10:45

Lai informētu autovadītājus par Bonus Malus sistēmu un Bonus Malus klasēm, kā arī, lai skaidrotu kādi faktori ietekmē Bonus Malus klasi, kā notiek Bonus Malus klases pārrēķins un kā tas var ietekmēt OCTA cenu, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) rīkos sociālu drošības kampaņu „Lielāks - labāks”. LTAB valdes priekšsēdētajs Juris Stengrevics skaidro, ka Bonus – Malus klase un no tās izrietošā OCTA cena ir cieši saistīta ar ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu, līdz ar ko Bonus-Malus jautājums katram autoīpašniekam ir aktuāls ne tikai no informatīvā, bet arī drošības aspekta.

Bonus – Malus sistēma tika izveidota ar mērķi diferencēt autovadītājus pēc to apdrošināšanas vēstures, nosakot katra autovadītāja riska pakāpi. Kopīgas sistēmas, kurā ikviens apdrošinātājs redz autoīpašnieka apdrošināšanas vēsturi, dati ļauj noteikt katra autoīpašnieka riska pakāpi. Izrietot no noteiktās riska pakāpes, apdrošinātājs lemj pielāgot paaugstinātu vai pazeminātu cenu OCTA polisei. Atkarībā no Bonus – Malus klases cenas par OCTA polisi var atšķirties dažos desmitos un pat simtos latu.

„Kamēr nebija ieviesta vienotā Bonus – Malus datubāze, bija situācija, kad autoīpašnieki pēc negadījuma izraisīšanas nomainīja apdrošinātāju un tādā veidā, izmantojot apdrošinātāju nezināšanu, varēja iegūt tikpat izdevīgu cenu polisei, kā tie, kas nav izraisījuši nevienu negadījumu. Šobrīd tas vairs nav iespējams, tā kā dati par apdrošināšanas vēsturi ir pieejami visām apdrošināšanas sabiedrībām vienkopus”, skaidro Juris Stengrevics.

Aprēķinot Bonus – Malus klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto CSNg skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai Bonus – Malus klase nesamazinātos, katrā no periodiem apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti CSNg.

Lai gan Bonus – Malus sistēma Latvijā pastāv kopš 2006. gada, bet beidzamie šīs sistēmas pārveidojumi veikti 2009.gada nogalē, vēl joprojām autovadītāji neizprot Bonus-Malus sistēmas darbības principus, un to, kā Bonus-Malus klase var ietekmēt apdrošināšanas polises cenu. LTAB augustā veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka autovadītāji nezina, ka Bonus-Malus klasi ietekmē ne tikai pēdējo 11 gadu laikā notikušo CSNg skaits, bet arī apdrošināšanas ilgums, respektīvi, cik dienas gadā transportlīdzeklis ir apdrošināts. 68% respondentu uzskata, ka veicot Bonus – Malus pārrēķinu tiek ņemts vērā tikai pēdējais gads, nevis vēsture par pēdējiem 11 gadiem.

„Ikdienas darbā saskaramies ar faktu, ka valda ne mazums neskaidrību, stereotipu un spekulāciju par minēto tēmu. Piemēram, viens no stereotipiem ir, ka Bonus-Malus klasei katru gadu ir jāmainās. Tāpat valda uzskats, ka gadījumos, kad diviem autoīpašniekiem ir līdzīga vadītāja pieredze un vienāds transportlīdzeklis, abu transportlīdzekļu īpašnieku Bonus-Malus klasēm ir jābūt vienādām”, skaidro Juris Stengrevics.

Lai kliedētu iesīkstējušos stereotipus, kā arī, lai paaugstinātu autovadītāju informētības līmeni, mēneša garumā tiks veikts skaidrojošais darbs par Bonus – Malus un to ietekmējošajiem faktoriem. Taču jau šobrīd, ikviens autovadītājs, kurš vēlas pārbaudīt savu Bonus – Malus klasi un noskaidrot izraisīto CSNg skaitu, kā arī apdrošināto dienu skaitu, datus bez maksas var pārbaudīt LTAB mājas lapā: www.ltab.lv

 
Visi komentāri
 
KillerMiller 20.augusts 2013 13:23
0 1 Atbildēt

Bonus Malus noteikti nav kopš 2006.g., bet gan kopš 1997.g.

GB12 20.augusts 2013 13:47
0 0 Atbildēt

Iemetīsi arī kādu avotu?

krix 20.augusts 2013 14:09
0 1 Atbildēt

Jauki jau skan:

...Bonus – Malus sistēma tika izveidota ar mērķi diferencēt autovadītājus pēc to apdrošināšanas vēstures, nosakot katra autovadītāja riska pakāpi...,

bet realitātē šī sistēma ņem vērā tikai transporta līdzekli ar konkrētu īpašnieku.

Ja es varētu saņemt OCTA, atbilstoši iegūtajai vai nepieciešamajai kategorijai, un vadīt attiecīgu transporta līdzekli, tad mana auto vadīšanas vēsture ietekmētu tikai mani.

Patreizējā OCTA sistēma ir tikai naudas slaukšanas shēma - vairāk transporta līdzekļu, vairāk polises.

GB12 20.augusts 2013 14:50
0 0 Atbildēt

Nu nez nez... Baigi neesmu statistiku pētījis, bet nedomāju, ka nu baigā shēma. Pieņemot, ka iekš LV ir plus mīnus pusotrs miljons auto, kas tiek lietoti, tātad, tiek ietas apskates un taisītas OCTAs... Un cik LV ir autovadītāju? Domāju, plus mīnus tas pats pusotrs miljons jau ir. Tātad, tas pats jau gandrīz vien ir. Pie tam, ar auto vadītājiem ir trakāk. Jo tie, kas tagad liek tiesības, pārsvarā ir jaunieši vai cilvēki, kam auto nepieder, tātad šamiem viss sākas no sākuma, ar 6. BM klasēm, kuriem OCTA cenas būs virs 80, 100, pat 120 latiem. Šobrīd "slaukšanas shēmā" vidējā OCTA cena ir apm. 40-50 lati gadā. Bez tam, tas apgalvojums par slaukšanas shēmu jo īpaši smieklīgs paliek kaut vai tāpēc, ka jebkurš apdrošinātājs tak var pacelt cenu gan "vadītāja", "gan transportlīdzekļu shēmā" :)

Un vēl - ja OCTA būtu jāpērk katram vadītājam, tad tie, kam, piemēram, ģimenē ir viens auto, bet to lieto arī sieva un, diespasarg, kāds no bērniem (kas ir īpašā riska grupā), tie arī būs pirmie bļāvēji par slaukšanas shēmām, jo būs jāpērk atsevišķa polise visiem... nu vai varbūt arī ģimenes polise, bet tas tāpat sadārdzinās to pasākumu ievērojami... Faktiski būs tā, ka, lai varētu braukt, nepietiks tikai ar vadītāja apliecību, vajadzēs vēl apdrošināšanu. Nu, līdzīgi kā būvniekiem, pasākumu rīkotājiem un vēl visiem, kam saskaņā ar likumu, jābūt civiltiesiskai apdrošināšanai.

Un, starp citu, es nezinu nevienu valsti, kurā darbojas autovadītāju civiltiesiskā apdrošināšana. Tajā pašā slavenajā UK tāpat ir piesaistība konkrētai mašīnai/mašīnām un pat vēl stingrāk - tām mašīnām ir konkrēti vadītāji un neviens cits. Tu nevari tur nopirkt sev polisi un braukt ar jebkuru auto. Juridiskām personām, kur it kā to var, apdrošināšanas vispār maksā oi oi oi... Un, ja nemaldos, tur tāpat par izraisītu avāriju atbild auto īpašnieks.

Lai nu jā, auto īpašniekam, līdzīgi kā fotoradaru gadījumā, ir jāskatās, kam dod auto. Un attiecīgi jāuzņemas atbildība.

Lai nu kā, kopumā es atbalstu esošo sistēmu. Protams, ir lietas, kuras varētu uzlabot. Piemēram, to M1/N1 marasmu, kas man tiešām nav saprotams...

krix 20.augusts 2013 16:10
0 0 Atbildēt

Un pie kā vainīgs tas autoīpašnieks kam vairākas automašīnas, bet 1-3dienām polisi nopirkt nevar?

Nopirku polisi un braucu, da jeb ar ko, kas ir manā svara kategorijā un ko man piešķir braukšanai.

Un par slaukšanu Tu pats atbildēji - pie pusotra miljona iedzīvotāju nu ne kādi nesanāks pusotrs miljons autovadītāju, jo vadītāja apliecība katram viena, un tikai no 18gadiem. Attiecīgi apdrošināšanu vajadzēs tikai kādiem 100 000. Bet par katru auto jau sanāk vismaz 10x vairāk.

GB12 20.augusts 2013 16:38
0 0 Atbildēt

Nu, tādi, kam ir vairākas mašīnas, Latvijā ir stipri mazāk kā to, kam uz vienu mašīnu ir vairāki vadītāji... lai nu kā, ja tev ir vairākas mašīnas un vari atļauties tās uzturēt, tad taču arī OCTu vari nopirkt. Tā šajā visā ir mazākā bēda. Moš pateiksi, ka arī nodokli vajag uz autovadītājiem, nevis mašīnām? Galu galā, pa ceļu ta' pārvietojas ar vienu mašīnu... :D

Moš polisi arī uz stundām gribēsi? :) Bet uz 15 dienām nopirkt vari gan (zaļo karti). Cik tas ir izdevīgi, tas jau ir cits jautājums. Domāju, pat, ja arī būtu tās 1 dienas polises, visticamāk, diezvai tu tādu gribētu iegādāties cenas starpības starp 15 dienām dēļ.

Par slaukšanu - gribi teikt, ka LV ir tikai 100 000 autovadītāju? Draugs mīļais - ko tu esi sapīpējies? Kaut gan, ko te spriedelēt... lai nebūtu tāda tukšmuldēšana, paskatīsimies CSDD mājas lapā statistikas sadaļu. Uz šo brīdi (tb., 1. augustu) derīgas vadītāja apliecības ir 845 357 cilvēkiem, tātad visiem, lai varētu piedalīties, būs vajadzīgas OCTAs. Pieņemot, ka vidējā cena būtu 50 lati, kopā uz apdrošināšanu sanāk 42 267 850 lati. Tālāk, skatāmies reģistrētos automobiļus. Šobrīd (uz 01.08.) LV ir reģistrēti 818182 transportlīdzekļi, no tiem OCTA ir 683924. Ar 50 latiem par OCTu sanāk 34 196 200 lati. Tātad, kurā gadījumā ir lielāka naudas kāšana? Un tad vēlreiz - ja reiz tā grib slaukt naudu, kas traucētu tevis vēlamās sistēmas gadījumā pacelt cenu tā, lai tā pati slaukšana sanāktu? Neviens taču cenas neregulē - brīvais tirgus.

Pēteris 6.septembris 2013 13:31
0 0 Atbildēt

Kas sanāks vairāk? kaut kādu murgu Tu te saki. OCTA ir uz īpašnieku, nevis vadītāju. Tāpat, kā Bonus - Malus klases. Un, loģiski, ka, ja tiks izraisīta avārija, tad BM klase samazināsies īpašniekam. Sorry, bet ir jāatbild par savām atslēgām un, kam tās dod. Ja kāds nakšņos Tavā dzīvoklī un to beigās nodedzinās, diez vai, ka teiksi oi, štrunst, ka mans dzīvoklis, bet tā nav mana atbildība :D

andza 20.augusts 2013 19:46
0 0 Atbildēt

Var UK nopirkt "universālo" polisi, maksā tikai tāda pasakainu summu.

REX 21.augusts 2013 11:04
0 0 Atbildēt

Neaizmirsīsim pašu galveno- apdrošināšana ir bizness.

Tas pirmkārt. Ņemot vērā viņu īpašo zaudējumu/peļņas aprēķinu sistēmu, vienmēr var (apdrošinātāji) var pateikt, ka nozare strādā ar zaudējumiem.

Otrkārt, vienmēr un visur, arī šajā rakstā, tiek runāts par AUTOVADīTAJU diferencēšanu, izglītošanu, informēšanu, risku izvērtēsanu.... Tad kāda mārrutka pēc materialā atbildība tiek uzkrauta AUTOĪPAŠNIEKAM, ne tam autovadītajam, kurš tad arī būtībā ir kritiskais faktors OCTA sistēmā (kā potencialais apdraudējuma radītājs)????

GB12 21.augusts 2013 11:51
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka arī īpašniekam IR jāizvērtē riski un jāuzņemas atbildība par to, kam viņš to savu auto dod.

GB12 21.augusts 2013 11:53
0 0 Atbildēt

A par tiem autovadītājiem/autoīpašniekiem - neredzi, ka vienkārši tiek putroti jēdzieni?

Janis 6.septembris 2013 13:27
0 0 Atbildēt

Pilnīgas muļķibas. Kopš, kura laika tā ir naudas slaukšanas sistēma? OCTA pasargā gan Tevi, gan citus. Nedod Dievs, ja izraisīsi avāriju. Ok, štrunts par dzelžiem, bet, ja tiks nodarīts veselības kaitējums?

iAuto 20.augusts 2013 14:15
0 0 Atbildēt

Atceros, ka sākumā tās klases cenu neietekmēja

andza 20.augusts 2013 19:44
0 0 Atbildēt

Latvijā OCTA sistēma manuprāt vēl ir tīri OK. Tajā pašā slavinātajā UK, polise ir jāperk katram vadītājam. Plika OCTA kā tāda šeit nepastāv un tās formulas kā apdrošinātāji rēķina prēmijas ir tīri dīvainas (ja auto tur garāžā polise ir dārgāka!, tāpat polises ir dārgākas neprecētiem vai vientuļniekiem utt). Dažam labam tikko tiesības nolikušam kadram polise maksā 5-10k. Vidēji jaunie vadītāji bleķo 2k gadā. Tā kā elpojiet dziļi un nelamājies BM sistēmu, nav perfekta, bet kaut kā darbojas.

krix 20.augusts 2013 20:24
0 0 Atbildēt

GB12, neesmu vēl iesācis pīpēt.

Ja tāda ir statistika, tad nākas to pieņemt.

Tomēr pieprasot OCTU vadītājam, apdrošinātāji saņemtu krietni mazāk.

Jo nav statistikas datu par to cik reģistrētie auto vadītāji reāli piedalās satiksmē. Ir biezs slānis iedzīvotāju, kas staigā ar vāciņiem kabatā, bat baranku turējuši tikai autoskolā vai pirmspensijas vecumā, un pat neplāno to darīt.

No pilsoņa ar vāciņiem nav reāli paņemt piķi, bet no auto īpašnieka izspiedīsi vismaz minimumu uz ikgadējo TA vai pārdošanas brīdi. Nesaki, ka apdrošinātāji izbīdot likumu izvēlējās sev neizdevīgāko iekasēšanas veidu?

Un bija iespēja pirkt 1 dienas polises, nedēļas polises utt.

Kur pazuda?

Un kā BM sistēma ļaus transporta uzņēmuma vadītājam noskaidrot potenciālā darbinieka crash level, kas var ietekmēt uzņēmuma BM klasi nākotnē, ja potenciālais darbonis nekad nav bijis autoīpašnieks, bet ar omītes vai opīša dragsteru ir atzīmējies regulāri?

Atbilde - nekādi, jo visa BM sistēma ir izveidota par labu apdrošinātājam, bet ne klientam, kam OCTA ir uzspiesta ar likumu.

Vienīgais, kas šobrīd nomierina - vēl ir pa lēto. Pagaidām.

GB12 21.augusts 2013 7:56
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka visi nepiedalās, bet lielākā daļa noteikti piedalās. Paskaties pats, kas uz ceļiem notiek. Apdrošinātāji tur pie izbīdīšanas ņepričom, nu labi, varbūt pie kādiem nosacījumiem... Tas, ka OCTA tiks ieviesta, bija skaidrs jau stipri pirms tas notika, jo kaut kādā formātā tā darbojas visā civilizētajā pasaulē. Ja tu saki, ka apdrošinātāji baigi bīda OCTA likumu, tad atbildi - kāpēc tie limiti visu laiku tiek palielināti un noteikumos tiek iekļautas normas, kas nemaz tik izdevīgas apdrošinātājiem nav? Vari Eiropu nepieminēt, tā mums neko šajā ziņā neprasa, tikai rekomendē un mūsējiem ir iespējas, līdzīgi kā ar banku sistēmu, darīt kā ienāk prātā. Un jau 3. reizi uzdodu tev šo jautājumu, bet, šķiet, tu izliecies, ka neredzi - kas traucētu apdrošinātājam tevis vēlamajā sistēmā pacelt cenas tā, lai tā pati slaukšana sanāktu? Te augstāk jau viens minēja UK piemēru, cik tur maksā OCTA ar šādu sistēmu... un citās valstīs ir diezgan līdzīgi...

Cik atceros, 2002. gadā, kad pirmoreiz nācās ar OCTu saskarties, minimālais termiņš bija 15 dienas... nu, ja arī bija tādas vienas dienas polises kaut kad, acīmredzot tās nebija nemaz tik pieprasītas un izdevīgas. Ja jau būtu, tad joprojām tādas varētu nopirkt, vai ne?

"visa BM sistēma ir izveidota par labu apdrošinātājam, bet ne klientam,"

tukšs apgalvojums bez jebkāda seguma. Kā reiz klientam šādi ir labāk, jo, ja apdrošinātājs ņemtu vērā katra indivīda vēsturi, tad šādiem tevis pieminētajiem krešotājiem būtu, kā teici, īsta naudas slaukšana. A tagad, vienkārši, nopērk mašīnu uz opīša vārda un visi laimīgi, izņemot apdrošinātāju, kurš tiek piečakarēts, jo izvērtē nevis dragotāja, bet opīša vēsturi... :)

REX 21.augusts 2013 11:18
0 0 Atbildēt

Vēlreiz- gan OCTA, gan privātie fotoradari ir biznesa projekti (kam gan tas vēl nav skaidrs?)

Tam nav nekā kopīga ar vēlmi radīt drošu satiksmes vidi.

Dragotajiem dargas polises? Nu lai. Būs mazāk idiotu uz ceļiem. Un arī potenciālajam darba devējam uzreiz būs skaidrs, kādu (autovadītaju) ņem darbā.

GB12 21.augusts 2013 11:50
0 0 Atbildēt

Konkrēts jautājums - pieņemsim, ka augša sadzird tavu čīkstēšanu un "biznesa projektu" kancelē... nu, līdzīgi kā FR. Ko darīsi, kad kāds pie sarkanās gaismas nošķils to tavu auto tā, ka tur vairs nebūs ko remontēt, un, nedod Dievs, tev pašam būs jātērē tūkstoši, lai veselību atgūtu, bet vainīgais būs Mārupes privātmājā uz brāļa vārda dzīvojošs bezdarbnieks? Bet, nu, tā konkrēti, bez "es jau nekad, man jau nekad"...

REX 21.augusts 2013 13:51
0 0 Atbildēt

Acmredzot, tev nav bijis jāuztic savs (vai uzņēmuma) auto cilvēkam, par kura "vēsturi" tev nekas nav zināms. Un frāze- "autoīpašniekam IR jāizvērtē...." Kāpēc? Lai to dara apdrošinātāji kopā ar CSDD, CP, utt. Kāpēc man kā personai (juridiskai vai fiziskai) būtu jāuzņemas kaut kāda biznesa (sveša) vārdā kaut kada riska izvērtēšana??

UN vēl. Nevienu mirkli neesmu teicis, ka obligātā apdrosināšana nav vajadzīga. Lasi uzmanīgāk. Ir vajadzīga. Tieši tavu minēto argumentu dēļ. Bet- ne tādā formā, kā tā ir tagad. Jebkur- sevišķi jau policijas protokolos- var lasīt" ...autovadītājs (AUTOVADīTāJS!!!) izraisīja ceļu satiksmes negadījumu...." Tad TO arī ir jāapdrošina!!!!

Ja mārupes bomzis, atbraucis no īrijas sēņu fermas, kur iemācījies pīpēt zāli, sasit tavu mašīnu ar sava brāļa palienēto auto- tev galva nesāp- lai ar to tiek galā apdrošinātajs, kurš apdrošinājis viņa kā autovadītaja atbildību. Un arī brālim nep...s prātu ar visādiem malusiem.

GB12 21.augusts 2013 14:16
0 0 Atbildēt

Ir gan bijis. Un es ļoti labi apzinos, kādas tam ir sekas, tāpēc nečīkstu un nemēģinu atbildību par saviem gļukiem gļēvi novelt uz apdrošinātājiem, CSDD, CP utt. Un vispār, tas autoparks ir tavs bizness, nevis sveša. Tad drīzāk, kāpēc CSDD, CP, apdrošinātājiem būtu jānodarbojas ar tava biznesa izvērtēšanu? Cik garš, tik plats...

Vispār jau brālis arī ir atbildīgs par to, ka tam Mārupes bomzim to mašīnu ir aizlienējis. Nebūtu aizlienējis, nebūtu avārijas, nebūtu dārgākas OCTAs brālim. Vēlreiz - mašīna faktiski ir ierocis un tās īpašniekam savs auto arī jāaizdod ir ATBILDĪGI...

Un vēlreiz - mēs labi zinām, cik apdrošināšana maksā valstīs, kurās ir tevis pieminētā vēlamā sistēma... Tātad, kāpēc MAN kā privātpersonai būtu jāmaksā papildus prēmija par to, lai apdrošinātājs administrē TAVUS kā kaut kāda uzņēmēja riskus, attiecīgi palielina tavu peļņu (vai samazina zaudējumus)? Tieciet paši galā, veidojiet savā starpā datu bāzes (līdzīgi kā sliktie.lv vai creditreform), kurās redzami šoferu nedarbi un vērtējiet. Es labāk maksāju par OCTu tik, cik šobrīd ar esošo sistēmu, nevis kaut ko mainu un maksāju dārgāk.

Es lasīju pietiekami uzmanīgi un tu 2 komentāros minēji par to, ka apdrošināšana tev ir uzspiesta, ka tas ir biznesa projekts un tam ar domām par tavu drošību nav nekāda sakara.

REX 21.augusts 2013 15:12
0 0 Atbildēt

Nedzen demagoģiju. Banka dod kredītu (vai -nedod), izvērtē kredītņēmēju. Apdrošinātājs apdrošina -arī vērtē- par cik. Tad jau lāpsta arī ir ierocis- palūgs tev garāžas kaimiņš aizlienēt lāpstu, lai savu garāzu ziema no sniega atraktu, un sados pa bieti otram, kas viņa durvīm kupenu sametis priekšā- un tu tad būsi uzbrukuma ieroča piegādātājs? Smieklīgi. Neiztur kritiku.

Ja tavs labs radinieks būtu bez auto, nu kaut vai atbraucis no īrijas ciemos, palūgtu tev auto aizbraukt apciemot lauku radus- tu nedotu?

GB12 21.augusts 2013 16:58
0 0 Atbildēt

Pats nedzen. Salīdzināji lāpstu ar mašīnu... :D

Atbildot uz tavu jautājumu - atkarīgs no rada. Bet visticamāk dotu. Un, ja šams sataisītu ziepes, nečīkstētu, ka visi citi ir vainīgi... starp citu, tajā pašā Īrijā tu nemaz nevarētu savu auto iedot tam tuvajam radiniekam. Ja tāds izraisītu avāriju, no tevis visu piedzītu regresā. Tev būtu rads jāiekļauj polisē. Ne par velti, protams. Un tā piemaksa būtu lielāka kā 99% Latvijas OCTA cenas.

Un vēl, salīdzinot ar to pašu Īriju vai UK... tur izraisīta avārija (kaut vai 200 paundus izmaksā) nākamajā gadā polisi sadārdzinās par četrciparu skaitli, nevis par pārdesmit latiem, kā pie mums... Tāpēc labāk varbūt priecājamies par to, ka pie mums tā OCTA sistēma ir tāda, kā ir... Starp citu, man arī būtu labāk, ja mums būtu tevis gribētais variants. Alga man būtu vismaz 2 reizes lielāka... :)

GB12 21.augusts 2013 11:55
0 0 Atbildēt

„Ikdienas darbā saskaramies ar faktu, ka valda ne mazums neskaidrību, stereotipu un spekulāciju par minēto tēmu."

Lai nu kā, šis ir 100% taisnība. Tādas muļķības kā par šo tēmu, reti kad gadās komentāros kaut vai tepat iauto lasīt.

krix 21.augusts 2013 18:05
0 0 Atbildēt

GB12...Ja tu saki, ka apdrošinātāji baigi bīda OCTA likumu, tad atbildi - kāpēc tie limiti visu laiku tiek palielināti un noteikumos tiek iekļautas normas, kas nemaz tik izdevīgas apdrošinātājiem nav? Vari Eiropu nepieminēt, tā mums neko šajā ziņā neprasa, tikai rekomendē un mūsējiem ir iespējas, līdzīgi kā ar banku sistēmu, darīt kā ienāk prātā...

Un jau 3. reizi uzdodu tev šo jautājumu, bet, šķiet, tu izliecies, ka neredzi - kas traucētu apdrošinātājam tevis vēlamajā sistēmā pacelt cenas tā, lai tā pati slaukšana sanāktu?

Labi, bet es pat nebiju pieminējis Eiropu jeb Briseli. Un ne tuvu netaisos.

Ja tās normas būtu neizdevīgas visiem apdrošinātājiem, tad viņi vienkārši pazustu no tirgus. Augstāka stulbu prasību latiņa ļauj vieglāk no tirgus izspiest visus mazos, tas ir vietējās izcelsmes kantorīšus. Visas rekomendācijas Briselē iziet lobēšanas ceļu. Kāds tās rekomendācijas sagatavo un lobē. Lobēšana - nauda. Kam nauda ir vairāk? LAMB vai apdrošināšanas kantoriem(tikai Eiropas mērogā)?

Neceļ cenu, jo nevar - nav tirgus un noieta. Tauta nemaksās NASA cenas, pie šodienas(da arī nākotnes) izmaksāšanas politikas. Attiecīgi dempinga cenas, lai tikai nosmeltu vairāk kundes konkurentam.

Vietējam kantorim grūti konkurēt ar lielajiem ārvalstu kantoriem. Tāpēc noēdīs beidzamos neatkarīgos vietējos, sadalīs tirgus nišas un cipars būs augšā.

Ir labi, ka ir tāda OCTA, jo pirms tādas ieviešanas bija tikai nenormāli dārgs KASKO, ko > 5gadi auto īpašniekam pat nepiedāvāja. Kaitina ka aizbildinoties ar autovadītāja novērtēšanu, plāno kā vairāk nosmelt naudu no autoīpašnieka.

Tagad atbildi man.

Kā auto var būt drošāks, ja to reģistrēšu uz sievas vārda, saņemot BM17, ne kā reģistrējot uz sevi, bet saņemot BM7?

Vai tā nav slaukšana, ja Rīgā un exRīgas rajonā jāmaksā vairāk par OCTA kā pārējā LV?

Visos gadījumos auto vadu es un pamatā ne pa reģistrēto dzīves vietu.

GB12 22.augusts 2013 10:10
0 0 Atbildēt

Es nesaku, ka visas normas ir neizdevīgas visiem apdrošinātājiem. Tu kā tāda tirgus tante tagad pārspīlē. :)

Par vietējiem kantoriem sabrauci auzās mazliet. Kas tad mums ir tie vietējie mazie kantorīši? BTA, kurš ir viens no lielākajiem, ir vietējais un neizskatās, ka kāds viņus varētu izstumt ārā. Kā reiz, šamie paplašinās visu laiku. Nu, BAN, Baltikums var arī sprāgt nost, ar viņu attieksmi pret izmaksām viņi neko citu nav pelnījuši.

"Neceļ cenu, jo nevar - nav tirgus un noieta."

Nu, un ko tad tu čīksti par naudas slaukšanu?

"Tagad atbildi man.

Kā auto var būt drošāks, ja to reģistrēšu uz sievas vārda, saņemot BM17, ne kā reģistrējot uz sevi, bet saņemot BM7?

Vai tā nav slaukšana, ja Rīgā un exRīgas rajonā jāmaksā vairāk par OCTA kā pārējā LV?

Visos gadījumos auto vadu es un pamatā ne pa reģistrēto dzīves vietu."

1. Tavā gadījumā varbūt nekāds. Bet visiem līdzi neizsekosi un visiem labs nebūsi. Vērtēt īpašniekus ir tāds optimāls variants, kā disciplinēt gan vadītājus, gan īpašniekus. Jau kuro reizi atkārtošu - arī auto īpašnieks ir atbildīgs par to, kam dod savu auto. Bet kāpēc tev tavs auto jāreģistrē uz sievu? :)

2. Nē, nav slaukšana. Tā ir elementāra statistika, balstoties uz kuru tiek izvērtēti riski. Un statistika IR tāda, ka Rīgas apkārtnē notiek visvairāk avārijas. Varbūt tūlīt sāksi protestēt, ka slaukšana ir arī, ka OCTAs ir dārgākas jaunākiem vadītājiem vai mašīnām ar lielākiem dzinējiem?

3. Vēlreiz saku - līdzi visiem neizstāvēsi. Atkal vecā labā statistika - vairākums tomēr pārvietojas savu deklarēto dzīvesvietu vai reģistrācijas adrešu rajonos/novados... Un atkal jāsaka - Londonā apdrošinātāji pat prasa, kur dzīvo un kur strādā, Viņiem vēl Londona ir sadalīta pa riska rajoniem... Tur ir vēl lielāka slaukšana.

REX 22.augusts 2013 15:54
0 0 Atbildēt

1. par agrāko- lāpsta ir tik pat pardzēta noziedzīga nodarījuma veikšanai, kā auto. Tapēc salīõdzinajums.

2. Skaidrs tas, ka esi apdrošinātājiem "pietuvināta"(ieintereseta) persona.

3. Protams, autoīpasnieku izskaitļot ir daudz vienkāršāk, un arī noslaukt vieglāk. ķer nu to šoferi....

4. Tad jau arī par CSN pārkapumiem irjāsoda auto īpašnieks- ja jau tā.(tipa- atbildības sadalījums). Fotoradaru gadījumā, ir iespēja panākt, ka sodu nomaksā realais vadītājs(esmu lasījis fotoradaru vēstulēs). OCTA gadījumā- cieš tikai un vienīgi reālais auto īpašnieks, pie tam par nodarījumu, ko nav veicis. Kā sacīt- nav godīgi.Pie tam- saskaņota paziņojuma gadījumā- pēc gada uzzina par kāda darbinieka "izdarībām" ar dienesta auto. Konkrēts gadījums, ja interesē- varu pastastīt.

tāpēc esmu par OCTA sistemas izmaiņām, jo:

pirmkārt, CSNeg izraisa autovadītajs, kas ne vienmēr ir īpašnieks;

otrkārt, apdrosinot autovadītaja atbildību, ar vienu polisi var braukt ar ekonomisko mazauto ikdiena uz darbu, darba braukt ar savu kravenieku, bet brīvdienā sakramēt gimeni busiņā un uz laukiem..., Arguments par vienu auto ģimenē ar vairakiem braucējiem- neiztur kritiku, jo- tādu ir salīdzinosi maz, parasti tomēr katrs lieto savu auto;kā arī jau minētā tēma par to, kam tu uztici savu auto- ja viens brauc mierīgi, bet otram gadās kļūme- kapēc jācieš visiem?

treškārt- neviens jau nesaka, ka jālikvidē esošā īpašnieka atbildības apdrosināšanas sistēma.

ceturtkārt- KāPēC livikdeta īstermiņa polise???? arguments par birokrātiju neiztur kritiku- nopērc internetā un brauc, da kaut vai 2 stundas. Apdrošinatajiem nav izdevīgi....

GB12 22.augusts 2013 17:22
0 0 Atbildēt

1. Muļķīgs salīdzinājums, lai neteiktu vairāk;

2. Nekad neesmu to noliedzis, tāpēc arī redzu lietas no otras puses, ne tikai no pirmās;

3. A kāpēc vajag sarežģītāku skaitļošanu? Jebkas, kas ir sarežģītāks, maksā lielāku naudu. Es labāk maksāju mazāk un izmantoju vienkāršāku skaitļošanu;

4. Arī OCTA gadījumā vari panākt, ka tavu BM zaudējumu sedz reālais vadītājs. Palasi civillikumu :) Un vēlreiz saku - nedod savu mašīnu un viss būs OK, nevajadzēs tev ne par viena nodarījumu atbildību uzņemties.

5. Konkrētais gadījums - neinteresē. Pats zinu daudzus tādus. Bet vēlreiz - es negribu maksāt dārgāku OCTA cenu tāpēc, ka kāds nav izvērtējis savu risku un ir pieņēmis darbā ļoļiku, kurš dauza mašīnas, vai arī nav izstrādājis mehānismu, kā no tāda piedzīt zaudējumus.

"otrkārt, apdrosinot autovadītaja atbildību, ar vienu polisi var braukt ar ekonomisko mazauto ikdiena uz darbu, darba braukt ar savu kravenieku, bet brīvdienā sakramēt gimeni busiņā un uz laukiem..., Arguments par vienu auto ģimenē ar vairakiem braucējiem- neiztur kritiku, jo- tādu ir salīdzinosi maz, parasti tomēr katrs lieto savu auto"

Tu laikam esi pamatīgi atrauts no realitātes vai arī dzīvo kaut kādā tur UK vai sazinkur vēl. Kāreiz lielākajā vairumā gadījumu mājsaimniecībās ir tikai viens auto, īpaši laukos, kur ir lielāks bezdarbs un tiek izmantoti mazāki attālumi. Ar šo nu tu galīgi sabrauci auzās. Bija pat kautkur oficiāla statistika. Uz sitiena tagad neatradīšu, ja baigi interesē, gan jau pats pagūglēsi un sameklēsi.

"ja viens brauc mierīgi, bet otram gadās kļūme- kapēc jācieš visiem?"

Visi cietīs jebkurā gadījumā, jo budžets normālās ģimenēs tomēr ir viens.

"KāPēC livikdeta īstermiņa polise???? arguments par birokrātiju neiztur kritiku- nopērc internetā un brauc, da kaut vai 2 stundas. Apdrošinatajiem nav izdevīgi...."

Smieklīgi šajā diskusijā ir tas, ka tikai tavi argumenti vienmēr iztur kritiku... :D

Jebkura polise (arī interneta) tomēr prasa kaut kādu administrēšanu un arī interneta polisēm ir savas izmaksas. Piekrītu, ka tādas nav izdevīgas apdrošinātājiem un nekad neesmu apgalvojis pretējo, bet tādas nav neko izdevīgas arī pircējiem, jo cenas tām nebūs un, cik atceros, arī nebija tādas, lai tas būtu rentabls produkts. Šīs polises pārsvarā izmantoja perekupi. Bet, ja gribi īstermiņa polisi, nu, nopērc zaļo karti uz 15 dienām, kas parasti maksā lētāk par 3 mēnešu polisēm un brauc tās 2 stundas. Kur problēma? Varbūt arī iesi uz Rimi protestēt, ka tur netirgo maizes šķēles iepakojumos, jo, redz, robotam pofig, griezt puskukuļa vai vienu šķēli?

krix 22.augusts 2013 17:31
0 0 Atbildēt

kāpēc es pārspīlēju? nevis visas normas, bet visiem apdrošinātājiem neizdevīgas normas.

nav vairs vietējo kantoru? tad kāpēc vairs nav? nepaspēja laikā pārdoties lielajiem, svešajiem vai vienkārši neizturēja, ka vietējo lielie un svešo lobētās "neizdevīgās" normas?

es nečīkstu par cenu. ja godīgi, tad brīnos, ka kādam vēl kaut ko izmaksā kompensācijā pie šādām polišu cenām.

Ja būs jāmaksā vairāk, maksāšu vairāk.

tas par ko es "čīkstu" ir stulbā smadzeņu pūderēšana par mistisko slikto izskaušanu ar smukiem drošības lozungiem.

To ka Tu to saproti, bet negribi atzīt, jo tas ir Tavs maizes avots, rāda Tavas atbildes:

1. BM atšķiras, bet reāli satiksmei ir vieni un tie paši draudi. Kāpēc auto uz sievas vārda? Tāpēc, ka amtpersonas deklarācija japilda.

2.Nē, statistika parāda, ka šeit var ņemt vairāk. Nav tak ar likumu noteikts kur ir bīstamāk. Tad taču var arī laukos "melno" punktu tuvumā dzīvojošos kā bīstamākus un dārgākus iezīmēt. Par jaunākiem vadītājiem neprotestēšu, bet nekur OCTA neparādas autovadītājs un viņa vecums, ir tikai autoīpašnieks un viņa vecums(may be). Lielāks motors bīstamāks, vot šī ir slaukšana. Kāpēc, lai mans TownCar ar 4.6L motoru būtu bīstamāks par jebkuru moderno 1.4 vai 2.0TSI(vai kā tur bija) šujmašīnu? Svarīgāk ir kāda blīve ielikta starp stūri un benķi, bet OCTAi tas ir po barabanu - liels motors piķo. SLAUKŠANA.

3.un nav jāstāv. Gribi reālu drošību, apdrošini autovadītāja atbildību. Bet nekas nesanāks, jo visur citur pasaulē jau ir apzināts, ka apdrošināšanas bizness var izdzīvot, zaļi izdzīvot, tikai slaucot autoīpašnieku. Apdrošināsi vadītāju, un redzēsi ka pēc vadītāja apliecību maiņas paliks labi ja 10.daļa vāciņu un vari spēlēt sēru maršu apdisināšanas biznesam.

Un papildus par viens auto uz visiem. Es centos saskaitīt cik ir mani paziņas, kas intensīvi izmantotu vienu auto ģimenē. Neviens. Pārsvarā visiem ir vismaz 2 auto, darba(privātā, valsts, uzņēmuma...) un ģimenes auto. Ja ir 1 auto ģimenē, tad to parasti izmanto tikai viens ģimenes loceklis. Toties zinu pietiekamu skaitu cilvēku, kam ir vāciņi, bet auto vadīt atsakās jau daudzus gadus.

Vēl nepiekrīti ka pakalpojumu bizness ir slaukšanas pasākums? Un ka, labākai publiski, obligātajai slaukšanai ir skaļi un "pareizi" piedzīti likumi?

GB12 22.augusts 2013 19:03
0 0 Atbildēt

"nevis visas normas, bet visiem apdrošinātājiem neizdevīgas normas."

Par to jau es arī runāju... pieņemtas tiek arī apdrošinātājiem neizdevīgas normas. ja tu saki, ka apdrošinātāji tur baigi nezin ko panāk, tad atbildi, kāpēc tas tā ir?

"nav vairs vietējo kantoru? tad kāpēc vairs nav? nepaspēja laikā pārdoties lielajiem, svešajiem vai vienkārši neizturēja, ka vietējo lielie un svešo lobētās "neizdevīgās" normas?"

davai, lai nebūtu tukšmuldēšana, lūdzu, konkrētu piemēru... bet, ja drīkst, lūdzu ne par deviņdesmitajiem gadiem... :) kuru konkrēti latviešu apdrošinātāju kāds ārzemnieks ir noēdis?

Tas, ka esi no TNT, laikam arī visu izskaidro... :) Mazliet to kantori un tā virtuvi un kurjeru uzvedību kā arī tieksmi dauzīt mašīnas zinu, tāpēc nebrīnos par tavu ņemšanos par tiem vadītājiem. Un tikai nestāsti, ka 1 avārija samazina jūsu autoparka BM klasi. Uzņēmumā, kurā es strādāju, ir apm. 35 mašīnu auto parks. Katru gadu notiek vairākas avārijas, bet mums BM klase nesamazinās. Ja tavam uzņēmumam samazinās, tādi mašīnu sitēji jums tur ir dafiga. Tātad, nejēdzat atlasīt personālu. Bet, nu, taviem vārdiem sakot, protams, tu to negribi atzīt, jo TNT ir tavs maizes devējs... :)

1. Vēlreiz saku - daļēji piekrītu, bet tāpat - cik garš tik plats. Nu, kāda starpība - avāriju izraisīsi tu vai sieva? Vienam no jumsīm OCTA paliks dārgāka. Ģimenes budžets cietīs jebkurā gadījumā.

Nu un, ka deklarācija jāpilda - ja ienākumi ir legāli un izdevumi tos nepārsniedz, nav problēmu reģistrēt mašīnu uz sevi... :) Tā ka, nav vajadzības vainot sistēmu, ja pats gribi kaut ko muhļīt.

2. Ar likumu nav, bet nav arī ar likumu noteikta cena. Jebkuram apdrošinātājam ir iespēja palaist Rīgas cenu vienādu ar lauku cenu un šams paņems visus Rīgas klientus. Interesanti tikai, kāpēc neviens tā nedara? Katram apdrošinātājam ir dati par avārijām un viņi var izfiltrēt tur dajebko - vietu, kur pārsvarā notiek, vecumus, dzimumus, mašīnu markas, gadus utt. Var redzēt, ka tev vispār nav nekādas saprašanas, no kā veidojas apdrošināšanas cena. Tāpēc domāju, pie šī nav jēgas pieturēties.

Ar lielāko motoru biju domājis ne tikai tilpumu, bet arī jaudu. Un vēlreiz - tu skaties tikai no sava šaurā Town Country/1.4 TSI leņķa. Bet visu nosaka dati un statistika. Starp citu, pamēģini UK apdrošināt Town Car vai salīdzināt to ar Golf 1.4 TSI... :D Tad tu uzzināsi, ko nozīmē vārds "slaukšana" :D

3. Nepaliks gan. Tā kā redzams, ka tev šī lieta ir diezgan tumša puse, nav jēga strīdēties par lietām, no kurām tev saprašanas tikpat kā nav. Tāpēc laikam tik izmisīgi centies izvairīties no atbildēšanas uz jautājumu, kuru, laikam, nu jau piekto reizi jautāju - kur "autovadītāju sistēmas" gadījumā būs problēma pacelt cenu tā, ka 10. daļa vāciņu un sēru maršs izpaliktu?

Es arī centos saskaitīt. Man pašam šobrīd ir viens auto, ko intensīvi izmantoju es un sieva. Man brālim tāpat, vairākiem kolēģiem, lielākai daļai radu. Un neviens nebrauc bez OCTAs un TA. Pat vairākiem kaimiņiem, kas it kā dzīvo normāli, ir tikai viens auto uz ģimeni.

Labi, nodefinē, kas tavuprāt ir jēdziens "slaukšana". Un šai konkrētai, publiskajai, obligātajai "slaukšanai" kurš konkrēti likuma pants ir "piedzīts". Tikai, lūdzu, vispirms atbildi uz iepriekš jau kuro reizi uzdoto jautājumu un mazliet padomā arī...

"Visa Tava statistika ir figņa makaronnaja. Ko vajadzēs, to saskaitīs un uzrādīs par pamatojumu."

Nu, protams, kad tev norāda faktus, tad "figņa makaronnaja". Nevis tu netici, bet tu izvēlies neticēt, jo tev vieglāk ir pačīkstēt par ļaunajiem slaucējiem. Un tagad mazliet padomā, kāpēc konkrēti šādai statistikai būtu jābūt pieviltai "figņai makaronnajai"? Kurš no tādas iegūtu?

"Tu tiešā tik naivs, ka tici BM sagrupēs drošos vadītājus un nedrošos"

100%, protams, nē. Bet uzskatu, ka tas ir optimālākais variants, lai disciplinētu arī auto īpašniekus un liktu viņiem aizdomāties, vai ir vērts kuram katram dot savu auto.

"Vai arī bizness neļauj?"

Vienmēr ņirga parauj, kad visādi tev līdzīgie no apdrošināšanas maz ko saprotošie tad, kad aptrūkstas argumenti, cenšas "iekost" ar šāda stila jautājumiem. Vēlreiz, ja iepriekš nepieleca - man bizness atļautu dajebko. Ja likvidēs "autoīpašnieku sistēmu", cenas tiks veidotas tā, lai varētu pelnīt uz "autovadītāju sistēmas".

Starp citu, par tavu TNT variantu. Kā zināms, BM klases vieglajiem un kraviniekiem ir atsevišķi. Ja ieviestu tevis vēlamo variantu, tad vadītājam būtu jāpērk civiltiesiskā ne tikai vieglajam, bet papildus arī kraviniekam. Ko TNT darītu - liktu to pirkt autovadītājiem, kuriem jau tā algas nekādas lielās nav vai paši pirktu?

krix 22.augusts 2013 20:48
0 0 Atbildēt

nestreso puis,

viss būs labi, nevajag ķert kreņķi. Es arī bez OCTA nevizinos, tā ir visiem auto, pat, ja tas stāv pie sētas mēnešiem. OK visiem nē, jo Town laikam vairs nebrauks.

uz kuru jautājumu es Tev neesmu atbildējis ar Tev pieņemamu atbildi?

Cenas pacelt nav grūti nevienā gadījumā, bet kurš pirks? Kas tagad traucē pacelt cenu, ja reiz visi kantori cieš zaudējumus?

Man neinteresē kā apdrošinātāji kaukulē savas polišu prēmijas un plusus mīnusus. Zinu kā to dara manā sfērā, un tā sen nav TNT.

Esmu piedalījies dažādas institūciju sanāksmēs un redzējis kā gatavo likuma izmaiņas, un zinu kā nacionālās asociācijas apvienojas, lai varētu Eiropas komisijās lobēt savas intereses, zinu kā var spēlēties ar cipariem un kā tiek vākti statistikas dati. Vajag skaistus vārdus, lielus mēķus un vēlams, lai visi saprotoši, klusējot, noloka obligāto maksājumu. Un privātam kantorim.

Kā to dabūt un nedalīties ar citiem? To un par to, kas pazudinājis vietējos drošinātājus, varu izteikties tikai personīgi, bet ne ēterā. Neinteresē ar klaviatūru skaidroties, ja gribi brauc ciemos uz Saulčiem, šeit pašlaik labi, varēsim normāli uzzilināt acis, ja dikti iekarsīsim.

atkārtošos, bet es "nečikstu" par cenām vai par to, ka jāpērk poloses 3 autiņiem. OCTA sistēma - ideja par kopīgu katlu, no kura apmaksā krenķi cietušajam, ir laba. Neesmu pret to, bet pieprasot naudu autoīpašniekam(personas, kam ir ko atņemt), nevajag slēpties aiz reālā ļaundara - auto crasher tēla. Vot eto meņa besit!

Labi zini, slauc pie mums un slauc visās valstīs, kas ieviesuši OCTA un tml obligātos maksājumus. Arī obligātas nodevas iekasēšana par autovadītāja apliecību būs slaukšana. Noteiktu, ka dalība OCTA sistēmā ir brīvprātīga un pēc izvēles BM transporta līdzeklim vai vadītaja p.k., tad tā nebūtu slaukšana.

PS Tu minēji, ka var panākt, lai BM zaudējumus nosedz reālais vainīgais. Civillikums baigi biezais, pasaki, kuras lappuses jāpalasa, lai zinātu kā saglabāt BM, kad ar manu auto svešie izdomās badīt penzim sānus.

GB12 23.augusts 2013 0:05
0 0 Atbildēt

Streso kāreiz tu ar to otru, kā viņu tur... rex (izskatās gan, ka esiet viens un tas pats, bet, nu, labi, man vienalga)

"uz kuru jautājumu es Tev neesmu atbildējis ar Tev pieņemamu atbildi?"

Uz šito - kur "autovadītāju sistēmas" gadījumā būs problēma pacelt cenu tā, ka 10. daļa vāciņu un sēru maršs izpaliktu? Šis tavējais "Cenas pacelt nav grūti nevienā gadījumā, bet kurš pirks?" nav atbilde, jo, ja OCTA ir obligāts pasākums, tā vai citādi, bet tā jāpērk būs visiem, līdz ar to kapu zvani apdr. biznesam nedraud.

"Zinu kā to dara manā sfērā"

Tas nenozīmē, ka tā to dara apdrošināšanā, lai kas arī nebūtu tā tava sfēra... kā jau rakstīju, tev ir visai maz saprašanas par apdrošināšanu.

"Esmu piedalījies dažādas institūciju sanāksmēs ..."

Atvaino, bet šajā blā blā blā (nu, tīri tāds ierēdņa stiliņš, visu laiku kaut ko apkārt, tikai ne par tēmu) tu tā arī neatbildēji uz jautājumu - kuram ir labums no sagrozītas statistikas par auto skaitu mājsaimniecībās?

"To un par to, kas pazudinājis vietējos drošinātājus, varu izteikties tikai personīgi, bet ne ēterā."

Varbūt nerunā vispār, ja neesi gatavs par saviem vārdiem atbildēt? Bet vari jau arī privāti atrakstīt, ja nevēlies ēterā, apsolu, ka neteikšu...

Lai nu kā, pēdējos 7-8 gadus no LV tirgus ir aizgājuši 2 apdrošinātāji - zviedru kantoris Nordicia, kurš savu portfeli pārdeva Gjensidige un pa skuju taku aizgāja vietējā Balva, kuri paši dashēmojās ar savu angļu ķipa investoru - paldies Dievam, jo izmaksu ziņā štruntīgākas kompānijas par Balvu nebija.

Tu tā arī īsti nenodefinēji, kas ir slaukšana... tikai par to, ka OCTA ir, bet, ja to nevajadzētu, tad nebūtu. Interesanti, vai tu tādu pašu dziesmiņu dziedātu, ja tavam auto kāds penzis iebadīs sānus, kurš būs izvēlējies brīvprātīgi OCTA sistēmā nepiedalīties? Bet, ja tu par slaukšanu sauc obligātus pienākumus, kuri jāuzņemas katram civilizētā sabiedrībā dzīvojošam, tā teikt, loceklim, pie tam vēl atbalsti OCTA slaukšanu, tad nesaprotu, kāpēc šo vārdu mini tik negatīvā noskaņā? Ja negribi, lai tevi slauc, ej un dzīvo mežā, kaut kur prom no civilizācijas un tevi neviens neslauks.

"Neesmu pret to, bet pieprasot naudu autoīpašniekam(personas, kam ir ko atņemt), nevajag slēpties aiz reālā ļaundara - auto crasher tēla. Vot eto meņa besit!"

Nu bet tu jau arī pats apzināti dod tam, no kā tad nav, ko paņemt... kāpēc tu vēlies savu atbildību novelt uz apdrošinātāju?

"pasaki, kuras lappuses jāpalasa, lai zinātu kā saglabāt BM, kad ar manu auto svešie izdomās badīt penzim sānus."

1779. pants.

BM tu nesaglabāsi, bet finansiālus zaudējumus, kas tev rodas dēļ BM samazināšanos, tu vari prasīt lai atlīdzīna. Tas, vai tas ir tā vērts, ir cits jautājums. Bet arī jautājums - vai ir vērts dot savu auto sveišiem, ir aktuāls? Ja tu tā dod auto "svešajiem", kas domā badīt penzim sānus, tad dārgāka OCTA ir mazākais, ko esi pelnījis.

"kapēc gan nē, visam ir kompensācijas mehānismi un bonusu sistēmas."

Kā tad... Laikā, kad jau tā nevar normālus autovadītājus dabūt...

krix 22.augusts 2013 17:57
0 0 Atbildēt

5. Konkrētais gadījums - neinteresē. Pats zinu daudzus tādus. Bet vēlreiz - es negribu maksāt dārgāku OCTA cenu tāpēc, ka kāds nav izvērtējis savu risku un ir pieņēmis darbā ļoļiku, kurš dauza mašīnas, vai arī nav izstrādājis mehānismu, kā no tāda piedzīt zaudējumus.

Var arī ne tik konkrētu gadījumu.

Pasen TNT pieņēmām darbā kurjeru, it kā zināms cilvēks, ir rekomendācijas no paziņu puses. Pastāvēja atlases pricips - tikai zināmi cilvēki, un arī uz pārbaudes laiku. Konkrētais kadrs nobrauca 4 dienas blakus benķī, piektaja brauca pastāvīgi un 1.stundā uzšāva pa pakaļu vienam vecam fanam(tikai ar 2.golfu). Un nevar puiku pat īpasi vainot, misējas tam vecajam penzim un nolika pa nažiem bez nekāda iemesla.

Vsjo, BM uzņēmumam krīt mīnusā.

Tu laikam esi pamatīgi atrauts no realitātes vai arī dzīvo kaut kādā tur UK vai sazinkur vēl. Kāreiz lielākajā vairumā gadījumu mājsaimniecībās ir tikai viens auto, īpaši laukos, kur ir lielāks bezdarbs un tiek izmantoti mazāki attālumi.

Tu nepārspīlē? Tie, kuri ir palikuši laukos un brauc maz, visbiežāk ir bez TA un nepērk OCTA. Gadiem. Tipisks piemērs ir msh. A braucējs nikns, un ar aizlienētiem auto arī vizinās.

Visa Tava statistika ir figņa makaronnaja. Ko vajadzēs, to saskaitīs un uzrādīs par pamatojumu.

Tu tiešā tik naivs, ka tici BM sagrupēs drošos vadītājus un nedrošos? Vai arī bizness neļauj?

krix 22.augusts 2013 21:05
0 0 Atbildēt

Ko TNT darītu - liktu to pirkt autovadītājiem, kuriem jau tā algas nekādas lielās nav vai paši pirktu?

Neko nezinu par TNT algām, bet, kad es tur strādāju, tad tik mazas tās nebija. Un kapēc gan nē, visam ir kompensācijas mehānismi un bonusu sistēmas.

Transportnieks visas automašinas paņem operlīzē, katru uz konkrēto darbinieku, noslēdz apakšnomas līgumu, bet nomas maksu noskaitīt bankai par līzi un spec kontā remonta budžetam. Pats brauc, pats labo, pats atbildi par crash.

REX 23.augusts 2013 18:34
0 0 Atbildēt

to GB12.

Nu laikam te ir tā- 2 pret 1. Vairākumam tomer ir taisnība. Tapēc, dārgais, negruzies. Neviens tavu batonu tev nost neņems.

tas, ka esošā octa sistēma nav objektīva, ir skaidrs pat mazam bērnam- paprasi Jānītim, ja Pēterītis ar Jānīša bumbu (nu tev par prieku- lai nav lāpsta) iesviež Valdiņam-kurš te ir vainīgais?

Attiecībā uz civillikumu- nolaidies, draugs, uz zemes. Bezcerīgi taču, un naivi. Tikpat naivi, kā Pētersonilzītes cerība, ka Vitroniks fotoradarus izvietos satiksmei bīstamakās vietās.

T.s. universalo polisi varētu pirkt gan pats autovadītajs, gan šo pasākumu viņam var apmaksāt darba devejs (kā veselības polisi, piemeram).

Nosaukt salīdzinajumus part muļķīgiem arī ir argumentu trūkums.

Protams, ja man japērk 3 polises (mazauto(~padsmit latu uz gadu), smagajam(170 Ls 3 mēn) un busam(ap 45Ls/gadā), es tad esmu krietni pievilcīgāks apdrošinatāju klients, ne kā ar vienu, universālo.)

Tad paskaidro man , nesaprašam, 17BM klase vienai mašīnai un 7 otrai????? Ja tas pats vadītajs???

GB12 23.augusts 2013 23:14
0 0 Atbildēt

"Nu laikam te ir tā- 2 pret 1. Vairākumam tomer ir taisnība."

Un, ja es tagad paņemtu 2 savus kolēģus, tad arī tu tā rakstītu? Pašam maz ir kaut minimāla nojausma, cik absurdi tu tagad sāc argumentēt?

Par pārējo jau esmu atbildējis. Skaties augstāk. Un, ja nespēj saprast, tad atvaino - nedomāju tērēt laiku, lai 10 reizes rakstītu vienu un to pašu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visu vai neko- sieviete ar nozagtu kemperi uzsāk mežonīgu bēgšanu no policijas (+ VIDEO) 5

Video no ASV: sieviete ar nozagtu "Motorhome" bēg no policijas un neapstājas arī pēc vairākām avārijām un busiņa ietriekšanās palmā, kas izārda transportlīdzekļa priekšējo daļu un sānus. Lasīt vairāk

 

Vakar kravas auto plīsa riepa, kā rezultātā zaudēja vadāmību un iebrauca pretējā braukšanas joslā 11

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: "Ja grib, tad var! Lūk, šādu informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem mēs šodien saņēmām no Valsts Policijas Vidzemes reģiona pārvaldes. Salīdzinājumam zemāk saite uz rakstu no Valsts policijas sagatavotās informācijas medijiem un sabiedrībai." Lasīt vairāk

 

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 23

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 6

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti