Apdrošinātājs: turpmāk OCTA cenas aprēķinā ņems vērā soda punktus 25

 

Foto: ekrānšāviņš

Balta | 26.jūlijs 2016 14:09

„Apzinīgajiem autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars, apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) tehniskais direktors.

Ar mērķi veicināt satiksmes drošību un atbalstīt godīgākos autovadītājus turpmāk apdrošināšanas sabiedrības BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemta vērā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēma.

Pateicoties veiksmīgai sadarbībai starp valsts institūcijām un privāto sektoru, piekļuve pārkāpumu uzskaites punktu sistēmai ļāvusi apdrošināšanas sabiedrībai BALTA izvērtēt, vai un kāda ir saistība starp OCTA apdrošināšanas atlīdzību apjomu, un lemt par izmaiņām OCTA polišu cenas aprēķinā.

Ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā ir ievērojami palielinājies – saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ceļu satiksmes negadījumu skaits pieaudzis par 10,5%. Jau 2004. gadā Latvijā tika ieviesta pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, un statistika par pēdējo pusgadu liecina – lielākā daļa autovadītāju ir apzinīgi un ikdienā ievēro ceļu satiksmes noteikumus.

„87% Latvijas autovadītāju, kuri ir veikuši OCTA polises iegādi, nav reģistrēts neviens soda punkts, un viņi uzskatāmi par godprātīgiem un apzinīgiem ceļu satiksmes dalībniekiem, 9% reģistrēti viens vai divi pārkāpumu uzskaites punkti, bet atlikušajiem 4% pārkāpumu skaits ir lielāks. To, vai un kāda ir saistība starp soda punktiem un iespēju potenciāli iekļūt negadījumā, apliecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA veiktā klientu datu analīze – autovadītāji, kuriem ir reģistrēti pārkāpumu uzskaites punkti, negadījumos nokļūst biežāk un arī atlīdzības procentuāli piesaka daudz biežāk,” situāciju skaidro Uldis Dzintars, norādot, ka satiksmes drošība ir prioritāte un OCTA polises cenas pieaugums varētu būt papildu motivācija autovadītājiem ikdienā vairāk domāt par savu braukšanas kultūru, mazāk apdraudot gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

Arī Drošas braukšanas skola norāda, ka autovadītājiem, kuru krājumā ir liels ceļu satiksmes pārkāpumu punktu skaits, tie visbiežāk ir par sistemātisku noteikumu pārkāpšanu. „Drošas braukšanas skola jau kopš 2009. gada nodrošina apmācības autovadītājiem, kuri ir nopelnījuši astoņus pārkāpumu punktus. Apmācības viņiem ļauj šo skaitu samazināt par diviem punktiem, un šo iespēju izmanto apmēram 10% no kopējā punktu saņēmēju skaita. BALTA iniciatīva iekļaut pārkāpumu uzskaites punktus OCTA cenas noteikšanā ir apsveicama, jo tā noteikti varētu būt papildus motivācija,” norāda Edmunds Ozolnieks, Drošas braukšanas skolas valdes loceklis.

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir pārliecināta, ka pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas iekļaušana OCTA polises cenas aprēķinā ir veids, kā ne tikai motivēt agresīvākos autovadītājus vairāk domāt par braukšanas kultūru, bet arī no OCTA polišu svārstībām pasargāt godprātīgākos autovadītājus. „Apzinīgajiem autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars. BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemts vērā autovadītāja uzkrāto pārkāpumu punktu skaits, proti, jo lielāks soda punktu skaits, jo potenciāli augstāka OCTA polises cena.

 
Visi komentāri
 
Punktu Karalis 26.jūlijs 2016 16:26
3 7 Atbildēt

Super! Kautkadam privatkantorim būs mani soda punkti redzami, un vēl cēna lielāka! FY balta!

anonimikis 26.jūlijs 2016 17:05
4 1 Atbildēt

kāpēc neraksti ar savu parasto niku - "LMT" ?

Ints 26.jūlijs 2016 16:39
1 6 Atbildēt

Balta nebija,nav un nebus starp TOP pakalppojuma sniedzejiem!!!

Patriots 26.jūlijs 2016 16:54
2 8 Atbildēt

itkā OCTA apmaksā no savas kabatas. tas kas veicis ceļu satiksmes negadijumu itā nākošreiz maksā lielāku apdrošināšanas summu. prosta sagribēja palielināt peļņu

AE 26.jūlijs 2016 18:41
4 1 Atbildēt

Ar auto var braugt kurs katrs,un apdrosinasanu var uzrakstit uz ipasnieka,bet braukt cits:)Ka to jus izkontrolesiet?Vai pec auto numura ??Vai tos punktus rakstis klat auto ar kuru ir parkapti noteikumi??))))

JautāJUMS 26.jūlijs 2016 18:45
0 1 Atbildēt

Nebaidies gan izdomās.

Balta 26.jūlijs 2016 18:43
1 0 Atbildēt

Ir viens no dārgakajiem apdrošinātajiem!!!!!Iesaku neizmantot viņu pakalpojumus!!!!!

JautāJUMS 26.jūlijs 2016 18:43
0 1 Atbildēt

Tas ir labi sen jau vajadzēja

Paulis 26.jūlijs 2016 18:44
0 1 Atbildēt

Viss pareizi ,ja ne savādāk ,tad vismaz tā ,bet kārtība uz Latvijas ceļiem būs agrāk vai vēlāk. Gribi rādīt sevi krutāku par citem-maksā!

JautāJUMS 26.jūlijs 2016 18:47
0 0 Atbildēt

Pareizāk gan būtu,jo vairāk pārkāpēju jo ciešāk savelkas ,,cilpa'' diemžēl visiem.

Braucējs 26.jūlijs 2016 19:27
1 2 Atbildēt

Dmž pie mums OCTA ir uz konkrētu auto, nevis uz vadītāju, kā tas ir Anglijā, tad šāda sistēma būtu efektīva

GB12 27.jūlijs 2016 0:00
1 1 Atbildēt

Anglijā NAV OCTAs uz vadītāju, nekad nav bijis un visticamāk, vismaz tuvākos 30 gadus arī nebūs. Tur, tieši tāpat kā pie mums, ir TL ĪPAŠNIEKA civilt.atb. apdrošināšana.

msh 27.jūlijs 2016 12:24
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika tur kaut kas tāds ir kaut kam, kas nav nomas mašīnas un kaut kas tamlīdzīgs? :)

teleskops 26.jūlijs 2016 21:20
0 1 Atbildēt

Nav slikti vismaz beidzot tiem bravūrīgajiem braucējiem arī būs nedaudz jāpadomā kā braukt tikai vienīgi Baltas apdrošinātāji ir aizmirsuši ka pastāv vēl arī citas apdrošināšanas firmas.

GB12 27.jūlijs 2016 0:01
1 1 Atbildēt

Nu, tad lai tie agresīvie arī iet pie citām. Apdrošinātājiem nav vajadzīgi potenciālie avāriju izraisītāji.

GB12 27.jūlijs 2016 0:03
0 2 Atbildēt

Kādas 10 minūtes, pirms izlasīju šo rakstu, kāreiz nobrīnījos, kāpēc vienam klientam ar 17.BM klasi uz pārējo apdrošinātāju 40-55 euro fona Baltai bija 103...

LMT 27.jūlijs 2016 0:17
2 2 Atbildēt

Tu pat nesajēdzi ko nozīmē BM klase un te vēl prātuļo. Parasts polišu pārdevējs, nekas vairāk!

GB12 27.jūlijs 2016 22:58
0 2 Atbildēt

Tu, protams, sajēdz...

REXX 27.jūlijs 2016 7:34
0 0 Atbildēt

Bet kāds sakars OCTA polisei ar autovadītāju? Likumdošana paredz auto īpašnieka atbildību . Balta, šoreiz pilnīgs bulšits. Ideja pati par sevi nav slikta - esi riska zonā- jāmaksā. Lai tas darbotos 100% pareizi, jāpilnveido OCTA sistēma, jāiekļauj autovadītāju atbildības

civiltiesiskā apdrošināšana.

GB12 27.jūlijs 2016 22:57
0 0 Atbildēt

... un katram vadītājam, lai būtu tiesības vadīt mašīnu, papildus auto vadītāja apliecībai ir jābūt spēkā esošai OCTA polisei. Tādējādi tiem, kam ģimenē ir 1 mašīna uz 3 auto vadītājiem, būtu jāpērk 3 OCTAs vienas vietā. Protams, kāpēc ne, tikai Eiropas, nē, ne tikai Eiropas, bet visu Zaļās kartes sistēmas valstu līmenī jāsakārto normatīvie akti... :)

REXX 28.jūlijs 2016 9:02
0 0 Atbildēt

Nu bet LOĢISKI! Es gan nezinu tādas ģimenes. Neesmu no "biezā" segmenta, bet manu paziņu lokā praktiski visās ģimenēs ir vairāk, ka 1 auto. Tādu, kur ir viens auto uz trijiem vadītajiem, nezinu.

Patreiz populārāks ir modelis, ka automašīnam, kuras vada viens un tas pats vadītājs, ir japērk katrai sava polise. Gan tai , ar kuru tu brauc uz darbu, gan dienesta auto.

Bez tam, var iekļaut normu, ka tu, kā pareizākās rīcības paraugs, vari ar savu polisi nosegt arī kādas citas personas atbildību, kad viņa lieto tavu auto. Būtībā- uzsaukt šampanieti visai zālei.

GB12 28.jūlijs 2016 15:34
0 0 Atbildēt

Es gan zinu. 2 manu tuvāko draugu ģimenēs tādi ir. Man pašam ilgu laiku tā bija, tāpat rados/klientos utt... Diezgan švakas tev zināšanas par tautas materiālo stāvokli un mašīnu skaitu ģimenēs/mājsaimniecībās... pabraukā īapši mazliet ārpus Rīgas kādus 100+ km - tur tādas ģimenes, kurām ir vairākas mašīnas, ar uguni jāmeklē. No tevis vēlamajām izmaiņām pelnīs tikai apdrošinātāji un to starpnieki. Tiem, kuriem ir 2 mašīnas, palielam būs vienalga, jo vairumam tādu gadījumu tām ir arī 2 lietotāji. Nu jā, vinnētāji būs vēl tie, kuriem uz vienu lietotāju ir vairāki auto.

Iekļaut normu? Varbūt var, bet tad mēs atkal atgriežamies pie tā, ka tā jau nav vadītāju civiltiesiskā atbildība, bet veidojas UK modelis - atbild īpašnieks, bet ar ierobežojumiem. A tas, ko viņš iekļaus savā polisē, tāpat tad nevarēs vadīt citam piederošu auto, teiksim, darba/brāļa/mīļākās utt. Kāda tur vadītāja CTA, ja vadītājs nedrikst lietot jebkuru attiecīgās kategorijas auto? Jebšu tu piedāvā uzsaukt šampanieti savai zālei arī blakus bārā? :)

REXX 29.jūlijs 2016 6:48
0 0 Atbildēt

Pirmkārt, neesmu rīdzinieks. Tieši +/-100km. Otrkārt, vadītāja CTA dotu iespēju apdrošinātajm vadīt jebkuru TL, kas atļauts ar viņa autovadītāja apliecību.

Treškārt, vienam otram gāzētājam ar dienesta auto potenciālais polises cenas pieaugums liks aizdomāties.

Ceturtkārt, nebūs iespējams savus grēkus noslēpt, reģistrējot auto uz omi.

normis 28.jūlijs 2016 0:25
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests!Apdrošinātājiem laikam kādai saliņai naudas nepietiek!Sodīs ar bargajām polisēm ne vadītāju,bet īpašnieku!Ha,re kur ir!Auto īpašnieks,kuram pat nav auto vadītāja apliecība ir OCTA ņēmējs.Tātad par cik īpas\šniekam nav tiesību,nav arī soda punktu!Rezultātā mūsu valstī mūs atkal grib ģērbt ārā!Vai nav jautri!

normis 28.jūlijs 2016 0:26
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests!Apdrošinātājiem laikam kādai saliņai naudas nepietiek!Sodīs ar bargajām polisēm ne vadītāju,bet īpašnieku!Ha,re kur ir!Auto īpašnieks,kuram pat nav auto vadītāja apliecība ir OCTA ņēmējs.Tātad par cik īpas\šniekam nav tiesību,nav arī soda punktu!Rezultātā mūsu valstī mūs atkal grib ģērbt ārā!Vai nav jautri!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti