Vāc parakstus par smilšu, nevis sāls izmantošanu ielu kaisīšanā 36

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.marts 2018 14:35

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par smilšu, nevis sāls izmantošanu ielu kaisīšanā.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Fīlips Kapustins. Viņš piedāvā blīvi apdzīvotās vietās un pilsētās sāls kaisīšanas vietā izmantot smiltis. Kapustins uzsver, ka pilnīgi nekaitīgu pretapledošanas materiālu nav, taču smiltis mazāk bojā apavus un automašīnu virsbūves nekā sāls. Tāpat smiltis, atšķirībā no sāls, nerada kairinājumu mājdzīvnieku ķepām, piebilsts iniciatīvas pieteikumā.

Kapustins zināja teikt, ka viens no galvenajiem iemesliem, kapēc mūsdienās ledus kausēšanas nolūkos izmanto sāli, ir saistīts ar tās izmaksām, proti, tā ir lētāka nekā citi materiāli.

Lai samazinātu izmaksas, sāli varētu joprojām izmantot uz lieliem autoceļiem un ārpus pilsētām, taču apdzīvotās vietās, kurās uzturas daudz cilvēku, kā primārais materiāls būtu izmantojamas mazāk kaitīgās smiltis, rosināts iniciatīvā.

Idejas autora ieskatā sāls neizmantošana nodrošinās to, ka ziemas sezonā mazāk tiktu bojātas mājdzīvnieku ķepas, cilvēku apavi, automašīnu virsbūves, ceļa kvalitāte, kā arī viss cits, kas saistīts ar pārmērīgu sāls lietošanu uz pilsētu ceļiem.

 
Visi komentāri
 
iciks 12.marts 2018 14:55
5 10 Atbildēt

Nākošā iniciatīva būs pret putekļiem.

Ja sāls kaitē sunim, tad var suni neturēt.

Haha 12.marts 2018 15:32
9 2 Atbildēt

Gudriniek, sāls kaitē it visam, arī mašīnām un apaviem. Pēc tavas loģikas sanāk - ja ielas kaisa ar sāli un tas kaitē *ievieto lietu*, tad nevajag izmantot *ievieto to pašu lietu*. Apavus, auto, un neko citu, ko sāls bojā, izmantot nevajagot, redz, jo sāls bojā. Tipiski latviešiem - neiedziļināties problēmas saknē, tik meklēt nekam nederīgus īstermiņa risinājumus. Šī iniciatīva ir reāli loģiska, jo sāls bojā arī pašu ceļu, tiltus (kā redzam ar Vanšu tilta gadījumu) un jebko, kam sastāvā ir jebkāda viela, kuru sāls "sagrauž".

eidis 12.marts 2018 16:06
14 5 Atbildēt

Smiltis gluži vienkārši nav iespējams Rīgā lietot - ap janvāri visi noteku kolektori būs ciet. Skandināviem ir savādāka kolektoru sistēma, tāpēc var lietot.

Attiecīgi tā parakstu vākšana ir smieklīga - ir redzams, ka autors nav iedziļinājies. Šādai parakstu vākšanai jāpievieno finansējuma metode - kolektoru pārbūve gan jau kādus 15 milj prasīs

Pļurkt 12.marts 2018 17:03
0 1 Atbildēt

Nu ja.... un ar guaša krāsām apkrāsotā autoparka nomaiņa krietni ātrāk kā vajadzētu ir pašu cilvēku rokās!

eidis 12.marts 2018 17:27
2 3 Atbildēt

Par tiem cipariem vēlētājiem nav jātaisnojas! Un ekonomikas aktivitāte sit augstu vilni - ir glauns IKP ko atrādīt.

Pļurkt 12.marts 2018 18:39
0 1 Atbildēt

Nuuuuu - tas uzpūstais IKP jau patiešām ir arguments!

Tas tiesa.

bladhaunds 13.marts 2018 11:02
0 0 Atbildēt

labāk kaut vai žurka nekā iciks

AnsisR 12.marts 2018 15:10
26 3 Atbildēt

Un kas attiecas uz cilvēkiem - ja nespēj samierināties ar to ka ir gadalaiks "ziema" un pāris mēnešus pabrist pa sniegu, tad jāpārvācas dzīvot uz dienvidiem, vai arī nevajag dzīvot vispār. Es bērnībā dzīvoju laukos, neko nekur nekaisījām, vienkārši tika izšķūrētas taciņas sniegā, un visi aizgāja kur tiem vajadzēja.

pagarinātājsR 12.marts 2018 16:01
4 2 Atbildēt

Jā, salīdzini vēl lauku taciņu pie šķūnīša ar dzīvu krustojumu vai ielu, kur visi brauc uz 60 km/h viens otram aizmugurē un visi izšķir sekundes un metri. Es neesmu sāls aizstāvis un man arī tas neptīk, pilnība saprotu. Var nekaisīt, bet tad var rēķināties ar apgrūtinātu staigāšanu un ļoti daudziem lūzumiem, kas radīsiesiec cilvēkiem pakrītot - īpaši pensionāriem. Par ceļiem - var jau nekaisīt, bet tad jūs redzētu ielās elli ar sniegu/ledu/melno ledu utt. Nosistos kādi 100 cilvēki, vēl 500 sadauzītu mašīnas pa ziemām un visi sūdzētos kapēc nekaisa! Jeb tad ir jābrauc visiem ar LABĀM (nevis knapām 4 mm) ziemas riepām, ātrums ne lielāks par 50 km/h un distance divreiz lielāka - viss vienkārši. Ja grib nesties kā tagad viens aiz otra un bremzēt pēdējā brīdī, tad nekāda sāls nekaisīšana un tikai sniega tīrīšana te nestrādās.

AnsisR 12.marts 2018 16:22
6 1 Atbildēt

Nu ziema. Ja nevarēs pabraukt ar auto, ies ar kājām, ja nevarēs paiet kājām strādās no mājām Pēc pārtikas kaut kā jau aizčāpos. Lielākā daļa Rīgas uz darbu dodas pilnīgi bezjēdzīgi, mākslīgi radot sastrēgumus, lai darītu darbu ko pilnīgi mierīgi varētu izdarīt no mājām.

Pļurkt 12.marts 2018 16:48
2 1 Atbildēt

Skolotājs, pārdevēja, bankas darbinieki....

Cik ir tādu kas varētu sēdēt mājās?? Daži procenti, ja ne procentu desmitdaļas!

anonimikis 12.marts 2018 17:28
2 1 Atbildēt

90% banku darbinieku kā reiz var sēdēt mājās.

anonimikis 12.marts 2018 15:36
16 18 Atbildēt

Ar dīzeļiem ir tieši tas pats. Tos arī vajadzētu aizliegt apdzīvotās vietās.

Pļurkt 12.marts 2018 16:46
6 6 Atbildēt

Neuzsildīti benzīnnieki un gāzenieki smird vēl trakāk!

Tātad šos nelaist apdzīvotās vietās, iekams tie nav uzsildīti līdz darba temperatūrai. Citiem vārdiem sakot noslāpēt un atstāt apdzīvotā vietā tādus aizliegt!!

Dīzelis 13.marts 2018 0:03
0 0 Atbildēt

Tev vajg, tu liedz, elpo manu dīzeli puis’

Tu tak 14.marts 2018 20:36
0 0 Atbildēt

I galiig aprobezhots piuk

driveris 12.marts 2018 15:53
2 2 Atbildēt

Smilts virsbūvei kaitē vēl vairāk. Nomatē krāsu un stiklus.

jucis 12.marts 2018 16:41
2 3 Atbildēt

ahujenna kaite ne, tikai sis problemas var atrisinat ar prastako pulesanu, bet sapuvusus vietejos sals saestos sudus var "atrisinat" tikai tolmets

driveris 12.marts 2018 18:21
1 4 Atbildēt

Pirmkārt, nevajag braukt ar sūdiem.

Otrkārt, cik reizes drīkst pulēt auto virsbūvi un cik izmaksā viena, tehnoloģiski pareiza pulēšana ar kvalitatīviem materiāliem?

Treškārt, pamēģini nopulēt priekšējo stiklu.

Pļurkt 12.marts 2018 18:42
1 1 Atbildēt

Kāda problēma nopulēt stiklu???

Ja pie lietas ķeras nejēgas, tad protams ir 6 pirksti gaisā, ceņņiks un pilnīgs pļurkt gala rezultātā!

Pļurkt 12.marts 2018 16:51
5 1 Atbildēt

Pilnīgi nepiekrītu šādam traktējumam tajā parakstu vākšanā!!

1. Sniegs ir JĀNOTĪRA (nevis VIENMĒR kaisītājs brauc ar paceltu lāpstu "ekonomējot" degvielu, lai to tālāk varētu noliet)!!

2. Kaisīt ar GRANTI (nevis smilti) vai granīta vai dolomīta smalkām atsijām.

3. Tikai ārkārtas gadījumos kaisīt ar sāli, bet nevis ar vārāmo sāli!!

eidis 12.marts 2018 17:32
3 0 Atbildēt

1. Ir absolūti svarīgs! Tas būtiski maina arī atkušņa radīto postažu. Sačupots sniegs kūst kādas 10X lēnāk.

2. Nesanāks - padomju kolektori sitas ciet ar visu, kas izsēžas ūdenī.

3. Ja sniegs ir notīrīts, tad to sāli vajag diezgan reti. Sāls gan laikam bija jāizšķīdina, ne jāber. Un vārāmais - pārējie ir stipri dārgāki un, iespējams, mazefektīvi

msh 12.marts 2018 18:40
5 1 Atbildēt

Ko lai saka - jūtu līdzi tiem suņiem, kas savu saimnieku iegribas dēļ dzīvo pilsētā un ir spiesti staigāt pa sāļiem sniegiem. Man nesen sanāca dabā izmēģināt, cik tad nikna ir tā sāls - vajadzēja bik pagramstīties gar piekari, sala laikā, aukstā garāžā - uzkrīt no arkas gabaliņš sniega/ledus/sāls maisījuma uz veselas ādas un sāk to nikni ēst...

viencexperc 12.marts 2018 18:53
5 1 Atbildēt

Tāpēc vajag aktīvi sildīt klimatu. Ja ledāji izkusīs, piormos desmit gadus mums kļūs aukstāk, jo okeāns būs aukstāks, bet pēc tam kļūs siltāk un par sniegu vajadzēs aizmirst.

msh 12.marts 2018 19:07
1 1 Atbildēt

Saki, tev patīk ka par ziemu un vasaru var aizmirst bet tā vietā pamatā ir rudens?

bddxy 13.marts 2018 10:57
0 0 Atbildēt

Tātad vajag vairāk un garākus komentārus no god."viencexperc".Muļķība rauj uz augšu!

iciks 12.marts 2018 20:23
3 3 Atbildēt

Tiem, kas propagandē sniega notīrīšanu un sāls nelietošanu, iesaku parunāt ar cilvēkiem, kas strādā LAU vai analogos kantoros pilsētās. Tur ir sava māksla un ne jau vienmēr 10 cm sniegs ir tas slidenākais. Nevar tas tīrītājs notīrīt perfekti, nu nevar. Pēcāk uznāk sals un tas tos milimetrus piesaldē un sākas slidināšanās.

Ne velti ne viens viens tautietis pēc paviesošanās Igaunijā, kur ar sāli neaizraujās, solās vairāk tur ziemā neiegriezties.

Protams, allažiņ jau rodas pārdomas uzlūkojot norūsējušu autiņu, baltus zābakus u.t.t., bet nu tāda ir tā realitāte. Gribi ērtības - kaisi. Nekaisīsi - būs tāpat citas problēmas. Ak jā, te var pieminēt zinama ļauža minēto Japānas piemēru. Bijis tur ziemā. Lai gan valsts attīstīta, tomēr arī tur ir savas īpatnības. Ietves un pagalmus tīra vecie ļaudis un arī ne visur. Atsevišķām ietvēm uzraksts "Iešana pa šejieni uz jūsu pašu sirdsapziņas" un maisiņi ar šķembiņām. Cilvēks jau it kā pa Latvijas daždien slidenajām ietvēm iemanījies, gāja, kaisīja, bet tomēr tāpat 3x esot "apsēdies". Vai tas ir tas, ko es vēlētos? Es ne.

P.S. Šķembu faniem Skandināvijā - neaizmirstam, ka viņiem tās ir pieejamas visur. Mums - importa produkts.

Lauris S. 12.marts 2018 20:41
2 2 Atbildēt

Jūs parakstu vācēji jūs vispār iedomājaties kas būtu pavasarī ja uz ceļa būtu tonnām smilšu un uzpūstu vējš? pats strādāju apsaimniekošanā to es ļoti labi zinu kā būtu,sāls nokūst un miers un dievs. Bet ar smilti ir sekas,viņa visa vēl ir jāsvāc arī

msh 12.marts 2018 21:27
1 1 Atbildēt

Nekas īpašs nebūtu - uz šosejām papildinātos ceļmalas, pilsētās jau tāpat pēc ziemas ir grants jāsavāc.

Pļurkt 13.marts 2018 8:47
3 0 Atbildēt

Tā ir ka cenšas gudru ģīmi spriedelēt par lietām no kurām neko nejēdz un neko nav redzējis!

Komunisti pavasaros gan savāca smiltis, gan ielas LAISTĪJA lai nebūtu putkeļu. Laistīja regulāri un ļoti daudzās pilsētās.

Šajos laikos vēl nekad neesmu redzējis, ka kāds kaut ko laistītu, toties pukojas ka Eiropa liek maksāt soda naudas par putekļaino Rīgas gaisu!!!

Bez grants tas gaiss ir putekļains, un ne jau grants ir pie vainas, bet tas ka rokas no pakaļas aug un pilsētu kasi vajag izzagt, nevis likt lietā!

Gatis 12.marts 2018 22:18
4 3 Atbildēt

Es dzivoju uz salas Gotlande. Te saali vispar neizmanto. Kaisa tikai smiltis un smalkus akmentinjus. Tiko uzsalst vai uzsnieg sniegs ta pilni gravji ar mashinaam, un ar akmentiniem skadee mashinas vairak nekaa sals. Takaa iesaku saali uz celiem. Skaadee apavus, mashinas, bet glabj dzivibas, veselibu un auto ari veselaaki!!!!

naktssargu sasaukšanās 13.marts 2018 11:01
1 1 Atbildēt

Šī parakstu vākšana ir diskredīta no dažām histēriskam personām.Pilnīga bezjēga.Provocēta tvaika nolaišana,kā rakstīšana uz ķemertiņa sienas.

Bucis 13.marts 2018 20:45
0 0 Atbildēt

Sāli ber kur? Uz asfaltětiem,bruğětiem ceļiem,ietvěm..

Tagad pa ziemu saběrs smiltis uz koplietośanas ceļiem,un kad ceļi nožùs tad brauksim taka pa grantětu ceļu,,viss putěs..

Un jā,visas noteksistěmas,gūlijas bùs pilnas ar smiltìm un vaidzès tak lieku naudu lai to visu tīrītu..

Pļurkt 14.marts 2018 7:38
0 1 Atbildēt

Protams, protams - valstij kā vienmēr nav naudas, lai kaut ko izdarītu cilkvēku labā, bet man IR jābūt naudai, lai sāls dēļ sapūdētos auto regulāri mainītu!

Pļurkt 14.marts 2018 7:40
0 0 Atbildēt

Pļurkt

Komunisti pavasaros gan savāca smiltis, gan ielas LAISTĪJA lai nebūtu putkeļu. Laistīja regulāri un ļoti daudzās pilsētās.

Reinis 14.marts 2018 7:42
0 0 Atbildēt

Uzskatu ka vajadzētu biežāk tīrīt auto ceļus...! Lai sniega sega īpaši neveidotos. Limbažos esmu redzejis tikai kaisitajus.. tehniku izmantot un sniegu notīrīt nevis nokauset dienas laika tas ir pa grūtu un dārgi..smiekli nāk..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti