Vāc parakstus par smilšu, nevis sāls izmantošanu ielu kaisīšanā 36

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.marts 2018 14:35

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par smilšu, nevis sāls izmantošanu ielu kaisīšanā.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Fīlips Kapustins. Viņš piedāvā blīvi apdzīvotās vietās un pilsētās sāls kaisīšanas vietā izmantot smiltis. Kapustins uzsver, ka pilnīgi nekaitīgu pretapledošanas materiālu nav, taču smiltis mazāk bojā apavus un automašīnu virsbūves nekā sāls. Tāpat smiltis, atšķirībā no sāls, nerada kairinājumu mājdzīvnieku ķepām, piebilsts iniciatīvas pieteikumā.

Kapustins zināja teikt, ka viens no galvenajiem iemesliem, kapēc mūsdienās ledus kausēšanas nolūkos izmanto sāli, ir saistīts ar tās izmaksām, proti, tā ir lētāka nekā citi materiāli.

Lai samazinātu izmaksas, sāli varētu joprojām izmantot uz lieliem autoceļiem un ārpus pilsētām, taču apdzīvotās vietās, kurās uzturas daudz cilvēku, kā primārais materiāls būtu izmantojamas mazāk kaitīgās smiltis, rosināts iniciatīvā.

Idejas autora ieskatā sāls neizmantošana nodrošinās to, ka ziemas sezonā mazāk tiktu bojātas mājdzīvnieku ķepas, cilvēku apavi, automašīnu virsbūves, ceļa kvalitāte, kā arī viss cits, kas saistīts ar pārmērīgu sāls lietošanu uz pilsētu ceļiem.

 
36 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
AnsisR 12.marts 2018 15:10
26 3 Atbildēt

Un kas attiecas uz cilvēkiem - ja nespēj samierināties ar to ka ir gadalaiks "ziema" un pāris mēnešus pabrist pa sniegu, tad jāpārvācas dzīvot uz dienvidiem, vai arī nevajag dzīvot vispār. Es bērnībā dzīvoju laukos, neko nekur nekaisījām, vienkārši tika izšķūrētas taciņas sniegā, un visi aizgāja kur tiem vajadzēja.

anonimikis 12.marts 2018 15:36
16 18 Atbildēt

Ar dīzeļiem ir tieši tas pats. Tos arī vajadzētu aizliegt apdzīvotās vietās.

eidis 12.marts 2018 16:06
14 5 Atbildēt

Smiltis gluži vienkārši nav iespējams Rīgā lietot - ap janvāri visi noteku kolektori būs ciet. Skandināviem ir savādāka kolektoru sistēma, tāpēc var lietot.

Attiecīgi tā parakstu vākšana ir smieklīga - ir redzams, ka autors nav iedziļinājies. Šādai parakstu vākšanai jāpievieno finansējuma metode - kolektoru pārbūve gan jau kādus 15 milj prasīs

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti