Līdz nākamā gada vidum Latvijā plānots uzstādīt 70 elektromobiļu uzlādes staciju 13

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 25.septembris 2017 11:49

Līdz 2018.gada vidum Latvijā plānots uzstādīt 70 elektromobiļu uzlādes staciju, aģentūrai LETA pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba.

Viņš norādīja, ka elektromobiļu uzlādes staciju tīkla izveidošanas projektā ir veikta izpēte par potenciālajām uzlādes staciju uzstādīšanas vietām uz TEN-T ceļiem, kā arī šo uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu projektu izstrāde.

Pirmajā kārtā plānots uzstādīt 30 uzlādes staciju, un patlaban ir sākti šo staciju izbūves un elektropieslēgumu izveidošanas darbi. Savukārt otrajā kārtā līdz 2018.gada vidum paredzēts uzstādīt vēl 40 uzlādes staciju un 2019. un 2020.gadā kopā - vēl 80 uzlādes staciju uz reģionālajiem ceļiem.

Paralēli būvprojektu izstrādei CSDD ir realizējusi vairākus iepirkumus - iepirkumu par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi, montāžu un uzturēšanu, iepirkumu par 30 uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūvi un iepirkumu par uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūves būvuzraudzību. Pirmo 30 uzlādes staciju izbūves darbi sāksies septembrī, un paredzamais darbu veikšanas termiņš ir četri mēneši, savukārt par 40 uzlādes staciju izbūvi līdz 2017.gada beigām paredzēts izsludināt iepirkumu un darbus paredzēts sākt 2018.gada pavasarī.

Pie elektromobiļu uzlādes stacijas tiks izvietotas stāvvietas divām automašīnām, kuras paredzēts aprīkot ar ceļa zīmēm, kas norāda, ka stāvvietas paredzētas tikai elektromobiļiem to uzlādes laikā. Tāpat pie katras uzlādes stacijas paredzēts uzstādīt apgaismojumu un videonovērošanas kameru.

Elektromobiļu ātrās uzlādes stacijas nodrošinās līdzstrāvas uzlādes iespējas ar CCS ("Combo 2") un ''CHAdeMO'' tipa kontaktdakšām ar maksimālo uzlādes jaudu 50 kilovati un maiņstrāvas uzlādi ar ''Type2'' tipa kontaktdakšu ar maksimālo uzlādes jaudu līdz 43 megavatiem.

"Uzlādei nepieciešamais laiks ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, piemēram, akumulatora ietilpības, apkārtējās vides temperatūras, baterijas temperatūras, uzlādes līmeņa, sākot lādēšanu. Piemēram, elektromobiļu ar baterijas ietilpību 25 kilovatstundas uzlāde līdz 80%, izmantojot līdzstrāvu, aizņem līdz 30 minūtēm. Savukārt pēc 80% uzlādes ātrums ievērojami samazinās un uzlāde līdz 100% var aizņemt pat trīs reizes lielāku laiku, kas saistīts ar elektromobiļu bateriju lādēšanas specifiku," skaidroja CSDD.

Turpinot Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta "Elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveidošana" īstenošanu, 2019. un 2020.gadā plānots uzstādīt kopumā vēl 80 uzlādes staciju uz reģionālajiem ceļiem un apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu virs 5000. Lai to realizētu CSDD 2018.gadā plāno veikt vairākus iepirkumus, tostarp gan par uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrādi, gan par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi, montāžu un uzturēšanu.

Kopumā paredzēts uzstādīt 150 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju. Projekts tiek realizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, un kopējās izmaksas ir 8,34 miljoni eiro.

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 25.septembris 2017 12:41
5 0 Atbildēt

Kaut kad agrāk visai līdzīgu pasaku jau lasīju...

Ciktur uzlādes stacijām saskaņā ar to pasaku bija jau sen jābūt nodotām ekspluatācijā...

msh 25.septembris 2017 12:48
0 0 Atbildēt

Pie "elektromobīļu uzlādes infrastruktūras izveidošana" vajadzētu ietilpt arī visādu jaunu augstsprieguma līniju celtniecība, vairāku TECu būvniecība utt, bet kur viņi ir?

iciks 25.septembris 2017 21:02
0 0 Atbildēt

Vidusmēra elektromobiļa lietotājs pieņem, ka pietiktu ar viena pagarinātāja atstiepšanu no blakus esošās mājas ;)

kaarleens 25.septembris 2017 18:05
0 1 Atbildēt

Un atkal tikai Rīgā? Lauķi lai braukā ar dīzeļiem, viņi svaigu gaisu nav pelnījuši!

iciks 25.septembris 2017 21:01
1 0 Atbildēt

Kāpēc tikai Rīgā? Cik dzirdēju, tad sākotnēji bija ideja uz valsts galvenajiem autoceļiem un vidēji katrus 30 km.

Vien te jau tā bēda, ka:

1) ir klaji stulbi nolikt tādu uzlādes verķi meža vidū, noasfaltētā kabatā. Jāliek kaut kādā DUSā, lai pislonis lādējot var trekterēt kafiju un rīt hotdogus. Ne visur tādu objektu ir daudz. Ne visi varbūt arī tādus uzlādes punktus vēlas un ne visur var, jo tas tomēr nav pieslēgt 3 KW aparātiņu...

2) ir labs jautājums - cik tad būs reāli to izmantotāju kaut kur tālāk no dižās pilsētas un citām lielākām pilsētām?

Piemēram, viens punkts būs uz autoceļa A2 pie Veclaicenes - dažus km pirms Igaunijas robežas. Tas ir Latvijā vismazāk noslogotais valsts galvenais autoceļš un mašīnas tur redz gauži maz. Tie paši vietējie un viņi noteikti nebrauc ar elektromobiļiem...

msh 25.septembris 2017 21:32
0 0 Atbildēt

Tur tas tavs piemēra punkts - par tūristiem tak padomā, ārzemniekiem ir tieksme braukt ar kaut ko īpatnēju. Piemēram, kā tu domā, ar kādiem numuriem bija aprīkoti pirmie prīmusi, kurus es te savā galā redzēju? Pareizi, leišu. Tāpat arī tevis nosauktajā apvidū pirmie elektromobīļi visdrīzāk būs kādiem igauņu hipsteriem piederoši.

iciks 25.septembris 2017 22:37
0 0 Atbildēt

Tam tūristam jābūt garā vājam - ceļot lielu gabalu ar elektromobili... un ik pa laikam stāties konkrētā vietā (ne tur, kur vēlies) un lādēt. Pie tam neesmu dzirdējis par tādiem elektromobiļiem, kas būtu piemēroti tālākiem ceļojumiem - pārsvarā mazmašīnas, kaut kāds buss, kas knapi kust un varenā tesla, kurā nez vai var baisi daudz iekraut, neskatoties uz iekšdedzes dzinēja neesamību. Vai ir tāds univerāļveidīgs praktisks auto, kurā sakraut ģimeni, lērumu pekeļu un vēl +/- ērti justies kratoties n-tos simtus km?

msh 26.septembris 2017 1:14
0 0 Atbildēt

Nu, kas jau kuram skaitās liels gabals... Atgādina to joku ar manas sievas radiem - šie dzīvo latvijas otrā pusē, 100 km no dižās pilsētas - es dažus gadus atpakaļ tiku pāri tai morālās dabas problēmai, ka attālums līdz dižajai pilsētai ir 250 km, un tā nu pie 250 km vēl 100 km nekas īpašs nav - tikmēr viņiem pierasts ka dižā pilsēta ir 100 km, un 100 km + 250 km = pizģec, šausmīgi tālu...

msh 25.septembris 2017 21:30
0 0 Atbildēt

Nu bet elektromobīļi jau arī pa lielam ir turīgāku dižās pilsētas iemītnieku spēļu mantiņa - "lauķiem" vajag uzticamu mašīnu kas bez problēmām spēj pārvarēt garus gabalus.

viencexperc 25.septembris 2017 20:44
1 1 Atbildēt

Tikai ar pašiem elektroauto problēma. Daži dārgi ( tesla s, x), citus nepārdot eiropā, bet reāli ir tikai viens normāls - opel ampera ( jeb ševrolets volt). Pārējie vai nu parodijas, vai tikai uz kāda galda uzzīmēti.

GB12 25.septembris 2017 22:19
1 0 Atbildēt

Opel Ampera nav elektromobilis, bet Plug-in hibrīds.

didzisk 26.septembris 2017 16:33
1 0 Atbildēt

Labs joks. Viņš saucas Ampera-e, ja ļoti grib piesieties, bet viņš ir 100% elektrisks.

650 26.septembris 2017 11:54
0 0 Atbildēt

Cerams, ka Brunavas pagasta zemniekiem visas bietes šogad nav noslīkušas- vismaz ka paspētu izzvejot lielākās un visiem shitiem megamiljonpidopirdoprojektētājiem dirsās sabāzt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti