Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par smilšu, nevis sāls izmantošanu ielu kaisīšanā.
Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Fīlips Kapustins. Viņš piedāvā blīvi apdzīvotās vietās un pilsētās sāls kaisīšanas vietā izmantot smiltis. Kapustins uzsver, ka pilnīgi nekaitīgu pretapledošanas materiālu nav, taču smiltis mazāk bojā apavus un automašīnu virsbūves nekā sāls. Tāpat smiltis, atšķirībā no sāls, nerada kairinājumu mājdzīvnieku ķepām, piebilsts iniciatīvas pieteikumā.
Kapustins zināja teikt, ka viens no galvenajiem iemesliem, kapēc mūsdienās ledus kausēšanas nolūkos izmanto sāli, ir saistīts ar tās izmaksām, proti, tā ir lētāka nekā citi materiāli.
Lai samazinātu izmaksas, sāli varētu joprojām izmantot uz lieliem autoceļiem un ārpus pilsētām, taču apdzīvotās vietās, kurās uzturas daudz cilvēku, kā primārais materiāls būtu izmantojamas mazāk kaitīgās smiltis, rosināts iniciatīvā.
Idejas autora ieskatā sāls neizmantošana nodrošinās to, ka ziemas sezonā mazāk tiktu bojātas mājdzīvnieku ķepas, cilvēku apavi, automašīnu virsbūves, ceļa kvalitāte, kā arī viss cits, kas saistīts ar pārmērīgu sāls lietošanu uz pilsētu ceļiem.
Nākošā iniciatīva būs pret putekļiem.
Ja sāls kaitē sunim, tad var suni neturēt.
Gudriniek, sāls kaitē it visam, arī mašīnām un apaviem. Pēc tavas loģikas sanāk - ja ielas kaisa ar sāli un tas kaitē *ievieto lietu*, tad nevajag izmantot *ievieto to pašu lietu*. Apavus, auto, un neko citu, ko sāls bojā, izmantot nevajagot, redz, jo sāls bojā. Tipiski latviešiem - neiedziļināties problēmas saknē, tik meklēt nekam nederīgus īstermiņa risinājumus. Šī iniciatīva ir reāli loģiska, jo sāls bojā arī pašu ceļu, tiltus (kā redzam ar Vanšu tilta gadījumu) un jebko, kam sastāvā ir jebkāda viela, kuru sāls "sagrauž".
Smiltis gluži vienkārši nav iespējams Rīgā lietot - ap janvāri visi noteku kolektori būs ciet. Skandināviem ir savādāka kolektoru sistēma, tāpēc var lietot.
Attiecīgi tā parakstu vākšana ir smieklīga - ir redzams, ka autors nav iedziļinājies. Šādai parakstu vākšanai jāpievieno finansējuma metode - kolektoru pārbūve gan jau kādus 15 milj prasīs
Nu ja.... un ar guaša krāsām apkrāsotā autoparka nomaiņa krietni ātrāk kā vajadzētu ir pašu cilvēku rokās!
Par tiem cipariem vēlētājiem nav jātaisnojas! Un ekonomikas aktivitāte sit augstu vilni - ir glauns IKP ko atrādīt.
Nuuuuu - tas uzpūstais IKP jau patiešām ir arguments!
Tas tiesa.
labāk kaut vai žurka nekā iciks