Visi komentāri - OCTA atlīdzības apmēru samazinās par 30%, ja persona vēlēsies to saņemt skaidrā naudā

OCTA atlīdzības apmēru samazinās par 30%, ja persona vēlēsies to saņemt skaidrā naudā 76

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.oktobris 2016 11:35

Valdība 29.septembrī atbalstīja likuma grozījumus, kas paredz par 30% samazināt transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) atlīdzības apmēru gadījumos, kad persona transportlīdzekļa remonta vietā izvēlas apdrošināšanas atlīdzības izmaksu skaidrā naudā.

Finanšu ministrija (FM) skaidro, ka grozījumi likumā paredzēti, lai samazinātu gadījumu skaitu, kad, izmaksājot apdrošināšanas atlīdzību, notiek tīša un apzināta komersanta izvairīšanās no nodokļu nomaksas, veicot bojātā transportlīdzekļa remontu.

Nolūkā veicināt nodokļu maksāšanu par transportlīdzekļu remontu, ir izstrādāti grozījumi OCTA likumā, piemērojot zaudējuma aprēķinā norādītās summas samazinājumu par 30%, kas izmaksājama personai, gadījumos, kad tā transportlīdzekļa remonta vietā izvēlas apdrošināšanas atlīdzības izmaksu skaidrā naudā. "30% aptuveni atbilst darba spēka nodokļa izmaksām kopējās pakalpojuma izmaksās. Kopējo apdrošināšanas atlīdzības summu veido darba spēka izmaksas un transportlīdzekļa remontam nepieciešamo rezerves daļu un materiālu izmaksas. Pēc Auto asociācijas sniegtajiem datiem, 2014.gadā vidējais krāsošanas darbu un mehāniķa darbu īpatsvars tāmē sastādīja 30% no tāmes kopsummas," skaidro FM.

Vienlaikus spēkā paliek līdzšinējā kārtība, ka, izmaksājot apdrošināšanas atlīdzību naudā, atlīdzība tiek samazināta par aprēķinātā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summu. "OCTA likuma grozījumu iespaidā radītais indivīdu tiesību ir ierobežojums ir attaisnojams, jo grozījumu mērķis ir veicināt godīgu komercdarbības vidi transportlīdzekļu remonta nozarē, lai samazinātu to komersantu skaitu, kas izvairās no nodokļu nomaksas, tādējādi nodarot kaitējumu valsts budžetam un negatīvi ietekmējot sabiedrības labklājības līmeņa attīstību. Šādu mērķi nav iespējams sasniegt ar mazāk ierobežojošiem līdzekļiem, jo, kā redzams, līdzšinējie centieni, tostarp, 2011.gadā veiktie grozījumi OCTA likumā saistībā ar apdrošināšanas atlīdzības izmaksu skaidrā naudā, nav sasnieguši plānoto mērķi iecerētajā apmērā. Apdrošināšanas atlīdzību izmaksu skaidrā naudā skaits gandrīz četru gadu laikā ir sarucis tikai par 12,33%, un gadījumu skaits, kad komersanti nozarē izvairās no nodokļu nomaksas joprojām ir ievērojami augsts," klāsta FM.

Tāpat ministrijā uzsver, ka gadījumā, ja apdrošināšanas atlīdzības izmaksas gadījumā, transportlīdzeklis ir saremontēts, personai likumā ir noteiktas tiesības, uzrādot maksājumu apliecinošu dokumentu, saņemt samaksāto starpību par transportlīdzekļa remontu atpakaļ, kā rezultātā apdrošināšanas atlīdzība tiek izmaksāta pilnā apmērā atbilstoši zaudējumu aprēķinā norādītajam.

Pēc Valsts ieņēmumu dienesta sniegtās informācijas, 2016.gada sākumā automobiļu apkopes un remonta nozarē darbojās 5019 nodokļu maksātāji, no tiem 3500 ir juridiskās personas, 1094 ir PVN maksātāji un 1737 mikrouzņēmumu nodokļa maksātāji.

Atbilstoši Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja datiem transportlīdzekļu bojājumu kopējā atlīdzību summa pērn bija 25,5 miljoni eiro.

Likuma grozījumi iekļauti nākamā gada valsts budžeta pavadošo likumprojektu paketē. Plānotajām izmaiņām aprēķināta pozitīva fiskālā ietekme uz 2017.gada budžetu 330 000 eiro apmērā.

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 9.oktobris 2016 11:56
35 2 Atbildēt

Tātad skaidras naudas un naudas uz konta pirktspēja ir cita??!!

Ja es pats savā vārtrūmē varu sataisīt auto, tad par to tieku sodīts!

Ja tajos autoservisos būtu patiesi meistari, tad nebūs nekāda naida dot šim darbu, bet kamēr deviņos no 10 strādā līkroči, kas jēdz tikai sačakarēt to kas vēl bija strādātspējīgs, tikam mani autoservisi var negaidīt!

GB12 9.oktobris 2016 14:43
0 11 Atbildēt

Tad ko kreņķējies? Parādīsi čekus, ka detaļas esi legāli pircis un viss būs kārtībā.

msh 9.oktobris 2016 15:11
7 1 Atbildēt

Tu lasīt nemāki vai kā? Kā šie čeki būs pierādījums tam, ka mašīnu esi remontējis pats, nevis kaktu serviss? Tikpat labi mašīnas īpašnieks var nopirkt detaļas un mašīnu, ar detaļām grabažniekā, atdot kaktu servisā, vai arī kaktu serviss īpašniekam atdot mašīnu kopā ar čekiem.

GB12 9.oktobris 2016 22:48
7 16 Atbildēt

Neuzvelcies, puisīt, lasīt māku un saprotu, ko pļurkt grib pateikt. Tikai nav nevienam pienākuma viņam maksāt par to, ka pats taisa savu auto. Līdzīgi kā nevienam nebūtu pienākuma segt viņam izglītības, medicīnas izdevumus vai atgriezt nodokļus par tiem, ja šams ārstētos ar sentēvu metodēm vai vēsturi mācītos pēc sevis izdomātas izglītības programmas, jo uzskata, ka visi ārsti ir stulbāki par viņu, jo neārstē kā sevi pašu... vai pasniedzēji, jo neskolo savu bērnu. Vai pļurkt uzskatītu arī, ka šajos gadījumos viņš tiek sodīts?

msh 9.oktobris 2016 12:28
11 1 Atbildēt

Princips tas pats, kas savulaik ar datu nesējiem - pērc tukšus diskus un maksā pirātisma nodevu, neatkarīgi no tā, ko taisies tajos rakstīt.

Jebkurā gadījumā, mērķis, kā jau redzam no aprēķina, ir vienkārši iekāst vairāk naudiņu, savādāk tur vēl būtu izdomāts kāds veids kā pierādīt ka esi saremontējis pats - kaut gan tajā variantā būtu vēl atruna ka tev jāmaksā iedzīvotāja ienākuma nodoklis, par savu darbu...

ezis71 9.oktobris 2016 13:17
29 1 Atbildēt

Čomam auto tika remontēts 2,5 mēnešus,bija jānomaina spārns,kapots,lukturis un buferis.Šis zvana uz servisu un prasa kas ar auto,atbild ka apdrošinātājs nav ieskaitījis piķi.Zvana apdrošinātajam,atbild ka piķis ir pārskaitīts un tā katru nedēļu 2,5 mēnešu garumā.Čomam darbs Rīgā a mājas Ogrē.

GB12 9.oktobris 2016 14:45
4 0 Atbildēt

Kas tad tas par kaktu servisu? Normālos servisos vispirms sataisa mašīnu un tad uz klienta parakstīta PN akta un rēķina pamata apdrošinātājs maksā naudu.

nekas 9.oktobris 2016 14:47
2 4 Atbildēt

krāpnieki,apdrošināšanas kantori,kā viss Latvānijā

GB12 9.oktobris 2016 14:54
5 21 Atbildēt

Nezinu, kā ar šīs domas ekonomisko pamatojumu, bet kopumā tiem, kuriem nav mērķis pēc negadījuma uz apdrošinātāja rēķina uzvārīties (pēc pieredzes, šāds mērķis ir 99,9%, kas ņem atlīdzības naudā), nevajadzētu uztraukties - viņus šīs izmaiņas neskars. Skars tos, kuri uz bojāta spārna rēķina cer nokrāsot arī haubi, bamperi un vēl kaut ko... Domāju, ka "remontēšu pats, jo servisos tikai līkroči strādā" arī nav arguments. Lai cik jūs nebūtu augstās domās par sevi, nu nav tā, ka jūs vienīgie protiet taisīt mašīnas, bet pārējie visos ciktursimtos servisu nejēdz. Bez tam, ja neapmierina remonts, taču ir tiesības neparakstīt PN aktu un saukt apdrošinātāja ekspertu ārā.

msh 9.oktobris 2016 15:21
1 0 Atbildēt

Redzi, gābešņik, ar to prašanu ir tāds mazs mazītiņš moments - vai tu taisi sev, vai citam - un/vai vienkārši meistara attieksme. Es tev varētu iedot stiliņa topiku, mašīnas projektu, kur cilvēks, kam rokas aug no pareizās vietas, pats savām rokām restaurē Audi 200 20v turbo quattro, krāsošanu ieskaitot - kur visiem virsbūves darbiem ir ļoti pedantiska pieeja, un ne par velti viņš ar to mašīnu, pa nedēļas nogalēm darbodamies, ceļ jau pāris gadus. Noteikti ir kāds krāsotāju kantoris, kas to pašu spēj, tik par elpu aizraujošām cenām, un tas noteikti nebūs apdrošinātāju sarakstā. Nevajag pat krāsošanu pieminēt - mani savulaik fascinēja kā muteres bijušais vecis, parasts mehs, attaisnoja kaut kādas paviršības piekares vai kaut kā cita, remonta laikā - "ai, tā mašīna ir veca" - ļoti skaisti - ne par velti es viņam mēdzu prasīt padomu par piekari, jo viņam ir kaut kādu 25 gadu pieredze, bet savu masīnu skrūvēt es viņam neuzticētu.

Bet ar uzvārīšanos, kā tu to sauc, ir ļoti vienkārši - ja manam golfam kāds iznīcinātu pāris durvis, bet virsbūvi īpaši netraumētu, un man aptirsinātājs samaksātu, teiksim, 300 eiras, par to naudu mierīgi varētu gan samainīt durvis, gan nokrāsot mašīnu, paša spēkiem, protams. Tāds mazs piemērs - piecus gadus atpakaļ vienā atgadījumā viena čoma C4 A6 sabojāja durvis - tā kā pats mācēja krāsot, tad šī atgadījuma sekas viņam izmaksāja 20 latus - durve 10 latus, moldings 5 latus, un 5 lati par materiāliem - krāsa, laka utt.

GB12 9.oktobris 2016 22:56
1 1 Atbildēt

Nu redzi, pats jau arī atbildēji - tev ir bojātas durvis, bet tu gribi nokrāsot visu mašīnu. To sauc par uzvārīšanos uz apdrošinātāja rēķina, kas vispār ir pretrunā ar apdrošināšanas principu un pat ar likumu. Kāpēc apdrošinātājam būtu jāsponsorē tavas mašīnas pārkrāsošana, ja zaudējums ir 2 detaļu apmērā?

msh 9.oktobris 2016 23:53
0 0 Atbildēt

Nē, tā ir samaksa par darbu - es jājos ar savu mašīnu lai to atgrieztu pirmsavārijas stāvoklī un, pie viena, par atlikušo naudu pie vienām un tām pašām mokām [nav pārāk liela starpība, jākrāso divas durvis, vai visa mašīna, tik bik vairāk jāizjauc] var arī nokrāsot mašīnu. Bet nu tev labāk patiktu ja pāri paliekošā nauda nevis nonāktu tajā mašīnā, bet citur - nu kā savulaik viens zināms čalis, kaut kādā astotajā gadā - kā reiz otrajam golfam divas durvis iznīcināja - aptirsinātājs izmaksāja 500 latus - ielika divas šrota durvis pa 20-40 ls un mašīnu pārdeva, pārējais kabatā.

GB12 10.oktobris 2016 12:36
1 0 Atbildēt

Man patiktu? Kāpēc lai man kaut kas patiktu? Pa lielam, man ir vienalga - manu darbu tas neietekmēs. Bet kāpēc apdrošinātājam būtu jāmaksā par tavu darbu? Kas tu tāds viņiem esi? Tev ir līgums ar viņiem? Tu esi sertificēts vai oficiāli apmācīts šādus darbus veikt? Varbūt kā samaksu par darbu vēl uztversi, ka pie viena vajag sataisīt arī ritošo, elektroniku, nomainīt eļļu, siksnu utt. vai pārkrāsot arī mātes trusi? Tieši tevis un tava zināmā čaļa dēļ šie grozījumi tiek bīdīti. Tā globālāk skatoties, apdrošinātājiem kāreiz šie grozījumi būs neizdevīgāki - tie motivēs neņemt atlīdzību naudā, attiecīgi apdrošinātājiem būs jāmaksā vairāk servisiem pilnās atlīdzības - ar visiem PVN. Nāksies likt jaunas detaļas, ja serviss nevarēs dabūt lietotas utt.

par audi restaurāciju paša rokām, bez līkrocības. 10.oktobris 2016 17:50
0 0 Atbildēt
Pļurkt 9.oktobris 2016 16:57
5 0 Atbildēt

Vari neironizēt!!

Ārkārtīgi retais automehāniķis strādā ar augstu kvalitāti, jo taisa ne jau sev!!

Man vāģis kalpo 17 gadus un ne jau jaunu pirku. Braucu KATRU dienu, izejamās ieskaitot. Ar vienu šo veco vāģi esmu nobraucis vairāk kā vismaz puse ar visiem transportiem kopā (kur lielākā daļa ieskaitot sabiedriskos).

Pats tikai nepārbortēju riepas.

Motora remonts, Lukas dēzeļsūkņa remonts, sprauslu remonts, reikas atjaunošana, ritošā, krāsošana, startera un ģeneratora atjaunošana utt.

Vāģis vēl joprojām nav sapuvis!!

Viss tas ir tikai pateicoties tam ka pats remontēju savu vāģi un galvenais priekš sevīm!!

NEKAD tas vāģis nenoripotu tik ilgi un tik daudz, ja dotu visādos servisos remontēt!!

Un tagat mani par to soda!!!???

p.s. sava servisa nekad nav bijis un nebūs

GB12 9.oktobris 2016 23:05
1 1 Atbildēt

Tā tikai tu domā (par to paša remontu). Pazīstu vairākus, kas arī ilgi brauc ar vienu auto, remontus uztic servisiem un mašīnas tāpat brauc. Palasi, piemēram, SAAB forumu - tur liela daļa jūzeru apkopj mašīnas konkrētā servisā un vairāki raksta, ka viņiem nebūtu SAABa, ja nebūtu konkrētā servisa. Un tas nav vienīgais piemērs. Tāda mazliet padomju domāšana, bet tev, protams, uz to ir tiesības, tikai nevienam nav pienākuma tev par to maksāt. Moš tev arī zobus iemācīties pašam labot, jo zobārsti taču nelabo kā priekš sevis :) Un, ja tu pats labo zobus savam, piemēram, 16 gadīgam bērnam, kuram, cik zinu, stomatoloģiju valsts apmaksā, jo, redzies, ārsti to nedara kā priekš sevis, arī prasītu naudu par to un uzskatītu, ka valsts tevi soda, ja nemaksā? Savdabīgs uzskats, lai neteiktu vairāk...

Jonis 9.oktobris 2016 15:11
10 1 Atbildēt

Maksājot milzu nodokļus, sabiedrība negatīvi ietekmē savu labklājību. Labāk lai nauda paliek cilvēkiem, nekā nekam.(jeb tiem tajās izšķērdētāju iestādēs, kur viņi visu tavu nodokļos nomaksāto naudu notriec uz urrā!)

a 9.oktobris 2016 21:16
0 2 Atbildēt

Kā tad.

Pensijas - likvidēt, slimnīcas - arī. Policija arī nav vajadzīga, tāpat kā armija - katram pa stroķim un lai katrs pats savus rēķinus kārto. Visus skolotājus likvidēt - izglītība latviešiem nav vajadzīga!

Vai Jums nešķiet, ka agresīvais kaimiņš mēģinātu mūs okupēt bez jebkādas pretestības?

Normis 9.oktobris 2016 16:19
3 0 Atbildēt

Un ja es netaisos auto remontēt???? bet redzu ka vieglāk pārdot vai izjaukt rezerves daļās un nopirkt citu???? kā tad??? Man taču to servisa remontu nevajag..... bet naudu par sabojātajām detaļām vajag no apdrošinātāja.

GB12 9.oktobris 2016 23:20
1 0 Atbildēt

Ja vieglāk ir izjaukt rezerves daļās, tad to auto atzīs par bojā gājušu un norakstīs. Ja nav vieglāk, kurš tev liedz mašīnu sataisīt un tad pārdot. Bet vispār šī ir risināma lieta. Pārdevējs (klients) noslēdz ar pircēju līgumu par summu "x". Līgumā tiek norādīts, ka pēc negadījuma mašīnai ir tādi un tādi defekti, plus tiek pievienota servisa tāme. Konkrētajā gadījumā tāmi ar visu PVN ieskaitīja klienta kontā. Un bai ze vei - nav jau tā, ka vispār neko nemaksā. Nogriež 30%, kas aptuveni detaļu cenām bez nodokļiem arī atbildīs.

mārča 9.oktobris 2016 16:50
17 0 Atbildēt

Kārtējais variants, kur naudasmaisiem lielāka taisnība kā tautai.

Man ir bijis tā, ka stāvošam Transitam (6 gadu vecam) sasit spoguli, apdrošinātājs protams uzliek ķīniešu ražojumu, tagad, kadpagājuši vēl gandrīz trīs gadi ar to spoguli nevar skati iziet vairs, tad nafig, lai mna to cenu neizmaksātu naudā? Es sev noteikti meklētu detaļas pēc kvalitātes nevis lētākās iespējamās.

Palaidniex 9.oktobris 2016 19:02
5 0 Atbildēt

Kamēr bezienpruņu kārtībā no AAS klients varēs izvēleties savu servisu, tas viss ir tīra naudas shēma.

Apdrošinatajam vecāks auto pēc definīcijas ir mizkaste, tāda pat attieksme ir to "uzticamības" servisiem. Prasība veikt remontu kā pienākās, tiek uzskatīta par bezkaunību. Un bezmaz jadodas saņemt auto ar neatkarīgiem ekspertiem, kas auto pārjauc juristu klātbūtnē, lai novērtētu "rekomendētā" servisa darbu. Un tad vel jāpierāda, ka neesi žirafe...

Anda 9.oktobris 2016 19:04
2 0 Atbildēt

Es varētu piekrist, ka ideja nav slikta, ja vien - apdrošinātājiem pie šāda salikuma nebūtu tiesību ierobežot servisa izvēli. Tā, lai es savu autiņu varu uzticēt sev zināmam servisam, kur man to saremontēs man pieņemamā laikā.

Iepriekš ir bijusi situācija, ka apdrošinātāju piedāvātajos servisos uz remontu jāgaida mēnesi - bet man jābrauc katru dienu.

GB12 9.oktobris 2016 23:27
1 6 Atbildēt

Nu, un ja tev zināmais serviss ir Domenikss ar 79 euro stundas likmi, bet brauc ar 15-gadīgu sazinko? Apdrošinātājam tā kā būtu pienākums tev domeniksu apmaksāt? Bet, pa lielam, metodikas robežās tu jau to varēsi darīt. Tikai iesniedz čekus, ka auto esi remontējis un tev nauda normatīvajos aktos noteiktā apjomā tiks apmaksāta. Šeit runa ir par tiem gadījumiem, kad klients vienkārši paņem naudu un mašīnu remontē sazin kur, detaļas savāc sazinkur... vai vispār neremontē.

Palaidniex 10.oktobris 2016 16:09
1 0 Atbildēt

Un ja ir VS statusu ieguvis skumjais emīls?

Kāpēc nevarētu klients ar Vēsturiskā Spēkrata statusu vērsieties pie oficiālā dīlera un gribēt auto remontu ar atbilstošām detaļām?

Un tad, ka 79 EUR stundā?

Ko darīt tiem, kas kāds Superkārs?

Pats cita apskādētu savu (pafantazēsim) - Pagani Zonta arī uzticētu remontēt kādam AAS noteiktam kaktu ļoļikservisam?

GB12 10.oktobris 2016 21:50
0 0 Atbildēt

Gribēt var daudzko, bet pie esošajām OCTA cenām diezvai kāds atļaus. Un kas ir tavuprāt atbilstošas detaļas? OK, Ķīnas ražojumi tie nebūtu, bet VS mašīnai arī jaunu detaļu likšana ir kas vairāk par zaudējumu segšanu. Bez tam, vai tiem VS jaunas detaļas vispār var nopirkt? Cik zinu, piemēram, 99. SAABam nevar.

Kaut kādam kaktu ļoļikservisam nē, bet vēlreiz saku - nu, nav tā, ka apdrošinātāji tikai ar kaktu servisiem strādā. Nu nav. Ir arī normāli servisi... Bez tam, ja nepatīk apdrošinātāja serviss, nu lūdzu... remontē kur patīk, tikai iesniedz čekus un metodikas noteiktajos apjomos tev tiks atmaksāts.

Palaidniex 9.oktobris 2016 19:05
2 0 Atbildēt

Piemēram, vēsturisko spēkratuapdrošinātājs mēģinās savos servisos safist ar neoriģinālo ķīņu un līdzīgiem fufeļiem neskatoties uz auto īpašnieka (bieži vien ļoti rūpīgā, ne tikai saimnieka, bet arī restauratrācijas veicēja/pasūtītāja protestiem.

Jurs 9.oktobris 2016 20:32
2 0 Atbildēt

Tādējādi Tiks nodarīti kaitējumi iedzīvotāju budžetam un negatīvi ietekmēts sabiedrības labklājības līmenis.

nomiks 9.oktobris 2016 20:54
4 15 Atbildēt

Atbalstu iniciatīvu. Līdzīga shēma jau šobrīd darbojas attiecībā uz PVN.

Ekonomiku varam celt tikai kopā. Nodokļi ir jāmaksā. Visiem. Pat tad, ja tie Igaunijā vai Meksikā ir mazāki.

Man no šāda regulējuma nekas nemainīsies. Nekad neesmu prasījis atlīdzību naudā, bet pieprasu remontu dīlera servisā. Pat 8 gadīgai Hondai remontu veica Nippon un apdrošinātājam nebija nekādu iebildumu.

Zaudētājos paliks divas nosacītas grupas - pelēkās zonas servisi un personas, kas no apdrošināšanas gadījuma grib gūt peļņu nevis saņemt zaudējumu atlīdzību.

VNK 9.oktobris 2016 21:08
1 1 Atbildēt

Respect!

Pļurkt 9.oktobris 2016 21:17
3 0 Atbildēt

... un trešā grupa, kam vēl joprojām rokas aug no pareizās vietas un nav palikušas līkas, kā lielum lielākajam vairumam.

nomiks 9.oktobris 2016 21:45
2 0 Atbildēt

Nepiekrītu. Ja remontē pats (tas nav aizliegts), tad vienkārši nav tiesību saņemt samaksu par darbu. Materiālu izmaksas tiek atlīdzinātas. Arī pvn, ja ir čeki.

Vilks 10.oktobris 2016 18:50
1 1 Atbildēt

KURŠ IR AIZLIEDZIS SAŅEMT ATLĪDZĪBU PAR MANU DARBU ??? Kāda starpība , kam es to daru ?! Ja darbs ir apmaksāts , tad man par to ir jāsamaksā PVN ! Bet , ne 30 procentu ! Ja "žanis" remontēs ,-viss kārtībā ! - Bet ,ja es pats ??? KUR STARPĪBA ?...

nomiks 10.oktobris 2016 19:23
2 0 Atbildēt

Ja tu esi reģistrējies kā PVN maksātājs, tad problēmu nav vispār. Finàlā saņem visu vienādu summu bez pvn, jo pvn saņem valsts. Tāpat arī ar darbaspēka nodokļiem. Ja normāla servisa ieņēmumi ir summa x, tad kopsumma ir x + algas nodoklis + pvn. Kāpēc kaktu servisam būtu jāsaņem vairāk? Kaktu servisos vai remontējot pašam iztrūkst divi saskaitāmie. Finālā visi saņem līdzīgi.

Kanibaals 9.oktobris 2016 22:27
6 1 Atbildēt

Līdz šim tā PVN pievilkšana vēl kaut kā gāja cauri, bet tagad vai tad PVN ir kļuvis 30%!? Manuprāt šis ir elementāri apstrīdams Satversmes tiesā, jo valsts nespēja sakārtot nodokļu sistēmu nevar tikt uzkrauta uz iedzīvotāji, kuriem pie tam tiek uzspiests obligāts pakalpojums, kurš izrādās ir zemā kvalitātē. Tas ir tikai LTAB lobijs, lai nebūtu jāceļ OCTA cena, ne jau rūpes par valsti.

GB12 9.oktobris 2016 23:33
0 1 Atbildēt

Lai veicas ar elementāro apstrīdēšanu. Pēc tam labprāt iepazīšos ar lēmumu :)

GB12 9.oktobris 2016 23:28
0 0 Atbildēt

Beidzot viens sakarīgs komentārs.

GB12 9.oktobris 2016 23:30
1 0 Atbildēt

Tiesa gan, tavā gadījumā ir viena nianse. Tu Nipponā vari taisīt, jo dari to pa KASKO, vai ne tā? Pēc tam tavs apdrošinātājs naudu (visticamāk, ne visu, bet tikai LTAB metodikā noteikto) dabū atpakaļ no vainīgās puses OCTA. Stipri šaubos, vai BANs vai Baltikums ļautu OCTA gadījumā 8-gadīgu mašīnu pie dīlera taisīt.

nomiks 10.oktobris 2016 9:19
0 0 Atbildēt

Ir tā, ka pēc OCTA man nekad nav nācies pieteikt atlīdzību. KASKO ir gan, bet visos tajos gadījumos nevis tāpēc, ka es būtu izraisījis avāriju, bet gan tādēļ, ka kāds ir apskādējis auto, man to neredzot. Piemēram, pie veikala nolauza spoguli, pie daudzdzīvokļu mājas gar spārnu visā garumā kāds švīku ievilka visām tur stāvošajām mašīnām. 2 mašīnām reiz vienlaicīgi pieteicu KASKO, jo krusa bija pamatīgi sapunktojusi jumtu un kapotu.

Ā, vienu gadījumu gan atceros - reiz manā FR-V ieskrēja stirna. Jā, nevis es uzbraucu, bet viņa ieskrēja manā auto, kad stāvēju pie dzelzceļa pārbrauktuves. Stirna beigta, mašīnai remonts bija uz 2 000 latiem tolaik. Mašīnai gan bija nepilns gads.

GB12 10.oktobris 2016 14:27
0 0 Atbildēt

Te jau arī tas parādās. Ja tev mašīnām nebūtu KASKO, OCTA diezvai astoņgadīgu ļautu pie dīlera taisīt (ja nu vienīgi sarunā ar dīleri, ka uztaisa tādu tāmi, ka abas puses priecīgas). Ir dīleri, kas šajā ziņā nāk pretī.

VNK 9.oktobris 2016 21:07
0 15 Atbildēt

Jūs tukšie numuri! Cepaties par savām vecām miskastēm. C4, golf 2 utt, vnk smaids sejā! Jūs ar šādu domāšanu arī nekur tālāk par savu mk2 netikisiet! Saņemot atlīdzību pieskrūvēsiet kārtējo tv pie sienas un priecasies par to ka liela nauda izmaksāta - stuliebie apdrošinātāji! ha ha ha. Un tagad teliķis nesanaks, vaiiiiii! Bet jūs domājat par savu veselību, drošību un nodrošinājumu un garantijām? Vnk nebraucat ar veciem lūžņiem, maksājiet par kasko, remontējies pie dīlera un domājat kā vairāk nopelnīt naudu, lai jūs visi varat dzīvot normāli un galva nesāpēs, nevis vaimanāt par pareiziem grozījumiem likumā! Kā tad es nopelnīšu uz šito gadījumu?!?

Un nevajag ironizēt par lietām kur Jūsu prāti vispār nesniedzās!

Pļurkt 9.oktobris 2016 21:15
2 0 Atbildēt

Tu jau nu gan tālāk par patērētājsabisrību neesi ticis - tā ka vari necensties. Vistipiskākā līkroča domāšana.

Ja pats nejēdz, tad nevajag domāt ka VISI ir tādi paši nejēgas!!

Mans auto ar saviem 20+ gadiem un nobraukumu tuvu pie miljona ir krietni labākā tehniskā stāvoklī, kā lielākā daļa 3 - 4 gadīgie auto remontētie un "apkoptie" krutajos servisos, tai skaitā dīlerservisos.

9 no katriem 10 "meistariem" strādā pēc principa - "Da na tebe i otjebisj!!"

a 9.oktobris 2016 21:22
0 0 Atbildēt

9 no katriem 10 "meistariem" strādā pēc principa - "Da na tebe i otjebisj!!"

...................

Ja dzīvo ārpus Rīgas, varbūt. Man 1 km attālumā no mājām ir kādi 7-8 autoservisi. Esmu izfiltrējis 1-2, kurus izmantoju, jo tur ir normāla attieksme. Tāpat esmu atradis 2-3, kur vairs neko neremontēšu. Izdzīvos tas, kurš ar klientu mācēs strādāt.

Kanibaals 9.oktobris 2016 22:32
3 2 Atbildēt

Ja kāds tev apskādē auto tad esi ar mieru remontēt caur KASKO un nākošreiz maksāt par to vairāk? Dīvaina loģika. Un reāli tikai nabagi pērk KASKO un visbiežāk, jo ņēmuši auto kredītā. Normāli pacani var atļauties paši salabot savus auto par savu naudu vai arī nopirkt citu, ja ir novākojuši grāvī. Ja bail no nozagšanas ir OCTA+, kas šo risku sedz, pārējie KASKO segumi ir memmesdēliņiem, kuri citādi apraudātos, ja būtu jāizstrebj putra uz ceļa ko paši ievāra.

GB12 9.oktobris 2016 23:43
0 0 Atbildēt

KASKO cena nepaaugstinās (sliktākajā gadījumā varbūt par kādiem 5-10 euro), jo izmaksātais regresā tiek atgūts atpakaļ. Tas nu tā. Par KASKO runājot - ne tikai, 99%, kas ņem jaunus auto arī ne-kredītā un kuriem nauda ir, KASKO tomēr pērk. Vari nemēģināt iebilst, šajā ziņā man pieredze tomēr ir lielāka. OCTA+ (ja runā par Ifa produktu), sedz līdz kaut kādiem 4000 euro, plus, ja pareizi atceros, bija vēl 20% pašrisks. Tas segums ir, nu tāds - so so. Pie tam, tur tāpat tiek prasītas signalizācijas, imobilaizeri. Attiecīgi, tie arī jāliek virsū. Pārējie segumi memmesdēliņiem - nupat jau rakstīju par klientu, kura 40000 vērtam apvidus auto uzgāzās egle virsū. Kāds sakars ar memmesdēliņiem, braukt prasmi un putras strēbšanu?

Pļurkt 10.oktobris 2016 9:32
2 1 Atbildēt

Vot tikai nemurgo!!

Man pietika VIENAS reizes un vairs NEKAD neņemšu KASKO.

Kādi 8 gadi cītīgi ņēmu Kasku, priecājos par piešķirtajām "atlaidēm". Tad vienu dienu stirna uz ceļ uzplijās = kapots, spārns, bamperis, lukturis, miglenieks, rešotka.

Nākamajā gadā visi procenti nost = to ko apdrosinātājs man IT KĀ izmaksāja atlīdzībā bija akurāt tik pat liels cik atlaižu summa pa visiem gadiem. Respektīvi apdirsinātājs no savas kabatas man nesamaksāja ne santīma - pilnīgi visu manu nomaksāto toties iebāza savā kabatā.

Tā ka vari neplātīties - apdirsināšanas bizness savu paņems, un šie 30% ir kā reiz vistīrākais lobija dabs peļņas paaugstināšanai.

Visus pārējos savus murgus vari droši paturēt pie sevis.

nomiks 10.oktobris 2016 9:53
1 0 Atbildēt

Tavuprāt, apdrošināšanas kompānijai jābūt labdarības iestādei?

A iedomājies, ka Tev stirna būtu izskrējusi jau pirmajā apdrošināšanas gadā, kā man tas reiz notika ar FR-V!

Tu par polisi būtu samaksājis kādis 350 EUR, bet "izcēlis" 2000 EUR. Tad visiem stāstītu, cik izdevīgi ir apdrošināt un vilkt ārā naudu.

Es nekad neskaitu, cik esmu samaksājis apdrošinātājiem (daudz). Bet priecājos, ka ir apdrošināšanas polise, kas parūpēsies par to, lai nebūtu jācieš finansiāli, ja iestāsies apdrošināšanas gadījums.

Redz maksājamo prēmiju Tu vari ieplānot, zinota, ka reizi gadā jāparedz tam, piemēram, 350 EUR. Var arī maksāt 12 daļās.

Ceļu satiksmes negadījuma vai zādzības iestāšanos parasti neviens neplāno un arī tad, ja tas notiek, zaudējums var būt minimāls, bet var arī būt pilnā mašīnas vērtībā.

Ir svarīgi sabalansēt risku iestāšanos ar prēmijas apmēru.

Vienam man pazīstamam čalim, kuram naudas ir ĻOTI daudz, īpašumā ir vairāki ļoti dārgi auto - Jaguar, Bentley Continental, Range Rover, Q7, Evo + vēl daži.

KASKO polises nav nevienai no šīm mašīnām. Jo kopējā prēmija par visām mašīnām būtu daudzi tūkstoši. Ja pieņem, ka notiek viens CSN gadā, tad remonta izdevumi ir vienādi vai pat mazāki nekā samaksātā prēmija. Vienkāršs ekonomisks aprēķins.

GB12 10.oktobris 2016 12:40
0 0 Atbildēt

Mēģināt pārliecināt cilvēku, kam domāšana ir padomju laiku līmeni... vai ir vērts tērēt laiku?

Kanibaals 10.oktobris 2016 20:44
2 1 Atbildēt

>KASKO cena nepaaugstinās (sliktākajā gadījumā varbūt par kādiem 5-10 euro), jo izmaksātais regresā tiek atgūts atpakaļ

Absurds. OCTA ir tieši tāpēc, lai neko regresā piedzīt nevar tā ka diez vai pilnu summu izmaksās. Tur jau tā starpība, ka Latvijā apdrošināšanas bizness ir tikai uz iekasēšanu, kā ir jāizmaksā tā čuss. Kaut vai pēdējā laikā visās veselības apdrošināšanās agrāk, kur bija punkts, ka atlīdzību var neizmaksāt, ja trauma gūta alkohola reibumā, tad tagad tā vietā punkts, ka ja slimnīcā nonācis un konstatēts alkohols(vienalga cik). Tā ir būtiska atšķirība, jo ir traumas, kas neizpaužas uzreiz un piemēram vakarā ir iemalkots un ja paliek slikti, maksāsi pēc pilnas programmas.

Tā kā tagad ceļojot ES, nav nekā labāka par EVAC, var savas pseido apdirsināšanas nemaz ārā nevilkt, par tām vien pasmīkņā. Pat ja gadās negadījums ārpus ES, bet netālu no ES robežas, drošāk ir vērsties pie palīdzības EEZ valstī.

GB12 10.oktobris 2016 21:36
0 0 Atbildēt

Tu vispār lasi, ko es rakstu, vai zini tikai beztēmā īdēt? Regresā KASKO apdrošinātājs piedzīs no tava OCTA apdrošinātāja, nevis no tevis.

Par EVAK runājot (pat uzrakstīt neproti) - tā nesegs ne akūto stomatoloģiju, ne pases nozaudēšanu, ne bagāžas bojājumus/zādzību, ne nelaimes gadījumus utt.utjp., kas var notikt un notiek ceļojumu laikā, ko atkarībā no seguma, sedz ceļojumu polise. Pie tam, EVAK nesedz pacienta iemaksas. Vari pats painteresēties, kāds ir pacienta līdzmaksājums, piemēram, Norvēģijā vai Šveicē :)

normāls čalis 10.oktobris 2016 23:04
0 0 Atbildēt

man ir daudz mašīnas un visām viņām ir 15-20 gadi,es pats viņas remontēju un uzturu tāda stāvoklī,kas daudziem salīdzinoši jaunu auto īpašniekiem varētu izraisīt skaudību. Auto vecumam nav nozīmes,nozīme ir saimnieka attieksmei pret to..tas ir vai nu auto vai miskaste uz riteniem

VNK 9.oktobris 2016 21:27
0 5 Atbildēt

+20 :D no krēsla var nokrist! Par savu drošību domājat? Prasi kvalitāti! Izvēlies pareizos servisus! Un kamēr savu +20 pārvietošanās līdzekli āmarē garažā, varēji pakustināt (ja ir ko pakustināt) savas pelēkas vielas tajā orgānā uz pleciem kas ir un par to laiku nopleni vairāk, lai vari braukt un izbaudīt mūdienu tehnoloģijas, samaksāt par remontu un aizvest meiteni uz restorānu vai ar čaļiem uz copi aibraukt! neaizmirstat, kad dzīvojat vienreiz.... un to cppp domāšanu vajadzētu atmest.... žigulim arī krāja naudu 7 gadus un un pēc tam brauca ar +20 mīļie cilvēki! nav vairāk tie laiki..... un ar to ir jāsamierinās, cienat un novērtējat sevi.

vilks 10.oktobris 2016 18:31
0 4 Atbildēt

Ja Tu necieni to , ko esi nopelnījis , Tu necieni ,-PATS SEVI ! ....Kurš Tevi cienīs ??? Un , ne visi ir tādā vecumā , kā esi iedomājies ... . Tas 20 t gadīgais , varbūt , cilvēkam ir viss , jo kredītus vairs nedod...? Apvainot var jebkuru ,-ar VIENU VĀRDU !...

normāls čalis 11.oktobris 2016 0:00
0 0 Atbildēt

Par drošību uztraucies? Varu Tev pačukstēt,ka 90-to gadu mašīnas ir daudz drošākas par šodienas skārda bundžiņām! Vienu tādu es iznīcināju,kamēr savam nomainīju buferu spārnu un lukturi un braucu tālāk..tā kā pareizās vielas savos orgānos meklē pats! :D

nomiks 9.oktobris 2016 21:42
0 4 Atbildēt

Nav aizliegts remontēt pašam, bet tad atlīdzība i būs mazāka. Un tas ir godīgi, jo atkrīt darbaspēka samaksas elements.

Kanibaals 9.oktobris 2016 22:33
4 1 Atbildēt

Godīgi būtu servisiem atcelt PVN. Kāda tur nafig pievienotā vērtība, ja auto sataisi, lai būtu kā iepriekš. Ar detaļām jau to PVN samaksā.

nomiks 10.oktobris 2016 7:53
0 0 Atbildēt

Ar PVN ir apliekami pakalpojumi nevis tikai preces.

vilks 10.oktobris 2016 18:36
4 0 Atbildēt

Nu , TAD STIEP SAVU PVN UZ VALSTS KASI , KO NOPELNĪJI SAVU AUTO REMONTĒJOT !!!

msh 9.oktobris 2016 23:48
2 0 Atbildēt

Nu davai, nomik - dari kādu darbu, ko tu negribi darīt, uzmanīgi, rūpīgi, kādas 8-10-12 stundas, aizņemoties no paziņām speciālus instrumentus un par to saņem pigu - būs taču godīgi :)

nomiks 10.oktobris 2016 6:53
5 4 Atbildēt

Es dzīvoju ar pārliecību, ja katram jādara tas, ko viņš prot vislabāk.

Ja Tu esi tik izcils auto meistars, ver vaļā savu servisu, iegādājies iekārtas, nodarbini vēl kādu cilvēku, samaksā nodokļus. Tad arī par paša paveikto varēsi no apdrošinātāja saņemt godīgu atlīdzību bez pvn un 30 % ieturējumiem.

Viss pa godīgo.

vilks 10.oktobris 2016 18:17
0 0 Atbildēt

Te ir cita tēma !

iAuto 9.oktobris 2016 22:34
5 0 Atbildēt

Labs komentārs no mūsu draugiem.lv profila pie šī raksta:

Hmm...tad jau arī par tehnisko apskati varētu maksāt par 30% mazāk, ja maksā skaidrā naudā.

Un vispār, pērkot paiku veikalā, arī taču varētu maksāt par 30% mazāk, ja maksā skaidrā naudā.

O !!! Tā tik ir jauka taupības ideja!

kasinsh79 10.oktobris 2016 9:12
5 1 Atbildēt

Ideja jau pati par sevi nemaz nav tik nepareiza.

Ok, būs gana meistaru, kuri pratīs kvalitatīvi veikt sava auto remontu ar savām rokām. Tādā gadījumā AAS viņiem samaksās par visām detaļām (bet ne lietotām caur ss.lv iegādātām, tas gan) pret čeku vai PPR.

Es to neprotu, vienmēr vajadzības gadījumā esmu izvēlējies labu servisu (un zinu noteikti, ka labs), kur AAS ar to vienojas savā starpā, man pat īsti neiejaucoties. Rezultātā saņemu auto atpakaļ jau sataisītu utt.

Tikai 2 x savā mūžā esmu prasījis atlīdzību, abas AAS to izmaksāja pēc viņu eksperta novērtētās tāmes, abas reizes es pats personīgi uzskatīju to par jauku finansiālu dāvanu, taisīt nemaz netaisījos :D

Taalis 10.oktobris 2016 17:38
2 0 Atbildēt

Tavs darbs un laiks ir bezmaksas? Ja es pats novēršu cita radītus bojājumus, tas man būtu jādara bez atalgojuma?

GB12 10.oktobris 2016 21:41
1 1 Atbildēt

Jā, ja tu neesi kvalificēts un atzīts šāda darba veicējs, nereģistrē savu darbību un nemaksā nodokļus. Tagad atbildi man uz tādu jautājumu - ja es, piemēram, pa dienu pieskatītu tavu sīko - mācītu, barotu un visādus tur uķi puķi darītu, tavai pašvaldībai būtu pienākums man maksāt tā, kā par to maksātu licencētam bērnudārzam?

vilks 10.oktobris 2016 18:13
0 0 Atbildēt

Ja kādam gadās... ,Tikai nebrauciet uz "Vanags" ! ... Ja divas detaļas būs cietušas , tad maksāsi par trim ! Un uzliks ķīniešu "oriģinālo" ! Pat profiņiem ir grūti ar to bandītu kantori cīnīties ! Laiks iet ,bet , - labu rezultātu , -NEGAIDI !

normāls čalis 10.oktobris 2016 22:49
0 0 Atbildēt

Īsāk sakot bezpriģels..ja es pats remontēju savu auto,tad var atskaitīt to pvn.no darba izmaksām,bet pārējais ir jāmaksā,jo es tērēju savu laiku un to naudu nopelnu ar savu darbu. Un tie laiki,kad varēja nokrāsot kko vēl papildus par apdr.naudu sen ir beigušies..šobrīd knapi sanāk un dažreiz pat nesanāk saremontēt to pašu. Es nekad nedotu savus braucamos remontēt vai krāsot nezināmiem servisiem vai meistariem un,ja man tagad tas būs jādara,tad man to auto krāsos kaut 20x kamēr mani tas apmierinās un ķīniešu detaļas vācu mašīnai man neviens neliks!

rt 11.oktobris 2016 8:18
0 0 Atbildēt

Nu bet kas tev traucē reģistrēt uzņēmējdarbību VID-ā, izrakstīt čekus par darbu sev un iesniegt apdrošinātājam? Un kā ar vides piesārņošanu pašlīkrocīgajos remontos?

Kas ir tas ir 10.oktobris 2016 23:58
0 0 Atbildēt

Renault Laguna 2001. gads 15 no 16 punkti Saab 9-5 1997 gads 13 no 16! Nelec te ārā no biksēm ar to savu drošību, manis minētie auto ir jau 15 un 19 gadus veci un droši, nemaksā lielu summu un tiem nevajag KASKO! Nenoguli darbu, savādāk nevarēsi nomaksāt kredītu par jauno un drošo auto! :)

Kas ir tas ir 11.oktobris 2016 0:00
0 0 Atbildēt

Komentārs bija domāts VNK!

... 11.oktobris 2016 0:05
0 0 Atbildēt

Šajā vis'ir viena nianse - visi kaut kā iedomājas tikai vienkāršos gadījumus, kad vainīgais noteikts ātri. Sarežģītākos gadījumos vainīgā noskaidrošana var ievilkties vairākus mēnešus vai vairāk (ja ir iesaistīta tiesa).

Tas nozīmē, ka cietušais visu šo laiku paliek bez auto vai arī zaudē pusi no summas, ja izlemj remontēt auto pirms apdrošinātājs pieņēmis lēmumu par izmaksu...

Un kā būs tiem gadījumiem, kad ir dalītā vaina? Vai nu jāremontē apdrošinātāja sūdainajā servisā ar uzpūstajām cenām un pašam jāmaksā puse, vai arī saņemsi nožēlojamus grašus...

GB12 11.oktobris 2016 1:06
0 1 Atbildēt

Remontē auto sevis izvēlētā nesūdainajā servisā ar neuzpūstajām cenām un pēc tam iesniegsi čekus par remontu un rezerves daļām. Ja nebūsi vainīgs, dabūsi atpakaļ visu. Ja dalītā vaina, dabūsi proporcionāli vainas sadalījumam.

Jums, čaļi, tiešām dzīve tik laba, ka jāizdomā problēmas, lai pēc tam internetā varētu par tām īdēt?

??? 11.oktobris 2016 21:18
0 0 Atbildēt

Tu esi pārliecināts, ka tas tā notiek?

Pirms dažiem gadiem apdrošinātājus neinteresēja čeki par detaļām vai darbu, Vai nu taisi mūsu servisā vai saņem naudā bez PVN bez variantiem.

GB12 11.oktobris 2016 22:21
0 0 Atbildēt

Jā, esmu. Ne reizi vien praksē tā ir bijis.

rt 11.oktobris 2016 8:00
0 0 Atbildēt

"30% aptuveni atbilst darba spēka nodokļa izmaksām kopējās pakalpojuma izmaksās"

Te ir arī atbilde centiniekiem! Ja pats sev taisi, tad taisi na haļavu. Un kakova huja apdrošinātājam būtu jāmaksā par "darbu par velti"??? Nē nu ja galīgi švaki ir ar centiem, tad vari izrakstīt čeku par darbu pats sev un iesniegt apdrošinātājiem, kā arī VIDam.

Kanibaals 16.oktobris 2016 19:49
0 0 Atbildēt

Zemu gan savu darbu novērtē. Cik jāmaksā? Cik nav žēl. O, paldies, tātad par velti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercedes būvēs greznu ēku kompleksu Dubaijā

Laikos, kad savā pamatnozarē autobūvē Mercedes nemaz tik spīdoši neiet, vācu uzņēmums nolēmis pievērsties nekustāmā īpašuma biznesam. Lasīt vairāk

 

NBS operacionālajai testēšanai iegādāsies "Frankenburg Technologies" izstrādāto raķešu partiju

Latvijas aizsardzības resors operacionālajai testēšanai iegādāsies Igaunijas uzņēmuma "Frankenburg Technologies" izstrādāto raķešu "Frankenburg Mark 1" testa partiju, aģentūrai LETA pavēstīja Aizsardzības ministrijas (AM) Preses nodaļā. Lasīt vairāk

 

Volvo Trucks piesaka elektrisko 14 tonnu versiju 2

Zviedrijas kravas automašīnu ražotājs Volvo Trucks paplašina savu elektrisko kravas automašīnu klāstu, prezentējot jaunu Volvo FL Electric 14 tonnu versiju. Lasīt vairāk

 

Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO) 9

Šo ceturtdien, 18. decembrī, svinīgā apbalvošanas ceremonijā tiks paziņots konkursa "Latvijas Gada auto 2026" galvenā titula ieguvējs un uzvarētāji 11 papildu nominācijās. Apbalvošanas ceremonija sāksies pulksten 19.00 un tai varēs sekot līdzi televīzijas un interneta tiešraidē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti